خانهاخبار
مقایسه تصویری کامل گلکسی تب اس 10.5 و سرفیس پرو 3

مقایسه تصویری کامل گلکسی تب اس 10.5 و سرفیس پرو 3

: کمتر از یک ماه از معرفی دو تبلت جدید بازار یعنی Galaxy Tab S 10.5 و Surface Pro 3 می گذرد. این دو تبلت که در فاصله زمانی نزدیک به هم معرفی شدند اکنون با یکدیگر مقایسه شده اند که در این پست می توانید آن را مشاهده کنید.
۱۳۹۳/۳/۲۸

: کمتر از یک ماه از معرفی دو تبلت جدید بازار یعنی Galaxy Tab S 10.5 و Surface Pro 3 می گذرد. این دو تبلت که در فاصله زمانی نزدیک به هم معرفی شدند اکنون با یکدیگر مقایسه شده اند که در این پست می توانید آن را مشاهده کنید

 

image

 

گلکسی تب اس 10.5 که تلاشی دیگر از سامسونگ برای شکست دادن آی پد محسوب می شود، یک تبلت نازک و سریع نسبت به نسخه های پیشین خود است. ضخامت این تبلت تنها 6.6 میلی متر است و وزنی نزدیک به وزن آی پد دارد.  این تبلت مجهز به صفحه نمایش Super Amoled است و سامسونگ بر این عقیده است که کیفیتی بسیار بهتر نسبت به رقبای خود دارد. اما از سویی دیگر مایکروسافت با معرفی Surface Pro 3 گامی دیگر در جهت ترکیب کردن لپ تاپ ها و تبلت ها برداشت. این تبلت که باریک ترین گجت مجهز به پردازنده اینتل در دنیا محسوب می شود می تواند جایگزینی برای لپ تاپ شما نیز محسوب شود. اما در زیر مقایسه جامعی از این دو تبلت که به تازگی معرفی شده اند، مشاهده می کنید

 

سایز :

 

image

 

اگر به طور دقیق بخواهیم اندازه گیری کنیم، تبلت سرفیس پرو 3 حدودا 14 درصد از گلکسی تب اس بلندتر، 18 درصد عریض تر و 38 درصد ضخیم تر است. سایز تبلت سرفیس پرو 3 بیشتر شبیه به یک سایز لپ تاپ است و مایکروسافت هم بر این اعتقاد است که این تبلت جای لپ تاپ شما را به راحتی خواهد گرفت.

ویژگی استثنایی گلکسی تب اس در این بخش ضخامت آن است. جایی که تنها 6.6 میلی متر ضخامت به خود اختصاص داده است که نشان می دهد این تبلت بسیار باریک است.

 

وزن :

 

image

 

تب اس تبلت سبکی محسوب می شود. این تبلت در قیاس با سرفیس پرو 3 هم 42 درصد سبک تر است که رقم قابل توجهی محسوب می شود. اگر چه با توجه به ویژگی های سخت افزاری سرفیس پرو 3، چنین اختلاف وزنی دور از انتظار نبوده است.

 

جنس بدنه :

 

image

 

شاید اگر مایکروسافت نیز به مانند سامسونگ از بدنه پلاستیکی در سرفیس پرو 3 استفاده می کرد، این تبلت سبک تر می شد اما مایکروسافت ترجیح داده است با استفاده از یک بدنه فلزی منیزم، ظاهری شکیل تر به تبلت خود دهد. جنس بدنه ای گلکسی تب اس دقیقا شبیه به جنس بدنه آخرین پرچم دار سامسونگ یعنی گلکسی اس 5 است.

 

کیبرد :

 

image

 

هر دوی این تبلت ها کیبرد مجزایی دارند که باید به صورت جداگانه برای آن تهیه شود. هر چند که به نظر می رسد کیبرد برای سرفیس پرو 3 که چیزی شبیه به یک لپ تاپ است بسیار ضروری تر به نظر برسد.

