خانهاخبار
تخمین سن شما توسط ربات مایکروسافت: شما چند ساله هستید؟

تخمین سن شما توسط ربات مایکروسافت: شما چند ساله هستید؟

نویسنده مهمان: تا به حال دلتان خواسته بدانید از نگاه دیگران چند ساله دیده می شوید؟ حالا به غیر از پرسیدن از افراد دیگر راه دیگری هم هست. سن شما شماره ای است که ذاتا آن را می دانید، و حالا مایکروسافت یک ماشین قدرتمند طراحی کرده که توسط یک سری الگوریتم می تواند سن شما را تشخیص دهد. شما به این ماشین یک عکس می دهید و با بررسی عکس شما تقریبا خیلی سریع می تواند سن شما را تشخیص دهد، در این بررسی جنسیت شما هم تشخیص داده می شود.
۱۳۹۴/۲/۱۱

نویسنده مهمان: تا به حال دلتان خواسته بدانید از نگاه دیگران چند ساله دیده می شوید؟  حالا به غیر از پرسیدن از افراد دیگر راه دیگری هم هست. سن شما شماره ای است که ذاتا آن را می دانید، و حالا مایکروسافت یک ماشین قدرتمند طراحی کرده که توسط یک سری الگوریتم می تواند سن شما را تشخیص دهد. شما به این ماشین یک عکس می دهید و با بررسی عکس شما تقریبا خیلی سریع می تواند سن شما را تشخیص دهد، در این بررسی جنسیت شما هم تشخیص داده می شود.

 

image


این وب سایت توسط دو برنامه نویس مایکروسافت و برای سرگرمی ساخته شده است. در واقع این ربات با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین و با استفاده از تعداد بی حد و حصر عکس هایی که در اینترنت وجود دارد ساخته شد. البته این کار آسانی نیست و هر شرکت دارای ماشین جست و جوگری به دنبال آن نمی رود. پس ماجرا چیست؟ مایکروسافت در این باره می گوید: می خواستیم بوسیله داده هایی که از سن و جنسیت مردم جمع آوری کردیم به یک "درون بینی یا به عبارتی چشم بصیرت در زمان واقعی" دست پیدا کنیم. در واقع شما می توانید تعداد بی شماری از عکس های دوستان، خانواده، افراد مشهور و حتی موجودات اساطیری را به این ماشین بدهید و ببینید مایکروسافت چه سنی را برای آنها درنظر می گیرد. اما فراموش نکنید که این یک بازی است، شاید بتوان گفت بهترین بازی که تاکنون مایکروسافت ارائه داده است.


این وب سایت در ابتدا قرار بود کوچک و بی سروصدا باشد، بنابراین در اختیار تعداد کمی از افراد برای تست قرار داده شد. اما برنامه نویس این پروژه اینطور اظهار می کند که "تنها پس از چند ساعت، بیش از 35 هزار کاربر از سراسر جهان این ربات را مورد آزمایش خود قرار دادند و این برای ما به نوعی شوکه کننده بود" از این تعداد حدود 29 هزار نفر از کشور ترکیه بودند که خیلی از آنها در شبکه های اجتماعی مختلف به این سایت اشاره کرده بودند.


اگر می خواهید سن خود یا دوستانتان را برای تشخیص به یک ربات بدهید به سایت how-old.net بروید. البته این را در نظر بگیرید که این یک ربات است و در خیلی از موارد احتمال خطا و تشخیص نادرست وجود دارد. پس اگر سن شما را بیشتر از آنچه که هستید نشان داد، از آن دلگیر نشوید. از زمانی که این سایت شروع به کار کرد نتایج جالب و خنده داری از آن در شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف منتشر شده است. حالا امتحان کنید ببینید سن شما چقدر است ؟

 

منبع: TheVerge

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (18 نظر)

احمد

۱۳۹۹/۱۲/۱۸
چندسال دارم

امیرحسین

۱۳۹۵/۲/۲۳
من 16 سالمه زده 12 خخخخخخخخخخخخخخخخخ

مهمان

۱۳۹۴/۲/۲۵
منو با ریش گفت 45 بعد بدون ریش و با عینک گفت 29 ولی من 15 سالمه!!!!

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱۲
من 17 سالمه زده 27 سال ولی جالبه

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱۲
جالب بود من ۱۸سالمه بهم گفت ۲۹یه جا دیگه هم ۴۱یعنی اینقد پیرم؟