خانهاخبار
از جی اس ام بپرسید! این هفته: سامسونگ

از جی اس ام بپرسید! این هفته: سامسونگ

اگر از مخاطبان صفحه فیس بوک ما باشید، حتما می دانید که هر چهارشنبه کارشناسان برند ما به سوال های شما در خصوص محصولات یکی از تولیدکنندگان بزرگ گوشی پاسخ می دهند. هفته پیش نوبت سامسونگ بود. در ادامه مجموعه ای از مهم ترین سوال های طرح شده در خصوص این برند تجاری به همراه پاسخ های کارشناسان ما را می بینید.
۱۳۹۴/۳/۲۵

«از جی اس ام بپرسید» نام سرویس جدید ما در شبکه های اجتماعی است. هر هفته یک برند از طریق صفحه رسمی جی اس ام در فیس‌بوک معرفی می شود و شما می توانید سوالات خود را درباره محصولات و خدمات این برند طرح کنید. هفته گذشته کارشناسان برند جی اس ام به پرسش هایی پاسخ دادند که درباره سامسونگ طرح شده بود. در ادامه آنچه از جی اس ام پرسیده شده و نیز پاسخ های ما جمع بندی شده است.


پرسش: آیا برای گلکسی اس ۵ و اس ۴ و نوت ۳،  اندروید ۵ رسما اعلام شده است؟ برای کدام مدل ها؟
پاسخ جی اس ام: هر سه مدل به اندروید 5  قابل به روزرسانی هستند:

Galaxy S5: G900H, G900F
Galaxy S4: I9500, I9505
Galaxy Note 3: N900, N9005


پرسش: از وقتی گوشی اس 5 خودم را به اندروید 5  آپدیت کرده ام، با مشکل عدم شناسایی اس کاور اوریجینال سامسونگ روبرو شده ام. چه راهی برای حل این مسئله پیشنهاد می کنید؟ چون با ریست کردن هم این مشکل حل نشد.
پاسخ جی اس ام: شما دو راه برای حل مشکلتان دارید. اگر می توانید، آپدیت فریم ویر (update Frame ware) را از قسمت به روزرسانی در بخش تنظیمات گوشی دریافت کنید. اگر فریم ویر به روزرسانی نشد، باید فایل آفلاین این به روزرسانی را از اینترنت دانلود و نصب کنید. این راه حلی است که سامسونگ برای این مشکل ارائه داده، ولی اگر نتوانستید این فایل را نصب کنید، باید گوشی را به اندروید قبلی بازگردانید.

پرسش: از بین گوشی های Note 4 ،Note Edge و گلکسی S6 کدام یک را پیشنهاد می کنید؟
پاسخ جی اس ام: سوال شما کلی است و جواب دادن به این سوال تقریبا غیرممکن است، چون به نیاز شما هم بستگی دارد. اما واضح است که S6 جدیدتر است و اکثر امکاناتش بالاتر از دو مدل دیگری است که ذکر کرده اید. در ضمن Note Edge هیچ کمبودی نسبت به Note 4 ندارد و علاوه بر این، یک طرف صفحه نمایش آن هم خمیده است.

پرسش: آیا آندروید 5.1 برای S4 I9500 خواهد آمد؟ من از دوستان زیادی شنیده ام که با مشکل مواجه شده اند.
پاسخ جی اس ام: شما می توانید با نصب اندروید 5.0.1 یا 5 یا با به روزرسانی فریم ویر این مشکل را حل کنید. خیالتان هم راحت باشد، سامسونگ اندروید 5.1 را برای S4 ارائه خواهد کرد.