 

رنگ ها :

 

image

 

سامسونگ به شما دو رنگ برنزی و سفید را پیشنهاد می کند اما مایکروسافت تنها رنگ نقره ای از تبلت خود را در اختیار شما قرار می دهد.

 

سایز صفحه نمایش :

 

image

 

سرفیس پرو صفحه نمایش 12 اینچی دارد اما سایز صفحه نمایش گلکسی تب اس 10.5 اینچی است. بنابراین گلکسی تب اس 10.5 اینچی 34 درصد نسبت به سرفیس پرو 3 صفحه نمایش کوچک تری دارد.

 

نوع صفحه نمایش :

 

image

 

صفحه نمایش سامسونگ تب اس به مانند بسیاری دیگر از محصولات این کمپانی Super Amoled است که کیفیت بسیار خوبی در اختیار شما قرار می دهد. از سویی دیگر صفحه نمایش سرفیس پرو 3 آی پی اس ال سی دی است که مایکروسافت اعتقاد دارد بهترین کیفیت در بین رقبا را دارد.

 

وضوح تصویر :

 

image

 

تب اس 33 درصد پیکسل های بیشتری در هر اینچ دارد که همین باعث می شود شما وضوع صفحه نمایش بالاتری داشته باشید. از طرفی سرفیس پرو از تکنولوژی ClearType  بهره می برد که برای خواندن متون کار شما را راحت تر می کند و متونی شفاف تر در اختیار شما قرار می دهد.

 

قلم الکترونیکی :

 

image

 

در کنار کیبرد کاور سرفیس پرو، شما یک قلم الکترونیکی یا Stylus خواهید داشت. با استفاده از این قلم شما می توانید کارهای خود را خیلی سریع و راحت در برنامه OneNote انجام دهید.

 

اسکنر اثر انگشت :

 

image

 

یکی از قابلیت های گلکسی اس 5 که اکنون در تب اس نیز قرار گرفته است، سنسور اسکنر اثر انگشت است. هرچند کارشناسان بر این عقیده اند که سامسونگ در این زمینه هنوز به اپل نرسیده است و این سنسور با مشکلاتی همراه بوده است اما این ویژگی در تب اس یک برتری نسبت به سرفیس پرو 3 محسوب می شود که از این سنسور محروم است.

 

مالتی تسکینگ کنار هم :

 

image

 

قابلیت استفاده چند برنامه در چند پنجره از قابلیت های بسیار مفیدی است که در هر دوی این تبلت ها مشاهده می کنیم. طبعا دیدن چنین ویژگی در یک تبلت با سیستم عامل ویندوز چیز عجیبی نخواهد بود اما تب اس نیز از این ویژگی بهره می برد.

 

سایدسینک :

 

image

 

سایدسینک قابلیتی است که به شما اجازه می دهد تا گوشی خود را از طریق تبلت تان کنترل کنید. این قابلیت تنها در تب اس وجود دارد و سرفیس پرو3 از آن محروم است. شما به وسیله تب اس می توانید از طریق اتصال به گوشی تان تماس تلفنی برقرار کرده و پیامک ارسال کنید.

 

پشتیبانی از LTE  :

 

image

 

اگر چه سرفیس پرو 3 را در قد و قامت یک لپ تاپ می توان دید اما این تبلت برای اتصال به اینترنت نمی تواند از سیم کارت استفاده کند و در واقع سیم کارت نمی خورد. از سویی دیگر تب اس با پشتیبانی از ال تی ئی بالاترین سرعت ممکن اینترنت بر روی سیم کارت را در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

حافظه :

 

image

 

سرفیس پرو 3 در بخش حافظه نیز، حافظه هایی در قد و قامت یک لپ تاپ در اختیار شما قرار می دهد. از سوی دیگر به نظر می رسد حافظه ای که گلکسی تب اس در اختیار ما قرار می دهد بیشتر شبیه به حافظه یک گوشی هوشمند است.

 

قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی :

 

image

 

هر دوی این تبلت ها از کارت حافظه میکرو اس دی پشتیبانی می کند و شما می توانید حافظه آن را به وسیله کارت میکرو اس دی تا 128 گیگابایت ارتقا دهید.

