خانهمقاله‌ها
چگونه آی‌مسج را روی شماره تلفن‌های ایران فعال کنیم؟

چگونه آی‌مسج را روی شماره تلفن‌های ایران فعال کنیم؟

سرویس‌هایی چون آی‌مسج و فیس‌تایم، طرفداران فراوانی دارند و نقش بسیار مهمی را در اکوسیستم محصولات اپل ایفا می‌کنند. در این مطلب، نحوه فعالسازی این سرویس‌ها را به شما نمایش می‌دهیم.
۱۴۰۲/۷/۲۶

سرویس آی‌مسج یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های محصولات اکوسیستم اپل محسوب شده و به کاربران آیفون‌ها اجازه ارسال پیام به یکدیگر بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های اضافی را می‌دهد. در سال‌های گذشته، فعالسازی این سرویس در ایران با اکثر اپراتور‌ها ممکن نبود؛ اما این مشکل در سال‌های اخیر رفع شده و در اکثر مواقع، آی‌مسج به راحتی برای کاربران فعال می‌شود.

در این مطلب، نحوه فعالسازی سرویس‌های آی‌مسج و فیس‌تایم با شماره‌های ایران را با شما در میان خواهیم گذاشت؛ در ادامه با ما همراه باشید.

image

 

چگونه آی‌مسج را روی شماره تلفن‌های ایران فعال کنیم؟

تمامی گوشی‌های آیفون پس از روشن شدن به همراه یک سیم کارت جدید؛ پیغامی را در راستای فعالسازی سرویس‌های آی‌مسج و فیس‌تایم به کاربر نمایش می‌دهند. پس از نمایش این پیغام، کافی است گزینه OK را انتخاب کنید تا پروسه فعالسازی این سرویس‌ها برای خط شما به صورت خودکار آغاز شود.

image

 

در صورت عدم نمایش این پیغام، باز هم امکان فعالسازی آی‌مسج را خواهید داشت. ابتدا به منوی تنظیمات گوشی مراجعه کرده و پس از کمی اسکرول به سمت پایین، وارد بخش Messages شوید.

image

 

گزینه مربوط به iMessage را فعال کرده و پس از نمایش پیغام فعالسازی، روی دکمه OK تپ کنید.

image

 

با انتخاب گزینه Send & Recieve در بخش Messages، می‌توانید شماره‌ها و آدرس ایمیل‌ استفاده شده برای ارسال آی‌مسج را انتخاب کنید.

image

 

علت فعال نشدن آی‌مسج روی شماره تلفن‌های ایران چیست؟

image

 

در سال‌های گذشته که اپراتور‌های ایرانی از شماره‌های واسطه جهت ارسال پیامک به کشور‌های خارجی استفاده می‌کردند؛ فعالسازی این سرویس در ایران کار چندان ساده‌ای نبود. خوشبختانه، این روند در سال‌های اخیر تغییر کرده و امکان فعالسازی سرویس‌هایی چون آی‌مسج و فیس‌تایم برای کاربران ایرانی نیز میسر شده است.

البته، در برخی اوقات کاربران همچنان با مشکلات عجیبی در حین فعالسازی این سرویس‌ها مواجه می‌شوند. برای مثال اگر سیم کارت خود را گوشی خارج کرده و سپس مجددا آن را داخل دستگاه قرار دهید؛ پروسه فعالسازی آی‌مسج معمولا به مشکل می‌خورد.

در صورتی که با این مشکل روبرو شدید؛ ابتدا با سوایپ از سمت راست ناچ یا داینمیک آیلند به سمت پایین، منوی کنترل سنتر را باز کنید. در منوی کنترل سنتر، گزینه Airplane Mode یا حالت پرواز را فعال کرده و پس از گذشت حدود ۳۰ ثانیه، ان را غیر فعال کنید.

image

 

در صورتی که همچنان با ارور فعالسازی آی‌مسج مواجه شدید؛ از روش‌های تغییر آی‌پی استفاده کرده و در بخش Messages، گزینه مخصوص آی‌مسج را غیر فعال و سپس مجددا فعال کنید. استفاده از روش‌های تغییر آی‌پی در اکثر مواقع موجب برطرف شدن مشکل فعالسازی این سرویس می‌شود.

در صورتی که این روش‌ها نیز موجب برطرف شدن مشکل شما برای فعالسازی آی‌مسج نشدند؛ بهترین راهکار این است که حدود یک روز صبر کنید و پس از ریبوت کردن آیفون خود، مجددا گزینه iMessage را در منوی Messages فعال کنید. ضمنا با توجه به فعالسازی این سرویس از طریق کد‌های پیامکی، توصیه می‌کنیم تا در هنگام دریافت ارور فعالسازی به صورت مداوم، گزینه iMessage را به طور موقت غیر فعال کنید؛ زیرا دستگاه سعی به ارسال پیامک جهت فعالسازی این سرویس داشته و هزینه این پیامک‌ها به قبض تلفن شما اضافه می‌شوند.

 

در صورتی که همچنان با مشکل خاصی جهت فعالسازی آی‌مسج روی گوشی خود مواجه هستید؛ تجربه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (38 نظر)

hediyemahvi1381

۱۴۰۲/۱۰/۱۶
سلام وقته بخیر من سیمکارتمو که از روگوشیم یکبار دراوردم انداختم دیگه ایمسیجم روی شماره فعال همیشه میشه راهنمایی کنید

هادی

۱۴۰۲/۸/۲۲
دقیقا من هم‌همین مشکل رو‌داشتم و‌روی خط تلفنم که ایرانسل بود اکی نمیشد داخل همین مطالب دوستان خوندم که ۵ هزارتومان گوشی رو‌شارژ کنید وحتی یک‌بار هم گوشی رو‌بعد از شارژ خاموش روشن کردم مشکل حل شد

مصطفی

۱۴۰۲/۶/۲۵
گوشیم و عوض کردم حلا میخوام پیام های ای مسیجم برگرده اما تو ای کلود وقتی میخوام فعال کنم که پیام های قبلی برگرده چون شماره ایرانی پیامکی ارسال نمیشه چیکار کنم

mojtaba

۱۴۰۲/۶/۱۱
سیم کارتت 5 هزار تومان شارژ کن اگه اعتباری و برو تنظیمات مسیچ یک بار imassage خاموش و روشن کن و یه پیغام میده که روی ok کن تا درست بشه

تابان

۱۴۰۲/۶/۷
نه ارتباطی نداره برای من که نشد?