خانهاخبار
هر آن چیزی که درباره iOS8 باید بدانید

هر آن چیزی که درباره iOS8 باید بدانید

در حالیکه این روزها بازار شایعات مرتبط با آیفون 6 داغ است نباید از سیستم‌عامل آینده اپل نیز غافل شویم. iOS8 قطعا بزرگترین آپدیت اپل در یک سال اخیر محسوب خواهد شد.
۱۳۹۳/۲/۲

در حالیکه این روزها بازار شایعات مرتبط با آیفون 6 داغ است نباید از سیستم‌عامل آینده اپل نیز غافل شویم. iOS8 قطعا بزرگترین آپدیت اپل در یک سال اخیر محسوب خواهد شد. اما این آپدیت قطعا به روز رسانی های نرم افزاری گوناگونی برای آیفون در پی خواهد داشت که در این پست به این مطلب پرداخته ایم.

 

image

 

در حال حاضر  iOS7 آخرین نسخه از iOS محسوب می‌گردد. نسخه‌ای که کاربران در زمان انتشار آن شاهد تغییرات عمده در ظاهر سیستم عامل iOS بودند و طراحی تخت را به iOS آورد. اما در iOS8 به نظر می‌رسد انتظار تغییر این چنینی نخواهیم داشت اما شاهد اضافه شدن امکانات و بخش های جدیدی به این سیستم عامل خواهیم بود. 
 

  1. Healthbook حامی سلامت شما 
    یکی از بخش‌هایی که حضور آن در iOS8 تقریبا قطعی به نظر می رسد Healthbook است. بخشی که با توجه به اسکرین ‌شات ها و تصاویر لو رفته به نظر می رسد فعالیت های روزانه شما شامل دویدن و راه رفتن و سایر فعالیت را در نظر گرفته، میزان کالری مصرفی، میزان قند خون، میزان خواب روزانه، فشار خون، میزان نیاز بدن شما به آب و هر آن چیزی که مرتبط با سلامت شما می‌شود را در نظر خواهد گرفت. اما اینکه این اندازه گیری به چه صورت خواهد بود هنوز مشخص نیست.

    image



    در حال حاضر با سنسور M7 که در آیفون 5s شاهد آن بودیم می توان فعالیت های حرکتی را ثبت کرد اما با این سنسور خبری از اندازه گیری فشار خون و قند خون و ... نخواهیم بود. باید دید آیا اپل این سنسور‌ها را به آیفون جدید خود می‌آورد یا اینکه از ساعت هوشمند برای قرار گرفتن این سنسورها در آن استفاده می‌کند. 


    image


     
  2. رشد و بهبود نقشه اپل
    یکی از بخش‌هایی که بیشترین انتقاد را در زمان انتشار، در مقابل خود دید نقشه های اپل بود. این نقشه که به همراه iOS6 عرضه شد پر از باگ و تصاویر و مسیرهای غلط بود تا حدی که تیم کوک مدیرعامل اپل را وادار به عذرخواهی از کاربران خود کرد. اما به نظر می‌رسد اپل قصد بهبود این نقشه را داشته و با اضافه کردن جزئیات بیشتر نسبت به نسخه‌های قبل می‌خواهد آن را به عنوان نرم‌افزار اصلی کاربران در بخش مسیریابی قرار دهد. 


    image


     
  3. رادیو آیتونز
    بخش رادیو آیتونز از جمله بخش‌هایی بود که در iOS7 به این سیستم‌عامل اضافه شد و در واقع آن را پاندورای اپل می‌نامیدند. ( پاندورا یکی از محبوب‌ترین رادیوهای زنده پخش موسیقی محسوب می‌گردد‌ ) . در حال حاضر رادیو آیتونز بخشی از آیتونز محسوب می گردد و برای اجرای آن باید آیتونز را در آی دیوایس باز کرده و سپس آن را انتخاب نمایید اما به نظر می رسد در iOS8 این بخش به صورت مجزا و یک اپلیکیشن جدا قرار خواهد گرفت و اپل قصد دارد آن را رقیبی برای اسپاتیفای و پاندورا و اپلیکیشن‌های این چنینی بسازد. 


    image


     
  4. اپلیکیشن پیش نمایش عکس و متن 
    اگر با سیستم‌عامل مک کار کرده باشید با نرم افزار Preview و Text Edit آشنا هستید. این نرم افزار پیش نمایش فایل های نوشتاری و تصویری را به صورت سریع به شما نمایش می‌دهد و شما را قادر می سازد که حتی فایل‌های متنی را با آن ادیت نمایید. به نظر می‌رسد در iOS8 شاهد دو اپلیکیشن پیش فرض جدید باشیم به نام Preview برای سریع دیدن عکس‌ها و پی‌دی‌اف‌ها و همینطور نرم افزار Text Edit برای دیدن و ویرایش فایل‌های متنی باشیم. 


