خانهمقاله‌ها
چگونه فرامین حرکتی را به گوشی اندرویدی خود اضافه کنیم؟

چگونه فرامین حرکتی را به گوشی اندرویدی خود اضافه کنیم؟

با تنظیم فرامین حرکتی می‌توان امکانات جانبی و متنوعی را به گوشی هوشمند اضافه کرد و خیلی ساده به جای چند حرکت، تنها با یک یا دو حرکت کار مورد نظر را انجام داد.
۱۳۹۵/۱۱/۱۲

گوشی‌های اندرویدی از نظر شخصی‌سازی و پتانسیل بالا در اضافه کردن امکانات دلخواه، زبان زد خاص و عام هستند. در واقع در اکثر گوشی‌های اندرویدی قادر خواهید بود با نصب اپلیکیشن‌های مختلف، امکانات اضافی و جانبی متنوع به عملکرد و تنظیمات گوشی خود اضافه کنید. اپلیکیشن All In One Gestures یکی از اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه گوگل پلی است که به شما اجازه می‌دهد برای کنترل اپلیکیشن‌ها و خود سیستم عامل اندروید، ژست‌های حرکتی تعریف کنید.

 
image
 
ابتدا این اپلیکیشن را دریافت و روی گوشی خود نصب کنید، برای نصب این اپلیکیشن نیاز دارید که سیستم عامل اندروید شما نسخه 4.1 و بالاتر باشد. سپس در مورد فعال سازی سوایپ های مورد نظر از شما سوال پرسیده می شود که می خواهید از کدام یک از لبه های نمایشگر یا چهار گوشه آن برای فرمان دادن استفاده کنید.
 
image
 

برای مثال سوایپ کردن از بالا به پایین نمایشگر می‌تواند برابر با دو بار فشار دادن دکمه Home باشد، سوایپ کردن از چپ به راست می‌تواند فهرست اپلیکیشن‌های اخیر را باز کند، سوایپ از سمت راست جستجو را باز خواهد کرد. در این قسمت موارد مختلفی وجود دارد که با انتخاب هر یک می‌تواند از آن به سود خود استفاده نمایید.

 

دکمه‌های سخت‌افزاری

در All In One Gestures بخش‌های دیگری نیز وجود دارد که امکان شخصی‌سازی بیشتری به شما خواهد داد. از طریق Hard Keys خواهید توانست از دکمه‌های راکر صدا برای بستن اپلیکیشن‌ها، عوض کردن کیبورد و کنترل مدیا پلیر استفاده کنید. همچنین شما قادر خواهید بود تنظیمات پیش‌فرض دکمه برگشت را نیز تغییر دهید.

 
image
 

نوار وضعیت

 Status Bar بخش دیگر این اپلیکیشن است که با فعال کردن آن می‌شود با دوبار ضربه زدن روی نوار وضعیت در بالای صفحه نمایشگر کاری متفاوت برای آن تعریف کرد. با استفاده از این روش می‌توانید گوشی خود را آن‌طور که دوست دارید تنظیم کنید و به کار گیرید که البته برای فعال کردن بعضی از این امکانات نیاز است به All In One Gestures دسترسی امنیتی اضافی در تنظیمات داده شود.

اگر چه اپلیکیشن All In One Gestures رایگان است اما اقدام به نمایش بنرهای تبلیغاتی می‌کند که ممکن است برای شما آزاردهنده باشند، البته با پرداخت هزینه این تبلیغات از برنامه حذف می‌شوند. ابزارهای مشابه دیگری نیز وجود دارند برای مثال با نصب برنامه های iGest و Wave Launcher ژست‌های حرکتی مختلفی در اختیار شما قرار می‌گیرد، ژست‌هایی که ارزش نصب کردن را خواهند داشت.

image

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

ابراهیم

۱۳۹۶/۱۲/۱
اسکرین شاتش رو فعال میکنم گوشی هنگ میکنه و بعد چند دقیقه ریستارت میشه
کسی به این مشکل بر خورده ایا؟

مانی

۱۳۹۵/۱۱/۱۶
اچ تی سی از سنس 5 به این طرف این امکاناتو کمو زیاد اضافه کرده، البته تو 7 به اوج خودش رسید تااینکه اندروئید از یه سری قابلتهاش مثل سوییپ کردن اثر انگشت و باز شدن نتیزفکشنها استفاده کرد

رضا

۱۳۹۵/۱۱/۱۳
اچ تی سی خودش اینارو داره تو تنظیمات بنام ماشین لانچ البته تویه 10 یه چیز دیگه ام داره که اگه دوبار سوایپ کنی روبه پایین دوربین میاد

وحید

۱۳۹۵/۱۱/۱۳
برنامه کلا افتضاحه...
نگیرید آقا.نگیرید

علی قنبری

۱۳۹۵/۱۱/۱۲
با سلام
از مارکت ایرانی مایکت دریافت نمایید