خانهبررسی‌ها
بررسی اولیه جی اس ام؛ مقایسه اولیه گلکسی نوت 4 و آیفون 6 پلاس

بررسی اولیه جی اس ام؛ مقایسه اولیه گلکسی نوت 4 و آیفون 6 پلاس

جی اس ام: سامسونگ در ایفا نسل چهارم خانواده نوت را با نام گلکسی نوت 4 معرفی کرد، 1 هفته پس از آن اپل نسل هشتم آیفون را معرفی کرد که امسال بر خلاف سال‌های قبل دو مدل از این نسل یکی با صفحه نمایش 4.7 اینچی به نام آیفون 6 و دیگری با صفحه نمایش 5.5 اینچی به نام آیفون 6 پلاس معرفی شد.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۳/۶/۲۳

جی اس ام: سامسونگ در ایفا نسل چهارم خانواده نوت را با نام گلکسی نوت 4 معرفی کرد، 1 هفته پس از آن اپل نسل هشتم آیفون را معرفی کرد که امسال بر خلاف سال‌های قبل دو مدل از این نسل یکی با صفحه نمایش 4.7 اینچی به نام آیفون 6 و دیگری با صفحه نمایش 5.5 اینچی به نام آیفون 6 پلاس معرفی شد.

 

در به صورت اولیه هر دو محصول را برای شما بررسی کردیم که در لینک‌های زیر می‌توانید آن‌ها را بخوانید. اما امروز می‌خواهم آیفون 6 پلاس را که در خانواده فبلت‌ها قرار می‌گیرد با گلکسی نوت 4 که خانواده آن آغازگر مفهوم فبلت بودند مقایسه کنیم.

 

بررسی اولیه گلکسی نوت 4

بررسی اولیه آیفون 6 پلاس

 

هر دو محصول به طور حتم از قوی ترین گوشی‌های یا به عبارت بهتر فبلت‌های بازار هستند اما هر کدام از آن‌ها در یک زمینه بر دیگری برتری دارد که امروز می‌خواهیم نقاط قوت و ضعف آن‌ها را در برابر یکدیگر برای شما آشکار کنیم.

 

image

 

 

قدرت و بهره وری

 

گلکسی نوت 4 به پردازنده 4 هسته‌ای اسنپدراگون 805 و از نوع 32 بیتی مجهز است، در حالی که پردازنده آیفون 6 پلاس 64 بیتی است و نام آن A8 است، این پردازنده گفته شده که 2 هسته‌ای است. اما نباید فراموش کنید که نوت 4 یک رم 3 گیگابایتی بر روی خود دارد. امکانات ارتباطی هر دو محصول نیز در نوع خود بهترین است، اتصال 802.11ac Wi-Fi, 4G LTE و HSPA+ به علاوه بلوتوث 4 و NFC در هر دو محصول وجود دارد.

 

گلکسی نوت 4 حافظه داخلی 32 گیگابایتی دارد که می‌‌توانید از حافظه خارجی تا 128 گیگابایت برای افزایش فضای ذخیره سازی نیز استفاده کنید، 6 پلاس از همان ابتدای سفارش این ویژگی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که نسخه 128 گیگابایتی را سفارش دهد.

 

سیستم عامل نوت 4، اندروید نسخه 4.4 است که بازار گوگل پلی به عنوان یک منبع عظیم از برنامه‌ها آن را پشتیبانی می‌کند. 6 پلاس نیز سیستم عامل بی نظیر iOS8 را بر خود دارد که پشتیبان نرم افزاری آن بازار به نام اپ استور است که از هر جهت از گوگل پلی بهتر عمل می‌کند.

 

هر دو گوشی به سنسور اثر انگشت مجهز هستند، ما هنوز با سنسور نوت 4 کار نکرده‌ایم اما از سنسور آیفون اطمینان خاطر داریم که در نوع خود بهترین کارکرد را دارد.

 

شاید بزرگترین تفاوت این دو فبلت قلم S Pen باشد که مخصوص گلکسی نوت است و در بدنه گلکسی نوت 4 جای گرفته است. این قلم در نسل چهارم بهبودهایی را به همراه خود داشته است. اما تنها سلاح 6 پلاس در برابر نوت 4، سیستم عامل iOS است که اپل سعی کرده آن را برای استفاده با یک دست بهینه کنید و اینکار را با قابلیت چرخش صفحه اصلی به صورت افقی و اضافه کردن یک ردیف آیکون به آیکون‌ها انجام داده است.

 

چون یک گوشی به بزرگی تقریبا 6 اینچ بهترین وسیله برای یادادشت برداری است، ما در اینجا مجبور هستیم گلکسی نوت 4 را به عنوان برنده اعلام کنیم زیرا اطمینان داریم که قلم نوت 4 آن را به کارآمدترین فبلت‌ دنیا تبدیل کرده است.

 

برنده: گلکسی نوت 4

 

 

طراحی

 

گلکسی نوت 4، اندازه‌ای 153.5 میلیمتری در 78.6 میلیمتر دارد و ضخامت آن 8.5 میلیمتر است، در حالی که آیفون 6 پلاس اندازه‌ای 158.1 میلیمتری در 77.8 میلیمتر داشته و ضخامت آن تنها 7.1 میلیمتر است. شاید آیفون 6 پلاس با صفحه نمایش کوچکتر از نوت 4 اندازه‌ای بلند تر از آن داشته باشد اما ضخامت آن به صورت محسوس کمتر است.