پرسش: اگر امکان دارد، در مورد Gear S سامسونگ اطلاعات کامل بدهید.
پاسخ جی اس ام: توضیح کامل این محصول اینجا امکان پذیر نیست. برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول می توانید به وب سایت جی اس ام مراجعه کنید. مشخصات کامل هم در این لینک موجود است.

image


پرسش: نوت 5 سامسونگ چه زمانی به بازار عرضه می شود؟ آیا با اندروید 5 عرضه می شود؟
پاسخ جی اس ام: سامسونگ تاریخ معرفی نوت 5 را سپتامبر اعلام کرده، ولی هنوز صحبتی در مورد ورژن اندروید این محصول نشده است. از آنجا که برای داشتن اندروید جدید روی Note 5، سامسونگ باید معرفی این محصول را به تعویق بیندازد، احتمالا با اندروید 5 به بازار عرضه خواهد شد. اطلاعات بیشتر در این خبر موجود است.

پرسش: چند مدل از نوت 4 در ایران وجود دارد و بهترینش برای خرید کدام است؟ قیمت آن چقدر است؟ آپدیت اندروید M را می گیرد یا نه؟
پاسخ جی اس ام: مدل های N910H و N910C هر دو به صورت رسمی با گارانتی در بازار ایران موجود است. مدل های دیگری هم به صورت غیررسمی و بدون گارانتی در بازار هست که پیشنهاد نمی شود. قیمت این محصول هم در حال حاضر از یک میلیون و 650 هزار تومان شروع می شود. اندروید M هم پس از مدتی برای این مدل ارائه خواهد شد.

پرسش: بین نوت 4 و گلکسی S6 کدام بهتر است و از چه نظر بهتر است؟ قابلیت های خاص نوت 4، که بقیه گوشی ها ندارند، چیست؟
پاسخ جی اس ام: بین Note 4 و S6، انتخاب گزینه بهتر وابسته به نیاز کاربری شماست، ولی می توان گفت اکثر قابلیت های S6، به خصوص در بخش دوربین، صفحه نمایش و سنسورها، بهبود قابل توجهی پیدا کرده است. اپلیکیشن های پیش فرض گوشی هم دارای قابلیت های جدیدتری شده اند.
برای اینکه از این قابلیت های جدید نوت 4 مطلع شوید، به بررسی تخصصی این محصول در وب سایت مراجعه کنید.

پرسش: امکان دارد در مورد عمر باتری گلکسی اس۶ در کاربرد روزانه کمی توضیح دهید؟
پاسخ جی اس ام: طبق نتایج تست کارشناسان جی اس ام، عمر باتری S6 در استفاده سنگین 13 ساعت و 12 دقیقه است که می توان گفت راضی کننده است.

 

image


پرسش: آیا هنوز گلکسی اس۶ مشکل مدیریت رم دارد؟
پاسخ جی اس ام: مشکل مدیریت رم S6 حل شده و به روزرسانی فریم ویر به نسخه G920FXXU1AODG راه حلی است که سامسونگ برای این مسئله ارائه کرده.

پرسش: گوشی های خوب و ارزان قیمت (زیر 450 هزار تومان) کدام اند؟
پاسخ جی اس ام: از برند سامسونگ Core Prime به صرفه ترین انتخاب است.

پرسش: باتری نوت 4 برای استفاده سنگین یک روز را دوام می آورد؟
پاسخ جی اس ام: نوت 4 در تست مکالمه مداوم، یکی از سنگین ترین تست های باتری گوشی، 20 ساعت دوام آورد.

پرسش: من گوشی نوت 4 مدل G را به آندروید 5 ارتقا داده ام. احساس می کنم کیفیت دوربین نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است، مثلا در فیلمبرداری اسلوموشن و همچنین در عکس ها با کمی زوم کردن فورا پیکسل ها نمایان می شود. وقتی هم از دوربین استفاده می کنم، گوشی داغ می کند و باتری به سرعت به پایان می رسد که قبل از به روزرسانی این طور نبود. آیا در آپدیت بعدی این مشکلات رفع می شود؟
 پاسخ جی اس ام: با به روزرسانی به نسخه 5.0.1 این مشکل حل می شود. البته N910G برای منطقه خاورمیانه نیست و از اصل بودن گوشی تان هم
 نمی توان مطمئن بود. در ضمن، امیدوارم با تغییر سیستم عامل، گوشی تان از دسترس خارج نشود و به مشکل اپراتوری برنخورید.

