خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی اس ام؛ آی پد ایر 2 (iPad Air 2)

بررسی تخصصی جی اس ام؛ آی پد ایر 2 (iPad Air 2)

جی اس ام: تبلت با این مفهومی که امروز می شناسیم اولین بار توسط اپل و با معرفی آی پد نسل اول به دنیای فناوری وارد شد. امروز شاهد این هستیم که امروز ششمین نسل از این تبلت معرفی شده و اپل نام آن را آی پد ایر 2 گذاشته است. اگرچه تفاوت خیلی زیادی بین این نسل با نسل های قبلی وجود ندارد اما به هر حال یک تبلت حرفه ای وارد دنیای تکنولوژی شده و به همین خاطر باید ببینیم این تبلت ارزش خرید دارد یا خیر.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۳/۹/۱۷

جی اس ام: تبلت با این مفهومی که امروز می شناسیم اولین بار توسط اپل و با معرفی آی پد نسل اول به دنیای فناوری وارد شد.  امروز شاهد این هستیم که امروز ششمین نسل از این تبلت معرفی شده و اپل نام آن را آی پد ایر 2 گذاشته است. اگرچه تفاوت خیلی زیادی بین این نسل با نسل های قبلی وجود ندارد اما به هر حال یک تبلت حرفه ای وارد دنیای  تکنولوژی شده و به همین خاطر باید ببینیم این تبلت ارزش خرید دارد یا خیر.

 

 

image

 

 

طراحی آی پد ایر 2

 

با ضخامت 6.1 میلیمتری که این تبلت دارد می توانیم آن را یکی از نازک ترین تبلت های دنیا بنامیم. به طور حتم آی پد ایر 2 نازک ترین تبلت جهان نیست اما جزو نازک ترین ها است. نازک بودن بیش از حد خود یک عیب محسوب می شود زیرا با نازک شدن بیشتر یک محصول دیجیتالی عمر باتری آن کمتر می شود و در ضمن مقاومت آن نیز پایین تر خواهد آمد. اما خوشبختانه اپل کار خود هنوز به خوبی انجام می دهد. آی پد ایر 2 یک تبلت فوق نازک است که می توانید ساعت ها آن را در دست خود بگیرید بدون اینکه کوچکترین آزاری به شما برسد.

 

طراحی کلی این نسل با نسل قبلی تفاوتی ندارد. همان بدنه یکدست آلومینیومی در پشت تبلت دیده می شود. اسپیکرها در پایین تبلت در کنار درگاه ارتباطی دستگاه قرار گرفته اند و طراحی آن ها با نسل قبل تفاوت پیدا کرده و شبیه به طراحی اسپیکر در آیفون 6 شبیه شده است. دوربین در پشت گوشی و در کنار میکروفون دوم قرار گرفته  و در بالای دستگاه شاهد حضور کلید پاور و جک 3.5 میلیمتری صدا هستیم.

 

سمت چپ تبلت هیچ کلید کنترلی دیده نمی شود، اما در سمت راست تفاوت این نسل  با نسل قبلی مشخص می شود. در این نسل برای اولین بار شاهد این بودیم که اپل کلید سایلنت/چرخش خودکار را حذف کرده است.

 

اما هنوز کلیدهای ولوم در سمت راست قرار دارند و در ضمن بالای این کلیدها یک میکروفون دیگر نیز قرار دارد. زمانی که با دوربین اصلی فیلمبرداری می کنید میکروفونی که در کنار دوربین اصلی قرار دارد به عنوان دوربین اصلی و میکروفونی که در بالای کلید ولوم قرار دارد به عنوان نویزگیر به کار خواهد رفت و اگر با دوربین جلو فیلمبرداری کنید این روند برعکس خواهد شد.

 

مانند نسل قبل کلیدهای ولوم به صورت مجزا از یکدیگر قرار دارند، که این موضوع باعث راحتی بیشتر کار خواهد شد.

 

اما شاید بتوان بزرگترین تغییر در این آی پد نسبت به نسل قبل را سنسور تاچ آی دی آن دانست که در دکمه Home جای گرفته است. با این سنسور امنیت دستگاه شما چند برابر خواهد شد و علاوه بر آن می توانید خریدهای خود را بدون وارد کردن رمز اپل آی دی انجام دهید.

 

آی پد ایر 2 یک تبلت خوش دست است که به طرز عجیبی نازک است، به طور حتم با یک دست نمی توانید با آن کار کنید اما ساعت های طولانی می توانید این تبلت زیبا را با یک دست نگه داشته و با آن کار کنید.

