خانهبررسی‌ها
بررسی اولیه جی اس ام؛ گلکسی نوت اج (Galaxy Note Edge)

بررسی اولیه جی اس ام؛ گلکسی نوت اج (Galaxy Note Edge)

جی اس ام: پیش از اینکه سامسونگ مراسم خود را در برلین برگزار کند، شایعات زیادی وجود داشت که سامسونگ در نمایشگاه ایفا احتمالا یک گوشی با صفحه نمایش خمیده را معرفی خواهد کرد، اما شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که گلکسی نوت با این شکل و شمایل ارائه شود. سامسونگ در این مراسم ما و همه دوستداران دنیای موبایل را غافلگیر و یک گوشی جدید به نام Galaxy Note Edge را معرفی کرد.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۳/۶/۱۶

جی اس ام: پیش از اینکه سامسونگ مراسم خود را در برلین برگزار کند، شایعات زیادی وجود داشت که سامسونگ در نمایشگاه ایفا احتمالا یک گوشی با صفحه نمایش خمیده را معرفی خواهد کرد، اما شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که گلکسی نوت با این شکل و شمایل ارائه شود. سامسونگ در این مراسم ما و همه دوستداران دنیای موبایل را غافلگیر و یک گوشی جدید به نام Galaxy Note Edge را معرفی کرد.

 

 

image
image

 

صفحه نمایش این گوشی یا بهتر است بگوییم این فبلت به صورت کامل خمیده نیست و تنها در سمت راست آن یک انحنا دیده می‌شود که باعث می‌شود کارآیی‌های جدیدی به گوشی اضافه شود. در این بررسی به صورت مختصر به ویژگی‌های این فبلت می‌پردازیم و بررسی کامل آن را به زمانی موکول می‌کنیم که گوشی به دستمان برسد. با همراه باشید.

 

image

 

image

 

Galaxy Note Edge

 

در اولین نگاه به این فبلت چیزی که نظر شما را جلب خواهد کرد، صفحه نمایش آن است، صفحه نمایش گوشی که بیشتر فضای جلوی آن را اشغال کرده، در سمت راست ادامه پیدا می‌کند و گوشه کناری را در بر می‌گیرد. این خمیدگی این امکان را برای سامسونگ فراهم کرده تا بتواند ویژگی‌های جدیدی را به فبلت خود اضافه کند.

 

همین خمیدگی در صفحه نمایش گوشی باعث شده تا ظاهر گوشی بسیار زیبا و خاص شده باشد، با اینکه نوت 4 یک گوشی زیبا است، اما ظاهر این گوشی بسیار خاص تر و چشمگیرتر از نوت 4 است. کیفیت این صفحه نمایش +QHD است و تراکم پیکسلی آن 160+1440×2560 پیکسل است، این صفحه نمایش اندازه‌ای 5.6 اینچی دارد.

 

 

image
image

 

من یک چپ دست هستم و اولین چیزی که ذهن من را درگیر کرد این بود که خمیدگی صفحه نمایش در سمت راست باعث می‌شود تا زمانی که اشخاصی مانند من گوشی را در دست راست خود می‌گیرند تا با قلم آن کار کنند، با این قسمت صفحه نمایش به مشکل خواهند خورد و در اصل این قسمت برای آن‌ها بدون استفاده خواهد ماند، اما باید دقت کنیم که در مورد کمپانی‌ای به اسم سامسونگ صحبت می‌کنیم، بعید به نظر می‌آید که سامسونگ به اینگونه ریزه کاری‌ها توجه نکند. سامسونگ برای رفع این مشکل رابط کاربری را کاملا انعطاف پذیر درست کرده، اگر شما گوشی را بچرخانید و آن را سر و ته بگیرید هر چیزیکه که در صفحه نمایش می‌بینید خواهد چرخید و در جهتی که شما گوشی را در دست دارید نشان داده می‌شود، در این حالت دکمه هوم در بالای صفحه نمایش قرار خواهد گرفت و تا زمانی که با این موضوع مشکلی نداشته باشید می‌توانید با دست چپ نیز به خوبی کسانی که با دست راست با گوشی کار می‌کنند از کار با گوشی لذت ببرید.