 

یو اس بی 3 :

 

image

 

در سرفیس پرو 3 شما یک پورت یو اس بی 3 خواهید داشت. گلکسی تب اس فاقد پورت یو اس بی 3 است.

 

پردازنده :

 

image

 

ما در گلکسی تب اس پردازنده ای شبیه به پردازنده های موبایل را شاهد هستیم.  ( پردازنده Exynos 5 Octa در نسخه وای فای  و پردازنده Snapdragon 800  در نسخه ال تی ئی). در سرفیس نیز پردازنده ای شبیه به پردازنده های لپ تاپ را شاهد هستیم.

 

رم :

 

image

 

میزان رم تبلت های سرفیس پرو 3 بستگی به این دارد که شما کدام مدل 64 گیگابایتی، 128 گیگابایتی یا مدل های دیگر را انتخاب کنید. در مدل مدل 64 گیگابایتی و 128 گیگابایتی این تبلت مجهز به 4 گیگ رم است. در مدل های با حجم بالاتر نیز این تبلت 8 گیگ رم دارد. در گلکسی تب اس ما شاهد 3 گیگ رم هستیم.

 

باتری:

 

image

 

سامسونگ تب اس شما را تا 11 ساعت برای دیدن ویدیو یاری می کند. ضمنا به طور میانگین 9 ساعت شما می توانید با این تبلت کار کنید. در سرفیس پرو 3 نیز تقریبا همین میزان را شاهد هستیم.

 

تاریخ عرضه :

 

image

 

تبلت گلکسی تب اس در ماه جولای 2014 عرضه خواهد شد. اما نسخه Core i5 تبلت سرفیس پرو3 در تاریخ 20 جون عرضه می شود. اما اگر نسخه Core i3 یا نسخه Core i7 را می خواهید باید تا ماه آگوست صبر کنید.

 

قیمت ها :

 

image

 

تب اس به مراتب دستگاه ارزان تری محسوب می شود و قیمتی شبیه به قیمت گوشی های هوشمند سامسونگ دارد. از طرفی سرفیس پرو 3 قیمتی نزدیک به قیمت یک لپ تاپ کامل را دارد. برای تهیه یک سرفیس پرو 3 شما باید حداقل 800 دلار را پرداخت کنید. ضمنا اگر بخواهید نسخه ای که به همراه آن کیبرد است را خریداری کنید باید 930 دلار پرداخت کنید.

 

حالا با توجه به این مقایسه به نظر شما انتخاب کدام از یک این تبلت ها مقرون به صرفه تر است؟ انتخاب شما کدام خواهد بود؟

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (25 نظر)

arash

۱۳۹۴/۱۰/۱۰
این چه مدل مقایسه است ؟ تبلت با لب تاپ؟ که چی بشه؟

سکینه سه پستون

۱۳۹۴/۸/۳۰
والا ناموسا

sajad

۱۳۹۴/۶/۳
واقعا مقایسه مزخرفی بود
من خودم گوشیم سامسونگه
ولی ویندوز کجا و هنگروید کجا؟
خوب الآن میخواستید بگید که تب اس بهتره و در عین حال ارزون تره
در حالی که تب اس یک دهم کارایی سرفیس رو نداره

