خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی اس ام؛ هوآوی Ascend P7

بررسی تخصصی جی اس ام؛ هوآوی Ascend P7

جی اس ام: هوآوی نسخه دوم گوشی نازک خود را که Ascend P7 نام گرفته است را معرفی کرد، این گوشی قرار است که رقیبی برای گوشی‌های پر سر و صدای این روزهای بازار یعنی Galaxy S5، Xperia Z2 و HTC One M8 باشد.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۳/۵/۱۱

جی اس ام: هوآوی نسخه دوم گوشی نازک خود را که Ascend P7 نام گرفته است را معرفی کرد، این گوشی قرار است که رقیبی برای گوشی‌های پر سر و صدای این روزهای بازار یعنی Galaxy S5، Xperia Z2 و HTC One M8 باشد.

 

این گوشی در خود ویژگی‌هایی دارد که هر پرچمداری برای اینکه بتوانیم آن را به این نام بخوانیم باید در خود داشته باشد. امروز می‌خواهم برادر بزرگ P6 را برای شما بررسی کنیم تا اگر قصد خرید یک گوشی خوب و زیبا را دارید بدانید که آیا امکان دارد این گوشی را در لیست خود قرار دهید یا خیر؟

 

image

 

طراحی Ascend P7

 

P7 شباهت‌های زیادی را از نسل قبلی به ارث برده است، بدنه شیک این گوشی تنها 6.5 میلیمتر ضخامت دارد، یک غلاف فلزی اطراف گوشی قرار گرفته است و قسمت پایینی گوشی به صورت گرد طراحی شده است.

 

 

image

 

image

 

هوآوی جنس فلزی پشت گوشی را در این گوشی به کار نبرده و در عوض از شیشه برای این قاب استفاده کرده است. اگر در نور زیاد به این قاب نگاه کنید طراحی نقطه نقطه‌ای را در آن خواهید دید. هوآوی برای افزایش رضایت کاربران این شیشه را با پوششی از جنس گوریلا گلس 3 محافظت می‌کند به همین خاطر بر خلاف نسل قبلی می‌توانید با خیال راحت این گوشی را در کنار کلید و سکه در جیب خودتان قرار دهید.

 

image

 

image

 

علاوه بر اینکه استفاده از شیشه باعث افزایش دوام گوشی می‌شود، این حس را به کاربر القاء می‌کند که یک گوشی سطح بالا را در دست گرفته است. با اینکه اندازه صفحه نمایش از نسل قبلی بیشتر است اما کاهش فاصله این صفحه نمایش با لبه‌های گوشی باعث شده که بدنه گوشی افزایش اندازه چشمگیری نداشته باشد.

 

یکی از تغییرات به واقع مثبت در طراحی P7 نسبت به P6 این است که جک 3.5 میلیمتری صدا از کنار گوشی به قسمت بالای آن منتقل شده است.

 

image

 

image

 

P7 یک گوشی بسیار خوش دست است، طراحی گوشی به نسل قبلی شباهت زیادی دارد اما با اینکه زمان زیادی از معرفی نسل اول می‌گذرد این طراحی هنوز جذابیت خود را دارد و کاربری که قصد خرید را دارد به سمت خود جذب می‌کند.

 

image

 

صفحه نمایش Ascend P7

 

در نهایت هوآوی راه خود را به صفحه نمایش‌های فول اچ دی باز کرد، این گوشی صفحه نمایش 5 اینچی با کیفیت Full HD دارد اما زمانی این صفحه نمایش را در گوشی خود به کار برده که دیگر کمپانی‌ها در حال معرفی گوشی‌های پرچمدار با صفحه نمایش QHD هستند.

 

اما از نظر کیفیت این صفحه نمایش هیچ چیزی از دیگر رقبا کم ندارد، همان روشنایی خوبی که از یک گوشی پرچمدار انتظار دارید در این گوشی دیده می‌شود، آیکون‌ها بر روی صفحه نمایش کیفیت خوبی دارند و متن‌های کوچک حتی به خوبی خوانده می‌شوند. زاویه دید صفحه نمایش P7 بسیار خوب است و اگر از کنار نیز به آن نگاه کنید هیچ مشکلی با آن پیدا نخواهید کرد.

