خانهاخبار
عکس‌ها می‌توانند جایگزین پسوردهای فعلی شوند

عکس‌ها می‌توانند جایگزین پسوردهای فعلی شوند

نویسنده مهمان: 
در حال حاضر بیشتر مردم از رمزهای عبور ساده‌ای برای حساب‌های آنلاین خود استفاده می‌کنند که حدس زدن آنها کار سختی نیست، و احتمالا همان رمزعبور را برای چندین سرویس مختلف بکار می‌برند. البته که این کار خیلی عاقلانه‌ای نیست اما تنها راهی است که می‌توان به جای به خاطر سپردن ده‌ها پسورد پیچیده بکار گرفت.
۱۳۹۳/۵/۱۹
نویسنده مهمان: 
در حال حاضر بیشتر مردم از رمزهای عبور ساده‌ای برای حساب‌های آنلاین خود استفاده می‌کنند که حدس زدن آنها کار سختی نیست، و احتمالا همان رمزعبور را برای چندین سرویس مختلف بکار می‌برند. البته که این کار خیلی عاقلانه‌ای نیست اما تنها راهی است که می‌توان به جای به خاطر سپردن ده‌ها پسورد پیچیده  بکار گرفت. 
اما در این هفته در گردهمایی امنیت سایبری PasswordsCon در لاس‌ وگاس فردی به نام Sam Crowther از راه حل دیگری رونمایی کرد. برنامه او به شما این اجازه را می‌دهد که برای هر وب سرویس، یک عکس از داخل دستگاه خود را به عنوان رمزعبور انتخاب کنید، سپس برنامه مذکور عکس مورد نظر را به یک پسورد خیلی بزرگ، یا به طور دقیق‌تر یک کلمه عبور طولانی و پیچیده تا حداکثر ۵۱۲ کاراکتر تبدیل می‌کند.
 
image

 
Crowther اینطور بیان می‌کند که به خاطر سپردن یک عکس برای صاحب آن کار ساده‌ای است، اما یک غریبه اگر دسترسی به دستگاه شما داشته باشد غیرممکن است بداند شما کدام عکس را برای چه سرویسی انتخاب کرده‌اید، مخصوصا اگر شما از آن دسته افرادی باشید که هزاران عکس را داخل دستگاه خود نگه می‌دارند.
این راه همچنین راه خوبی برای مقابله با نرم‌افزارهای مخرب جاسوسی است، مثلا نرم افزارهای Keylogging، زیرا موقعیت عکس‌ها روی صفحه نمایش شما مرتب تغییر می‌کند و وب سایت‌ها رمزواقعی را مرتب و بدون نیاز به اینکه شما کاری انجام دهید تغییر می‌دهند. شما تنها لازم است که همان عکس را انتخاب کنید که از ابتدا به عنوان پسورد درنظر گرفته بودید. و اگر عکس مذکور به هردلیلی حذف شد، می‌توانید پسورد خود را دوباره با عکس دیگری تنظیم کنید. 
Crowther که  استارت آپ رمزعبور تصویری  خود را از چندین سال پیش آغاز کرده می‌گوید " یک تصویر، کاری به اندازه هزاران پسورد را انجام می‌دهد."   
Per Thorsheim مشاور امنیت سایبری و مسئول سازماندهی این کنفرانس ادعا میکند که این روش اگرچه هنوز به کار گرفته نشده اما رویکردی جدید و قابل تامل برای معضل فدر رابطه با رمزهای عبور و هک شدن آنهاست. در گزارشی که اخیرا از روسیه منتشر شده، مجرمین سایبری روسیه 1.2 میلیون نام کاربری اینترنتی و پسورد را به سرقت برده‌اند، که احتمالا یکی از بزرگترین سرقت‌ها در این زمینه بشمار می‌رود. از این رو به کار گرفتن روش‌های امن‌تر و جدید می‌تواند امنیت بیشتر را برای کاربران اینترنتی به همراه داشته باشد.
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۵/۲۶
دستت درد نکنه!

مهمان

۱۳۹۳/۵/۱۹
فکر کنم خیلی جذاب و جالب میشه و البته بسیار مهم....

مهمان

۱۳۹۳/۵/۱۹
این ایده به صورت پیش فرض روی گوشی بلک بری os10 وجود داره البته نه این صورت پیشرفته .ولی تو هیچ گوشی این قابلیت رو ندیده بودم بجز بلک بری که گفتم اطلاع رسانی کنم