خانهبررسی‌ها
بررسی اولیه جی اس ام؛ آیفون 6 و آیفون 6 پلاس

بررسی اولیه جی اس ام؛ آیفون 6 و آیفون 6 پلاس

جی اس ام: آیفون 6 معرفی شد، این جمله تیتر بسیاری از خبرگزاری‌های دنیا شد. اپل بعد از تمامی شایعات آیفون 6 را معرفی کرد، نه تنها شایعات در مورد ظاهر و امکانات آیفون 6 درست بودند، بلکه دیدیم شایعات، معرفی شدن آیفون در دو نسخه را نیز درست اعلام کرده بودند.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۳/۶/۱۹

جی اس ام: آیفون 6 معرفی شد، این جمله تیتر بسیاری از خبرگزاری‌های دنیا شد. اپل بعد از تمامی شایعات آیفون 6 را معرفی کرد، نه تنها شایعات در مورد ظاهر و امکانات آیفون 6 درست بودند، بلکه دیدیم شایعات، معرفی شدن آیفون در دو نسخه را نیز درست اعلام کرده بودند.

 

یکی از نسخه‌های آیفون 6 صفحه نمایش 4.7 اینچی دارد و نسخه دیگر صفحه نمایش 5.5 اینچی دارد که نام آیفون 6 پلاس را روی خود دارد.

 

در این بررسی به صورت مختصر به امکانات جدید هر دو نسخه از این گوشی می‌پردازیم. بررسی کامل و جامع گوشی‌ها را به زمانی موکول می‌کنیم که گوشی به دستمان برسد.

 

image

 

 

آیفون 6 با صفحه نمایش 4.7 اینچ و 5.5 اینچ

 

طراحی آیفون 6 به طور کامل با نسل‌های قبلی تفاوت پیدا کرده است، طراحی این گوشی بسیار شبیه به آی‌پد ایر شده ، جنس بدنه پشتی از آلومینیوم و لبه‌های گوشی گرد است. ضخامت این نسل از نسل قبلی نیز بسیار کمتر شده و در برابر ضخامت 7.6 میلیمتری آیفون 5s،  ضخامت این گوشی 6.9 میلیمتر است، ضخامت آیفون 6 پلاس نیز 7.1 میلیمتر است، این 2 بهبود باعث می‌شوند که در دست گرفتن آیفون از قبل نیز راحت تر شود. اما بر خلاف نازک تر شدن، وزن گوشی بیشتر شده که این موضوع را باید به بزرگتر شدن اندازه صفحه نمایش مربوط بدانیم.

 

image

 

در کنار اینکه جنس آیفون 6 از آلومینیوم شده، جنس لوگوی سیب اپل از استیل ضد زنگ شده است. در هنگام ارائه 3 رنگ از گوشی در دسترس خواهند بود، تقره‌ای، خاکستری و طلایی.

 

image

 

یکی دیگر از تغییرات نسبت به نسل قبل این است که دکمه پاور گوشی از قسمت بالایی به قسمت راست گوشی منتقل شده و این موضوع باعث شده که آیفون 6 از نظر ظاهری به گوشی‌های اندرویدی نزدیک تر شود.

 

اما از تمام این حرف‌ها بگذریم مهمترین تغییر آیفون نسبت به نسل‌های قبلی اندازه آن است، آیفون 6 صفحه نمایش 4.7 اینچی دارد و اندازه آن 138.1×67×6.9 میلیمتر است که در حدود 15 میلیمتر بلندتر و 9 میلیمتر عریض تر از آیفون 5s است.

 

آیفون 6 پلاس نیز اندازه 158.1×77.8×7.1 میلیمتر دارد، این نسخه از آیفون را باید فبلت بدانیم که از نظر اندازه حتی از گلکسی نوت 4 نیز بزرگتر است در حالیکه صفحه نمایش آن 0.2 اینچ کوچکتر است.