 

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

صفحه نمایش آی پد ایر 2

 

از نظر کیفیت اپل همان صفحه نمایش آی پد ایر نسل اول را با صفحه نمایش رتینا در این نسل به کار گرفته است و در ضمن تراکم پیکسلی مانند آی پد 3 است. اما به کار بردن همان میزان تراکم پیکسلی چیزی نیست که تصور کنید اپل چند سال است همان صفحه نمایش را استفاده می کند. در این مدت اپل تغییرات خوبی را برای افزایش دقت رنگ و کیفیت صفحه نمایش به کار گرفته است. تعداد زیادی پنل با هم ترکیب شده اند تا شما امروز صفحه نمایش با کیفیت آی پد ایر 2 را ببنید.

 

در صفحه نمایش بسیاری از محصولات موبایلی فاصله میان چند پنل صفحه نمایش توسط هوا اشغال می شود اما اپل این هوا را از بین برده و پنل ها را به صورت کامل به هم چسبانده است که این امر موجب می شود تا علاوه بر اینکه صفحه نمایش نازک تر شود، بازتاب آن نیز کمتر شود که اپل به خوبی بر روی این موضوع کار کرده است.

 

اپل ادعا می کند که با ترکیب این ویژگی در صفحه نمایش و استفاده از پوشش ضد بازتاب توانسته بازتاب نور از صفحه نمایش را تا 56 درصد کمتر کند.

 

به طور کلی محصولات اپل به مجهز بودن به صفحه نمایش های با کیفیت مشهور هستند و این نسل جدید آی پد نیز از این موضوع مستثنی نیست و شاید تنها تبلتی که بتواند در زمینه صفحه نمایش با آی پد رقابت نزدیکی داشته باشد، سامسونگ گلکسی تب اس باشد.

 

image

 

کارآیی آی پد ایر 2

 

سال گذشته اپل با معرفی آیفون 5s نسل جدیدی از پردازنده های 64 بیتی را معرفی کرد. اما امسال اپل پا را فراتر گذاشته و یک پردازنده مخصوص برای آی پد معرفی کرد. این پردازنده A8X نام داشته و 3 هسته دارد که سرعتی برابر 1.5 گیگاهرتز را برای این تبلت به همراه خواهند آورد. پردازنده گرافیکی آی پد ایر 2 نیز 4 هسته ای است در حالی که رم آن 2 گیگابایت است.

 

برخی ها کارآیی این تبلت را با دستگاه های رایانه های شخصی که کمی مدل قدیمی تری دارند مقایسه می کنند و این ادعا را دارند که در پردازش اطلاعات در مقایسه با رایانه های کمی قدیمی این آی پد سریعتر عمل می کند. اما سوال اینجاست که شما برای استفاده از آی پد خود به این قدرت نیاز دارید؟ به نظر نمی رسد که این میزان قدرت برای یک کاربر معمولی چندان نیاز باشد اما اگر با آی پد خود تولید محتوا کنید، به طور مثال ویدیو ویرایش کنید، این قدرت را ستایش خواهید کرد.

 

به هر حال آی پد ایر 2 قدرتمندترین آی پد و تبلتی است که در بازار می توانید پیدا کنید به خصوص که اپل در iOS8 دست توسعه دهندگان را بازتر گذاشته و حتی اجازه دسترسی به تاچ آی دی را برای آن ها فراهم کرده است (به طور مثال می توانید دراپ باکس خود را به وسیله تاچ آی دی باز کنید).

 

مانند آیفون 6، اپل نسخه 32 گیگابایتی را در آی پد ایر 2 نیز حذف کرده و بنابراین برای خرید شما حافظه های 16، 64 و 128  گیگابایتی را در اختیار دارید.

 

 

image

 

سیستم عامل آی پد ایر 2

 

آی پد ایر 2 با آخرین نسخه از سیستم عامل iOS ارائه می شود، این نسخه iOS8 نام دارد. در ابتدای ارائه این نسخه، کاربران شکایت زیادی از این نسخه داشتند اما با ارائه نسخه 8.1 اپل بسیاری از این مشکلات را برطرف کرد. اگر می خواهید در مورد iOS8 همه چیز را بدانید به این بررسی مراجعه کنید.

 

دوربین آی پد ایر 2

 

اپل و مدیر عاملش عقیده دارند که صفحه نمایش بزرگ آی پد ایر 2 برای گرفتن عکس های بهتر کمک زیادی خواهد کرد اما ما هنوز هم فکر می کنیم که تبلت برای عکس گرفتن وسیله مناسبی نیست زیرا دایره حرکت شما را محدود می کند. با این اوصاف دوربین بخشی از آی پد و دیگر تبلت ها است و اپل نیز از دوربین خوبی در این تبلت استفاده کرده است.

 

آی پد ایر 2 به یک دوربین 8 مگاپیکسلی مجهز است. دروبین این تبلت شبیه به آیفون است اما با آن یکسان نیست. در نور کافی و محیط روشن مگاپیکسل باعث می شود که عکس ها جزئیات بهتری داشته باشند اما زمانی که نور محیط کافی نباشد شرایط متفاوت خواهد شد و نویز عکس ها بیشتر خواهد شد.