 

عمق رنگ مشکی در صفحه نمایش این گوشی بسیار زیاد است و در زمینه خوانایی در زیر نور خورشید یکی از بهترین‌ها است، اگر در نور مستقیم خورشید نیز به این صفحه نمایش نگاه کنید به راحتی می‌توانید تمام جزئیات را بخوانید.

 

image

 

image

 

image

 

پردازنده و نرم افزار Ascend P7

 

خوشبختانه بر روی گوشی آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید که کیت‌کت نام دارد قرار گرفته است. اما شاید شما به سختی متوجه حضور این نسخه در گوشی بشوید زیرا هوآوی به طور کامل ظاهر و کارآیی سیستم عامل را به وسیله رابط کاربری خودش تغییر داده است. یکی از معایب این رابط کاربری این است که صفحه‌ای به نام صفحه اصلی و صفحه‌ای به نام صفحه برنامه‌ها وجود ندارد و تمام اپلیکیشن‌ها بر روی صفحه اصلی در کنار ویجت‌ها قرار دارند.

 

اما مزیت این رابط کاربری در این است که تم‌های زیادی برای آن وجود دارد که با انتخاب هر یک از آن‌ها تمام ظاهر گوشی تغییر خواهد کرد که به این وسیله تنوع برای کاربر بیشتر خواهد شد.

 

image

 

image

 

image

 

 

پردازنده‌ای که در این گوشی استفاده شده ساخت کمپانی هوآوی است این پردازنده 4 هسته دارد که می‌توانند در نهایت کارآیی خود سرعتی برابر 1.8 گیگاهرتز را به همراه داشته باشند که در مقابل پردازنده ساخت کوآلکام با سرعت 2.3 گیگاهرتز بسیار کم است. اما تمام این آمار و ارقام بر روی کاغذ هستند، در استفاده عادی و معمولی از این گوشی با این پردازنده مشکلی نخواهید داشت و بدون هیچ کندی می‌توانید بین صفحه‌ها جا به جا شوید، دوربین را باز کنید  و با خیال راحت با آن بازی‌هایی مانند آسفالت 8 را بازی کنید.

 

image

 

image

 

image

 

علاوه بر اینکه رابط ظاهر گوشی شاید شما را بسیار به یاد آیفون بیاندازد، رابط کاربری این گوشی نیز بی شباهت به iOS نیست، در صفحه قفل گوشی شما با کشیدن انگشت خود از پایین صفحه نمایش به سمت بالا نوار ابزاری را مشاهده می‌کنید که بسیار شبیه به مرکز کنترل iOS است.

 

image

 

باتری Ascend P7

 

گوشی به یک باتری پر قدرت 2500 میلی آمپری مجهز است که به شما این امکان را می‌دهد تا در یک استفاده معمولی تا یک روز کامل را بدون هیچ مشکلی با آن کار کنید، مانند هر گوشی هوشمندی که در بازار وجود دارد اگر از گوشی زیاد کار بکشید (به طور مثال بازی کنید، ویدیو تماشا کنید و یا زیاد با آن صحبت کنید) شاید در طول روز مجبور باشید تا دو بار گوشی خود را شارژ کنید. اما در استفاده معمولی تا 1 روز را به راحتی می‌توانید بدون شارژ کردن با گوشی کار کنید.

 

با این وجود اگر شما متوجه شدید که باتری شما در حال تمام شدن است نگران نباشید زیرا این گوشی به ویژگی power-saving مجهز است که صفحه نمایش را مونوکروم کرده، دیتاهای 4G را محدود می‌کند و جلوی برنامه‌هایی که از باتری استفاده می‌کنند خواهد گرفت.

