خانهاخبار
Google Inbox؛ آینده‌ صندوق دریافتی ایمیل ها

Google Inbox؛ آینده‌ صندوق دریافتی ایمیل ها

جی اس ام: گوگل به تازگی یک اپلیکیشن جدید با نام Inbox by Gmail برای سیستم عامل های اندروید و iOS عرضه کرده است. این اپلیکیشن که از زبان طراحی Material Design بهره می برد، قرار است صندوق دریافتی ایمیل های شما را متحول کند.
۱۳۹۳/۸/۱

جی اس ام: گوگل به تازگی یک اپلیکیشن جدید با نام Inbox by Gmail برای سیستم عامل های اندروید و iOS عرضه کرده است. این اپلیکیشن که از زبان طراحی Material Design بهره می برد، قرار است صندوق دریافتی ایمیل های شما را متحول کند. گوگل می خواهد صندوق دریافتی ایمیل های ما را از این یک نواختی در بیاورد و بجای یک صفحه شامل لیستی از تیتر ایمیل ها را تبدیل به یک صندوق دریافتی هوشمند کند و در واقع این صندوق را به یک مرحله بالاتر ببرد.

 

image

 

به محض اینکه در Inbox با حساب کاربری خود (البته فعلا فقط با @Gmail کار می کند) وارد می شوید، گوگل شروع به خزیدن در تمام ایمیل های شما می کند! در واقع گوگل با گشتن به دنبال یک سری لغات مشخص سعی در دسته بندی ایمیل های شما دارد. این کار را با جست و جوی لغاتی مانند "بروزرسانی ها" و یا "مسافرت" و همچنین برداشتن برخی از محتوای آنها انجام می دهد و سپس به عنوان مثال در دسته بندی بروزرسانی ها یک لیست از ایمیل هایی که این کلمه در آنها وجود داشت همراه با یک توضیح کوتاه که از متن هر ایمیل برداشت کرده را نمایش می دهد.

 

می توانید در Inbox یک لیست از هزینه های خود تهیه کنید سپس این نرم افزار هوشمند به سرعت تمامی اطلاعات مربوطه را در یک فایل PDF ذخیره می کند و هرگاه که بخواهید می توانید به شکلی منظم شده به آنها دسترسی داشته باشید. فایل های ضمیمه در ایمیل ها نیز دیگر در آخر هر ایمیل دفن نخواهند شد و تنها یک کلیک با آن فاصله خواهید داشت و اگر یک تاییدیه شماره پرواز برایتان ارسال شود، Inbox اطلاعات پرواز را به شما نشان می دهد. همچنین اگر در متن ایمیل یک آدرس برای شما فرستاده شده، Inbox و یا حتی نتایج جست و جو آن آدرس را در نرم افزار نقشه برایتان باز می کند و دیگر نیازی نخواهد بود وارد ایمیل شوید و آدرس را ببینید و ادامه ماجرا...!

 

بالاتر از ایمیل های شما در صندوق دریافتی یک لیست یادآور (Reminder) وجود دارد که در واقع می توان آن را یک  To-Do لیست نامید. کاربر می تواند به سرعت یک ایمیل را به لیست یادآور برچسب بزند. این کار را می توان به شکل ساده و یا با مشخص کردن زمان و تاریخ یادآوری، انجام داد. برای آرشیو کردن یک ایمیل یا یک یادآور لازم نیست دکمه آرشیو را بزنید و از دکمه انجام شده (Done) استفاده خواهید کرد. دکمه انجام شده به نوعی غرور Inbox را می رساند و این مفهوم را منتقل می کند که ایمیل های شما، To-Do لیستتان و همه چیز نشان دهنده چیزیست که شما باید با آن کنار بیایید.

 

image

 

البته دسته بندی کردن ایمیل ها و مرتب کردن آنها در قالب یک To-Do لیست ویژگی جدیدی نیست اما هرگز این قابلیت ها تا این حد هوشمند نبوده اند و این نقطه تمایز Inbox با دیگر اپلیکیشن های ایمیل است. اگر شما در این برنامه ایمیل های خود را از فیلتر های مختلف رد کنید و آن ها را دسته بندی کنید، Inbox نیز برای شما آنها را به شکل بسته هایی نمایش می دهد که شما می توانید این بسته ها را به راحتی مدیریت کنید. مثلا می توانید یک بسته را به صورت کامل حذف کنید که با این کار تمام محتویات و ایمیل های موجود در آن بسته هم حذف خواهد شد. البته این کار ممکن است کمی هم خطرناک باشد زیرا ممکن است مثلا در بسته تبلیغات، ایمیل های بیهوده و به ظاهر بی مصرفی وجود داشته باشد اما گاهی در میان همان ایمیل ها، یک ایمیل مفید هم می توان پیدا کرد.

