خانهاخبار
IBM در نوآوری از Samsung سبقت گرفت

IBM در نوآوری از Samsung سبقت گرفت

از آغاز سال ۲۰۱۵ میلادی تا کنون، که بیش از ۵ ماه از آن گذشته، کمپانی IBM با ثبت ۳۰۵۹ پتنت گوی سبقت را از سامسونگ با ۳۰۵۲ پتنت ربوده است.
۱۳۹۴/۳/۲۴

پس از این دو غول تکنولوژی، ال جی با اختلاف بسیار زیاد و با ثبت ۱۴۸۴ پتنت در مقام چهارم قرار گرفته است. گوگل نیز، با کسب مقام پنجم و ثبت ۱۰۸۳ پتنت، در رتبه ای پایین تر از ال جی جای دارد. کمپانی های مذکور طی ۵ ماه گذشته این میزان پتنت را به نام خود ثبت کرده اند و این رقم تا پایان سال جاری افزایش خواهد یافت.

 

با دیدن این لیست احتمالا این سوال برایتان پیش می آید: Apple کجاست؟ شاید تصور شود این کمپانی، با توجه به آمار و ارقام و نوآوری هایش، باید در صدر این لیست باشد، اما این گونه نیست. اپل در سال ۲۰۱۵ دوران نسبتا سختی گذرانده و موفق به ثبت بیش از ۷۸۰ پتنت نشده است. این رقم اپل را در جایگاه یازدهم لیست قرار می دهد، که پس از آن نیز کمپانی TSMC، تولیدکننده چیپ های محصولات هوشمند، با ثبت ۶۲۰ پتنت رتبه شانزدهم را به خود اختصاص داده است. برندهای معروف دیگری که در لیست مذکور قرار دارند عبارت اند از BlackBerry و Hon Hai که به ترتیب با ثبت ۴۶۱ و ۴۰۸ پتنت رتبه های ۲۳ و ۲۹ را کسب کرده اند.

 

image


در بخش تعداد درخواست هایی که این کمپانی ها برای ثبت پتنت ارسال کرده اند سامسونگ با ۲۴۸۷ درخواست رتبه اول را کسب کرده است. این درخواست ها ۷۲۳ عدد بیش از چیزی بود که کمپانی IBM طی مدت ۵ ماه ارسال کرده بود. ال جی، کوالکام و اپل نیز هرکدام به ترتیب با ارسال ۸۵۶، ۶۱۷ و ۲۷۹ درخواست، رتبه های چهارم، ششم و بیست و سوم را به خود اختصاص داده اند.

 

منبع: Phonearena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Maziar

۱۳۹۴/۳/۲۴
IBM & SONY