 

image

 

image
image

 

سامسونگ تمام تلاش خود را کرده تا این گوشی را خاص طراحی کند. این امکان برای کاربر فراهم است تا تعدادی برنامه خاص را به پنل کناری گوشی اضافه کند، یعنی این قسمت به طور کامل در اختیار کاربر است، برای مثال طوری تنظیمات را اعمال کند که آب و هوا در این قسمت نمایش داده شود، یا اینکه اخبار و آخرین توییت‌ها را در اینجا ببیند. نکته جالب در اینجا این است که این قسمت از صفحه نمایش می‌تواند به طور مستقل از دیگر قسمت‌های صفحه نمایش کار کند. بنابراین اگر صفحه نمایش خاموش باشد شما با لمس قسمت منحنی شکل می‌توانید نوتیفیکیشن‌ها و بروزرسانی‌های خود را مشاهده کنید، این کارکرد برای زمانی که به طور مثال شما در یک جلسه هستید و تنها می‌خواهید نوتیفیکیشن‌های خود را مشاهده کنید کاربرد دارد. اگر به سمت چپ یا راست سوایپ کنید می‌توانید بین تنظیمات متفاوتی که اعمال کرده‌اید حرکت کنید، برای مثال آب و هوا را ببنید، آیکون‌های تنظیمات ارتباطی را ببنید و یا اینکه نوتیفیکیشن‌های توییتر را مشاهده کنید. به این صورت که در سمت راست گوشی شما یک صفحه نمایش جدا را در اختیار دارید.

 

از دیگر کاربردهای جالب این قسمت منحنی شکل این است که در هنگام فعال شدن دوربین کلید‌های کنترلی دوربین در این قسمت نمایش داده می‌شوند.

 

اما شاید چیزی که برای ما و شما اهمیت بیشتری داشته باشد این است که سامسونگ از همین ابتدا SDK را دراختیار توسعه دهندگان قرار داده و آن‌ها می‌توانند برای این پنل کناری برنامه‌های خود را بسازند و بعد از این باید شاهد ارائه برنامه ها و یا شاید بازی‌های جالب برای این پنل خمیده شکل باشیم.

 

image

 

image

 

در پشت گوشی که طراحی شبیه به گلکسی نوت 4 دارد ، قاب پشتی حالت چرم مانند دارد، و دوربین گوشی نیز به همراه فلاش و سنسور ضربان قلب در آن جای گرفته‌اند. همانند گلکسی نوت 4 از این سنسور به عنوان یک ابزار کمکی برای گرفتن عکس سلفی نیز استفاده می‌شود. سنسور اثر انگشت نیز در دکمه هوم گوشی جای گرفته است.

 

دوربین اصلی کیفیت 16 مگاپیکسل و دوربین دوم کیفیت 3.7 مگاپیکسلی دارد که همانند نوت 4 این دوربین جلو توانایی عکاسی پانوراما دارد.

 

image
image

 

دیگر امکانات این گوشی مانند گلکسی نوت 4 است، از جمله قلم و کارکردهای آن درست همانند آن چیزی است که در گلکسی نوت 4 دیدیم و می‌توانید این کارکردها را در بررسی اولیه گلکسی نوت 4 بخوانید.

 

سعی کردم در این بررسی به صورت مختصر و مفید امکانات جدید این گوشی را برای شما بیان کنم، با همراه باشید تا در زمانی که گوشی به دست ما رسید بتوانیم به طور کامل و جامع این گوشی را برای شما بررسی کنیم.

 

 

image

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (249 نظر)

مرجان

۱۳۹۵/۷/۲۴
من میخوام n915p بگیرم میدونین این مورد مشکلی داره یا نه؟

مرجان

۱۳۹۵/۷/۲۴
خواهش میکنم کمکم کنین. خیلی مهمه. این گوشی ورژنهای مختلفی داره. آیا ورژن n915p که مال انگلیسه توی ایران درست کار میکنه؟ اون کدوم ورژنش هست که اندروید 6 گرفته؟ کسی میخواد برام بگیره و نو بیاره اگه با نت ورک جور نباشه با این که آنلاکد هست کار نمیکنه میدونین آیا اون ورژنش مشکلی داره یا نه؟

مهمان

۱۳۹۵/۶/۷
این گوشی الان تو چابهار گیر میاد اگه میاد قیمتش چنده البته نوش

محمد

۱۳۹۵/۵/۱۲
حدود 1.700

بردیا درویشی گیلان

۱۳۹۵/۵/۵
اصلا چیزی بجز لوگوی سامسونگ چیزی دیگری وجود ندارد