زیتل ۲


سرویس نقد و بررسی تخصصی
17 فروردین 1393 ساعت 09:05
61 نظر

 

گزارش جی اس ام از رونمایی HTC One M8 در دوبی+مصاحبه با مدیر مارکتینگ HTC در خاورمیانه

هتل آتلانتیس به عنوان یکی از مجلل ترین هتل های شهر دوبی، در هفته گذشته میزبان مراسم معرفی موبایلی بود که طرفداران بسیاری چشم به انتظار آن هستند. سقف های بلند و سالن های پر زرق و برق این هتل به راستی میزبان خوبی بودند برای موبایلی که ظاهر زیبایش چشم ها را به خود خیره می کند.

هتل آتلانتیس به عنوان یکی از مجلل‌ترین هتل‌های شهر دوبی، در هفته گذشته میزبان مراسم معرفی موبایلی بود که طرفداران بسیاری چشم به انتظار آن هستند. سقف‌های بلند و سالن های پر زرق و برق این هتل به راستی میزبان خوبی بودند برای موبایلی که ظاهر زیبایش چشم ها را به خود خیره می‌کند.

بنرها و تبلیغات نصب شده در سراسر سالن همایش خبر از یک رویداد مهم می‌دادند. خبرنگاران سالن را در اشغال خود در آورده بودند و لنز دوربین‌هایشان را به سمت دستگاهی نشانه گرفته بودند که از لحاظ طراحی، از تمام ویژگی‌های یک کالای لوکس برخوردار است. هیجان و اشتیاق موجود در چشمان خبرنگاران و فلش دوربین آنان خبر از این می‌دادند که پرچمدار جدید HTC حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

به فاصله یک هفته از مراسم معارفه اصلی در نیویورک، اکنون One M8 به خاورمیانه رسیده تا چشم امیدی باشد برای سهم بازار HTC در میان کشورهایی که از ضریب نفوذ بسیار بالایی در رابطه با تلفن‌های هوشمند برخوردار هستند.

در این مراسم نیکیتا گلیکاس، معاون ارشد HTC در خاورمیانه، سخنان خود را با گذری بر تاریخچه این شرکت آغاز کرد و اشاره نمود که HTC از جمله اولین شرکت‌هایی بود که به اهمیت تلفن‌های هوشمند پی برد و زمانی که هیچ شرکت دیگری حاضر به سرمایه‌گذاری در این بازار نبود، همکاری خود را با گوگل آغاز کرد تا بدینوسیله اولین تلفن هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید را تولید نماید.

گلیکاس در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به فروش بالای One M7 در خاورمیانه به این موضوع اشاره کرد که این محصول در سال ۲۰۱۳ توانست بیشترین جوایز تاریخ HTC را به خود اختصاص دهد و موفقیت‌های بسیاری را برای این شرکت تایوانی به همراه بیاورد.

معاون ارشد HTC در خاورمیانه به طراحی متفاوت One اشاره کرد و افزود که این دستگاه موفق شد تا در سال گذشته برنده جایزه معتبر طراحی iF شود. به گفته نیکیتا گلیکاس، دیزاین بخشی از DNA شرکت HTC است و مدیران این مجموعه بر این باورند که طراحی یک دستگاه اولین موضوعی است که به چشم می‌آید و مهمترین حسی است که به کاربر منتقل می‌شود، لذا با این دیدگاه HTC همواره تلاش مضاعفی را بر این موضوع متمرکز کرده و تلاش کرده تا بهترین را به دست کاربرانش برساند.

گلیکاس در نهایت صحبت های خود را به (One (M8 معطوف کرد و گفت: « محصول جدید ما خلاقانه ترین، بهترین و پیشرفته ترین دستگاهی است که صنعت موبایل تا به امروز در خود دیده است و باعث افتخار است که می توانیم امروز از آن در خاورمیانه پرده برداری نماییم. پس از انقلاب بزرگی که HTC One  M7 در حوزه موبایل به وجود آورد، اکنون HTC One  M8 فلسفه طراحی محصول قبلی را ادامه داده و آن را با خلاقیت ها و نوآوری های جدید همراه نموده است. One  M8 دستگاهی است که نشان دهنده پیش غراولی HTC در صنعت موبایل و طراحی آن است و همه ما به آن افتخار می‌کنیم.»

