زیتل ۱


سرویس نقد و بررسی تخصصی
16 اردیبهشت 1394 ساعت 15:10
1 نظر

 

گوگل با ارائه ابزاری جدید، اندروید را برای توسعه دهندگان جذاب تر می کند

– نویسنده مهمان: به کنفرانس سالانه I/O گوگل نزدیک شده ایم و به نظر می رسد گوگل امسال یکی از پربارترین و خبرسازترین کنفرانس ها را پیش رو داشته باشد. طبق اطلاعات بدست آمده، این شرکت قصد دارد برای اپلیکیشن های گوگل پلی یک تست A/B معرفی کند.

– نویسنده مهمان: به کنفرانس سالانه I/O گوگل نزدیک شده ایم و به نظر می رسد گوگل امسال یکی از پربارترین و خبرسازترین کنفرانس ها را پیش رو داشته باشد. طبق اطلاعات بدست آمده، این شرکت قصد دارد برای اپلیکیشن های گوگل پلی یک تست A/B معرفی کند.
 
 
ممکن است برای شما هم سوال باشد که تست A/B چیست؟ این تست توانایی عمیق تری به سازندگان برنامه ها برای ارزیابی واکنش و علاقه میلیون ها مردمی که فروشگاه گوگل پلی را برای پیدا کردن اپلیکیشن ها و نرم افزارهای جدید زیرو رو می کنند، می دهد. این تست که در بعضی مجامع به تست دوبخشی هم معروف است، به عنوان یک ابزار توسعه وب به کار گرفته می شود تا تعیین کند از بین دو نسخه کدام یک عملکرد بهتری دارد: شما یک نسخه را به مجموعه ای از بازدیدکنندگان و نسخه دیگر با کمی تفاوت را دوباره به همان بازدیدکنندگان نشان می دهید و می بینید که از کدام یک بازخورد بهتری دریافت می کنید. تست A/B در زمینه اپلیکیشن های موبایل کمی متفاوت عمل می کند، اما کلیت ماجرا همان است. توسعه دهندگان چند اپلیکیشن منحصر بفرد و مستقل را در لیستی که ایجاد کرده اند قرار می دهند، تا ببینند کدام یک در نهایت بیشتر دانلود و یا خریده می شود.
 
بر این اساس، سازندگان اپلیکیشن ها قادر خواهند بود اپلیکیشن خود را با توصیف های متفاوت، با چند آیکون، تصاویر، فیلم ها و حتی قیمت گذاری متفاوت برای گروه های مختلف کاربران ایجاد کنند. می توان گفت این امر گزینه های بیشتری را برای تست استراتژی های مختلف بازاریابی در سراسر جهان در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد. 
 
در واقع این تغییرات و آزادی ها فقط در لیست های ساخته شده در گوگل پلی خواهد بود و نسخه اصلی اپلیکیشن تغییری نمی کند. هرچند ایده قیمت دهی متفاوت برای یک اپلیکیشن در مناطق مختلف ممکن است کمی عجیب به نظر برسد. به نقل از  یکی از توسعه دهندگان اینطور می گوید که با این کار احتمالا نرخ بازدید و دریافت اپلیکیشن ها تا 50 درصد افزایش خواهد یافت .خبرها حاکی از آن است که شرکت اپل در مقابل این ویژگی جدید فروشگاه گوگل پلی پاسخی برای سازندگان برنامه های خود ندارد. در ارتباط با تست A/B و جزئیات بیشتر آن پس از کنفرانس شرکت گوگل در 28 ماه مه اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهیم.
 
منبع: Digitaltrends, TheVerge
 


  16 اردیبهشت 1394
6173 بازدید
1 نظر
4.29
  17 رای

نظرات کاربران

در حال بارگذاری