خانهاخبار
بهترین گوشی های پرچمدار ساخته شده با فلز و شیشه

بهترین گوشی های پرچمدار ساخته شده با فلز و شیشه

نویسنده مهمان: این روزها ظاهر گوشی های همراه بسیار مورد توجه قرار می گیرد و همه هنگام خرید گوشی در مورد طراحی مرغوب صحبت می کنند، اما منظور از طراحی مرغوب چیست؟ آیا به نوع مواد استفاده شده در آن بستگی دارد؟ یا یکپارچگی ساخت، وزن، احساسی که به کاربر می دهد و اندازه گوشی هم در این تعریف جای می گیرند؟ یا شاید باید این عبارت را ترکیبی جادویی از همه این موارد دانست که در میان افراد مختلف نیز کاملا متفاوت است.
۱۳۹۴/۲/۳۱

نویسنده مهمان: این روزها ظاهر گوشی های همراه بسیار مورد توجه قرار می گیرد و همه هنگام خرید گوشی در مورد طراحی مرغوب صحبت می کنند، اما منظور از طراحی مرغوب چیست؟ آیا به نوع مواد استفاده شده در آن بستگی دارد؟ یا یکپارچگی ساخت، وزن، احساسی که به کاربر می دهد و اندازه گوشی هم در این تعریف جای می گیرند؟ یا شاید باید این عبارت را ترکیبی جادویی از همه این موارد دانست که در میان افراد مختلف نیز کاملا متفاوت است.

 

به طور یقین تعریف واژه مرغوب در گذر سال ها تغییر کرده است. در گذشته سبک و کوچک بودن گوشی عاملی مهم در ارزشمند بودن آن به شمار می رفت. پس از اولین آیفون که جنب و جوشی در این صنعت ایجاد کرد و همچنین سری نوت سامسونگ که کاربران بسیاری را به سمت خود کشاند، حال کاربران به دنبال گوشی هایی با صفحه نمایش های بزرگتر هستند، حتی اگر به قیمت بد دست شدن گوشی تمام شود.

 

به هر حال علاقه مردم این روزها به گوشی های بزرگ نزدیک تر است و اسمارت فون ها برای اینکه در نظر مردم مرغوب تر به نظر برسند باید حتما از فلز ساخته شده باشند. البته در بیشتر موارد هنوز تولید کننده ها به سمت گوشی های فلزی نرفته اند برای مثال ال جی نمونه ای مرغوب و با کیفیت از پرچمدار خود G4 را معرفی کرده است که بدنه پشت آن از چرم ساخته شده است. حتما می دانید که چرم یکی دیگر از مواد مرغوب و گران قیمت است.

 

اما برخی تولید کننده ها در ساخت گوشی های مرغوب با فلز معتقد هستند که ساخت تمام بدنه از فلز ظاهر زیبایی برای گوشی رقم نخواهد زد بنابراین آنها از ترکیب فلز و برخی مواد دیگر در ساخت بدنه گوشی استفاده می کنند. بسیاری از تولیدکنندگان از یک پنل شیشه ای در پشت دیوایس های خود استفاده می کنند که تعادل را با شیشه جلوی گوشی برقرار می کند و به اسمارت فون ها ظاهر متفاوت و جذابی می دهد. این روش طراحی با آیفون 4 اپل بسیار محبوبیت پیدا کرد و هنوز هم در بسیاری از گوشی های همراه دیده می شود و طرفداران بسیاری دارد، اما اکنون دیگر اپل از این شیوه در آیفون های جدید خود استفاده نمی کند. در این نوشته برخی از گوشی هایی با طراحی مرغوب و مورد علاقه کاربران را با هم مرور می کنیم.

 

گلکسی اس 6 و اس 6 اج سامسونگ

تغییر رویه سامسونگ در عرضه گوشی هایی با بدنه پلاستیکی و جنسی بی کیفیت به سال 2014 بر می گردد وقتی برای اولین بار با عرضه گوشی گلکسی آلفا شروع به آزمایش و معرفی طراحی جدید گوشی های گلکسی خود کرد. در گلکسی نوت 4 و نوت اج شاهد استفاده از فریم فلزی در طراحی این گوشی های هوشمند بودیم و در سری میان رده گوشی های A3، A5 و A7 دیدم که چگونه استفاده از شاسی تمام فلزی مورد استقبال کاربران قرار گرفت. تمام این مراحل به تولید پرچمداران امسال سامسونگ ختم شد، گوشی هایی که بی اقرار با کلاس ترین دستگاه تولید شده توسط این شرکت هستند. بدنه این دو گوشی از یک فریم فلزی تشکیل شده است که میان دو پنل شیشه ای قرار گرفته است و درون خود میزبان سخت افزارهای قدرتمندی است.

 

image

 

سامسونگ بالاخره در طراحی گلکسی اس 6 و اس 6 اج رضایت داد تا دیگر از پلاستیک و چرم مصنوعی استفاده نکند و با ترکیب کردن فلز و شیشه دستگاهی را در اختیار کاربران قرار دهد که با در دست گرفتن آن احساس یک جنس بسیار با کیفیت و اعلا را داشته باشند. نمایشگرهای سوپر آمولد این دو پرچمدار از کیفیت و تراکم پیکسل های بسیار بالایی برخوردار هستند. این گوشی ها با داشتن پردازنده 64 بیتی 8 هسته ای اگزینوس و 3 گیگابایت حافظه رم یکی از پرقدرت ترین گوشی هایی هستند که تا کنون توسط سامسونگ ساخته شده است.

