خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی اس ام؛دستبند هوشمند سونی (SmartBand SWR10)

بررسی تخصصی جی اس ام؛دستبند هوشمند سونی (SmartBand SWR10)

جی اس ام: دستبند هوشمند سونی با نام تجاری SWR10 یک محصول پوشیدنی از سونی است که سبک و زیبا بوده و با تمام گوشی‌های اندرویدی از تمام برندها کار می‌کند.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۳/۳/۳۱

جی اس ام:

 

دستبند هوشمند سونی با نام تجاری SWR10 یک محصول پوشیدنی از سونی است که سبک و زیبا بوده و با تمام گوشی‌های اندرویدی از تمام برندها کار می‌کند. به علاوه این دستبند ساده و ضد آب است و عمر باتری آن نیز بسیار بالا است. اما شاید مهمترین قسمت این باشد که به راحتی می‌توانید بند آن تعویض کنید که این موضوع برای دوستداران مد بسیار خوب است. اما هدف اصلی این دستبند این است که قدم‌های شما را در راه رفتن و یا دویدن دنبال کرده و وضعیت خواب و بیدار شدن شما را یاد بگیرد. حتی اگر گوشی شما در دسترس نباشد این دستبند این اطلاعات را ذخیره می‌کند و در زمانی که گوشی در دسترس قرار بگیرد این اطلاعات با گوشی شما سینک خواهد شد که این موضوع به این مسئله کمک خواهد کرد تا بدون همراه داشتن وسیله اضافی همین دستبند را به همراه خود داشته باشید.

 

بررسی تخصصی دستبند هوشمند سونی؛ SmartBand SWR10

 

اما متاسفانه این دستبند هوشمند سونی بر روی خودش هیچ صفحه نمایشی ندارد و به همین علت شما نمی‌توانید حتی ساعت را بر روی این دستبند چک کنید، اگر شما می‌توانید با محدودیتی مانند این موضوع کنار بیایید این دستبند یکی از بهترین انتخاب شما خواهد بود.

 

محتویات جعبه دستبند هوشمند سونی

 

  • بند به تعداد 2 عدد
  • مغز دستبند
  • یک کابل MicroUSB
  • دفترچه راهنما

 

image

 

 

طراحی دستبند هوشمند سونی

 

به طور حتم مهمترین قسمت طراحی این دستبند ظاهر آن نیست زیرا چیزی ندارد که بتواند از نظر ظاهر شما را جذب کند، اما وزن کم آن می‌تواند به عنوان یک مزیت بزرگ برای کاربر مطرح شود و روی این موضوع تاکید زیادی داریم زیرا شما قرار نیست که این محصول را تنها در طول روز در درست داشته باشید و اگر می‌خواهید که رفتار خوابیدن شما نیز دنبال شود باید در طول شب که خواب هستید نیز این محصول با شما و بر روی دست شما بسته شده باشد.

 

برای یک بررسی صحیح ما این دستبند را به دو قسمت اصلی یعنی بند و مغز دستگاه تقسیم می‌کنیم. از نظر ظاهری مغز دستگاه حالت منحنی شکل دارد و یک لوگوی بزرگ از سونی بر روی آن قرار گرفته است. اندازه این مغز بسیار کوچک است و تنها 7.8 میلیمتر ضخامت دارد و به تنهایی وزن آن 6 گرم بیشتر نیست در حالی که به همراه بند وزن دستبند در کل 21 گرم خواهد شد. در سمت راست مغز دستگاه یک دکمه و در کنار آن یک LED قرار دارد که شارژ دستگاه و حالت‌های مختلف آن را نشان می‌دهد تعبیه شده است. در کنار این مغز کوچک همچنین یک درگاه microUSB وجود دارد و بنابراین برای شارژ کردن دستگاه نیاز به یک تبدیل جداگانه نخواهید داشت.

 

 

image

 

شاید برای شما این تصور به وجود بیاید که این مغز کوچک به راحتی می‌تواند از بند جدا شده و گم شود، اما باید بگوییم که اشتباه می‌کنید، زیرا این مغز کوچک به صورت محکم در این بند جای می‌گیرد و در ضمن وقتی آن را روی دست خود می‌بندید دست شما به عنوان یک مانع برای افتادن این دستبند عمل خواهد کرد.