 

در کنار اینکه اپل مگاپیکسل را در آی پد ایر 2 نسبت به نسل قبل افزایش داده، چند ویژگی خوب نیز به این دوربین اضافه شده است. به طور مثال یکی از این ویژگی ها Brust Mode است که چند عکس را در مدت زمان کوتاه و یکبار فشردن دکمه شاتر از سوژه خواهد گرفت که با این امکان دیگر هیچ نگرانی در مورد از دست دادن یک سوژه خاص نخواهید داشت.

 

 

image

 

image

 

image

 

می توانید نمونه عکس هایی که با دوربین این تبلت گرفته شده اند را در ادامه مشاهده کنید.

 

 

image

 

image

 

باتری آی پد ایر 2

 

بدنه نازک تر به این معنی است که باتری نیز باید نازک تر شود. به همین خاطر است که باتری آی پد ایر 2 با ظرفیت 7340 میلی آمپر ارائه شده که از باتری 8600 میلی آمپری آی پد نسل اول ظرفیت کمتری دارد. اما اپل ادعا کرده که با بهبود کارآیی پردازنده این مشکل را حل کرده و مدت زمان کارکرد باتری مانند نسل قبلی 10 ساعت است. به شما اطمینان می دهیم که اپل کاملا درست ادعا می کند. آی پد ایر 2 مانند همان آی پد نسل اول در مدت زمان دوام باتری خوب عمل می کند و همان میزان عمر باتری را که آی پد ایر نسل اول برای کاربر به همراه دارد را پشتیبانی خواهد کرد.

 

اما به علت حجم زیاد باتری شارژ شدن آن طول خواهد کشید. در مدت زمان 3 ساعت و 30 دقیقه میزان شارژ باتری تبلت به 100 درصد خواهد رسید.

 

 

image

 

نظر جی اس ام

 

اینکه خرید این آی پد برای شما مناسب است یا خیر بستگی به این دارد که شما در حال حاضر از کدان نسل از آی پد استفاده می کنید و یا اینکه تبلت دارید یا خیر.

 

اگر شما پیش از این تبلت نداشته اید، این تبلت یکی از بهترین انتخاب های شما خواهد بود. زیرا قوی ترین و بهترین تبلتی است که در بازار می توانید پیدا کنید.

 

اگر آی پد نسل اول و یا نسل دوم را دارید، تصور می کنیم که دیگر استفاده از این آی پدها کافی است و باید به فکر خرید آی پد جدید باشید. اگر آی پد نسل سوم و یا چهارم را دارید هنوز فرصت دارید که در مورد خرید یک آی پد جدید فکر کنید. اما اگر آی پد ایر نسل اول را دارید به هیچ وجه لازم نیست که به این تبلت فکر کنید. شاید آی پد ایر 2 ویژگی هایی مانند تاچ آی دی و پردازنده قوی تر داشته باشد اما به هیچ عنوان ویژگی هایی نیستند که شما را وادار کنند تا تبلت آی پد ایر خود را با این نسل جایگزین کنید.

رقبا

 

 

Galaxy Tab S 10.5

 

 

image

 

Nexus 9

 

 

image

 

Nokia N1

 

image

 

iPad 4

 

image

 

 

آیفون 6 در کنار آی پد ایر 2

 

image

 

image

 

با تشکر از فروشگاه آل دیجیتال (alldigitall.ir) که این گوشی را برای بررسی در اختیار ما قرار داد.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (122 نظر)

Joker

۱۴۰۱/۳/۲۶
در پابجی ۶۰ اف پی اس ساپورت
می کنه

Slr

۱۳۹۵/۱۱/۲۸
با سلام
من آیپد air 2 cellular دارم میخواستم بدونم فقط سیم کارت دیتا میخوره یا میتونیم سیم کارت 4 g هم روش بندازیم؟

زهرا

۱۳۹۵/۱۱/۱
من چند روز پیش ایپد ایر2خریدم و کاری که باهاش انجام میدم ریسرچ و مقاله و کارای دانشجوییه که بنظرم نسبت به لپتابی که دارم در زمینه نرم افزارای کاربردی برای دانشجو هیچی کم نداره و واقعا راضی هستم مخصوصا که میشه در حین خوندن یک مقاله ،قسمتای مورد نظر رو هایلایت کرد و همزمان منتقل کرد به پی دی اف یا ورد یا هر نرم افزار مورد نیازی که باید در کنار اون صحه باشه،من که خیلی راصیم ازش

رضا

۱۳۹۵/۷/۹
هرکی به ملکه ی دنیای مجازی توهین کنه واقعا جهان سومیه لایک لایک

Mohsen

۱۳۹۵/۶/۲۴
Manam kharidam nadasht