خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی اس ام؛مقایسه گلکسی اس 5 و جی 3

بررسی تخصصی جی اس ام؛مقایسه گلکسی اس 5 و جی 3

جی اس ام: امروز یک دربی کاملا کره‌ای را برای شما آماده کرده‌ام، دو کمپانی ال جی و سامسونگ دو گوشی را معرفی کرده‌اند که هر کدام از آن‌ها به تنهایی حریف چند گوشی هستند، اما در برابر یکدیگر چه چیزی برای گفتن دارند و برنده قهرمان کدام کمپانی است؟ در این بررسی در زمینه‌های مختلف هر کدام از گوشی‌ها را با هم مقایسه کرده و برنده هر قسمت را به شما معرفی خواهم کرد.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۳/۶/۲

جی اس ام: امروز یک دربی کاملا کره‌ای را برای شما آماده کرده‌ام، دو کمپانی ال جی و سامسونگ دو گوشی را معرفی کرده‌اند که هر کدام از آن‌ها به تنهایی حریف چند گوشی هستند، اما در برابر یکدیگر چه چیزی برای گفتن دارند و برنده قهرمان کدام کمپانی است؟ در این بررسی در زمینه‌های مختلف هر کدام از گوشی‌ها را با هم مقایسه کرده و برنده هر قسمت را به شما معرفی خواهم کرد.

 

image

 

طراحی و راحتی در دست

 

هر دو گوشی از پلاستیک ساخته شده و قاب باتری آن‌ها قابلیت جدا شدن را دارد. زمانی که از روبرو به دو گوشی نگاه کنید به طور حتم جی 3 خودنمایی بیشتری دارد، فاصله صفحه نمایش با لبه‌های گوشی کم است، در ضمن اینکه پایین گوشی طراحی شیک و خوبی دارد. قاب پشتی جی 3 طوری طراحی و ساخته شده که همه را به این اشتباه خواهد انداخت که گوشی از فلز ساخته شده است اما در حقیقت جنس آن از پلاستیک است، اما در قاب پشتی گلکسی  اس 5 طوری طراحی شده که گویی پشت گوشی جنس نرمی دارد و در اصل نیز همین طور است و زمانی که پشت گوشی را لمس می‌کنید گویی که از پلاستیک نرم ساخته شده است.

 

طراحی جی 3 به گونه‌ای است که در پشت خود یک انحنا دارد و باعث می‌شود که در دست گرفتن آن راحت‌تر باشد، این امر باعث می‌شود با اینکه صفحه نمایش جی 3 بزرگ تر از گلکسی اس 5 است اما در دست گرفتن آن راحت تر باشد، اما حسی که جنس گلکسی اس 5 در زمانی که آن را در دست می‌گیرد به شما می‌دهد به علت نرم بودن پلاستیک پشتی گوشی بسیار بهتر از حسی  است که جی 3 به شما می‌دهد.

 

شاید طراحی جی 3 نسبت به گلکسی اس 5 بهتر باشد اما حسی که از دست گرفتن گلکسی  اس 5 به شما دست می‌دهد بسیار بهتر از جی 3 است به همین خاطر در این زمینه هر دو گوشی را برنده انتخاب می‌کنم تا به هیچ کدام ظلمی نشده باشد.

 

برنده: هر دو گوشی

 

 

image

 

image

 

سخت افزار و کارآیی

 

مانند هر کدام از پرچمدارانی که در سال 2014 معرفی شدند دو پرچمدار این دو کمپانی نیز به پردازنده اسنپراگون 801 مجهز هستند و در ضمن سرعت آن‌ها نیز 2.5 گیگاهرتز است.

 

رم گوشی سامسونگ 2 گیگابایتی است در حالی که رم گوشی جی 3  با توجه به بازاری گوشی برای آن عرضه می‌شود در نسخه‌های 2 یا 3 گیگابایتی ارائه خواهد شد (که برای ایران رم 2 گیگابایتی ارائه شده است). هر دو گوشی از کارت حافظه خارجی تا 128 گیگابایت پشتیبانی می‌کنند که این موضوع نگرانی کاربر از 16 گیگابایتی بودن حافظه داخلی را از بین خواهد برد.

