خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی اس ام؛ ال جی جی 3 (LG G3)

بررسی تخصصی جی اس ام؛ ال جی جی 3 (LG G3)

جی اس ام: LG G 3 آخرین پرچمدار کمپانی بزرگ ال جی است، انتظار ال جی از این گوشی این است که بتواند نام این کمپانی را در لیست برندهای بزرگی مانند سامسونگ و اپل قرار داده و ال جی را به عنوان یک گوشی هوشمند ساز حرفه‌ای مطرح کند. ال جی برای اینکه این پرچمدارش بتواند به وظایف خودش خوب عمل کند آن را به امکانات مختلفی تجهیز کرده است، در این بررسی با هم خواهیم دید که آیا ال جی توانسته از این تجهیزات به خوبی استفاده کند و یا اینکه این تجهیزات کافی بوده‌اند یا خیر.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۳/۵/۲۰

جی اس ام

 

مزایا

  • صفحه نمایش QHD
  • کارکرد خوب دوربین به خصوص در نور کم
  • قیمت مناسب
  • رابط کاربری خوب و ساده

 

معایب

  • عمر باتری متوسط
  • اسپیکرهای نه چندان قوی

 

 

LG G 3 آخرین پرچمدار کمپانی بزرگ ال جی است، انتظار ال جی از این گوشی این است که بتواند نام این کمپانی را در لیست برندهای بزرگی مانند سامسونگ و اپل قرار داده و ال جی را به عنوان یک گوشی هوشمند ساز حرفه‌ای مطرح کند. ال جی برای اینکه این پرچمدارش  بتواند به وظایف خودش خوب عمل کند آن را به امکانات مختلفی تجهیز کرده است، در این بررسی با هم خواهیم دید که آیا ال جی توانسته از این تجهیزات به خوبی استفاده کند و یا اینکه این تجهیزات کافی بوده‌اند یا خیر.

 

 

image

 

image

 

طراحی ال جی جی 3

 

جی 3 را که از نزدیک ببنید امکان ندارد آن را در دست نگیرید، یک گوشی زیبا و سبک که از دست گرفتن آن لذت خواهید برد. در نگاه اول گوشی شباهت زیادی به HTC One M8 دارد، به جز اینکه در جلوی G3 خبری از اسپیکرهای دو تایی نیست. اما قسمت پشت گوشی به جز دکمه‌ها که در پشت جی 3 قرار دارند دقیقا شبیه به One M8 است.

 

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

تمام کلیدهای جی 3 مانند نسل قبلی یعنی جی 2 در قاب پشتی جای گرفته است، اما بر خلاف نسل قبل طراحی این دکمه‌ها تغییر داشته و به صورت مسطح درآمده است، این طراحی جدید باعث خواهد شد تا دیگر کلید‌های گوشی در جیب شما فشار داده نشده و گوشی خود به خود روشن نشود.

 

 

image

 

image

 

مهمترین تغییر این گوشی در قسمت طراحی پشت رخ داده است، همانطور که در گلکسی نو 3 و گلکسی اس 5 دیدیم که سامسونگ پلاستیکی را استفاده کرده که طراحی کاملا متفاوت با نسل‌های قبل داشت، ال جی نیز از یک ماده جدید برای طراحی پشت این گوشی استفاده کرده است، این پلاستیک ظاهری شبیه به فلز دارد و هر کسی را که در مورد این گوشی اطلاعاتی ندارد دچار اشتباه خواهد کرد. بابد اعتراف کنیم که ال جی در ساخت این قاب به خوبی عمل کرده اما چیزی که ما را نگران می‌کند این است که در طول زمان و استفاده طولانی مدت از گوشی قاب پشتی ظاهر زیبای خود را از دست بدهد که این اتفاق دور از انتظار نیست زیرا به طور حتم عمر پلاستیک کمتر از فلز است.

 

اما پلاستیک نیز خوبی‌های خود را دارد، یکی از برتری‌های پلاستیک به فلز وزن کمتر آن است، مزیت پلاستیک این است که کمپانی سازنده این امکان را پیدا خواهد کرد تا بتواند گوشی را به گونه‌ای طراحی کند تا کاربر به راحتی بتواند قاب پشتی گوشی را باز کند و به درگاه سیم کارت و به خصوص باتری دسترسی پیدا کند.