 

به بررسی ظاهر بند این دستبند بپردازیم، بند از جنس پلاستیک سیلیکونی است و انعطاف زیادی دارد و زمانی که آن را دست کنید حس بسیار خوبی به شما دست خواهد داد. تنها مشکلی که این بند پلاستیکی برای شما ایجاد خواهد کرد این است که با پوشیدن آن دست شما به راحتی عرق خواهد کرد.

 

image

 

در هنگام خرید تنها یک رنگ از بند آن به شما فروخته خواهد شد اما اگر دوست داشته باشید می‌توانید رنگ‌های دیگر این بند را که عبارتند از زرد، آبی، قرمز، سبز و ... را خریداری کنید. دو اندازه از این دستبند وجود دارد یکی بزرگ (250mm) و دیگری کوچک (214mm) که اندازه بزرگ برای آقایان و اندازه کوچک برای خانم‌ها مناسب خواهد بود.

 

image

 

این محصول سونی گواهی IP58 را دارد و این بدین معنی است که تا عمق 1.5 متر و به مدت زمان 30 دقیقه می‌تواند در زیر آب دوام بیاورد و به علاوه به گردو غبار نیز مقاوم است.

 

 

image

 

image

 

image

 

image

 

نرم افزار دستبند هوشمند سونی

 

مرکز فرماندهی این دستبند بر روی گوشی موبایل قرار دارد و برنامه‌ای که این وظیفه را بر عهده دارد Lifelog  است. سونی این برنامه را با پشتیبانی از تمام گوشی‌های موبایل اندروید ارائه کرده است و همین کار باعث خواهد شد که بسیاری از افراد به راحتی بتوانند برای خرید به این دستبند فکر کنند.

 

برای اینکه این دستبند با دیگر گوشی‌های اندرویدی کار کند باید 3 برنامه به نام‌های LifeLog، SmartBand  و Smart Connect بر روی گوشی شما نصب شود. به علاوه برای اینکه برنامه فعال شود نیاز دارید که یک اکانت در حساب سونی برای خود فعال کنید که به احتمال زیاد اگر از داخل ایران اینکار را انجام می‌دهید با کمی مشکل در برقراری ارتباط با سرورهای سونی مواجه خواهید شد. امیدواریم که سونی در آینده تعداد برنامه‌های مورد نیاز برای فعال شدن این دستبند را کاهش داده و در ضمن کاری کند که فعال سازی اکانت با مراحل ساده تری به اتمام برسد.

 

image

 

 

برنامه Lifelog بیشتر از یک برنامه است که تنها تعداد قدم‌ها و کالری سوزانده شده توسط شما را نشان دهد، این برنامه در اصل زندگی موبایلی و تناسب اندام شما را در یک پنجره کوچک در موبایل شما نشان می‌دهد. این برنامه تمام مدت زمانی که وبگردی کرده‌اید، به موزیک گوشی داده‌اید، با گوشی خود ویدیو نگاه کردید و مدت زمان پیاده روی، دویدن و دوچرخه سواری شما را ثبت می‌کند. علاوه بر این با کمک این نرم افزار می‌توانید ببنید که چه عکسی را در چه روزی گرفته‌اید بدون اینکه نیاز به مراجعه به گالری داشته باشید.

 

اما بعد از اینکه تمام برنامه‌ها را نصب کردید و اکانت خود را فعال کردید ادامه راه بسیار آسان است، تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که مطمئن شوید بلوتوث گوشی شما روشن باشد و گوشی شما به NFC مجهز باشد، دستبند را به جایی که NFC گوشی در آنجا قرار دارد نزدیک کنید، گوشی این دستبند را شناسایی خواهد کرد و دستبند با گوشی شما جفت خواهد شد.

 

image

 

در سمت چپ این دستبند یک دکمه وجود دارد که کارهای زیر را انجام خواهد داد:

 

با فشردن یکبار این دکمه می‌توانید ببینید که حالت شب فعال است و یا حالت روز .

برای تغییر حالت شب به روز و بالعکس باید این دکمه را فشار داده و آن را کمی نگه دارید.

دوبار فشار دادن این دکمه باعث خواهد شد که بوک مارک به برنامه Life اضافه شود.

 

این دکمه تنها وسیله ارتباطی فیزیکی شما با این دستبند است و نداشتن صفحه نمایش باعث خواهد شد تا تکیه شما به این دکمه بسیار زیاد باشد.

