خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی اس ام؛ اسمارت بند تاک سونی (Smart Band Talk) و اسپیکر بلوتوث سونی

بررسی تخصصی جی اس ام؛ اسمارت بند تاک سونی (Smart Band Talk) و اسپیکر بلوتوث سونی

جی اس ام: اولین دستبند هوشمند با قابلیت مکالمه

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۳/۹/۵

جی اس ام: در نمایشگاه IFA 2014 سونی نسل جدیدی از اسمارت بندهای خود را معرفی کرد، و با معرفی این نسل جدید اسمارت بندهای خود را وارد مرحله جدیدی کرد.

 

نسل اول این دستبند هوشمند تنها یک هسته دنبال کننده رفتار بود که توسط سونی معرفی شد و تنها ویژگی خاص آن این بود که رنگ های متفاوتی از آن وجود داشت. اما در این نسل جدید، سونی یک صفحه نمایش که در خود جوهر الکترونیک دارد را به این دستبند جدید اضافه کرده و علاوه بر این قابلیت مکالمه نیز در آن گنجانده شده است.

 

 

image

 

طراحی

 

این دستبند هوشمند سونی به طور حتم یکی از زیباترین دستبندهایی است که تا امروز دیده اید. طراحی یکپارچه بند و صفحه نمایش، ظاهری مدرن را به این دستبند بخشیده است. در قسمت جلوی این بند هوشمند، یک صفحه نمایش قرار دارد که اولین بار است در یکی از بندهای سونی می بینیم. در سمت راست این بند هوشمند دکمه پاور و دکمه ولوم قرار گرفته است. در سمت چپ هیچ دکمه ای دیده نمی شود و تنها درگاه ارتباطی بند را می بینیم که توسط یک کاور پوشیده شده است.

 

image

 

image

 

image

 

این بند هوشمند در واقع از دو قسمت تشکیل شده، یکی هسته اصلی و دیگری بند. بند توسط دو پین به مغز دستگاه متصل شده است که به راحتی و با بیرون کشیدن این دو پین می توانید بند را از مغز دستگاه جدا کنید. این دقیقا همان روشی است که سامسونگ برای گیر فیت خود به کار گرفته است. رنگ های جذابی برای بند این دستبند هوشمند در نظر گرفته شده که آن را به یک دستبند هوشمند همه کاره تبدیل می کند. اما مغز دستگاه تنها دو رنگ سفید و مشکی دارد.

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

 

دو سایز بند برای این دستبند در نظر گرفته شده، یکی L و دیگری S. اندازه L ارتفاعی 68 میلیمتری دارد و برای دست های بزرگ و اندازه S ارتفاعی 52 میلیمتری داشته و برای دست های کوچک تر استفاده خواهد شد. در انتهای بند این دستبند یک گیره فلزی وجود دارد که اگر بخواهید بند را تعویض کنید به راحتی می توانید این گیره را از جای خود خارج کنید و به بند دیگری متصل کنید، این گیره فلزی در اصل نقش قفل بند را بازی می کند.

 

 

image

 

image

 

ارتفاع این دستبند با بندهای مختلف متفاوت خواهد شد که در بالا به آن اشاره کردیم اما عرض آن تغییری نخواهد داشت. عرض دستبند 23.5 میلیمتر و ضخامت آن 9.5 میلیمتر است. تمام این اندازه ها دستگاهی به وزن 24 گرم را به وجود خواهند آورد که بر روی دست به راحتی جای می گیرد و حتی بعد از استفاده طولانی مدت هیچ آزردگی برای شما به همراه نخواهد داشت. هدف سونی نیز همین بوده که شما این دستبند را بر روی دست خود حس نکنید، زیرا قرار است دستبند در تمام طول روز و حتی در طول شب نیز بر روی دست شما بسته شده باشد به همین خاطر نباید کاربر را آزار دهد.