پرسش: گلکسی Note 4 هشت هسته ای را پیشنهاد می کنید یا چهار هسته ای، و از بین مدل های هشت هسته ای مدل C یا  H؟
پاسخ جی اس ام: نسخه 4 هسته ای برای منطقه خاورمیانه نیست و پیشنهاد نمی شود. تفاوت هایی هم در سخت افزار دوربین با 8 هسته ای دارد که بهتر است همان 8 هسته ای را تهیه کنید. تفاوت نسخه N910C و H هم فقط در پشتیبانی از 4G است. پس بهترین نسخه همان N910C است.

پرسش: در بررسی تخصصی اس 6 کلی تعریف از این محصول داشتید و گفتید بهتر از آیفون 6 است. پس اگر واقعا گوشی فوق العاده ای بوده، چرا در بازار با شکست مواجه شد؟
پاسخ جی اس ام: سایت جی اس ام با توجه به بررسی های فنی و تخصصی نظر خودش را در مورد گوشی های مختلف منتشر می کند که با انجام دادن تست های مختلف به دست می آید. اما فروش گوشی به سیاست های مختلف فروش و بازاریابی هر کمپانی مربوط است و موفقیتش به مسائل دیگری غیر از مسائل فنی هم بستگی دارد.

پرسش: آیا معماری پردازنده گوشی Galaxy Note Edge هم 64 بیتی است؟
پاسخ جی اس ام: معماری این گوشی 64 بیتی است، اما تا زمانی که به اندروید 5 به روزرسانی نکنید، گوشی در همان حالت 32 بیتی کار می کند، به این دلیل که تمام نسخه های قبلی اندروید 32 بیتی هستند.

پرسش: چطور می توان نوت 3 نئو را به اندروید 5 ارتقا داد؟ چه زمانی رسما برای ایران عرضه می شود؟
پاسخ جی اس ام: هنوز برای Note 3 Neo در هیچ کشوری اندروید 5 به صورت رسمی اعلام نشده و زمان انتشارش هم مشخص نیست.


پرسش: تفاوت گلکسی S6 و S6 Edge در چیست؟
پاسخ جی اس ام: می توانید به بخش مقایسه سایت مراجعه نمایید و تفاوت هایشان را ببینید. خیلی با هم فرق ندارند و مهم ترین تفاوت همان صفحه نمایش خمیده Edge است.

 

image



پرسش: آیا تفاوتی میان کیفیت گلکسی S6 Edge با پرچمداران قبلی سامسونگ وجود دارد؟ چرا قیمت این گوشی افت نکرده است؟
پاسخ جی اس ام: اگر منظورتان از کیفیت، قابلیت های این محصول است، که شکی نیست S6 بهترین است. قیمت این محصول هم زمانی افت می کند که داغ بودن محصول کمتر بشود و به قولی تقاضا کمتر شود.

پرسش: بین E7 و A7، که هردوشان دو سیم کارت دارند، کدام بهتر است؟ با توجه به اینکه A7 پردازنده قدرتمندتری دارد.
پاسخ جی اس ام: تفاوت بین این دو گوشی یکی پردازنده و دیگری جنس بدنه است. تمام گوشی های سری A بدنه آلومینیومی و همچنین ظاهر بهتری دارند. پس A7 گزینه بهتری برای شماست.

پرسش: A7 دو سیم کارت بهتر است یا تک سیم؟ با توجه به اینکه نسخه دو سیم کارت حافظه جانبی را پشتیبانی نمی کند و بیش از 11 گیگابایت از حافظه در دسترس نیست. کشور سازنده اصلی این محصول کجاست؟
پاسخ جی اس ام: تنها نسخه ای که در ایران به صورت رسمی و با گارانتی موجود است، نسخه دو سیم کارت است. پس پیشنهاد جی اس ام مسلما نسخه دو سیم خواهد بود. کشور سازنده هم هیچ فرقی ندارد و برای اطمینان از اصل بودن محصول فقط به پلمپ بودن جعبه و داشتن گارانتی اصلی توجه کنید.