 

جنس قاب اطراف گلکسی نوت 4 از آلومینیوم است در حالی که دیگر قسمت‌های بدنه از پلاستیک ساخته شده که باعث می‌شود گلکسی نوت 4 چندان لوکس به نظر نیاید، اما جنس تمام بدنه 6 پلاس از آلومنیوم است که همین امر به لوکس بودن گوشی کمک زیادی کرده است.

 

برنده: آیفون 6 پلاس

 

صفحه نمایش

 

اندازه صفحه نمایش آیفون 5.5 اینچ و کیفیت آن 1920 در 1080 پیکسل است که می‌توانیم آن را یک صفحه نمایش فول اچ دی بنامیم، اما گلکسی نوت 4 صفحه نمایشی 5.7 اینچی دارد که کیفیت این صفحه نمایش بزرگ 2560 در 1440 پیکسل است که این صفحه نمایش QHD است. شاید در عمل و در مشاهده محتوای معمولی (توجه کنید نگفتیم در مشاهده محتوای با کیفیت QHD) تفاوت زیادی را بین دو صفحه نمایش نبینید اما باید اعتراف کنیم که اگر محتوای مناسب برای گلکسی نوت پیدا کنید می‌توانید تفاوت کیفیت را مشاهده کنید.

 

برنده: گلکسی نوت 4

 

 

دوربین

 

اپل در این نسل از آیفون نیز از دوربین 8 مگاپیکسلی استفاده کرده، اما اپل کمپانی‌ای نیست که در جا بزند و به همین خاطر ویژگی‌های خوبی را به دوربین این گوشی اضافه کرده است. یکی از این ویژگی‌ها استفاده از سنسور Focus Pixels است در حالی که ویژگی تشخیص چهره و فوکوس را نیز بهبود داده است. 6 پلاس علاوه بر این به پایدار کننده اپتیکال تصاویر نیز مجهز است. تعداد مگاپیکسل در دوربین گوشی‌های آیفون کم است اما این کمبود باعث نشده تا عکاس‌ها نتوانند با دوربین این گوشی عکس‌های خارق العاده بگیرند. علاوه بر این دوربین 6 پلاس می‌تواند ویدیوهایی 240 فریم در ثانیه ضبط کند که این موضوع نشان می‌دهد این دوربین می‌تواند تمام جزئیات را به خوبی ثبت کند.

 

گلکسی نوت 4 برخلاف رقیب خود به دوربین 16 مگاپیکسلی مجهز است. شاید اپل بهبودهای خوبی را برای دوربین به وجود آورده باشد، اما تعداد بیشتر مگاپیکسل و امکانات بسیار زیاد دوربین نوت 4 باعث می‌شود که دوربین این گوشی چیزی از آیفون کمتر نداشته باشد.

 

برنده: هر دو گوشی

 

نتیجه گیری اولیه

 

شاید آیفون 6 پلاس اولین قدم اپل در دنیای فبلت‌ها باشد اما نباید فراموش کنیم که در مورد کمپانی‌ای به نام اپل صحبت می‌کنیم و می‌دانیم که اپل خوب می‌داند که چه کاری را انجام می‌دهد، اپل در اصل آیفون و آی‌پد را در یکدیگر ادغام کرده و یک فبلت را روانه بازار کرده است.

 

گلکسی نوت 4 نیز یک بروزرسانی خوب برای گلکسی نوت 3 است، طراحی جدید و امکانات سخت افزاری قوی تر باعث شده که نوت 4 به یک محصول پر قدرت در بازار تبدیل شود.

 

با اینکه گلکسی نوت 4 یک گوشی بسیار خوب است ما سخت می‌توانیم روی این موضوع تاکید کنیم که در زمینه فروش آیفون 6 پلاس چیزی از دیگر فبلت‌های بازار و به خصوص گلکسی نوت 4 کم بیاورد، زیرا اپل و طرفدارانش همیشه غیرقابل پیش بینی هستند.

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (588 نظر)

1376

۱۳۹۵/۷/۲۷
من هر دو گوشی رو داشتم ایفون6 پلاس اشغال بود مثل یه گوشیه ساده بود کارایی نداشت تویی واتساپ هنگ میکرد تو گالری هم که عکس یا فیلم زیاد داشتی هنگ میکرد با 700هزارتومن ضرر فروختم نوت 4 c خریدم واقعا که حیف پول بابت ایفون بدی نوت 4 خیلی بهتره چندتا مشکل جزعی داره که اونم به کیفیت ساختاری برمیکرده که اینا برای من مشکل نیست با 6 پلاس هنگامی که فیلمبرداری میکنید تصویر خود به خود زوم میشه و از همه بدتر نور محیط بسیار کم میشه این یه فاجعه هست تویی گوشیه ایفون 6 پلاس که تابحال کسی بهش اشاره نکرده
در کنارش گلکسی نوت4 گوشیه مناسبی برای فیلمبرداری و عکس برداری در شب

1376

۱۳۹۵/۷/۲۷
چه مسخره

Zeynab

۱۳۹۵/۷/۲۱
من نوت4 دارم خیلی راضیم ازش فقط وقتایی که زیرنورآفتاب میخوام باهاش کارکنم خیلی تاریک میشه و دوربینش هم رنگ نداره انگار..مجبورم فقط با b612عکس بگیرم نمیدونم چرااصلا ازدوربینش خوشم نمیاد

Yaser

۱۳۹۵/۵/۶
سامسونگ واقعا عالیه حرف نداره noti 4.فوق العاده است

مسیح

۱۳۹۵/۴/۲۴
نوت۴ بی نظیره،سامسونگ همیشه از بهترین تکنولوژی روز استفاده میکنه۰۰۰۰ولی ایفون فقط پول برنده۰۰۰تو ایرانم خیلی امکاناتش به دلیل تحریم کار نمیکنه