 

یکی از مهمترین ویژگی این دستبند ضد آب بودن آن است، که به کمک این ویژگی می توانید در تمام طول روز بدون نگرانی با این دستبند کار کنید. فقط یک موضوع را بدانید که بلوتوث دستبند در زیر آب قطع می شود و به همین خاطر ارتباط آن با گوشی شما قطع خواهد شد، البته این موضوع زمانی اتفاق می افتد که دستبند به صورت کامل زیر آب قرار بگیرد.

 

 

image

 

 

صفحه نمایش

 

این اولین دستبند هوشمند سونی است که بر روی خود یک صفحه نمایش را می بیند. سونی از یک صفحه نمایش 1.4 اینچی استفاده کرده که جنس آن e-paper یا همان جوهر الکترونیک است. این صفحه نمایش لمسی نیست و با حرکت دادن انگشت خود بر روی این صفحه نمایش نمی توانید بین صفحات جا به جا شوید. برای اینکه بین صفحات جا به جا شوید باید از کلیدی که در سمت راست و پایین دستنبد تعبیه شده کمک بگیرید. شاید برای یک کاربر امروزی این موضوع کمی عجیب باشد که نتواند صفحه نمایش را با لمس جا به جا کند اما بعد از مدت کمی کار به آن عادت خواهید کرد.

 

کیفیت صفحه نمایش 1.4 اینچی این دستبند 296×128 پیکسل است. این صفحه نمایش کاملا سیاه و سفید است، شاید تصور شما این باشد که در این زمانه این صفحه نمایش سیاه و سفید جذابیتی ندارد. اما به شما اطمینان می دهیم که این صفحه نمایش حوهر الکترونیک جذابیت زیادی برای شما خواهد داشت و مدتی که با آن کار کنید آن را دوست خواهید داشت.

 

image

 

 

قابلیت مکالمه

 

همانطور که از نام این دستبند مشخص است قابلیت مکالمه یکی از ویژگی های اصلی آن است. بدین معنی که می توانید تماس تلفنی خود را بر روی گوشی با استفاده از این دستبند انجام دهید. در داخل دستبند یک میکروفون و یک اسپیکر قرار دارد و به این ترتیب می توانید با آن صحبت کنید و صدای طرف دیگر خط را نیز بشنوید.

 

ما این قابلیت را تست کردیم و از کارکرد آن رضایت کامل داشتیم، میکروفون دستگاه قوی است و شخصی که در طرف دیگر خط است صدا را به خوبی می شنود. اما اگر اسپیکر کمی قوی تر بود بیشتر رضایت داشتیم. با این حال قابلیت مکالمه به خوبی انجام می شود و هیچ مشکلی با آن نخواهید داشت.

 

کارآیی

 

اولین و آسانترین وظیفه این دستبند نمایش ساعت است، زمانی که ساعت به گوشی شما متصل شود ساعت آن تنظیم خواهد شد. ساعت به این ورت نشان داده می شود که در بالا ساعت به صورت پر رنگ و در پایین آن دقیقه به صورت کم رنگ تر نشان داده می شود.

 

برای اینکه بتوانید از ساعت استفاده کنید اولین کاری که باید انجام دهید این است که برنامه Smart Band Talk را بر روی گوشی خود نصب کنید. برای اینکار نیز به اندروید 4.4 به بالا نیاز دارید. برای نصب این اپلیکیشن باید به بازار گوگل پلی بروید. راحت ترین راه این است که اگر گوشی شما از NFC پشتیبانی می کند، دستبند را به گوشی خودتان نزدیک کنید، سپس به صورت خودکار در بازار گوگل پلی نرم افزار به شما نشان داده خواهد شد تا آن را دانلود و نصب کنید. زمانی که برنامه نصب شد با استفاده از بلوتوث دستبند به گوشی شما متصل خواهد می شود.