 

 

image

 

مهمترین بخش جی 3 صفحه نمایش آن است که به طور کامل آن را برای شما بررسی خواهم کرد، این صفحه نمایش 76.4 درصد از قاب جلویی گوشی را اشغال کرده است، اندازه این صفحه 5.5 اینچ است اما مهندسان ال جی به خوبی توانسته‌اند صفحه نمایش 5.5 اینچی را در یک قاب به اندازه قاب HTC One M8 قرار دهند در حالی که در One M8 اندازه صفحه نمایش 5 اینچ است.

 

صفحه نمایش ال جی جی 3

 

برتری ال جی جی 3 به رقبا همین صفحه نمایش است، در بین گوشی‌های ساخت کمپانی‌های بزرگ مانند سامسونگ، اچ تی سی و سونی، جی 3 اولین گوشی‌ پرچمداری است که به صفحه نمایش با کیفیت QHD مجهز است، این صفحه نمایش که اندازه 5.5 اینچی دارد کیفیت 2560×1440 پیکسل دارد، تراکم پیکسلی این صفحه نمایش 534 پیکسل در اینچ است که بیشترین کیفیت را در بین تمام گوشی‌های مهمی که در بازار می‌شناسیم دارد.

 

image

 

 

image

 

اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا این کیفیت صفحه نمایش یک ضرورت است؟

 

حقیقت امر این است که در استفاده معمولی از گوشی این موضوع هیچ اهمیتی ندارد زیرا برای اینکه بتوانید تفاوت صفحه نمایش QHD را با صفحه نمایش Full HD ببنید باید چشم خود را به گوشی نزدیک کنید که معمولا کاربران در استفاده روزانه این کار را انجام نخواهند داد. اما اگر یک محتوای 4K را بر روی این گوشی و گوشی‌ای مانند گلکسی نوت 3 مشاهده کنید به راحتی متوجه تفاوت این دو صفحه نمایش خواهید شد. حقیقتا تصاویر 4K  بر روی این صفحه نمایش چشمان شما را نوازش می‌دهند و دوست ندارید از تماشای این تصاویر دست بکشید.

 

image

 

دیگر مشخصات خوبی این صفحه نمایش زاویه دید خوب، خوانایی خوب در زیر نور خورشید و محیط باز و در نهایت طبیعی بودن رنگ‌ها بر روی آن است.

 

 

image

 

نرم افزار و برنامه‌ها ال جی جی 3

 

یکی از ایراداتی که به G2 گرفته می‌شد رابط کاربری ساده و ابتدایی آن بود، اما ال جی در نسخه سوم گوشی‌های خانواده G این ایراد را تا حد زیادی برطرف کرده است.

 

image

 

مرکز نوتیفیکیشن‌ها

 

همانطور که از اندروید انتظار دارید این مرکز با کشیدن انگشت از بالای صفحه نمایش به سمت پایین نمایان خواهد شد، تغییرات زیادی در این قسمت انجام نشده و همان تنظیماتی که در اکثر گوشی‌های اندرویدی مشاهده می‌کنید در این گوشی نیز دیده می‌شود.

 

image

 

 

Knock Code and KnockOn

 

یکی از ویژگی‌های جدیدی که ال جی در گوشی‌های هوشمند خود از آن بهره می‌برد همین ویژگی ناک کد است، این ویژگی به صاحبان گوشی‌های ال جی این امکان را می‌دهد تا بتوانند بدون این صفحه نمایش گوشی را روشن کنند قفل صفحه را باز کنند، برای اینکار باید چند ضربه متوالی بر روی صفحه نمایش خاموش گوشی زده شود، ترتیب این ضربه‌ها را کاربر از قبل تعیین کرده است، این روش باز کردن گوشی را بعد از استفاده از اثر انگشت می‌توان یکی از امن ترین روش‌های قفل گذاری بر روی گوشی موبایل دانست.

 

 

image

 

Qslide apps

 

این ویژگی از LG G2 به بعد ارائه شد و به صورت ساده این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید چند برنامه را بر روی یکدیگر باز کنید بدون اینکه برای شما مشکلی در مشاهده هر کدام از این برنامه‌ها ایجاد شود. برنامه‌هایی که از این ویژگی‌ پشتیبانی می‌کنند برنامه ویدیو، مرورگر اینترنت، تقویم و ماشین حساب هستند.