مهمان

۱۳۹۳/۱۱/۱۷
سلام ، مقايسه بي ربط بود ، ولي سامسونگ پر رنگ جلوه داده نشد ، في الواقع سامسونگ پر رنگ هست و نيازي به بال و پر گرفتن در بررسي ها هست . بنده از آيفون ٥ اس به عنوان گوشي موبايل بهره مي برم و تقريبا ميشه گفت با استفاده از كرديت كارت به جديدترين اپليكيشن ها و گيم ها دسترسي دارم ، با توجه به زمينه تحصيل و كاري خودم شديدا نياز به سخت افزار قدرتمند يك پي سي احتياج داشتم چون بنده طراح گرافيك هستم و از نرم افزارهايي چون فوتوشاپ ، كورل دراو ، فلش و ... استفاده مكرر دارم و براي اين امر از مك بوك استفاده مي كردم ، در سالي كه گذشت طي سفري كه به كشور دوست و برادر چين داشتم تبلت ١٢ اينچي ام اس آي اسلايدر با ويندوز ( ٢ عدد يو اس بي ٣ - رم ٨ - هارد ٢٥٦ اس اس دي - سي پي يو آي ٧ و البته صفحه كليد اسلايدر كه به صورت كشويي پشت تبلت جمع ميشد خريداري كردم ، البته با پول ما حدود ٣ م تومان هزينه ... اين براي حرفه من حكم طلاي ٢٤ عيار را داشت چون به غير از امكانات يك تبلت با ماركت و ... به يك پي سي قدرتمند هم دسترسي داشتم و تمام نيازهايم حتي تا مرحله شو و پرزنتيشن مرتفع مي گرديد . تنها عيب اين دستگاه وزن بالاي اون بود يعني يك كيلو ... حدود سه ماه قبل در پي خريد يك تبلت كم وزن و باريك بودم كه هم از برنامه و بازيهايش لذت ببرم و هم به تماشاي فيلم و وبگردي بپردازم و اين تصميم رو فقط به جهت وزن زياد تبلت ويندوزيم گرفتم ، چون با اينكه مثل بچه ام تبلتم رو دوست داشتم و دارم ، زمان تماشاي فيلم و وبگردي يا هنگام مسافرت و يا در حال جابجايي و كار روزمره سنگيني و بزرگ بودنش آزار دهنده بود و عليرقم امكانات فوق العاده ايي كه داشت اصلا براي در دست گرفتن طولاني مدت گزينه مناسبي نبود . به هر روي من پس از جست و جوي مداوم به دو تبلت رسيدم سوني زد ٣ و سامسونگ اس ٨،٤ ... و به خاطر برخي مزايا و سلايق شخصي كه در نظر داشتم اقدام به خريد تب اس سامسونگ نمودم ، و واقعا از اون راضي هستم . باور بفرماييد از زماني كه اين تبلت رو در دست گرفتم از آيفون حتي براي مكالمه هم استفاده نمي كردم ، و از تبلت ويندوزي فقط نيازهايي كه به نوت بوك و پي سي داشتم را مرتفع ميساختم ، تا اينكه تبلتم هنگامي كه قصد پاسخ دادن به تماس تلفن رو داشتم از دستم افتاد و از ناحيه صفحه نمايش دچار آسيب شديد شد ، خدا رو شكر بيمه داشت و من فقط فرانشيز ٩٨٠ هزار تومان يعني ٣٠٠ تومان پرداختم تا اون رو درست كنند . ببينيد دوستان قصدم از تمام حرافي هاي بالا اين بود كه بگم اولا هر تبلتي بسته به نيازهاي مصرف كننده مناسب خريداريست . اگر شما نيازهايتان فراتر از وبگردي و بازي و تماشاي فيلم و كليپ است ، بي شك به دنبال ويندوز برويد و شاه ماهي درياي ويندوز سورفيس است ، اگر هم به دنبال بازي و وبگردي و فيلم و كتاب خواندن هستيد تب اس سامسونگ و آي پد اير دو گزينه بي نظير هستند . ببخشيد كه سرتون رو درد آوردم .

مهمان

۱۳۹۳/۹/۲۲
مقایسه کاملا بی ربطی بود که اصلا ربطی نداشت!!!!!!!!! اندروید رو با ویندوز مقایسه میکنید؟ سی پی یو لپ تاپ رو با سی پی یو تبلت مقایسه می کنید؟ از اونجایی هم که این سایت عاشق سامسونگ هست، سامسونگ رو تو این مقایسه برتر نشون داد، واقعا جای خنده داره که یه تبلت اندروید رو برتر از یه تبلت ویندوز که داره با لپ تاپ مقایسه میشه دونست!!!!!!!! بابا اصن سامسونگ بهترین شرکت دنیا، لطفا از این مقایسه های خنده دار انجام ندید!!!