 

صفحه اصلی برنامه که Status نام دارد، وضعیت کلی ساعت را به شما نشان می دهد. در این صفحه می توانید مشاهده کنید که دستبند در محدوده بلوتوث شما قرار دارد و به گوشی متصل است یا خیر.  در قسمت کناری میزان باتری نشان داده می شود و در زیر آن یک کادر نمایش داده شده که با انتخاب آن دستبند شروع به لرزیدن و صدا کردن خواهد کرد و می توانید مکان آن را پیدا کنید.

 

image

 

 

در صفحه بعدی که Settings نام دارد گزینه های زیر را می توانید ببینید:

 

 

image

 

Smart wake up alarm: در این قسمت می توانید محدوده ساعتی تنظیم کنید تا دستبند در این محدوده زمانی به آرامی شما را از خواب بیدار کند.

 

image

 

Notification: در این قسمت تعیین می کنید که نوتیفیکیشن کدام برنامه ها بر روی ساعت نمایش داده شوند. اگر به برنامه ای مانند پیامک اجازه دهید که بر روی دستبند نوتیفیکیشن نمایش دهد، می توانید علاوه بر اینکه ببینید چه کسی به شما پیامک داده، متن پیامک را هم بخوانید اما گزینه ای برای پاسخ دادن وجود ندارد.

 

 

image

 

image

 

Incoming calls: اگر این قسمت را فعال کنید می توانید توسط دستبند خود به تماس ها پاسخ دهید، برای اینکه به تماس خود پاسخ دهید و یا تماس خود را در حین مکالمه قطع کنید می توانید از کلید کناری استفاده کنید. اگر با شما تماسی گرفته شود و بخواهید آن را رد کنید این کار را با نگه داشتن کلید کنار دستبند می توانید انجام دهید.

 

 

image

 

Do not disturb: این ویژگی بسیار کارآیی دارد. با فعال کردن این ویژگی در یک بازه زمانی خاص که شما تعیین می کنید هیچ نوتیفیکیشنی به ساعت شما منتقل نمی شود و تماس توسط دستبند دریافت نمی شود.

 

 

image

 

Text orientation: با توجه به اینکه دستبند را به کدام دست خود می بندید می توانید جهت چرخش متنی که بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود را تغییر دهید.

 

 

image

 

Display color: در این قسمت دو گزینه برای شما وجود دارد روشن و تاریک که با توجه به سلیقه خودتان می توانید هر کدام را انتخاب کنید. با انتخاب زمینه سفید برای صفحه نمایش در محیط های تاریک نیز می توانید صفحه نمایش را به راحتی مشاهده کنید.

 

 

image

 

صفحه آخر صفحه My Apps است که در این قسمت برنامه ها را مشاهده می کنید. در پایین این صفحه گزینه ای به نام Add Apps وجود دارد که اگر این گزینه را انتخاب کنید می توانید برنامه های جدید را به ساعت خود اضافه کنید. تعدادای از کاربردی ترین این برنامه ها عبارتند از: ضبط صدا، تقویم، ساعت جهانی، دوربین هوشمند و...

 

 

image

 

image

 

اما اگر به دنبال این هستید که از امکانات این دستبند بیشتر استفاده کنید به شما پیشنهاد می کنیم برنامه Life Log وسونی را حتما بر روی گوشی خود نصب کنید تا بتوانید سیکل خواب خودتان و یا میزان پیاده روی خودتان را آنالیز کنید.

 

باتری

 

سونی از باتری 70 میلی آمپری در این دستبند استفاده کرده است. شاید تصور شما این باشد که این میزان باتری کم است اما تنها وظیفه سنگین این باتری روشن نگه داشتن صفحه 1.4 اینچی جوهر الکترونیک این دستبند است که کار زیاد سختی نیز نیست. این باتری می توانید تا 3 روز بدون هیچ مشکلی برای شما کار کند و دستبند را روشن نگه دارد، در حالی که تا 1 روز کامل را می توانید مکالمه مداوم را پشتیبانی کند.

