خانهاخبار
اولین نسخه فایرفاکس برای سیستم عامل iOS به زودی از راه می رسد

اولین نسخه فایرفاکس برای سیستم عامل iOS به زودی از راه می رسد

– نویسنده مهمان: موزیلا اواخر سال ۲۰۱۴ با اعلام این خبر که در آینده ای نزدیک مرورگر فایرفاکس را برای سیستم عامل آی او اس نیز عرضه خواهد کرد موجب خوشحالی عده کثیری شد. بخصوص آن دسته از افراد که از مرورگر این شرکت روی پلتفرم های دیگر نیز بهره برده و آی او اس را به عنوان تنها جایی که در آن خبری از فایرفاکس نیست می شناختند. حال پس از گذشت ۶ ماه از این رویداد خبر رسیده است که موزیلا به طور تصادفی ایمیل هایی برای کسانی که عضو برنامه تست نسخه های آزمایشی شده بودند فرستاده است.
۱۳۹۴/۳/۲
– نویسنده مهمان: موزیلا اواخر سال ۲۰۱۴ با اعلام این خبر که در آینده ای نزدیک مرورگر فایرفاکس را برای سیستم عامل آی او اس نیز عرضه خواهد کرد موجب خوشحالی عده کثیری شد. بخصوص آن دسته از افراد که از مرورگر این شرکت روی پلتفرم های دیگر نیز بهره برده و آی او اس را به عنوان تنها جایی که در آن خبری از فایرفاکس نیست می شناختند. حال پس از گذشت ۶ ماه از این رویداد خبر رسیده است که موزیلا به طور تصادفی ایمیل هایی برای کسانی که عضو برنامه تست نسخه های آزمایشی شده بودند فرستاده است. افرادی که این ایمیل را دریافت کرده اند هم اکنون می توانند طبق توضیحات موجود در آن پیش بروند و در نهایت نسخه آزمایشی فایرفاکس را پیش از عرضه عمومی آن تست کنند.
 
image
 
در این ایمیل که مشخص نیست در چه تعداد پخش شده است موزیلا خاطر نشان کرده است که نسخه های آزمایشی برای تست و عیب یابی عرضه می شوند و بروز کرش و وجود باگ در آن ها طبیعی است. در واقع می توان نیاز شرکت ها به وجود کاربران تست کننده را در همین موضوع دانست. کمپانی های مختلفی از این ساز و کار برای شناسایی سریع باگ های محصولاتشان استفاده می کنند تا محصول نهایی تا حد امکان بدون عیب و نقص باشد. اما با این حال باید صبر کرد و دید که مرورگر فایرفاکس آی او اس در نهایت پس از رفع شدن باگ ها و مشکلاتش چه چیزی از آب در خواهد آمد.
 
طبق اطلاعاتی که در ایمیل مذکور آمده است تست کننده ها برای آن که بتوانند فایرفاکس را نصب کنند نیاز به آی او اس ۸ دارند و نسل های پایین تر نمی توانند پذیرای این مرورگر باشند. البته این موضوع بیشتر جنبه ای مثبت است تا منفی. زیرا طبق گفته فوق مشخص است که سازندگان فایرفاکس در پیاده سازی نسخه آی او اس مرورگر از فناوری های جدیدی نظیر WebKit که با آی او اس ۸ وارد عرصه شدند بهره برده اند. این موضوع بدان معناست که با مرورگری قابل اتکا و مجهز روبرو خواهیم بود. ظاهراً کاربران این مرورگر روی آی او اس نیز از قابلیت های دوست داشتنی فایرفاکس نظیر امکان همگام سازی حساب های کاربری و بوکمارک ها بهره مند خواهند بود.
 
تا لحظه نگارش این متن مشخص نشده است که موزیلا قصد دارد مرورگر فایرفاکس آی او اس را در چه تاریخی وارد اپ استور کند. اما از آن جایی عرضه نسخه آزمایشی را شاهد هستیم، می توان گفت که اپلیکیشن در روند منطقی توسعه قرار گرفته است و نباید فاصله زیادی تا عرضه عمومی آن داشته باشیم. هر چند این نسخه در دسترس عده محدودی قرار گرفته است، اما سودی که عموم کاربران می توانند ببرند اطمینان یافتن از این موضوع است که موزیلا آن ها را فراموش نکرده و دست از توسعه نسخه آی او اس برنداشته است.
 
چندین سال پیش مرورگر فایرفاکس روی پلتفرم های مختلف حرف اول را می زد، اما کمتر کسی است که منکر متفاوت شدن شرایط طی چند سال اخیر باشد. کار موزیلا بخصوص روی پلتفرم آی او اس که شرکت اپل با مرورگر سافاری و گوگل با مرورگر محبوب کروم در آن خودنمایی می کند دشوار خواهد بود. اما بعید نیست که پیاده سازی یک محصول جذاب و کاربرپسند معادلاتی که در شرایط فعلی برقرار هستند را به هم بزند.
 
منبع: Redmondpie

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

مهمان

۱۳۹۴/۳/۳
دوستان يكم اطلاعات كسب كنيد بعد نظر بديد يا حداقل با يه آي دوايس كار كنيد

مهمان

۱۳۹۴/۳/۳
فقط به درد عکس انداختن جلو اینه میخوره

مهمان

۱۳۹۴/۳/۳
یعنی تا الان فایرفاکس نداشتخ ؟!!!!!!!! پس چجوری این همه از نرم افزاراش تعریف میکنن؟