خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی اس ام؛بررسی اولیه Galaxy A5

بررسی تخصصی جی اس ام؛بررسی اولیه Galaxy A5

جی اس ام: گوشی مورد پسند نسل جوان

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۳/۱۱/۱۸

جی اس ام: Galaxy A5 گوشی ای است که سامسونگ آن را به تازگی روانه بازارها کرده است. قرار است این گوشی جوانان را هدف خود قرار دهد. سامسونگ گفته که این گوشی جزو دسته گوشی های رده بالا است که بیشتر مناسب جوانان است. طراحی این گوشی شباهت زیادی به گلکسی آلفا دارد. بدنه از پلاستیک ساخته شده در حالی که فریم آن آلومینیومی است. اما این گوشی تقریبا زیبا قرار است که نقاط ضعف آلفا را پوشش از بین ببرد.

 

 

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

صفحه نمایش این گوشی جوان پسند اندازه 5.0 اینچی دارد. این صفحه از نوع سوپر آمولد است و کیفیت HD دارد. برای جوانان هایی که به دنبال یک گوشی با صفحه نمایش خوب هستند این گوشی یک انتخاب ایده آل است به خصوص اینکه این صفحه نمایش از نوع سوپر آمولد است که همین امر باعث می شود تصاویر را روی گوشی خودشان به بهترین شکل ممکن مشاهده کنند.

 

image

 

image

 

image

 

 

اما پردازنده اسنپدراگون 410 که در گوشی قرار گرفته تا پردازنده های اسنپدراگون 800 یا 801 خیلی فاصله دارد. به همین خاطر نباید از آن انتظاری که از یک گوشی پرچمدار دارید را داشته باشید.

 

رم گوشی 2 گیگابایتی است که برای اجرای فرمان های مولتی تسکینگ کافی به نظر می رسد. این رم برای چند ماه می تواند باعث شود گوشی شما به روانی کار کند اما بعد از چند ماه یا حدود یکسال احتمالا به ریست کردن گوشی برای روان تر کار کردن نیاز پیدا خواهید کرد.

 

 

image

 

image

 

image

 

image

 

دوربین در این گوشی و به خصوص در خانواده Galaxy A یکی از مهمترین قسمت ها است که سامسونگ دوست دارد نقش آن را پر رنگ کند. دوربین اصلی کیفیت 13 مگاپیکسلی دارد که کیفیت چندان خاصی نیست. اما دوربین دوم جایی است که سامسونگ مانور زیادی روی آن داده است. سامسوگ از یک دوربین 5 مگاپیکسلی در این قسمت استفاده کرده، اما قسمت خاص آن ویژگی هایی است که سامسونگ برای این دوربین در نظر گرفته است. سامسونگ در زمینه گرفتن عکس سلفی برای این دوربین ویژگی های خوبی مانند Wide Selfie و یا Palm را در نظر گرفته است. توسط Wide Seilfie می توانید عکس های سلفی با زاویه بیشتری بگیرید که با کمک آن افراد و فضای بیشتری در عکس دیده خواهند شد. توسط ویژگی کف دست، زمانی که گوشی را جلوی خود گرفته اید تا عکس سلفی بگیرید اگر کف دست خود را به دوربین نشان بدهید  بعد از دو ثانیه گوشی از شما عکس می گیرد.

 

علاوه بر این سامسونگ این خانواده از گوشی های خود را بسیار ظریف درست کرده که همین امر باعث می شود در جذب افراد جوان موفق عمل کند.

 

این گوشی نسخه دو سیم کارته نیز دارد. اما در اینجا یک نکته وجود دارد. گوشی Galaxy A5 از کارت حافظه خارجی پشتیبانی می کند اما اگر نسخه دو سیم کارته را برای خرید انتخاب کنید، باید دقت کنید که در گوشی یک درگاه هیبریدی تعبیه شده است یعنی درگاه کارت حافظه خارجی و درگاه سیم کارت دوم یکی هستند. این بدان معنی است که اگر می خواهید از کارت حافظه خارجی برای گوشی خود استفاده کنید دیگر امکان استفاده از سیم کارت دوم وجود ندارد و عملا در صورت استفاده از کارت حافظه خارجی در نسخه دو سیم کارته ویژگی دو سیم بودن بدون استفاده خواهد ماند.

 

image

 

image

 

image

 

 

نتیجه گیری اولیه

 

Galaxy A5 گوشی زیبایی است. فریم فلزی آن می تواند گوشی را در سطح گوشی های رده بالا قرار دهد. کیفیت صفحه نمایش آن خوب است اما پردازنده چندان قوی نیست. مهمترین ویژگی بارز این گوشی توانایی آن در گرفتن عکس های خوب برای سلفی است. اگر شما جوانی در حدود 23 تا 27 سال هستید و گرفتن عکس های سلفی یکی از سرگرمی های روزانه شما است و در ضمن می خواهید گوشی در دستانتان شیک و زیبا به نظر بیاید خرید این گوشی می توانید یکی از انتخاب های شما باشد.

 

image

 

image

 

image

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (191 نظر)

محمد امین

۱۳۹۶/۷/۸
جی ۷ پرو عشق عشق .

محمد امین

۱۳۹۶/۷/۸
به نظر من ای ۵ برای کسایی خوبه که طراحی ظرافت و امکانات سخت افزاری خوب می خوان و J7 برای کسی خوبه که امکانات نرم افزاری و صفحه نمایش و سخت افرار و بدنه فلزی دوست دارن. در کل A5 2017 بهتر از j7 pro.

محمد

۱۳۹۶/۳/۶
سلام من تازه این گوشی رو گرفتم ایاکابل otg پشتیبانی میکنه

احسان

۱۳۹۵/۱۱/۱۵
بنظر من a7 بگیر.واقعا نازه

meysam

۱۳۹۵/۱۰/۱۴
سلام.وقتی میخوام عکس بگیرم مات میشه تازه اینطوری شده باید چیکار کنم