 

image

 

 

صفحه نمایش آیفون 6 اندازه 4.7 و 5.5 اینچی دارد، نه تنها اندازه صفحه نمایش بیشتر شده بلکه کیفیت آن نیز از نسل قبل بهتر شده است. کیفیت این صفحه نمایش 1334×750 پیکسل برای نسخه 4.7 اینچی و 1080×1920 پیکسل است که با این کیفیت آیفون 6 چیزی در حدود کیفیت صفحه نمایش‌های HD و آیفون 6 پلاس کیفیت Full HD دارد، اما نباید اینطور تصور کنید که صفحه نمایش آیفون 6 قابل رقابت با صفحه نمایش گوشی‌ای مانند گلکسی نوت 4 و یا گلکسی اس 5 نیست، زیرا اپل از صفحه نمایش Retina HD استفاده کرده است. برای اینکه بگوییم این صفحه نمایش کیفیتی قابل رقابت با صفحه نمایش گوشی‌های پیکسل بالای اندروید را دارد دلیل خوبی داریم، دلیل اصلی این است که اگر صفحه نمایش جی 3 و صفحه نمایش آیفون 5s را کنار یکدیگر قرار بدهیم تفاوتی محسوسی در روشنی تصویر و کیفیت آن‌ها مشاهده نمی‌کنیم، صفحه نمایش آیفون همیشه زبان زد خاص و عام بوده و کیفیت آن بسیار خوب است.

 

image

 

 

 

image

 

 

صفحه نمایش آیفون 6 با پوششی از جنس سفایر پوشیده نشده و در عوض اپل از شیشه یون تقویت شده برای محافظت بیشتر صفحه نمایش استفاده کرده است.

 

پردازنده آیفون 6 نیز نسل جدید پردازنده‌های پیشین است و نام A8 را دارد. این پردازنده مانند نسل قبلی 64 بیتی است، این قطعه 2 میلیون ترانزیستور بر روی یک پردازنده 20 نانومتری دارد. این پردازنده جدید 13 درصد کوپکتر از پردازنده A7 است و سرعت آن نیز 25 درصد بیشتر است (البته این حرفی است که اپل ادعای آن را دارد). پردازنده A8 باز هم تنها نیست و یک پردازنده کمکی به نام M8 در انجام وظایفش به آن کمک می‌کند. این پردازنده را پردازنده کمکی حرکتی می‌نامند. این پردازنده به عنوان یک پردازنده برای دنبال کردن سلامتی و فعالیت‌های حرکتی استفاده می‌شود و پکیجی از سنسورهای شتاب دهنده، بارومتر، قطب نما، ژایروسکوپ و ارتفاع سنج است.

 

 

image

 

مانند نسل قبل این گوشی به سنسور اثر انگشت مجهز شده است، اما اینبار کارآیی این سنسور بیشتر از قبل خواهد بود، زیرا از این پس برنامه‌های جانبی نیز امکان استفاده از این سنسور را دارند.

 

image

 

در مورد باتری اپل ادعا کرده که کارآیی باتری بهتر از نسل قبل شده است، اپل می‌گوید که گوشی آیفون 6 در شبکه 3G می‌تواند تا 14 ساعت روشن مانده و خاموش نشود، در حالی که این زمان برای آیفون 6 پلاس حدود 24 ساعت است.

 

اپل نسخه 32 گیگابایتی را از مدل‌های آیفون حذف کرد و در عوض نسخه 128 گیگابایتی را به آن اضافه کرده است که به طور طبیعی گرانترین نسخه آیفون خواهد بود.

 

 

image

 

دوربین آیفون 6 مانند نسل قبل کیفیت 8 مگاپیکسلی با سنسور iSight دارد، و یک فلاش دو تایی نیز در کنار دوربین قرار گرفته است. اگرچه مشخصات دوربین مانند نسل قبل است اما اپل ادعا می‌کند که کارآیی دوربین بهتر شده است. به طور مثال فوکوس خودکار دوربین سریعتر و دقیق تر از نسل قبل است.