پس از صحبت های نیکیتا گیلیکاس، مدیر محصول HTC در خاورمیانه بر روی صحنه آمد و شروع به تشریح قابلیت های جدید One  M8 نمود. پرچمدار جدید HTC بدنه ای تمام آهنی دارد و در دل خود پردازنده Snapdragon 801 را جای داده است. این پردازنده چهار هسته است و با فرکانس 2.3 GHz فعالیت می کند.

 

One M8 اولین موبایلی است که در پشت خود از دو دوربین بهره می برد. دوربین اصلی از تکنولوژی UltraPixel اختصاصی HTC بهره می برد و با فلش دوگانه خود می تواند ویدیوهایی با کیفیت 1080p را ضبط نماید. ترکیب دو دوربین این دستگاه، عمق را در تصاویر شکار شده به وجود می آورد و شرایطی را فراهم می کند تا کاربر حتی پس از ثبت تصاویر نیز بر روی سوژه های مورد علاقه خود در عکس فوکوس نماید.

اچ تی سی بر روی سرعت دوربین تلاش بسیاری کرده و اکنون این امکان را فراهم نموده تا One M8 در ۳۰۰ میلی ثانیه فوکوس خودکار را انجام دهید و در چشم برهم زندنی عکس را شکار می‌کند.

پرچمدار جدید اچ تی سی به دستور های حرکتی نیز مجهز شده که به کاربر اجازه می دهد تا لذت بیشتری را از کنترل دستگاه خود تجربه نماید. با فعال کردن این گزینه ها با دو بار لمس کردن نمایشگر، شما می توانید موبایل را از خواب بیدار کنید و از این طریق دیگر نیازی به فشردن دکمه Power نداشته باشید. قابلیت Auto Answer نیز این امکان را فراهم می کند تا هنگام زنگ خوردن دستگاه، دیگر نیازی به لمس صفحه نمایش برای برقرار شدن تماس نباشد، چرا که تنها کافیست موبایل را در کنار گوش خود قرار دهید تا به صورت اتوماتیک به تماس دریافتی پاسخ داده شود.

HTC در زمینه باتری نیز ویژگی Extreme Power Saving Mode را خلق کرده که با فعال کردن آن عمر باتری تا ۴۰ درصد بیشتر می شود و در حالت شارژ کامل دستگاه می تواند به مدت ۱۴ روز فعالیت نماید. این ویژگی در شرایطی که تنها ۵ درصد از شارژ باتری باقی مانده باشد، قادر است تا ۱۵ ساعت عمر باتری را افزایش دهد و با غیر فعال کردن بخش های مختلف دستگاه، امکان برقراری تماس و ارسال پیامک و ایمیل را برای کاربر فراهم آورد.

این شرکت تایوانی همچنین در زمینه لوازم جانبی نیز خلاقیت های جالبی را به خرج داده و برای اولین بار توانسته قابی را ارائه دهد که کاربردی متفاوت از نمونه های مشابه خود دارد. قاب جدید Dot View نام دارد و همانطور که از نامش نیز بر می آید بر روی خود نقطه هایی را جای داده که از طریق آن ها صفحه نمایش قابل مشاهده است. هنگام اتصال این قاب، با دو بار لمس صفحه، نقطه هایی خاص از صفحه روشن می شوند و از طریق آن ها کاربر می تواند بدون اینکه درب قاب را باز نماید از وضعیت ساعت، تماس های دریافتی و دیگر اعلان های دستگاه خود مطلع شود.

 

 

HTC One  M8 هم اکنون در کشور هایی مانند امارات و عربستان قابل خرید است و به گفته مسئولان شرکت در اواخر ماه آوریل مراسم پرده برداری از آن در ایران نیز برگزار خواهد شد.

 

پرسش و پاسخ با مدیر مارکتینگ HTC در خاورمیانه

در حاشیه مراسم پرده برداری از پرچمدار جدید HTC در خاورمیانه فرصتی دست داد تا با نیراج سیت، مدیر مارکتینگ HTC در خاورمیانه، مصاحبه ای داشته باشیم. این مرد هندی، رغم دغدغه های بسیار خود، با رویی باز پذیرای سوالات ما شد تا از این طریق در مورد فعالیت شرکتش در ایران توضیحاتی را ارئه کند و از برنامه های آینده خود بگوید.