 

باتری جی 3 در حدود 200 میلی آمپر از باتری گلکسی اس 5 بیشتر است اما کیفیت صفحه نمایش جی 3 خیلی بیشتر از گلکسی  اس 5 است که این موضوع شاید شما را به این فکر بیاندازد که باتری جی 3 ضعیف تر از گلکسی اس 5 عمل خواهد کرد، اما باید بگوییم که اینگونه نیست و باتری هر دو گوشی به راحتی تا 1 روز را دوام خواهند آورد و تغییر محسوسی را در مدت زمان استفاده از دو باتری مشاهده نخواهید کرد.

 

هر دو گوشی در این مورد مانند هم عمل می‌کنند و هیچ تفاوتی در آن‌ها مشاهده نمی‌شود.

 

برنده: هر دو گوشی

 

 

image

 

نرم افزار و ویژگی‌ها

 

هر دو گوشی ویژگی‌های سخت افزاری و نرم افزاری جالب و خاصی دارند، گلکسی اس 5 یک ویژگی خوب دارد که جی 3 از آن محروم است، گلکسی اس 5 یک گوشی ضد آب است و می‌توانید با خیال راحت از آن در همه جا استفاده کنید و نگران افتادن آن در آب نباشید. یک ویژگی عجیب و خوب دیگر در گلکسی اس 5 سنسور ضربان قلب است که این سنسور در پشت گوشی و در کنار دوربین قرار دارد، کارکرد این سنسور بسیار خوب است. علاوه بر این یک سنسور دیگر در گلکسی اس 5 وجود دارد که در جی 3 دیده نمی‌شود، این سنسور برای تشخیص اثر انگشت شما خواهد بود، البته ما از کارکرد این سنسور اصلا رضایت نداشتیم و این سنسور به گرد پای سنسور اثر انگشت آیفون هم نخواهد رسید (راستش را بخواهید بودن و نبودن این سنسور چندان تفاوتی ندارد). در عوض سنسور اثر انگشت در جی 3 یک ویژگی خاص را می‌بینیم و آن ویژگی  Knock Codeاست که به کاربر اجازه می‌دهد با ضربه زدن بر روی صفحه نمایش قفل صفحه را باز کند.

 

در زمینه رابط کاربری ال جی اخیرا در این گوشی طراحی رابط کاربری خود را عوض کرد و تغییراتی را در آن ایجاد کرد که باعث شد این رابط کاربری تخت تر شود. اما هنوز هم ما طراحی رابط کاربری گلکسی اس 5 را بیشتر دوست داریم.

 

برنده: گلکسی اس 5

 

 

image

 

دوربین

 

دوربین گوشی گلکسی اس 5 کیفیت 16 مگاپیکسل و دوربین گوشی جی 3 کیفیت 13 مگاپیکسل را دارد اما مگاپیکسل باعث نخواهد شد که یک دوربین عملکرد بهتری داشته باشد. دوربین گلکسی اس 5 از تکنولوژی ISOCELL استفاده می‌کند که برای کاهش تداخل بین پیکسل‌ها به کار می‌رود در کنار اینکه سرعت اتوفوکوس نیز بیشتر خواهد شد. دوربین جی 3 نیز به لطف تکنولوژی OIS+ به گرفتن عکس‌های با لرزش کم توسط دوربین گوشی کمک خواهد کرد. اما عملکرد هر دو دوربین در دنیای واقعی چگونه خواهد بود؟

 

در نور کافی دوربین گلکسی اس 5 بهتر عمل می‌کند و عکس‌های با نویز کمتر و با کیفیت بیشتری را ثبت خواهد کرد، اما در نور کم باید اعتراف کرد که دوربین جی 3 به لطف استفاده از فوکوس لیزری عکس‌های بهتری خواهد گرفت. تصور ما این است که دوربین یک گوشی بیشتر برای گرفتن عکس در بیرون استفاده خواهد شد و به این علت که گلکسی اس 5 در محیط بیرون عکس‌های بهتری تهیه می‌کند ما برنده این بخش را گلکسی اس 5 اعلام خواهیم کرد.