 

 

image

 

Smart Notice

 

اسمارت نوت چیزی شبیه به google now است که بر اساس منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، بر اساس برنامه تقویم و استفاده معمولی شما از گوشی،  شما را راهنمایی خواهد کرد.

 

Split screen mode

 

کارآیی این ویژگی شبیه به Qslide است و برای این طراحی شده تا کاربر بتواند چند برنامه را با هم استفاده کند، این ویژگی توسط سامسونگ در گوشی‌های گلکسی نوت استفاده می‌شد که امرزه به یک ویژگی بسیار خوب و کارآمد تبدیل شده است.

 

Smart Keyboard

 

قصد ال جی این بوده که صفحه کلید گوشی جی 3 را کمی کاربر پسند تر کند و در انجام این کار نیز موفق بوده است. در یک کلام اگر بخواهیم این ویژگی را خلاصه کنیم باید بگوییم که صفحه کلید جی 3 را به هر شکلی که دوست دارید می‌توانید تنظیم کنید، می‌توانید با یک انگشت آن را از نظر ارتفاع کوچک یا بزرگ کنید، می‌توانید رنگ صفحه کلید را عوض کنید، جای برخی از دکمه‌ها عوض کنید، اما یک ویژگی جالی در این صفحه کلید دیده می‌شود و آن این است که این صفحه کلید با توجه به متنی که در حال تایپ آن هستید به شما شکلک نیز پشنهاد خواهد داد.

 

دوربین ال جی جی 3

 

ال جی  برای دوربین گوشی جی 3 نیز چند ویژگی جدید را به کار برده است که آن‌ها را در ادامه به شما توضیح خواهم داد. اما ابتدا باید بدانید که این گوشی یک دوربین 13 مگاپیکسلی در خود دارد که کیفیت چندان بدی ندارد.

 

image

 

اولین ویژگی خاص این گوشی فوکوس خودکار آن با کمک لیزر است، اما این لیزر کمک خواهد کرد؟ به طور حتم این ویژگی کمک خواهد کرد، در نور کم این دوربین با کمک لیزر می‌تواند عکس‌های با کیفیت و سرعت بالایی بگیرد.

 

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این گوشی Magic focus است که می‌توانید عکس خود را بگیرید و سپس بعد از گرفتن عکس سوژه‌ای که قصد فوکوس بر روی آن دارید را انتخاب کنید.

 

image

 

image

 

کیفیت عکس‌های این دوربین در مقایسه با دیگر گوشی‌های پرچمدار چیزی کم ندارد.

 

باتری ال جی جی 3

 

با یک باتری 3000 میلی آمپری شما به طور حتم انتظار دارید که حداقل یک روز یکبار این گوشی را شارژ کنید، که چندان دور از انتظار نیست. قبل از همه باید بگوییم که سونی Z2 به به یک باتری بزرگ تر و دو گوشی گلکسی اس 5 و One M8 به باتری‌های با ظرفیت کمتر مجهز هستند.

 

همانطور که انتظار دارید عمر باتری جی 3 بد نیست، اما خیلی خوب هم نیست، و من این موضوع را به صفحه نمایش با کیفیت آن مرتبط می‌دانم.

 

اگر یک کاربر عادی باشید و در طول روز از گوشی برای تماس گرفتن، مرور وب و تماشای ویدیو به همراه بازی استفاده کنید (البته هر کدام به اندازه حدود 1 ساعت) می‌توانید تا یک روز گوشی خود را بدون شارژ زنده نگه دارید، اما اگر یک کاربر حرفه ای باشید برای استفاده سنگین از گوشی به خصوص زمانی که نور صفحه 100 درصد باشد به طور حتم روزی 2 بار به شارژ گوشی خود نیاز پیدا می‌کنید.

