خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی اس ام؛ هوآوی اسند میت 7 (Ascend Mate 7)

بررسی تخصصی جی اس ام؛ هوآوی اسند میت 7 (Ascend Mate 7)

جی اس ام: این روز ها تولید فبلت توسط کمپانی های بزرگ به یک تجارت جدید تبدیل شده است . Apple iPhone 6 Plus ، Samsung Galaxy Note 4 و LG G3 نمونه هایی از این گونه گجت ها در بازار هستند.Ascend Mate7 جدید ترین محصول هواوی است که با صفحه نمایش بزرگ خود میخواهد جایگزینی برای Ascend Mate2 محصول سال گذشته این شرکت باشد. هواوی در سال های گذشته با طراحی جذاب در بدنه گوشی های خود و البته قیمت مناسب تر نسبت به دیگر برند ها توانسته است بازار را در دست بگیرد و اکنون به یک رقیب جدی تبدیل شده است.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۳/۹/۱۶

جی اس ام: این روز ها تولید فبلت توسط کمپانی های بزرگ به یک تجارت جدید تبدیل شده است . Apple iPhone 6 Plus ، Samsung Galaxy Note 4 و LG G3 نمونه هایی از این گونه گجت ها در بازار هستند.Ascend Mate7 جدید ترین محصول هواوی است که با صفحه نمایش بزرگ خود میخواهد جایگزینی برای Ascend Mate2 محصول سال گذشته این شرکت باشد. هواوی در سال های گذشته با طراحی جذاب در بدنه گوشی های خود و البته قیمت مناسب تر نسبت به دیگر برند ها توانسته است بازار را در دست بگیرد و اکنون به یک رقیب جدی تبدیل شده است.

 

این گوشی نسبت به Mate2 ضخامت کمتری دارد و از آلومینیوم در بدنه بهره میبرد.مجهز به دوربین 13 مگاپیکسلی و حسگر اثر انگشت است.

 

 

image

 

طراحی

 

Ascend mate 7 طراحی جدیدی ندارد و طراحی آن الهام گرفته از گوشی های دیگر است اما از نظر کیفیت ساخت یکی از بهترین گوشی های ساخت هواوی است که تا کنون از این شرکت دیده ایم. این فبلت شباهت زیادی به HTC One Max دارد بدنه ای فلزی به همراه سنسور اثر انگشت در قاب پشتی.حدود 85 درصد از قاب پشتی آلومینیوم است و تنها در بالا و پایین قاب پشتی از نوار باریک پلاستیک برای قرار گیری آنتن استفاده شده است .کیفیت آلومینیوم استفاده شده در گوشی نیز تقریبا مشابه آنچه در گوشی های اچ تی سی دیده بودیم است. اگر دوست ندارید که بعد از مدتی قاب آلومینیومی پشت گوشی خط و خش نیفتد بهتر است قبل از هر کاری یک محافظ برای گوشی تهیه کنید.  در کناره های بالا و پایین صفحه نمایش نیز نواری شیشه ای قرار گرفته است. نکته مهم اینست که هواوی با کم کردن فاصله بزل در کناره های صفحه نمایش بسیار کم است. این فاصله در کناره های چپ و راست صفحه نمایش تنها حدود 2.1 میلیمتر است.

 

 

image

 

image

 

سایز این فبلت باعث میشود تا کارکرد با یکدست مشکل باشد کلید های پاور و تنظیم صدا در سمت راست قرار گرفته اند جایگیری این کلید ها بسیار مناسب است اگر با دست راست با این فبلت کار کنید انگشت شستتان درست روی آن قرار میگیرد و اگر فبلت در دست چپ شما باشد انگشت اشاره شما دقیقا روی آن ها قرار خواهد گرفت. هواوی گزینه  On Hand UI را در نوار ناتیفیکیشن تعبیه کرده است .

 

image

 

image

 

اسپیکر گوشی در قاب پشتی قرار گرفته است و ممکن است دستتان آنرا بپوشاند . طراحی اچ تی سی که از اسپیکر های استریو در بالا و پایین صفحه نمایش استفاده میکند در این زمینه بهتر است.

 

در کناره سمت چپ درگاه میکرو سیم ودر کنار آن درگاه  کارت حافظه قرار دارند و برای باز کردن آنها باید از سوزنی که در جعبه قرار دارد استفاده کنید. نکته جالب در نسخه دو سیم کارته این گوشی (MT7-TL10 ) اینست که درگاه کارت حافظه جایگاهی برای قرار گیری سیم کارت دوم نیز است بدین صورت که سیم کارت نانو به صورت عمودی درون جایگاه قرار میگیرد.

