خانهاخبار
آیا به اپلیکیشن های گوشی خودتان اعتیاد دارید؟

آیا به اپلیکیشن های گوشی خودتان اعتیاد دارید؟

مهم نیست چند اپلیکیشن در تلفن همراهتان نصب کرده اید؛ تحقیق اخیر Nielsen نشان می دهد حداکثر از 30 اپلیکیشن به طور منظم در ماه استفاده می کنید. طبق مشاهدات، بیشتر اپلیکیشن های مورد علاقه مردم بازی ها، برنامه های پخش موسیقی یا پخش ویدیو و برنامه های پیام رسان هستند.
۱۳۹۴/۳/۲۳

اگرچه به نظر می رسد میزان استفاده ماهانه از هر اپلیکیشن تغییری نکرده، زمانی که برای هر برنامه صرف می شود سرسام آور است. در دو سال اخیر مدت زمانی که کاربران با اپلیکیشن های منتخبشان کار می کنند 64 درصد افزایش یافته است.


نیلسن می گوید محبوب ترین دسته اپلیکیشن ها دسته «سرگرمی» است که شامل بازی های موبایل، برنامه های مربوط به آب و هوا، کتاب های الکترونیک، برنامه های ورزشی و... می شود. به طور متوسط کاربران حدود ده ساعت و دو دقیقه در ماه را صرف بازی های موبایلی می کنند.

 

image


استفاده از اپلیکیشن های سرگرمی در سال های اخیر به شکل عجیبی افزایش یافته است. طبق تحقیقات سال 2012، کاربران فقط در سه ماه آخر سال بیشتر از 23 ساعت صرف کار با اپلیکیشن های موردعلاقه شان می کردند. در همین بازه زمانی در سال 2014 این میزان استفاده به 37 ساعت و 28 دقیقه رسید. این آمارها، که به طور قابل توجهی در حال افزایش است، نشان می دهد کاربران بارها و بارها از یک اپلیکیشن مشخص استفاده می کنند. به همین دلیل این افزایش کار با برنامه ها فقط در برخی اپلیکیشن های محبوب تاثیرگذار بوده است. اگر بخواهیم میزان استفاده از اپلیکیشن ها را مقایسه کنیم، آمارهای نیلسن نشان می دهد آقایان از 22.7 اپلیکیشن در ماه استفاده می کنند، در حالی که برای بانوان این مقدار به 26.3 اپلیکیشن در ماه می رسد.

 

image


جامعه آماری نیلسن، که این مطالعات روی آنها انجام شده، شامل پنج هزار نفر از گروه ها، نژادها و اقوام مختلف در جهان بود. در این تحقیق 58 درصد شرکت کنندگان کاربر اندروید و 42 درصد کاربر iOS بودند. در حالی که امروزه مارکت های اپلیکیشن به سرعت در حال رشدند، برنامه نویسان و توسعه دهندگان اپلیکیشن ها مشغول رقابت با یکدیگرند تا برنامه شان میان اپلیکیشن های انگشت شماری قرار بگیرد که روزانه استفاده می شوند.

 

منبع: digitaltrends

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)