خانهاخبار
موزیلا رویای گوشی های هوشمند 25 دلاری را کنار می گذارد

موزیلا رویای گوشی های هوشمند 25 دلاری را کنار می گذارد

– نویسنده مهمان: موزیلا ظاهرا به این نتیجه رسیده است که ساخت گوشی های بسیار ارزان قیمت، موفقیتش را در برابر سیستم عامل اندروید گوگل تضمین نمی کند. CNET گزارش داده است که کریس برد، مدیر عامل موزیلا در ایمیلی که برای کارکنان خود فرستاده است به روشنی عنوان کرده است که این شرکت به زودی استراتژی موبایل خود را تغییر خواهد داد.
۱۳۹۴/۳/۳
– نویسنده مهمان: موزیلا ظاهرا به این نتیجه رسیده است که ساخت گوشی های بسیار ارزان قیمت، موفقیتش را در برابر سیستم عامل اندروید گوگل تضمین نمی کند. CNET گزارش داده است که کریس برد، مدیر عامل موزیلا در ایمیلی که برای کارکنان خود فرستاده است به روشنی عنوان کرده است که این شرکت به زودی استراتژی  موبایل خود را تغییر خواهد داد. او در پیام خود گفته: ما کشش و جذابیت کافی برای یک گوشی 25 دلاری نمی بینیم و در آینده به جای اینکه تمرکز خود را تنها معطوف به قیمت کنیم، تلاش خواهیم کرد که روی بهتر کردن رابط کاربری تمرکز داشته باشیم.
 
image
 
البته این گفته به این معنی نیست که موزیلا اختصاصا بازار گوشی های رده بالای آیفون و اندروید را هدف می گیرد بلکه این شرکت مصمم است تا محصولاتی با گزینه های فریبنده و در همه رده های بازار تولید کند. همچنین به احتمال زیاد از کارمندان موزیلا خواسته خواهد شد تا بیشتر چگونگی رقابت گوشی های فایرفاکس را با گوشی های بی شمار اندرویدی ارزیابی کنند.
 
مدیر عامل موزیلا گفته است در حالی که ما قادر نیستم همه وقتمان را روی تک تک اهداف و محصولات اصلی بگذاریم ولی می توانیم گوشی خود را به اندازه ای قدرتمند بسازیم که جز گزینه های اصلی کاربران قرار بگیرد. او همچنین در ایمیل خود به این موضوع اشاره کرد که موزیلا همچنان به توسعه گوشی های ساده ادامه خواهد داد.
 
موزیلا هم اکنون به فکر پشتیبانی از اپلیکیشن های اندروید در سیستم عامل فایرفاکس افتاده است تا جهشی به سیستم عامل موبایل خود بدهد (همانند ویندوز موبایل) البته گویا این ویژگی تنها محدود به اپلیکیشن های کلیدی اندروید خواهد شد و هر اپلیکیشنی نمی تواند روی این پلتفرم نصب شود.
 
بنابراین گوشی های فایرفاکس همچنان زنده خواهند ماند. کریس برد در ایمیل خود نوشته است: وجود سیستم عامل فایرفاکس برای اطمینان بخشیدن به وب به عنوان بزگترین منبع عمومی که تا به حال شناخته شده است حیاتی است.
 
به نظر می رسد که موزیلا از برنامه تولید گوشی های ارزان قمیت 25 دلاری خود عقب نشینی کرده است. ایده ای که در کنفرانس جهانی موبایل بارسلون (MWC) بسیار نا امید کننده ظاهر شد و البته انجام چنین کاری وقتی در یک رقابت پیچیده با تهاجمی ترین و بزرگترین شرکت های فن آوری جهان باشید اصلا کاری ساده ای نیست.
 
منبع: TheVerge

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)