    image


     
  5. خداحافظی با گیم سنتر‌
    به نظر می‌رسد دیگر در iOS8 خبری از گیم سنتر یا همان مرکز بازی معروف اپل نخواهیم بود. به نظر می‌رسد اپل قصد دارد گیم سنتر را تنها به صورت یک قابلیت داخلی درون اپلیکیشن‌های بازی نگه دارد و از انتشار مجزای آن پرهیز کند. بنابراین در iOS8 شما گیم سنتر را تنها درون هر بازی خواهید دید. 

    image


     
  6. هماهنگی بیشتر سیری با سایر بخش های iOS
    بر طبق گزارش اپل، اپل در حال کار بر روی هماهنگی بیشتر سیری با نرم‌‌افزارهای Third-Party است. در حال حاضر سیری برای اعلام نتایج خود از Open Table و Wolphram Alpha استفاده می‌کند و به نظر می رسد در آینده شاهد همکاری‌های بیشتر این بخش از iOS با دیگر اپلیکیشن‌ها خواهیم بود. همانطور که در خبرهای روز گذشته در اعلام کردیم که در آینده احتمالا با کمک سیری می توانید از نام آهنگ های در حال پخش در محیط پیرامون خود با خبر شوید. 
     
  7. نوتیفیکیشن سنتر تمیزتر و شیک‌تر
    به نظر می رسد در iOS8 شاهد تغییراتی در نوتیفیکیشن سنتر نیز خواهیم بود. در حال حاضر با باز کردن نوتیفیکیشن سنتر شما شاهد سه تب خواهید بود که اتفاقات امروز، همه اتفاقات و اتفاقات از دست داده را می‌توانید مشاهده کنید. به نظر می‌رسد در iOS8 شاهد ترکیب این سه برگه با یکدیگر خواهیم بود و شما می‌توانید چینش آن را در یک صفحه تغییر دهید. بنابراین نوتیفیکیشن سنتر شما خلوت تر، ساده تر و شیک تر خواهد شد. 


    image


     
  8. آپدیت تعدادی از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض
    به نظر می‌رسد اپل تغیراتی در اپلیکیشن‌های پیش فرض آیفون نیز خواهد داد. برای مثال بر طبق شایعات منتشر شده اپل احتمالا امکاناتی جدید به اپلیکیشن پیامک ها اضافه خواهد کرد که برای مثال پیامک‌های قدیمی به صورت خودکار حذف شوند. برای مثال شما تعیین می‌کنید پیامک‌هایی که یک سال از زمان ارسال یا دریافت آن‌ها گذشته است به صورت اتوماتیک حذف شود.

    از بخش‌های نرم‌افزاری دیگری به iOS8 اضافه خواهد شد CarPlay است که کمک می‌کند از طریق آن به دستگاه پخش خودروی خود که با iOS هماهنگ شده است متصل شده و اطلاعات آیفون‌تان را بر روی داشبورد ماشین مشاهده کنید.

    image


    به نظر می‌رسد امکان انتقال نتایج یک برنامه به برنامه دیگر در iOS8 نیز بسیار ساده‌تر شود. برای مثال در حال حاضر شما برای انتشار یک عکس در اینستاگرام، بعد از ویرایش عکس و ذخیره آن مجبورید دوباره اپلیکینش اینستاگرام را باز کرده و عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید اما در iOS8 مستقیما بعد از ویرایش عکس می‌توانید عکس را در اینستاگرام مشاهده کنید. 

 

این‌ها بخش‌هایی بودند که تا به امروز به نظر می‌رسد حضور آنها در iOS8 قطعی به نظر برسد. انتظارات شما از iOS8 چه خواهد بود؟ به نظر شما حضور چه بخش‌هایی در این نسخه از iOS بیشتر حس می شود؟ 

+ منبع : 9toMac

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (46 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۷/۱۳
قابل توجه همه اندرويدي ها من اپل 3gرو با گالكسي s5عوض نميكنم ميدونين چرا چون ايفون فقط سيستمش ب هزارتا اندرويد ميأرزه .زنده باد ايفون حتي 3g ايش

مهمان

۱۳۹۳/۳/۱۵
اصلا چرا کسایی کهاز ios بدشون میاد اومدن رو این صفحه اینجا که چیزی مربوط به ساسونگ و اندروید و ... نداره یعنی چی این یعنی حسودی

مهمان

۱۳۹۳/۳/۱۵
چی میگی با کی کار داری الان دیگه مزخرف ترین گوشیه جهان هم امکان حذف اس ام اس هاشو داره

مهمان

۱۳۹۳/۳/۱۵
پردازنده.سرعت . قدرت .کیفیت اپل رو اندروید تو خواب هم نمیبینه مطمعن باش

مهمان

۱۳۹۳/۳/۱۵
داداش اگه سامسونگ و کل شرکتهای سازنده گوشی با هم همکاری کنن بازم به گرد پای IOS8 یا 7 نمیرسن مطمعن باش سامسونگ بره همون E250 رئ از تو بازار جمع کنه بعدا منم منم بکنه