نیراج به گفته خود اکنون ۹ سال است که بازار ایران را به خوبی می شناسد و به لطف تجربه کاری خود در سامسونگ، از رقبا نیز اطلاعات دقیقی را در اختیار دارد. وی تحصیل کرده هند است و مدرک خود را در شاخه MBA از دانشگاه دهلی دریافت نموده. او از سال ۲۰۱۲ فعالیت خود را در HTC آغاز کرد و اکنون ایده های بسیاری را در برای گسترش فروش محصولات این شرکت در سر می پروراند.

- در طول سالیان گذشته در بازار موبایل ایران شاهد فعالیت چندانی از سوی  HTC نبودیم. دلیل این موضوع چیست ؟

نه این چنین نیست. محصولات اچ تی سی در ایران بسیار در دسترس هستند و کاربران به راحتی می تونند آن ها را خریداری نمایند.

- شاید اینچنین باشد، اما واقعیت این است که هیچ گونه پشتیبانی چشم گیری از خریدار صورت نمی گیرد.

ما با ۴ توزیع کننده بزرگ در ایران قرار داد داریم . اگر شما محصولات را از آن ها تهیه کنید، قطعا مورد پشتیبانی نیز قرار میگیرد.

- حرف من هم دقیقا همین است. به عنوان یک مشتری من از توزیع کنندگان رسمی مطلع نیستم و نمی‌دانم که باید به کجا مراجعه کنم. اطلاع رسانی خوبی در این زمینه صورت نگرفته است.

من متوجه دغدغه شما می شوم و آن را تا حدودی قبول دارم. به خاطر شرایط خاص ایران بسیاری از برند ها مراسم پرده برداری رسمی از محصولاتشان در ایران انجام نمی‌دهند و بسیاری از امور را به توزیع کنندگان محول می‌کنند. اما خوشحالم که به اطلاعتان برسانم از سال ۲۰۱۴ ما به ایران به چشم بازار شفاف تری نگاه می‌کنیم و سعی می‌کنیم حضور پر رنگ تری داشته باشیم.

- آیا از سهم بازار خود در ایران راضی هستید ؟

باید بگویم که به کمک توزیع کنندگانی مانند مایکروتل و کامتل ما توانسته ایم به فروش بسیار خوبی دست پیدا کنیم. بازار ایران یکی از معدود مواردی است که اچ تی سی از سهم بالایی در آن بهره می برد و حدود ۱۰ درصد را به خود اختصاص داده.

- آیا از این عدد راضی هستید ؟ به هر حال در مقایسه با رقبایی مثل سامسونگ و سونی شما فعالیت تبلیغاتی بسیار کمتری در ایران انجام می‌دهید.

یک قانونی در مارکتینگ وجود دارد که می گوید شما اگر کالایی به ارزش ۱۰۰ دلار داشته باشید، می توانید ۸ درصد از آن را خرج تبلیغات کنید. حال شرکت هایی هستند که ۵۰ درصد را خرج مارکتینگ می کنند و به اصطلاح سهم بازار را می‌خرند. اما به هر ترتیب باید بگویم که از ماه های گذشته ما هم فعالیت خود را افزایش داده‌ایم و شما اکنون در خیابان ها می‌توانید بنر هایی را از HTC مشاهده کنید. همچنین همزمان با عرضه HTC One ( M8 ) تبلیغات محیطی و تلویزیونی گسترده ای در ایران صورت می گیرد تا کاربران اطلاع بیشتری در رابطه با در دسترس بودن پرچمدار جدید کسب کنند.

- رتبه سهم بازار ایران در خاورمیانه چند است؟

ایران یکی از با ارزش ترین بازارهای ما است. من نمیتوانم رتبه دقیق را با شما در میان بگذارم، اما همین قدر بگویم که در میان ۵ بازار اول خاورمیانه برای ما به شمار می رود.

- اما فعالیت شما اینچنین نشان می دهد که تلاش بیشتری در بازارهایی همچون عربستان و امارت صورت می پذیرد.

ما بسیار دیر وارد بازاری مثل عربستان شدیم. قانونی وجود دارد که میگوید هرگاه دیر وارد بازاری شدید مجبور هستید تا ۵ برابر بیشتر در آن خرج کنید. علاوه بر آن باید بگویم که من اکنون ۴ سال است که در HTC هستم و پیش از آن نیز ۵ سال با سامسونگ همکاری می کردم، لذا بازار ایران را مدت ۹ سال است که به خوبی می شناسم. ایرانی ها HTC را قلبا دوست دارند، حتی بیشتر از اپل.