 

Inbox از یک طراحی مینیمال و جذاب بهره می برد و در رابط کاربری آن لایه های زیادی وجود دارد ولی در عین حال کار با آن بسیار ساده است. این برنامه به شکل قابل ملاحظه ای در همه پلتفرم ها روان و سریع اجرا می شود و بسیار پیشرفته تر و بهتر از نرم افزار Gmail است. در نرم افزار Gmail و در بخش صندوق دریافتی تیتر هر ایمیل و فرستنده آن همراه با مقدار زیادی فضای سفید بدون استفاده نمایش داده می شود اما در این برنامه گویی از تمام فضاهای موجود در صفحه اصلی استفاده شده و دقیقا هر چیزی که کاربر به دنبال آن باشد را نمایش می دهد. در بخش پایین سمت راست هم یک دکمه قرمز قرار دارد که با لمس آن می توان مخاطبینی که اخیرا با آنها در حال گفت و گو بوده اید را ببینید و یا به راحتی یک ایمیل جدید بفرستید و یا یک Reminder جدید بسازید.

 

image

 

اضافه کردن قابلیت های Google Now به Inbox به اندازه اضافه کردن To-Do لیست به این برنامه اهمیت دارد. این برنامه در حقیقت آینده ایمیل هارا به ما نشان می دهد؛ ابزاری برای نشان دادن همه آن چیزی که کاربر به آن نیاز دارد و در عین حال کمک به او برای بهتر انجام دادن کارهایش.

شاید اولین بارى كه چنین سرویس هوشمندى دیدیم، هنگام تماشاى فیلم "her" بود. جایى كه سیستم عامل فوق هوشمند، تمام اسناد و نوشته هاى قهرمان داستان را برایش مرتب می كرد. كارى عجیب كه حالا گوگل در ابتداى آن است. هنوز پیشرفت ها و الگوریتم های بیشتری نیاز هست تا این برنامه را کامل تر کنند اما به نظر می رسد زمان زیادی تا دیدن نسخه نهایی آن باقی نمانده است. متاسفانه این برنامه کارآمد فعلا برای کاربران فارسی زبان کاربرد های خاص خود را ندارد زیرا قادر به تشخیص زبان فارسی نیست. اما با علاقه ای که گوگل به زبان فارسی نشان داده است، به احتمال زیاد در آینده شاهد این برنامه برای کاربران فارسی زبان خواهیم بود. شخصا امیدوارم در آن زمان دیگر این قدر ایمیل خوانده نشده در صندوق دریافتی ام وجود نداشته باشد!

فعلا برای استفاده از این نرم افزار باید دعوت نامه داشته باشید و همانطور که پیش تر هم گفتیم فعلا فقط از جیمیل پشتیبانی می کند. اما در نسخه های بعدی از دیگر سرویس های ایمیل هم پشتیبانی خواهد کرد. شما درباره این نرم افزار جدید چه فکر می کنید؟

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۸/۴
خدایی برید نگاه کنید (هرکی اپل داره ) تقلید واضح از اپل

مهمان

۱۳۹۳/۸/۳
لطفا بگید index search جیه ؟

مهمان

۱۳۹۳/۸/۳
باسلام ، از اپ استور اپل دانلود و نصب كردم همانطور كه ذكر كرديد براي استفاده بايد دعوتنامه داشته باشيم لطفا راهنمايي كنيد براي دريافت دعوتنامه چه راهي وجود داره ، ممنون

مهمان

۱۳۹۳/۸/۳
من خودم مبایل فروشم و میدونم کیفیت گوشی های چینی چطوریه یبار ده تا جی ال ایکس آردم دقیقا ۶ تاش همون اول کار خراب بود باقیشم خریدارا پس آوردن گوشیهای ایرانی دقیقا گوشیهای بی کیفیت چینین که وایران منتاژ میشن و اصلا با گوشیهای اصل چینی مثل هواوی یا آلکاتل قابل مقایصه نیستن برند ایسوسم که فوقالعاده هست و فکر کنم تا به حال با محصولاتش کار نکردین

مهمان

۱۳۹۳/۸/۲
سلام مطلب بسیار جالبی را نوشتید با تشکر از جنابعالی من هم امیدوارم برای کاربران فارسی زبان نیز کاربرد داشته باشد