 

برنده: گلکسی اس 5

 

 

image

 

صفحه نمایش

 

شاید اصلا نیازی نباشد در این زمینه بگوییم که کدام گوشی صفحه نمایش بهتری دارد زیرا همه چیز به طور واضح مشخص است، گلکسی اس 5 صفحه نمایش فول اچ دی دارد که کیفیت آن 1920×1080 خواهد شد. اما جی 3 به صفحه نمایش QHD مجهز شده که کیفیت 1440×2560 پیکسل است در حالی که اندازه صفحه نمایش جی 3 در حدود 0.4 اینچ بزرگ تر از صفحه نمایش گلکسی اس 5 است اما به علت استفاده از کیفیت QHD تراکم پیکسلی جی 3 با عدد 534 پیکسل در اینچ از تراکم پیکسلی گلکسی اس 5 با عدد 432 پیکسل در اینچ بیشتر است، اگر بتوانید محتوای مناسب را برای پخش بر روی صفحه نمایش جی 3 پیدا کنید خواهید دید که چگونه تصاویر بر روی این صفحه نمایش چشم شما را نوازش خواهند داد و از دیدن آن‌ها نهایت لذت را خواهید برد.

 

برنده: جی 3

 

 

image

 

نظر جی اس ام

 

زیبایی و قابلیت‌های خوب هیچ کدام از دو گوشی گلکسی S5 سامسونگ و G3 ال‌جی را نمی‌توان انکار کرد. هر دو کمپانی کره‌ای در تولید گوشی‌های اندرویدی بسیار عالی ظاهر شده‌اند. اما سامسونگ شهرت بیشتر و گوشی‌های بهتری دارد و همیشه در صدر برترین‌ها قرار داشته است. البته، ال‌جی هم بیکار نبوده و در چند سال گذشته، پیشرفت‌های بسیاری داشته است. پیش از این، LG G2 رقیب خوبی برای Galaxy S4 سامسونگ بود و اکنون G3 آمده است تا به Galaxy S5 رقابت کند. البته G3 با داشتن نمایشگر QHD نیز در میان گوشی‌های پیش از خود نوآوری کرده است و هم یک قدم بالاتر از گوشی سامسونگ قرار گرفته است. این نمایشگر همه جانبه عالی است و فقط از نظر کنتراست ضعف دارد. نظر نهایی ما این است که مانند همیشه عقیده داریم انتخاب یک گوشی امری کاملا سلیقه‌ای است و به طور 100 درصد نمی‌توان گفت که یک گوشی برای چه کسی مناسب است، زیرا هر فردی با توجه به نیازی که دارد سعی در انتخاب مناسب ترین گوشی برای خود خواهد کرد و کاری که ما می‌توانیم برای شما انجام دهیم این است که معایب و مزایای یک گوشی را برای شما به نمایش بگذاریم تا بتوانید انتخابی درست داشته باشید.

 

 

image

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (419 نظر)

دایی علی

۱۴۰۰/۱۰/۱۰
سامسونگ عشقه عشق

سلام

۱۳۹۵/۱۲/۵
سلام
من خودم S5 دارم کاملم ازش راضی یم قبول دارم سفیدش زشته ولی مشکیشو دارم عالیه
حیف پولی که به ال جی بدی من دوستم داره ازش راضی نیس خیلی مزخرفه.بهتره یکم تحقیق کنی

ارتین

۱۳۹۵/۱۱/۱۸
سلام دوستان ....بخشید ال جی تو ایران فقط با نسخه 16 گیگ با 2گیگ رم عرضه شده یا 3 گیگ رم با 32 گیگ حافظه داخلی هم هست؟؟؟ لطفا سریع جواب بدید قصد خرید دارم....

رضا

۱۳۹۵/۹/۲۴
تبلیغات نکن برادر
من هر جور گوشی رو 3ه ماه استفاده میکنم ولی الان ال جی G3رو یکساله عوض نکردم بخاطر اینکه ازش خیلییییی راضیم
پس بیهوده ندونسته جو نده

امیرعلی?

۱۳۹۵/۹/۱۰
سامسونگ شک نکینین
سامسونگ حسگر اثر انگشت داره الجی نداره
سامسونگ سنجش ضربان قلب داره
ساپسونگ دوربین ۱۶ داره
سامسونگ عالیه
الجی ب درد نمیخوره و کسی هم نمیخره دست همه سامسونگه