خانهاخبار
نسل بعدی ساعت هوشمند سامسونگ برای پرداخت های موبایلی به NFC مجهز می شود

نسل بعدی ساعت هوشمند سامسونگ برای پرداخت های موبایلی به NFC مجهز می شود

در گزارش جدید رسانه های کره جنوبی آمده که سامسونگ به دنبال معرفی و عرضه نسل جدید ساعت هوشمند خود در نیمه دوم سال میلادی جاری است. در این گزارش ذکر شده این ساعت هوشمند به فناوری NFC مجهز است؛ بنابراین امکان پرداخت های موبایلی با نسل بعدی ساعت هوشمند سامسونگ فراهم می شود.
۱۳۹۴/۳/۱۸

 در گزارش جدید رسانه های کره جنوبی آمده که سامسونگ به دنبال معرفی و عرضه نسل جدید ساعت هوشمند خود در نیمه دوم سال میلادی جاری است. در این گزارش ذکر شده این ساعت هوشمند به فناوری NFC مجهز است؛ بنابراین امکان پرداخت های موبایلی با نسل بعدی ساعت هوشمند سامسونگ فراهم می شود. ماه مارس امسال بود که این کمپانی سرویس سامسونگ پی را برای استفاده در امریکا و کره جنوبی معرفی کرد. این سرویس با همکاری کمپانی های مشخصی از ماه آینده، جولای 2015، راه می افتد. شرکت سامسونگ در خصوص گزارش منتشرشده جدید فعلا اظهار نظری نکرده است.

 

همان طور که می دانید، اپل از همان ابتدا نسل نخست اپل واچ را به فناوری NFC مجهز کرد تا صاحبان این گجت بتوانند سریع و راحت به کمک ساعت هوشمند و سرویس اپل پی پرداخت هایشان را انجام دهند. از هر تراکنشی که توسط اپل پی و با کارت های Credit صورت می گیرد ۰.۱۵ درصد کارمزد عاید اپل می شود؛ به عبارت دیگر ۱۵ سنت در هر ۱۰۰ دلار تراکنش. با این که این رقم چندان بالا نیست، برای فهمیدن سود بالایی که نصیب اپل می شود در نظر بگیرید که روزانه چه میزان تراکنش با استفاده از اپل پی انجام می گیرد.

 

image

 

گوگل سرویس اندروید پی را در کنفرانس I/O ماه میلادی گذشته معرفی کرد. در گزارشی از Wall Street Journal آمده است که این کمپانی معظم از تراکنش هایی که با اندروید پی انجام می گیرند هیچ کارمزدی دریافت نمی کند. دلیل آن نیز به برقراری ساز و کارهای امنیتی جدید از سوی شرکت های صادرکننده کارت های اعتباری مربوط است. بر اساس قوانین، شرکت های ارائه دهنده پرداخت موبایلی حق ندارند از مبلغ تراکنش ها هیچ کارمزدی بگیرند. اپل، با زمان بندی سنجیده،، پیش از برقراری قوانین جدید قرارداد راه اندازی اپل پی را با بانک ها امضا کرد؛ اما بانک ها امیدوارند پس از پایان دوره فعلی قرارداد اپل بتوانند با این شرکت وارد مذاکره شوند و پرداخت کارمزد را قطع کنند.

 

البته این تفاسیر بدان معنا نیست که اندروید پی سود مالی نصیب گوگل نمی کند. بررسی کارشناسان نشان داده، به لطف برنامه های تبلیغاتی و بازاریابی، هر شخصی که از سرویس اندروید پی استفاده می کند معادل ۳۰۰ دلار برای گوگل سودآوری دارد.

منبع: Phonearena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)