 

 

image

 

image

 

"اکنون که یاد گرفتید چگونه گوشی خود را به این دستبند متصل کنید با هم ببنیم که کارآیی آن در اصل چیست؟"

 

این دستبند یک دنبال کنند خوب برای حرکات شما است، که قدم‌های شما را زمانی که در حال راه رفتن هستید و یا در حال دویدن هستید محاسبه خواهد کرد، به علاوه می‌تواند تشخیص دهد که شما شاید مشغول مسافرت با یک وسیله نقلیه هستید.

 

به علاوه با کمک این دستبند می‌توانید تشخیص دهید که به کجاها رفتید و دقیقا در چه زمانی در چه مکانی بودید. علاوه بر این‌ها با این برنامه مقدار کالری توسط شما سوزانده شده محاسبه خواهد شد، جالب است که این مقدار تنها برای زمانی که مشغول فعالیت هستید نیست بلکه حتی زمانی که خواب هستید نیز میزان کالری مصرفی شما محاسبه خواهد شد.

 

image

 

این دستبند همانطور که کارهای روزانه شما را دنبال خواهد کرد، وضعیت خواب شما را نیز دنبال می‌کند، اما برای اینکه دستبند متوجه شود شما خواب هستید باید حالت شب را با یکبار فشار دادن و نگه داشتن تنها دکمه فیزیکی که بر روی دستبند وجود دارد فعال کنید. اما شاید بهترین ویژگی این باشد که در صبح دستبند شما را با یک ویبره کوچک از خواب به خوبی بیدار می‌کند.

 

image

 

امکانات دیگر دستبند سونی: کنترل موزیک

 

آخرین ویژگی این دستبند که قابل بیان کردن است و شاید برای شما جالب باشد قابلیت کنترل موزیک است. برای اینکه این ویژگی فعال شود ابتدا باید یکبار دکمه فیزیکی را فشار دهید و سپس با ضربه زدن بر روی دستبند می‌توانید موزیک در حال پخش را کنترل کنید. با یکبار زدن بر  روی دستبند موزیک می‌ایستد و یا شروع به خواندن می‌کند، با دوبار ضربه زدن می‌توانید به موزیک بعدی گوش دهید، با سه بار ضربه زدن می‌توانید به موزیک قبلی برگردید و یا اینکه به ابتدای موزیک بروید.

 

ما از این ویژگی زیاد راضی نبودیم زیرا دستبند با تاخیر این کار را انجام می‌داد و تصور می‌کنیم که اگر کنترل موزیک را با گوشی خودتان انجام دهید کار شما بسیار راحت تر خواهد بود.

 

 

عمر باتری دستبند هوشمند سونی

 

این دستبند با یک باتری 35 میلی آمپری ارائه خواهد شد که می‌تواند در یکبار شارژ کردن تا 5 روز برای شما کار کند. این اعداد بر روی کاغذ هستند اما در آزمایشات ما حقیقتا این دستبند می‌تواند به راحتی تا 5 روز را کار کند و نباید انتظار کمتر از این را داشته باشید. علاوه بر این باتری برای شارژ شدن به یک ساعت زمان نیاز دارد که شاید تصور کنید بسیار زمان کمی است اما برای یک باتری به این اندازه شاید مدت زمان زیادی نیز باشد.

 

برای شارژ شدن دستگاه شما نیاز دارید که اینکار را توسط کابل microUSB انجام دهید، اینکار را می‌توانید هم از طریق برق و هم از طریق اتصال به رایانه انجام دهید.

 

image

 

نظر جی اس ام

 

قیمت جهانی که سونی برای فروش این دستبند در نظر گرفته تنها 100 دلار است که قیمتی خیلی بالایی نیست و خرید آن را مشکل ساز نخواهد کرد، اما بهتر است قبل از خرید کمی در مورد آن فکر کنید.

 

اگر شما از جمله کسانی هستید که دوست دارید ساعت‌های عقربه‌ای با مارک‌های گران قیمت را بر روی دستان خود داشته باشید این دستبند به راحتی می‌تواند بر روی یک دست دیگر شما بسته شده و مشکلی به وجود نیاورد، اما اگر می‌خواهید که دستبندی که بر روی دست خود دارید ساعت را نیز به شما نشان دهد باید به محصولات پوشیدنی دیگر فکر کنید.

