خانهاخبار
Galaxy A3 و Galaxy A5 مشکل آنتن دهی دارند

Galaxy A3 و Galaxy A5 مشکل آنتن دهی دارند

جی اس ام: ماه گذشته سامسونگ دو گوشی جدید به نام های Galaxy A3 و Galaxy A5 را معرفی کرد، خاص بودن این دو گوشی به علت مشخصات آن ها نیست زیرا از نظر مشخصات جزو گوشی های میان رده به حساب می آیند اما جنس فریم آلومینیومی آن ها است که این دو گوشی را خاص کرده است.
۱۳۹۳/۸/۲۱

جی اس ام: ماه گذشته سامسونگ دو گوشی جدید به نام های Galaxy A3 و Galaxy A5 را معرفی کرد، خاص بودن این دو گوشی به علت مشخصات آن ها نیست زیرا از نظر مشخصات جزو گوشی های میان رده به حساب می آیند و تنها فریم آلومینیومی آن ها این دو گوشی را خاص کرده است. سامسونگ مدت زیادی است که در برابر تولید گوشی های آلومینیومی مقاومت کرده، اما در نهایت تصمیم به تولید این گوشی ها گرفت که به نظر می آید در این رابطه زیاد موفق نخواهد بود، زیرا با مشکلی روبرو شده که اپل در هنگام تولید آیفون 4 با آن دست و پنجه نرم می کند.

 

یک آزمایش ساده در روسیه نشان می دهد که دو گوشی Galaxy A3 و Galaxy A5 مشکل آنتن دهی دارند. در این تست این دو گوشی در کنار گلکسی اس 5 قرار گرفته اند و هر سه گوشی به یک شبکه موبایلی متصل شده اند. قدرت سیگنال گلکسی اس 5 برابر -82 dBm است در حالی که دو گوشی Galaxy A3 و Galaxy A5 توانستند تنها قدرت سیگنالی برابر -92dBm و -93 dBm را به دست بیاورند. اگر در یک منطقه ای یک گوشی موبایل به عدد -113dBm برسد به این معنی است که شما نمی توانید حتی به شبکه موبایلی خود متصل شوید که این دو گوشی فاصله زیادی با این عدد ندارند.

 

زمانی که این سه گوشی به یک شبکه موبایلی متصل شده اند و دقیقا در یک منطقه هستند، این نشان دهنده این موضوع است که دو گوشی جدید سامسونگ در آنتن دهی مشکل دارند، همانطور که می دانیم گوشی های فلزی در مجموع با آنتن دهی مشکل داشته و دارند (حتما مشکلات آیفون 4 را به خاطر دارید).

 

 

image

 

علاوه بر این به نظر می رسد که مشکل این دو گوشی تنها در زمینه آنتن دهی آن ها نیست و دو گوشی علاوه بر آنتن دهی در زمینه اتصال به شبکه Wi-Fi نیز مشکل دارند. اگر چه در یک آپارتمان کوچک اگر شما یک مودم روتر قوی داشته باشید هیچ مشکلی را در این مورد مشاهده نمی کنید. اما موضوع در زمینه اتصال به شبکه موبایلی متفاوت است، با این 10dBm تفاوت قدرت اگر شما در مکانی باشید که شبکه موبایلی شما آنتن دهی خوبی ندارد با گلکسی اس 5 می توانید تماس برقرار کنید اما با دو گوشی جدید سامسونگ تماس گرفتن امکان پذیر نخواهد بود و علاوه بر این به علت جستجوی زیاد شبکه، باتری شما زودتر مصرف خواهد شد.

 

بنابراین اگر از این موضوع که سامسونگ در نهایت به تولید گوشی های با فریم آلومینیومی روی آورده خوشحال شدید، بهتر است بدانید که سامسونگ باید تغییراتی را در سخت افزار خود به وجود آورد تا اینکه این مشکلات را برطرف کند.

 

منبع: GSMArena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (60 نظر)

کیمیا

۱۳۹۶/۶/۱۵
سلام من a3 2016 دارم فقط درصورتی که روی 2G باشه آنتن میده که اینجوری روی حالت رومینگ هستشو دیتاشم خوب کار نمیکنه .... میشه لطف کنین راهنمایی کنین

ali

۱۳۹۵/۱۲/۲۷
دوست عزیز این به موارد دیگه ای هم بستگی داره این که جهت انتن هر سه گوشی دقیقا در یک جهت هست یا در گوشی سوم جهت انتن فرق میکند این آزمایش دقیق نیست!!!

فرهاد

۱۳۹۵/۱۱/۱۸
من الان یک ماه گوشی a3 خریم چند روز پیش انتن گوشیم خود به خود پرید حالا چی کار کنم

صادق

۱۳۹۵/۹/۱۸
درود دوستان برای حل مشکل باید این مسیر رو رفت تنظیمات/شبکه های بیشتر/شبکه های تلفن همراه/حالت شبکه/فقط GSM اینجوری گوشی شما 2G میشه همه جا داری آنتن هستید با سپاس موفق باشید

صادق

۱۳۹۵/۹/۱۸
درود برای حل مشکل باید این مسیر رو رفت تنظیمات/شبکه های بیشتر/شبکه های تلفن همراه/حالت شبکه/فقط GSM اینجوری گوشی شما 2G میشه همه جا داری آنتن هستید موفق باشی