 

 

image

 

حسگر اثر انگشت

 

در پشت گوشی دقیقا زیرلنز دوربین یک مربع کوچک که در بدنه فرورفته است وجود دارد که حسگر اثر انگشت را شامل میشود. مانند حسگر اثر انگشت استفاده شده در گوشی های S5 ، Note4 ، iPhone 5S ، iPhon6 ، iPhone 6 Plus و One Max از این سنسور برای بازکردن گوشی استفاده میشود.این گوشی تا 5 اثر انگشت متفاوت را ذخیره میکند اما تفاوتی که این سنسور با سنسور اثر انگشت دیگر گوشی ها دارد اینست که به محض اینکه انگشت شما با سنسور برخورد کند قفل صفحه باز خواهد شد و نیازی نیست که هیچ دکمه‌ای را فشار دهید (در آیفون 5s برای اینکه سنسور اثر انگشت شروع به کار کند باید ابتدا صفحه نمایش روشن شود). از این گذشته سنسور اثر انگشت Mate7 یکی از سریع ترین و دقیق ترین سنسور های استفاده شده در گوشی های اندرویدی است.

 

 

image

 

image

 

image

 

صفحه نمایش

 

Mate7 مجهز به یک صفحه نمایش 6 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن 1920×1080 پیکسل و تراکم پیکسلی 368 پیکسل بر اینچ است.این صفحه نمایش قابلیت کارکرد با دستکش را نیز دارد که میتوانید در منوی تنظیات آنرا فعال کنید.انتظار میرفت هواوی مانند G3 ال جی و Note4 سامسونگ از رزولوشن QHD برای این گوشی استفاده کند اما با این وجود کیفیت رنگ ها و روشنایی صفحه نمایش کافی به نظر میرسد علاوه بر اینکه صفحه نمایش دارای زاویه دید خوبی است. در قسمت تنظیمات صفحه نمایش میتوانید میزان گرم بودن نمایش رنگ های صفحه نمایش را به صورت دستی تنظیم کنید. در کناره های صفحه نمایش شاهد یک نوار مشکی رنگ هستیم اما این نوار میلیمتری چندان آزار دهنده نیست. کلید های کنترلی اندروید نیز در قسمت پایین صفحه نمایش قرار دارند و روی بدنه تعبیه نشده اند.

 

image

 

image

 

دوربین

 

در بخش دوربین Ascend Mate7 مجهز به یک دوربین 13 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی و یک دوربین 5 مگاپیکسلی در بالای صفحه نمایش برای تماس های ویدئویی و گرفتن عکس های سلفی است. سنسور این دوربین از نوع Exmor BSI  وچهارمین نسل از سنسور های ساخت سونی محسوب میشود Aperture آن F2.0 و لنز آن 28 میلیمتری است در هنگامیکه صفحه نمایش قفل است با دوبار فشردن کلید پایین تنظیم صدا مستقیما به رابط کاربری دوربین هدایت میشوید.در رابط کاربری دوربین که شباهت زیادی به رابط کاربری دوربین در آیفون ها دارد شاهد تنظیمات اولیه نظیر تنظیمات ایزو و HDR هستیم ضمن اینکه میتوانید برای عکاسی انگشتتان را روی حسگر اثر انگشت قرار دهید. این ویژگی باعث میشود تا برای عکاسی نیازی به لمس صفحه نمایش نباشد.برای عکاسی میتوانید گزینه فرمان صوتی که در تنظیمات دوربین موجود است را نیز فعال کنید. میزان رتوش در عکس های سلفی نیز در دسترس شماست و میتوانید آنرا به دلخواه خود تنظیم کنید.گزینه all focus که بسیار شبیه به Refocus در گوشی های لومیاست به شما کمک میکند تا بعد از عکاسی فوکوس روی سوژه ها را تغییر دهید.کیفیت عکی های در محیط های باز قابل قبول است اما در محیط های کم نور و اتاق شاهد نویز در عکس ها مشاهده میشود. در بخش فیلمبرداری هواوی گزینه ای برای فیلمبرداری با فرمت 4K قرار نداده است و دوربین با کیفیت 1080p یا FullHD در 30 فریم بر ثانیه فیلم برداری میکند. ویدئو ها در فرمت MP4 و نرخ 25 مگابیت برثانیه و صدای استریو ذخیره میشوند.

 

image

 

image

 

 

پردازنده و سیستم عامل

 