 

image

 

 

اکسپریا زد 3 سونی

در حال حاضر اکسپریا زد 3 سونی لقب پرچمدار این شرکت را با خود یدک می کشد و از آنجایی که اکسپریا زد 4 قرار است فعلا تنها در کشور ژاپن عرضه شود، به نظر می رسد که این شرکت بی خیال روند 6 ماهه معرفی پرچمداران جدید خود شده است. این تصمیم اصلا تصمیم بدی نیست چون که اکسپریا زد 3 همچنان جز پر قدرت ترین گوشی های بازار محسوب می شود که می تواند تنه به تنه با سایر حریفان در بازار رقابت کند. پردازنده اسنپ دراگون 801 این دستگاه اگر چه همانند محصولات رده بالای سایر شرکت ها از پردازنده اسنپ دراگون 808 یا 810 استفاده نمی کند اما به هیچ عنوان پردازنده ضعیفی به حساب نمی آید. در اختیار داشتن سه گیگابایت حافظه رم، دوربین 20 مگاپیکسلی و بدنه ای براق که از یک شاسی تمام فلزی و دو سطح شیشه ای ساخته شده است، نه تنها احساس یک دستگاه زیبا را به شما خواهد داد بلکه قدرت درون خود را نیز برای شما نشان آشکار می کند.

 

image

 

 

اسند پی 7 هوآوی

از آنجایی که پرچمدار 2015 هوآوی از بدنه شیشه ای استفاده نمی کند، نمی توانیم آن را در این لیست بیاوریم. اما پرچمدار سال گذشته این شرکت (اسند پی 7) علاوه بر اینکه همچنان دستگاه قوی محسوب می شود، بدنه ای با طراحی ساندویچی دارد. دور تا دور بدنه اسند پی 7 هوآوی را یک فریم فلزی فرا گرفته است و دو طرف آن را سطوح شیشه ای از جنس گوریلا گلس پوشانده است که بسیار شیک و متفاوت تر از ظاهر سایر گوشی های هوآوی به نظر می رسد. پردازنده 4 هسته ای دستگاه از نوع Kirin 910 بوده و دارای 2 گیگابایت حافظه رم است.  

 

image

 

 

شیائومی Mi Note و Mi Note Pro

این دو گوشی را برخی دوقلو های مشابه نامیده اند اما از میان آنها Mi Note Pro، همانطور که از نامش هم پیدا است مشخصات بالاتری را به خود اختصاص داده است. Mi Note Pro از تراشه 64 بیتی اسنپ دراگون 810 و 4 گیگابایت حافظه رم بهره می برد. اگر شما هم نگران گرم شدن گوشی به خاطر استفاده از اسنپ دراگون 810 هستید بهتر است به سراغ Mi Note بروید که از تراشه اسنپدراگون 801 و 3 گیگابایت حافظه رم استفاده می کند. هر دوی این گوشی ها بسیار زیبا و جذاب هستند و پنل خمیده در پشت آنها نه تنها بر زیبایی آنها افزوده است بلکه قرار گرفتن آنها در دست را ساده تر کرده است. 

 

image

 

از دیگر ویژگی های Mi Note Pro می توان به صفحه نمایش 5.7 اینچی با رزولوشن Quad HD، پشتیبانی از LTE Cat 9 و دوربین 13 مگاپیکسلی اشاره کرد در حالی که Mi Note با داشتن صفحه نمایشی هم اندازه Mi Note Pro از رزولوشن تمام HD برخوردار است. دوربین Mi Note نیز همچون برادر دو قلویش دوربینی 13 مگاپیکسلی است.

 

منبع: Phonearena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (20 نظر)

مهمان

۱۳۹۴/۳/۲
جی اس ام اپل کجا هست پس من یک اس 3 و یک آیفون 4 اس همزمان خریدم آیفون هنوز سالمه ولی سامسونگ 1000 بار خراب شده تازه اچ تی سی هم بعد 1 سال مشکل پیدا میکنه

مهمان

۱۳۹۴/۳/۱
منظورت دقیقا کدوم حاشیه مشکی هست؟همون که دور پنل را گرفته؟تو این لیست دوتا گوشیدديگه هم همین وضعیت رو دارن!

مهمان

۱۳۹۴/۳/۱
الان چی بکنیم؟؟ اگه سامسونگ شیشه ای و فلزی نبود باز از این برسی ها میذاشتین؟؟ آخه اینم شد موضوع برای مطرح کردن؟! چرا یه مطلب نمی‌نویسید (بهترین پرچمداران ساخته شده از فلز خالص )؟؟؟ بعد از سال ها تازه سامسونگ یاد گرفته از مواد مرغوب استفاده کنه خیلی زحمت کشید واقعا .. (که البته پشت این ظاهر ، باز همون ذات پلاستیکی و بی کیفیت و بی‌اصالت وجود داره)....حالا همین رو امسال گرفتن میزنن توی سر بقیه برند ها...

مهمان

۱۳۹۴/۳/۱
سونی در حد هوآوی هست سونی باید با هوآوی کل کل کن

مهمان

۱۳۹۴/۳/۱
بله که هست نه تنها اینجا اول سامسونگ رو گذاشته و ازش به بهترین شکل خوب گفته بلکه تمام جاها ازش طرفداری کامل کرده