خانهاخبار
چگونه از آهنگ های موجود در آیتونز زنگ دلخواه را برای آیفون خود بسازیم؟

چگونه از آهنگ های موجود در آیتونز زنگ دلخواه را برای آیفون خود بسازیم؟

نویسنده مهمان: در دنیایی زندگی می کنیم که اکثر اوقات سوئیچ حالت بی صدا یا سایلنت گوشی هوشمندمان در وضعیت فعال قرار دارد. ولی با این حال شرایطی نیز وجود دارد که با فراغ بال این وضعیت را غیرفعال کردیم و زنگ خوردن گوشی مساوی است با به صدای درآمدن آهنگ انتخاب شده به عنوان زنگ تماس.
۱۳۹۴/۲/۲۸

نویسنده مهمان: در دنیایی زندگی می کنیم که اکثر اوقات سوئیچ حالت بی صدا یا سایلنت گوشی هوشمندمان در وضعیت فعال قرار دارد. ولی با این حال شرایطی نیز وجود دارد که با فراغ بال این وضعیت را غیرفعال کردیم و زنگ خوردن گوشی مساوی است با به صدای درآمدن آهنگ انتخاب شده به عنوان زنگ تماس.

 

image

 

گوشی آیفون به طور پیشفرض مجهز به زنگ تماس های جالبی است که نیاز طیف گسترده ای از کاربران را برطرف می کند. اما این موضوع روی دیگری نیز دارد و آن تکراری شدن تمامی این زنگ ها پس از گذشت مدتی از استفاده است. در چنین شرایطی است که به فکر ساخت زنگ اختصاصی و دلخواه از آهنگ ها و موزیک هایی که می شنویم، می افتیم. اما این کار دقیقاً به چه صورت انجام می شود؟ در این مطلب با همدیگر نحوه انجام چنین کاری را پی خواهیم گرفت.

ساخت زنگ تماس سفارشی و اختصاصی برای گوشی آیفون چندان سخت نیست. تمامی چیزی که نیاز دارید تنها در نرم افزار آیتونز، یک کابل یو اس بی و کمی حوصله و ذوق برای انتخاب آهنگ مناسب خلاصه می شود. در صورتی که به این موارد مجهز هستید، یادگیری نحوه کار یک بار برای همیشه کافی است و از آن پس لذت استفاده از زنگ های ساخته شده توسط خودتان را روی آیفون خواهید چشید.

 

ساخت زنگ تماس دلخواه با نرم افزار آیتونز

مرحله ۱: نرم افزار آیتونز را باز کرده و به بخش Music بروید.

مرحله ۲: روی آهنگی که قصد ساخت زنگ تماس از آن را دارید راست کلیک کرده و گزینه Get Info را انتخاب کنید. سپس به سربرگ Options رفته و قسمت start و stop را روی قسمتی از آهنگ که قصد استخراج آن به عنوان زنگ تلفن را دارید تنظیم کنید. پس از انجام این کار روی گزینه OK کلیک کنید.

image

توجه داشته باشید که دستگاه آیفون قادر به پخش حداکثر ۳۰ ثانیه از زنگ تماس است. آگاهی از این موضوع می تواند در ساخت زنگ هایی به شکل دنباله دار که ابتدا و انتهای آن ها در ارتباط با هم باشند کمک کننده باشد.

مرحله ۳: دوباره روی آهنگ راست کلیک کرده و این بار به سراغ گزینه Create AAC Version بروید. با انتخاب این گزینه آیتونز یک کپی از آهنگ با مدت زمان انتخاب شده در مرحله پیش را برایتان می سازد. روی آهنگ ساخته شده جدید راست کلیک کرده و گزینه Show in Finder در مک یا Show in Windows Explorer در ویندوز را انتخاب کنید.

 

image

 

image

 

مرحله ۴: پس از مشاهده فایل در پنجره Finder در مک یا Windows Explorer در ویندوز روی آن راست کلیک کرده و بار دیگر Get Info در مک یا Properties در ویندوز را انتخاب کنید. در مک به کمک کادر Name and Extension پسوند فایل را مطابق تصویر به m4r تغییر دهید. اما کاربران ویندوزی برای تغییر پسوند فایل بایستی در پنجره Folder Option در Control Pnale وارد شاخه View شوند و تیک گزینه Hide extensions for known file types را بردارند. سپس پسوند فایل ها نمایان می شود و می توان پسوند زنگ تولید شده را به راحتی به m4r تغییر داد. 

 

image

 

مرحله ۵: در مرحله ۴ می توانید نام زنگ را نیز به دلخواه تغییر دهید. فقط توجه داشته باشید که تحت هر شرایطی پسوند فایل باید m4r باشد. فایل ویرایش شده را به دسکتاپ یا هر محل دیگری که دسترسی راحتی به آن دارید کپی کنید.

 

image

 

انتقال زنگ تماس ساخته شده به آیفون

مرحله ۱: نرم افزار آیتونز را باز کنید.

مرحله ۲: آیفون را به پی سی یا کامپیوتر مک خود متصل کنید.

مرحله ۳: روی آیکون سه نقطه واقع در زیر دکمه های کنترل پخش نرم افزار آیتونز کلیک کنید. از منویی که با کلیک روی این آیکون برایتان باز می شود گزینه Tones را انتخاب کنید. پس از باز شدن بخش Tones فایل زنگ ساخته شده را کشیده و داخل نرم افزار آیتونز رها کنید.

image

image

مرحله ۴: از نوار اشاره شده در مرحله ۳ آیکون مربوط به آیفون را انتخاب کرده و از ستون سمت راست گزینه Tones را انتخاب کنید. کنترل کنید که تیک گزینه Sync Tones فعال و گزینه انتخاب شده در زیر آن Selected tones باشد. سپس از بخش Tones تیک مربوط به زنگ ساخته شده را فعال کنید.

image

مرحله ۵: پس از آن که از درستی انتخاب زنگ ها مطمئن شدید، روی گزینه Apply واقع در گوشه سمت راست و پایین پنجره نرم افزار آیتونز کلیک کنید تا اطلاعات آیفون با آیتونز سینک شده و زنگ های انتخاب شده به گوشی منتقل شوند.

 

image

 

مرحله ۶: روی آیفون به قسمت Ringtones واقع در بخش Sounds اپلیکیشن Settings بروید. زنگ منتقل شده را در این بخش خواهید یافت. برای فعال شدن کافی است زنگ ساخته شده را انتخاب کنید.

 

منبع: RedmondPie

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (16 نظر)

اشکان

۱۳۹۸/۶/۱۲
سلام
من گزینه سه نقطه رو ندارم
لطفا راهنمایی کنید

محمد

۱۳۹۶/۳/۱۰
بازم های لایته

behnam

۱۳۹۵/۹/۳۰
برای ساختن ACC در اخرین نسخه ایتونز از نوار بالای ایتونز ابتدا File بعد convert رو انتخاب کنید ازونجا به شما اجازه دسترسی به ACC رو میده ممنون از ادمین سایت

S

۱۳۹۵/۸/۱
;DVL J, DHN NHNKJ,K
برو توکیبرد پیدااش کن تا پیام بیری

امیرعلی

۱۳۹۵/۶/۲۹
میشه منو راهنمایی کنین
من گزینه ای Create AAC Version ندارم
چه کاری میشه کرد ؟