 

دوربین Ascend P7

 

دوربینی که در قاب پشتی گوشی قرار گرفته کیفیت 13 مگاپیکسل را دارد که برای یک گوشی پرچمدار کافی به نظر می‌رسد. این دوربین 13 مگاپیکسلی ساخت کمپانی سونی است که برای گوشی‌های خود مانند Xperia Z2 دوربین‌های بسیار خوبی تولید می‌کند.

 

دوربین دوم P7 آن را جزو گوشی‌هایی قرار داده که برای گرفتن عکس‌های سلفی بهترین هستند.

 

image

 

رابط کاربری دوربین گوشی به صورت مشخص از سونی الهام گرفته است و همان منوی کاربری که در Xperia Z2 دیده می‌شود در Ascend P7 نیز به کار رفته که باعث خواهد شد شما به یاد گوشی‌های سونی بیافتید.

 

در مجموع کیفیت هر دو دوربین این گوشی در اندازه‌ای است که بتواند نیاز شما را برآروده کند و بدون هیچ مشکلی با آن‌ها کار کنید.

 

 

image

 

نظر جی اس ام

 

Ascend P7 یک گوشی باریک، روان و قابل اعتماد است، دوربینی دوم این گوشی به طور حتم در عکس‌های سلفی شما را هیجان زده خواهد کرد. اما دوربین اصلی گوشی تا حدی نیست که بتواند با رقبایی مانند گلکسی اس 5، آیفون 5s و یا گوشی‌های رده بالای نوکیا رقابت داشته باشد.

از نظر طراحی و زیبایی P7 یک گوشی بسیار خوب است که می‌تواند با بزرگان بازار رقابت داشته باشد، اما حقیقتا P7 به جز ظاهر زیبا ویژگی خاصی ندارد که بتواند ما را شیفته خود کند. منظور از ویژگی خاص سنسور اثر انگشت، سنسور ضربان قلب، ضد آب بودن و ویژگی‌های دیگری هستند که در گوشی‌های پرچمدار امروزی می‌بینید.

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (329 نظر)

Mehdi

۱۳۹۶/۲/۱
سلام دوستان گوشی منم p7 ازش راضیم . نمیدونم از کجای تنظیماتشه که وقتی چهار بار ضربه میزنم صفحش زوم میشه یادم رفته از کجاش تنظیم کردم اگه کسی میدونه ممنون میشم راهنماییم کنه

Arash

۱۳۹۵/۱۰/۲۸
منم همین حدودوداس دارمش یعنی کشته این قدر هنگ میکنه
اولاش راضی بودم حاظه که پر میشه دیگه گوشی لگ میزنه
:((((

naarges

۱۳۹۵/۱۰/۶
سلام من دو سال پیش هواوی g6 خریدم یکماه ک سوخته الان میخوام گوشی بخرم میترسم هواوی بگیرمدوباره بسوزه ولی از p7خیلی خوشم میادبنظرتون چیکارکنم???? قیمت بروز این گوشی چنده الان?????

Hadi

۱۳۹۵/۹/۲۰
الان من اندروید 5 را نصب کردم واقعا عالیه

فریبرز

۱۳۹۵/۸/۱۴
با سلام
نوشته ها و نظرات شما عزیزان رو دیدم و خوندم. بنده هم p7 دارم که حدودا دوسال از خریدش میگذره،
باور بفرمایید در نوع خودش و دربین هم رده های خودش یک گوشی تمام عیاره...
چه از نظر زیبایی بدنه و چه عملکرد دوربین ها و کیفیت تصاویر،
چه در عکس ها و چه در فیلمبرداری و ....
از لحاظ ظرفیت و پردازش و دوام باطری هم بهترین امتیازات رو در خودش داره .
قلباً عرض میکنم که با خیالی راحت این دوربین رو خریداری کنید بخصوص الان که قیمتش بسیار نرمال و قابل هضم شده ، چون خودم اینو یک و صدوپنجاه خریر بودم . اما بی نهایت راضی و راحتم.
با احترام ... فریبرز