- آیا برنامه ای جهت بومی سازی محصولات خود برای ایرانیان دارید؟ برای مثال آیا قصد دارید اپلیکیشن های فارسی را به صورت پیش فرض بر روی موبایل های خود نصب کنید؟

خیر ما نمیتونیم در هیچ کشوری اپلیکیشنی را تولید نماییم. من در جریان هستم که برخی رقبای ما دارای فروشگاه اپلیکیشن اختصاصی برای ایرانیان هستند، اما باید بگویم که تحریم ها در حال برداشته شدن هستند و ما پیش بینی می کنیم که چنین موارد ابتدایی به زودی در ایران به راحتی قابل دسترس خواهد بود.

با این وجود همانطور که می دانید HTC حامی اختصاصی جام باشگاه های فوتبال اروپا است. ما به زودی اپلیکیشن مخصوص این بازی ها را به زبان فارسی تولید خواهیم کرد و در اختیار کاربران ایرانی قرار می دهیم.

- مدل قبلی One به راستی یک تحول بزرگ در میان تلفن های هوشمند بود. مدل جدید بهبود های بسیاری یافته، اما دیگر تحول شگرفی را همراه خود ندارد. آیا فکر نمی کنید که برای رقابت با دیگر شرکت ها و کسب سهم بازار بیشتر، باید خلاقیت بیشتری را به خرج دهید؟

سهم بازار یک نماد ساده از میزان پولی است که خرج شده و به دست آمده، اما برای HTC مهم خروجی کار است که فوق العاده باشد. پس سهم بازار مساله مهمی نیست.

- من با شما مخالفم. همین نماد ساده در سال گذشته خبر های منفی بسیاری را در رابطه با وضعیت مالی HTC به وجود آورد. خبرهایی که به نظر من بر روی کاربران تاثیر می‌گذاشت و آن‌ها را برای خرید محصولات شما مردد می‌کرد.

قبول دارم. وضعیت ما در بعضی بازارها، برخی اخبار منفی را به وجود آورد. اما خوشبختانه ما توانستیم اخبار را برگردانیم و اکنون وضعیت بی نظیری پیدا کنیم. ما فروش‌های خوبی انجام دادیم و اکنون در سلامت کامل به سر می بریم.

اما در مورد سوال قبلی باید ادامه دهم که بد نیست اگر شما نگاهی به دیگر شرکت ها بیندازید. شرکتی که نمیخواهم نامش را بیاورم در طول ۴ سال گذشته، هربار محصولی را ارائه کرده هیچ گونه تغییر چشم گیری در آن ها رخ نداده، اما HTC به وضوح نشون داده که رشد تکنولوژی برای آن تا چه میزان اهمیت دارد. بله One ( M7 ) تحول زیادی را با خود به همراه داشت، حال One ( M8 ) شاید آن تحول ها را نداشته باشد اما باز هم تکنولوژی های انقلابی بسیاری را با خود به همراه دارد.

- آیا فرمان های حرکتی، مانند بیدار کردن دستگاه با دو بار لمس صفحه نمایش، به One ( M7 ) خواهد آمد ؟

برخی از این ویژگی ها سخت افزاری هستند و امکان آوردنشان به محصولات قبلی نیست. اما رابط کاربری Sence 6 به زودی برای M7 عرضه می شود و بسیاری از قابلیت ها را با خود به همراه می آورد.

- شما نسخه ویژه ای از One ( M8 ) را تولید نموده اید که مجهز به اندروید خالص است و در سایت گوگل به فروش می رسد. آیا این نسخه را در ایران نیز عرضه می کنید؟

اگر این محصول به خاورمیانه بیاید با قاطعیت می توانم بگویم که به ایران نیز خواهد آمد. اما در رابطه با عرضه آن در خاورمیانه هنوز نمی توانم اطلاعاتی بدهم. تنها قول می دهم ایران کشوری نخواهد بود که از برنامه های ما عقب بماند.

-     ممنون از شما. نکته دیگری مانده که بخواهید بگویید ؟

من هم از شما متشکرم. امیدوارم که به زودی در ایران باز هم یکدیگر را ببینیم. قول می دهم که از HTC در آینده بیشتر خواهید شنید.



  17 فروردین 1393
20011 بازدید
61 نظر
4.66
  47 رای
نظرات کاربران

در حال بارگذاری