Acsend Mate 7 با آخرین پردازنده ساخت هواوی یعنی پردازنده 8 هسته ای ( 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی A15 و 4 هسته 1.3 گیگاهرتزی A7 )  HiSilicon Kirin 925 به بازار معرفی شده است. ظرفیت RAM با توجه به ظرفیت حافظه داخلی متفاوت است. نسخه 16 گیگابایتی، 2 گیگابایت RAM دارد و نسخه 32 گیگابایتی دارای 3 گیگابایت RAM است. از 2 گیگابایت RAM حدود یک گیگابایت آن اشغال شده است. مانند Note 3 نسخه 8 هسته ای از پردازنده گرافیکی Mali T-628 MP6 برای پردازش گرافیکی استفاده شده است. این فبلت قدرت کافی را برای اجرای بازی های سه بعدی دارد به عنوان مثال بازی Dead Trigger 3 به راحتی روی گوشی اجراشد. Ascend Mate7 با اندروید نسخه 4.4.2 یا همان کیت کت عرضه شده است. رابط کاربری این گوشی نیز نسخه 3 از رابط کاربری هواوی EMUI  است.این رابط کاربری بساید ساده طراحی شده است و دارای 6 تم پیش فرض است که کاربر میتواند به دلخواه خود ظاهر رابط کاربری را تغییر دهد. هواوی یک نرم افزار مدیریت کارایی رایگان و کارآمد را نیز در این گوشی به صورت پیش فرض قرار داده است که پس از پیمودن چند مرحله سرعت گوشی شما بیشتر میشود. البته در مارکت گوگل انواع مختلفی از این گونه نرم افزار ها وجود دارد اما برای استفاده کامل از آنها باید نسخه غیر رایگان را تهیه کنید.چند برنامه دیگر نظیر آیینه و Magnifier نیز در این گوشی مشاهده میشود که به نظر ما این نرم افزار ها چندان مورد استفاده کاربرنیستند.قسمت نوار ناتیفیکیشن نیز دارای دو قسمت است در قسمت سمت چپ اعلان ها و هشدار ها به صورت یک تایم لاین به نمایش در میایند و با لمس لبه میانبرها میتوانید به برخی از گزینه های تنظیمات گوشی دسترسی داشته باشید.

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

 

باتری

 

Ascend Mate7 مجهز به باتری لیتیوم پلیمری 4100 میلی آمپری است هواوی اداعا دارد این باتری میتواند تا 2 روز گوشی را روشن نگه دارد. در واقع Ascend mate7 در تست های ما هم نتایج خوبی کسب کرد. گوشی توانست  در تست ویدئو حدود  12 ساعت فیلم اچ دی را با نور صفحه نمایش متوسط بدون مشکل پخش کند .برای یک گوشی با صفحه نمایش 6 اینچی این مدت زمان دوام باتری بسیار عالیست. ضمن اینکه با برنامه مدیریت باتری که سه حالت برای نگه داری بیستر باتری دارد میتوانید گوشی را مدت زمان بیشتری روشن نگه دارید.

 

 

image

 

نظر جی اس ام

Huawei Mate 7 یک فبلت پرچم دار برای این شرکت محسوب میشود. این شرکت تقریبا تمام قدرت خود در تولید یک گوشی را در Huawei Mate 7 گنجانده است. از پردازنده 8 هسته ای گرفته تا سنسور اثر انگشت. میتوان این فبلت را با فبلت های دیگر برند ها نظیر Note3 و یا S5 مقایسه کنیم. اما به دلیل نداشتن قابلیت هایی چون صفحه نمایش QHD و یا فیلم برداری 4K نمیتوانیم آنرا با Note4 و یا G3 مقایسه کنیم.

 

رقبا

Galaxy Note 4

 

image

 

Galaxy Note 3

 

image

 

G3

 

image

 

iPhone 6 Plus

 

image

 

Honor 6

image

 

 

Xperia T2 Ultra

 

image

 

One Max

image

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (389 نظر)

مهدی

۱۳۹۶/۹/۲۰
سلام
سوالم اینکه میشه گوشی میت 7دوسیم کاره کرد
یعنی از جای مموری استفاده کرد
و اگر میشه به چه روش

صالحی

۱۳۹۶/۴/۱۹
اره راسته مال من چن روز بعد از خرید لکه سفید داشت.

MN

۱۳۹۶/۱/۴
من این گوشی رو دارم تیرماه تاچش سوخت چون گفتند آب داخلش رفته ( زیر بارون خاستم عکاسی کردم) تاچ یو ال سی دی عوض کردم 300دوباره تو بهمن از دستم افتاد ال سی دی سوخت . میگن باید بار اول هم تاچ رو با فرم عوض میکردم . حالا هم گیر نمیاد تاچ ال سی دی با فرم . چون گلده مشکیش هست . اشکال هوواوی قطعاتشه . بد گیر میاد .
کلا گوشی خوش دستی نیست بزرگه احتمال سقوط خیلی داره البته بع دست خودتون بستگی دارع
اما امکانات و کیفیت عکس و همه چییز عالیع

مهدی

۱۳۹۵/۱۲/۱۸
واقعا این گوشی وقتی که به اندروید ۶ ارتقا دادم خیلی بهتر شد طلایی همون TL10 بیلدم شدC185B560 کارایش مثل میت8شد مثل چرخش تصویر در صفحه اصلی و ...

صاحب گوشی

۱۳۹۵/۱۲/۱۲
سرعت شارژ این گوشی هم مثل همه گوشی ها به مقدار پر بودن حافظه داخلی گوشی شما هم بستگی داره! یعنی هر چی حافظه داخلی پرتر باشه سرعت شارژ پایین میاد و وقتی تازه گوشی رو خریدین هم چون حافظه داخلی خالیه پس سرعت شارژ بالایی داره!