پرسش: اگر گلکسی اس 5 را به اندروید 5 ارتقا دهیم، مشکلی مثل هنگ کردن برای گوشی پیش نمی آید؟
پاسخ جی اس ام: پیشنهاد جی اس ام ارتقا به نسخه 5.0.1 است. از این بابت مطمئن باشید!

پرسش: در چه تاریخی اندروید 5 برای گلکسی آلفا و نوت 3 عرضه می شود؟
پاسخ جی اس ام: شما می توانید با مراجعه به مراکز رسمی سامسونگ الکترونیکس این به روزرسانی را همین حالا دریافت کنید.

پرسش: چرا نوت 4 من در بازی Clash of Clans هنگ می کند؟
پاسخ جی اس ام: به دلایل مختلفی ممکن است این مشکل پیش بیاید. پیشنهاد می کنم یک بار دیگر هم نسخه دیگری از این بازی را امتحان کنید. به روزرسانی های فریم ویر سامسونگ یا ریست کارخانه نیز امکان دارد مشکل را حل کند.

پرسش: آیا به روزرسانی جدیدی که سامسونگ برای حل مشکل مدیریت رم S6 قول داده بود، منتشر شده است؟
پاسخ جی اس ام: بله، هم اکنون می توانید از سه راه این به روزرسانی را دریافت کنید.
1. به تنظیمات گوشی تان بروید و در قسمت درباره گوشی دنبال update frameware بگردید و به روزرسانی کنید.

2. از طریق سایت سامسونگ فایل آفلاین آن را دریافت و نصب کنید. البته این روش به کاربر عادی و غیرحرفه ای توصیه نمی شود.
3. به یکی از دفاتر مرکزی سامسونگ الکترونیکس مراجعه کنید و حضورا تقاضا کنید این به روزرسانی برایتان نصب شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (312 نظر)

Alireza

۱۴۰۱/۸/۱۱
سلام وقتتون بخیر من گوشیم samsung a 70 هست و یه مدت متوجه شدم بالا سمت راست صفحه گوشی انگلیسی نوشته fox و خیلی کمرنگ هست و باید خیلی دقت کنی تا ببینی خواستم بدونم چیه مشکل جدی هست ممنون میشم کمک کنید

MMD

۱۳۹۹/۱۰/۲۳
سلام میشه تروخدا بگین چجوری a50رو آپ دیت کنم
مینویسه ویرایش غیر مجازه

Javad021

۱۳۹۷/۸/۱۵
سلام ، به تنظیمات گوشی و قسمت درباره دستگاه برید . گزینه موقعیت رو باز کنید ، انتهای صفحه گزینه وضعیت دستگاه رو ببینید . اگر مخصوص نوشته بود قادر به دریافت آپدیت نخواهید بود اما اگر رسمی نوشته بود گوشی آنروت شما به حالت اولیه و فابریک برگشته . خیلی ساده و آسون هستش . فقط رام رسمی گوشی خودتون و جستجو و دانلود کنید . 3 مورد لازمه ، دسترسی به کامپیوتر ، دانلود رام رسمی ، نرم افزار odin

مهدی قویدل

۱۳۹۷/۱/۲۱
من a7 2016دارم دیروز باطری شو تعویض کردم .
ایا نیاز به ۸ ساعت شارژ اولیه هست ؟؟؟

سبحان

۱۳۹۶/۱۲/۳
سلام
گوشی من A8 2016 هستش
من وقتی در قسمت بروزرسانی دستی می خواهم دستگاهم را بروزرسانی کنم میگه دستگاه شما به صورت غیر مجاز ویرایش شه من الان باید چیکار انجام بدم؟ ممنون میشم زود پاسخ دهید.
باتشکر