 

آیفون 6 پایدار کننده تصاویر دیجیتال و در آیفون 6 پلاس دوربین پایدار کننده تصاویر اپتیکال دارد، اما بهترین ویژگی که به دوربین اضافه شده این است که از این پس می‌توانید با دوربین تصاویر 240 فریم در ثانیه بگیرید و حقیقتا به صورت بسیار آهسته ببنید که مردم چه می‌کنند.

 

عکس‌های پانورامایی که با دوربین این گوشی می‌توانید بگیرید اندازه 43 مگاپیکسلی دارد.

 

Apple Pay ویژگی‌ای است که اپل شب معرفی آیفون بر روی آن مانور زیادی داد، اما این ویژگی چیست و به چه کاری خواهد آمد؟ این ویژگی باعث شده که اپل در نهایت مجبور شود NFC را وارد گوشی‌های خود کند. NFC با ادغام شدن با Passbook به کاربر اجازه می‌دهد که با یک لمس بر روی گوشی پرداخت‌های خود را انجام دهید. توسط این روش پرداخت مانند دیگر روش‌های پرداخت موبایلی نام و مشخصات کاربر به طرف مقابل نشان داده نمی‌شود. در حال حاضر این ویژگی در آمریکا فعال خواهد بود و بعید به نظر می‌رسد که به این زودی‌ها در ایران بتوان از آن استفاده کرد.

 

آیفون 6 بهترین آیفونی نیست که تا امروز تولید شده است، اما هر چه نباشد جدیدترین محصول اپل است. افزایش اندازه صفحه نمایش (اگرچه ما همان اندازه 4 اینچی را بیشتر دوست داشتیم) ، باتری قوی تر و طراحی جدید از ویژگی‌های مثبت این گوشی به حساب می‌آیند، اگر چه زمانیکه از مزایای آیفون صحبت می‌شود نباید سیستم عامل iOS را فراموش کرد که پایدارترین سیستم عامل موبایلی دنیا است. اما مهمترین عیب آیفون قیمت بالای آن است، به خصوص اینکه اپل اکنون نسخه 128 را معرفی کرده که قیمتی بسیار بالا دارد.

 

 

image

 

برای بررسی کامل گوشی باید تا زمان ارائه شدن آن صبر کنیم و شما نیز اگر می‌خواهید به صورت جامع بررسی این گوشی را ببنید و از تمام توان آن در برابر رقبا مطلع شوید باید کمی صبور باشید.

 

برای دیدن بررسی کامل iOS8 نیز می‌توانید بررسی آن را در بخوانید.

 

 

image

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (237 نظر)

امیر

۱۳۹۶/۱۲/۲۸
من خیلی ازایفون 6 راضیم

امیرحسین

۱۳۹۶/۶/۹
ایفون6 کجا نوت 4 کجااا . اصلا ادم خندش میگیره مثل اینه که پرایدو با بی ام وه مقایسه کنی . اپل شاه سامی فقط بره منفجرشه و هنگ کنه

ارشیا

۱۳۹۵/۵/۵
سلام
مهم ترین حسن این برند امنیتشه... بدون تعصب میگم امروزه بچه دبیرستانی هم به رموز حک آشنایی داره همه نگران عکسای خانوادگی و شخصیشون هستند یا اپل بخرید البته اگه پولدارید
یا دوربین جیبی مخصوص عکاسی بخرید و تو مسافرتها و گردشها و مراسمات همراه داشته باشید و یک گوشی اندروئیدی که دیگه نگران نباشیدکه کسی وارد حریم عکساتون بشه البته همین گوشی اندروئیدی رو باید دوسال بعد تعویض کنید چون cpuش دچار افت میشه

هموطن

۱۳۹۵/۵/۵
خوبیت نداره آدم واسه یه گوشی با هموطنش درگیری لفظی پیدا کنه
کیه که با گرفتن اپل شخصیتش به کمال رسیده
یا کیه که با گرفتن سایر برندها از لیاقتش کاسته شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟

صهيب

۱۳۹۵/۳/۹
گرونه