 

image

 

کاور همه کاره

به همراه این گوشی یک کاور ارائه می‌شود که بر روی آن یک پنجره دایره‌ای شکل قرار دارد، از طریق این پنجره کارهای زیادی می‌توان انجام داد که نیاز به باز کردن درب را کاهش می‌دهد، به طور مثال با دو بار ضربه زدن بر روی این دایره ساعت نمایش داده می‌شود که با کشیدن انگشت به هر سمتی بر روی این ساعت می‌توانید چند برنامه را مشاهده کنید، یکی از این برنامه‌ها برای مشاهده تماس‌های اخیر است، یکی از برنامه‌ها برای مشاهده پیامک‌ها است، یکی برای فعال کردن دوربین، یکی برای کنترل موزیک، دیگری برای تنظیمات و آخرین گزینه برای رفتن به برنامه سلامتی است.

 

این برنامه‌ها می‌توانند با برنامه‌های دیگری که برای کار کردن با کاور طراحی شده‌اند عوض شوند، به طور مثال ما بازی ای که ال جی برای این کاور درست کرده است را با برنامه سلامتی جایگزین کردیم.

 

image

 

image

 

image

 

 

نظر جی اس ام؛ این گوشی را بخریم؟

 

ال جی  جی 3 یک گوشی زیبا است، اما شاید به زیبایی One M8 نباشد، اما دوربین و صفحه نمایش بهتری نسبت به M8 دارد که این موضوع می‌تواند یک نقطه قوت برای این گوشی به حساب بیاید.

 

اما در برابر رقیبی به نام گلکسی اس 5 شاید کمی با مشکل مواجه شود، چون به ویژگی ضد آب بودن مجهز نیست و عمر باتری آن نیز از گلکسی اس 5 کمتر است، اما G3 کمی از Galaxy S5 ارزان تر است.

 

G3 بهترین گوشی ال جی تا به امروز است، به خصوص اینکه صفحه نمایش آن بسیار با کیفیت است، اما اگر راستش را بخواهید من صفحه نمایش فول اچ دی گوشی خودم که باتری کمتری نیز مصرف می‌کند را بیشتر دوست دارم زیرا تفاوت صفحه نمایش فول اچ دی با صفحه نمایش QHD در استفاده معمولی مشخص نخواهد شد.

 

به هر حال G3 یک گوشی قوی است و از نظر کارکرد چیزی از رقبا کم نخواهد آورد، خرید این گوشی بستگی به این دارد که شما طرفدار ال جی باشید یا نه و در ضمن از ظاهر این گوشی خوشتان بیاید یا نه.

 

همانطور که گفتیم انتخاب یک گوشی از روی ظاهر کاملا سلیقه ای است، اما اگر از ظاهر این گوشی خوشتان آمده و در مورد سخت افزار آن شک دارید من به شما این اطمینان را می‌دهم که سخت افزار گوشی چیزی از رقبای بازار کم ندارد و در سطح آن‌ها عمل خواهد کرد.

 

image

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (432 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۱۲/۳
من 2 ساله این اشغالو دارم
یه اشغال تمام عیاره
باطریش افتضاحهه در یه دقیقه 1% کم میشه
الانم بردش بی دلیل سوخته
روزی 50 بار ریستارت میشه

حسین

۱۳۹۶/۱۱/۱۳
سلام همین مشکل واسه منم پیش اومده میتونم بپرسم چیکار کردین شما؟

بیتا

۱۳۹۶/۹/۱۱
گوشی من الان صفحه اش ابی شد و خاموش شد دیگه روشن نمیشه چکار کنم

احسان

۱۳۹۶/۲/۲
این گوشی از لحا سخت افزاری یه افتضاح تمام عیاره...مال منم بعد دو سال سوخت

احسان

۱۳۹۶/۲/۲
این گوشی یه افتضاح تمام عیار برای ال جی هست و از اون بدتر سری 5 و 4 ال جی.من سال 93 این گوشی رو گرفتم دقیقا 20 روز از گارانتیش گذشت که بردش سوخت.لطفا ال جی نخرید.برندهای هوآوی و شوآمی صد شرف داره به ال جی.پولتونو مثل من دور نریزید و گول تبلیغات الکی ال جی رو نخورید.من که بر گشتم به سامسونگ و بعد از اس پلاس که 6 سال پیش خریدم حالا اس 7 دارم و کاملا ازش راضیم.همونطور که گوشی اس پلاسم هنوز مثل روز اولش کار میکنه