 

در ضمن ما خرید این محصول را به کسانی پیشنهاد می‌کنیم که به دنبال افزایش تندرستی خود توسط پیاده روی، راه رفتن و دویدن هستند علاوه بر اینکه برنامه LifeLog  یک برنامه کامل برای کسانی است که واقعا نگران سلامتی و رفتار روزانه خودشان هستند.

 

با مطالعه این بررسی شما دوست دارید که این دستبند را بر روی دستان خود داشته باشید؟

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (76 نظر)

سیروس

۱۳۹۶/۱۲/۵
سلام. برنده خوبی هستش. ولی متاسفانه پشتیبانی نداره. من اسمارت بند swr30 دارم که مهره ی آلومینیومی بندش گم شد. در کمال تعجب نمایندگیش که ساعت رو گارانتی کرده این مهره رو نداره. درنتیجه نمیتونم ببندمش و انداختمش کنار

Qaf_r

۱۳۹۵/۸/۱۸
سلام
من خیلی دنبال این مچبند بودم. اما چون قیمت اش نسبت به کارایی ش گرون بود یکم صبر کردم و از تو سایت دیوار قیمت مناسب اما دست دوم اش رو پیدا کردم.
من از گوشی سونی Z2 استفاده میکنم که گوشی منتخبی برای این مچبند به حساب میاد.
خود گوشی سونی Z2 به تنهایی و با استفاده از نرم افزار lifelog قادره تعداد قدم ها رو بشمره، حالت راه رفتن، دویدن، دوچرخه سواری، سفر با اتومبیل و غیره رو متوجه بشه. ینی با قابلیت سنسور شتاب سنج و جی پی اس و سنسور های دیگه میتونه این فعالیت ها رو محاسبه و ثبت کنه.حتی این نرم افزار میتونه فعالیت های روزانه که با گوشی انجام میدید رو ثبت کنه. مثلا کتاب خوندن (بصورت پی دی اف) بازی کردن، سرچ کردن، فیلم دیدن و موسیقی گوش دادن و چند تا کار دیگه.
با این تفاسیر میشه گفت خود گوشی سونی انقد کامله که میشه از داشتن این مچبند با داشتن این قابلیت های محدود اش صرف نظر کرد
از وقتی این مچبند رو گرفتم تو نرم افزار lifelog، بین حالت walking و steps یکم تداخل بوجود اومده. حالت خواب اش درست کار نمیکنه (من مچبند شیاومی s1 رو هم داشتم و چون سنسور ضربان قلب داشت وضعیت خواب اش تقریبا دقیق بود)
{ب شکل کلی از این مچبند میشه به عنوان نوتیفیکیشن لرزشی روی دست نام برد}
اگه گوشیتون رو تو اتاق یا محل کار گم کردید یا یه جا گذاشتید که نمیدونید کجاس بجای اینکه شماره خودتون رو بگیرید تا زنگ بخوره و صداش دربیاد میتونید توسط این مچبند گوشی رو پیدا کنید
دکمه روی مچبند رو میزنید و با ضربه زدن به روی مچبند موزیک گوشی پلی میشه.(این قابلیت خوبیه)
گوشی داره زنگ میخوره اگه دکمه رو مچبند رو بزنید گوشی سایلنت میشه
میتونید بهش زمان بدید مثلا فلان ساعت در فلان روز هفته شما رو با ویبره و بدون صدا بیدار کنه(اینم یه قابلیت خوب دیگه)
اکثر نرم افزار ها نوتیفیکیشن دارن، میتونید بهش فرمان بدید که نوتیفیکیشن کدام نرم افزار ها رو براتون اعلام کنه و کودوم ها رو نکنه
پیشنهاد من اینه این وسیله رو تهیه نکنید چون درصد پشیمون شدنتون خیلی بالاست
شاید اگه ساعت داشت میشد تغییر نظر داد
ممنون از حسن توجه
qaf_r

behnawz

۱۳۹۵/۲/۱
z5 bekhar aqa harf nadare?

aydin7

۱۳۹۴/۶/۵
منم دوس دارم این دست بندو داشته باشم ولی میترسم شکرت سونی بیاد گوشیمم ازم بگیره

مهمان

۱۳۹۴/۳/۱۱
منم همینطور بین گوشی های m8 و z2 و s5 موندم خواهشا راهنماییم کنین کدومو بخرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