 

نظر جی اس ام

 

این دستبند هوشمند اولین دستبندی نیست که صفحه نمایش دارد، پیش از این دستبند سامسونگ را نیز دیده بودیم. اما این دستبند اولین دستبند هوشمندی است که قابلیت مکالمه را در خود می بیند. ما علاقه زیادی به این دستبند داریم تصور ما این است که در حال حاضر این دستبند بهترین دستبند هوشمند دنیا است، شاید Gear Fit سامسونگ رنگ و لعاب بهتری داشته باشد اما واقعیت امر این است که کارآیی این هوشمند سونی بیشتر است.

 

بررسی اسپیکر سونی

 

سونی پیش از این نیز اسپیکرهای مختلفی را روانه بازار کرده بود. اما اینبار یک اسپیکر زیبا را تولید کرده است که به صورت دایره ای است. این اسپیکر را می توانید از طریق بلوتوث و یا NFC به گوشی خودتان معرفی کنید و سپس از آن به بعد از طریق بلوتوث تا برد 10 متر به موزیک مورد علاقه خودتان از طریق اسپیکر گوش دهید. مهمترین ویژگی این اسپیکر این است که صدایی 360 درجه ای را برای شما پخش خواهد کرد.

 

 

image

 

این اسپیکر تنها وظیفه پخش موزیک را بر عهده ندارد، زمانی که اسپیکر به گوشی شما متصل است اگر تماسی دریافت کنید می توانید از طریق همین اسپیکر تماس خود را برقرار کرده و به مکالمه بپردازید.

 

دو راه برای شارژ کردن این اسپیکر وجود دارد، یکی از طریق درگاه micro USB که در زیر اسپیکر قرار دارد و دیگری از طریق صفحه شارژ بدون سیم.

 

 

image

 

بر روی این اسپیکر 4 کلید وجود دارد. کلید پاور در پایین دستگاه و بالای درگاه ارتباطی اسپیکر قرار دارد. سه کلید دیگر بر روی اسپیکر قرار گرفته که دو کلید برای کم و زیاد کردن صدا و کلید دیگر برای برقراری مکالمه است.

 

 

image

 

برای اینکه بتوانید اسپیکر را به راحتی در مکان های با شیب زیاد قرار دهید، در زیر این اسپیکر پلاستیک چسبنده ای قرار گرفته که از لیز خوردن آن جلوگیری می کند.

 

این اسپیکر اندازه ای 78×60 میلیمتری دارد، و وزن آن 300 گرم است که برای یک اسپیکر همراه بسیار مناسب است. توان این اسپیکر 10 وات است و ازطریق بلوتوث به دستگاه های اندرویدی و iOS ای متصل می شود.

 

image

 

 

مهمترین وظیفه این اسپیکر پخش موزیک با صدای خوب است که به خوبی از عهده اینکار بر می آید. تصور نمی کردیم که این اسپیکر کوچک بتواند صدایی با این کیفیت خود را پخش کند.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (48 نظر)

Mar

۱۳۹۶/۱/۱
شما تونستی راه اندازی کنید ، منم مشکل شما رو داذم

طاها

۱۳۹۴/۹/۲۵
ایا روی گوشی سامسنگ جواب میده

علی

۱۳۹۴/۵/۴
سلام میشه با ساعت سونی اسمارت 2 اسمس فرستاد؟؟ منظورم پیام های پیش فرض نیست. ینی خودت تایپ کنی؟

مهمان

۱۳۹۴/۲/۲۸
من الان 2 ماهه این اسمارت بند تاک رو دارم و ازش راضی بودم تا اینکه نسخه آندروید 5 رو روی گوشیم آپدیت کردم،از اون موقع دیگه این اسمارت بند درست کار نمیکنه،مدهای مختلف ساعتش از کار افتاده،دیگه هم نمیشه باهاش صحبت کرد،نسخه جدیدشم که نصب کردم فرقی نکرده.

مهمان

۱۳۹۳/۱۱/۱۵
چجوری اسمارن بندمو راه اندازی کنم؟توروخدا هرکی بلده بگه.خیـــــــــــــــلی سروکله زدم باهاش!