خانهاخبار
جنگ بزرگان ؛ مقایسه HTC One M8 در برابر رقبا

جنگ بزرگان ؛ مقایسه HTC One M8 در برابر رقبا

در این مقاله می‌خواهیم این گوشی جدید دنیای اندروید و دنیای موبایل را در کنار رقبای دیگر برای شما به چالش بکشانیم. در اینجا اچ تی سی ام 8 را در کنار رقبایی چون Galaxy S5، اچ تی سی وان M7 و آیفون 5s و .... مقایسه خواهیم کرد.
۱۳۹۳/۱/۵

ساعاتی قبل گوشی جدید اچ تی سی با نام HTC One (M8) معرفی شد، در یک خبر مجزا مشخصات کامل این گوشی و در یک خبر دیگر ویدئوی معرفی این محصول را برای شما منتشر کرد.

 

در این مقاله می‌خواهیم این گوشی جدید دنیای اندروید و دنیای موبایل را در کنار رقبای دیگر برای شما به چالش بکشانیم. در اینجا اچ تی سی ام 8 را در کنار رقبایی چون Galaxy S5، اچ تی سی وان M7 و آیفون 5s و .... مقایسه خواهیم کرد.

 

در حال حاضر تمام کمپانی‌های موبایلی پرچمداران خود را معرفی کرده‌اند و این پرچمداران در دنیای موبایل وجود دارند. اجازه دهید با هم نگاهی نزدیک به رقابت این گوشی جدید با دیگر پرچمداران موبایلی داشته باشیم.

 

صفحه نمایش

 

در سال اخیر صفحه نمایش بزرگ با کیفیت فول اچ دی برای گوشی‌های هوشمند یک امر طبیعی شده است. بنابراین برای این گوشی نیز انتظاری جز این را نداشتیم. با صفحه نمایش 5 اینچی این گوشی از نظر اندازه صفحه نمایش در رتبه‌ای پایین تر از گلکسی اس 5 و اکسپریا زد 2 و بالاتر از گوشی محبوبی مانند آیفون 5s قرار خواهد گرفت. تراکم پیکسلی در حال حاضر بهترین معیار جهت سنجش شفافیت صفحه نمایش است. این گوشی صفحه نمایشی با تراکم پیکسلی 441 پیکسل در اینچ دارد که آن را در رتبه‌های بالای جدول قرار می‌دهد. در حال حاضر تنها گوشی که با فاصله زیاد از دیگر رقبا در رتبه اول جای دارد Oppo Find 7 است.اما HTC One M8 در این مقایسه در رتبه چهارم قرار می‌گیرد. اما در این مقایسه باید توجه کنیم که نوع صفحه نمایش رتبه‌های بالای جدول LCD است در حالی که اگر به دنبال صفحه نمایش آمولد هستید بهتر از به رتبه‌های پایین مانند گلکسی اس 5 نگاهی بیاندازید.

 

image

 

image

 

 

پردازنده

 

در گوشی‌های سطح بالا در حال حاضر بیشتر شاهد استفاده از پردازنده ساخت شرکت کوآلکام هستیم، گوشی جدید اچ تی سی از جدیدترین پردازنده ساخت این شرکت به نام اسنپدراگون 801 بهره برده است که 4 هسته ای است و سرعتی برابر 2.3 گیگاهرتز دارد البته اگر در آسیا و چین باشید این پردازنده فرکانسی برابر 2.5 گیگاهرتز خواهد داشت. در حال حاضر تمام گوشی‌های هوشمند پرچمدار از نظر کارآیی پردازنده تفاوت چندانی را با یکدیگر ندارند و اگر نظر ما را بخواهید باید بگوییم که کارآیی پردازنده نمی‌تواند تنها دلیل شما برای انتخاب یک گوشی خاص باشد.

 

 

image

 

image

 

دوربین

 

تکنولوژی دوربین‌های موبایلی روز به روز در حال پیشرفت است و کمپانی‌ها هر روز در حال افزایش میزان مگاپیکسل دوربین‌های موبایلی هستند. باعث تاسف است که دوربین این گوشی هنوز سنسور 4 اولتراپیکسلی را دارد. اما با این حال پیشرفت‌های زیادی را در این دوربین مشاهده می‌کنیم به خصوص که اچ تی سی در پشت این گوشی اکنون از  2 دوربین استفاده کرده است که نام آن را نیز Duo Camera گذاشته است. شاید با این تکنولوژی استفاده از دو دوربین بتوان افکت‌های زیادی را در عکس‌های این گوشی به کار برد اما اچ تی سی کمتر به فکر این بوده که کیفیت دوربین را بهتر کند. در مقایسه با دوربین گوشی 20.7 مگاپیکسلی Xperia Z2 با سنسور Exmor، تکنولوژی جدید سامسونگ با نام ISOCELL و دوربین 50 مگاپیکسلی Oppo این گوشی چیزی برای گفتن از نظر کیفیت ندارد.

 

در کنار این ویژگی‌ها دوربین این گوشی می‌تواند با کیفیت 4K فیلمبرداری کند که در حال حاضر در بین گوشی‌های جدید یک ویژگی معمول به حساب می‌آید. دوربین دوم این گوشی که کیفیت 5 مگاپیکسلی را دارد با زاویه عکاسی 88 درجه می‌تواند عکس‌های بسیار خوبی را از کاربر تهیه کند.

 

 

image

 

image

 

حافظه، باتری و ....

 

حافظه داخلی گوشی 16 و 32 گیگابایت است که انتخاب هر کدام از این‌ها بستگی به بودجه شما و توقعی که از یک گوشی دارید خواهد داشت. اما در نهایت اچ تی سی بار دیگر تصمیم گرفته تا از درگاه کارت حافظه خارجی در گوشی‌های خود استفاده کند. اما دیگر کمپانی‌ها به جز اپل نیز از این ویژگی در گوشی‌های خود استفاده کرده‌اند.

 

با اینکه اچ تی سی از یک باتری بزرگ تر نسبت به نسل قبلی در این گوشی استفاده کرده است، اما هنوز هم ظرفیت این باتری نسبت به گوشی‌های کمپانی‌هایی مانند ال جی، سامسونگ و سونی کم است. اما مانند گلکسی اس 5 این گوشی نیز به ویژگی power savings mode مجهز است که باعث می‌شود کارآیی این باتری نسبت به نسل قبلی 40 درصد بیشتر شود.

 

این گوشی به ویژگی ضد آب و ضد گرد و غبار بودن مجهز نیست و از سنسور اثر انگشت و یا سنسور ضربان قلب خبری نیست، اما وجود 2 دوربین و اسپیکرهای استریو در جلوی گوشی از ویژگی‌های خاص این گوشی به حساب می‌آیند.

 

 

image

 

 

برنده

 

شاید به همین سادگی نتوانیم در این مقایسه یک برنده را انتخاب کنیم، اما باید این موضوع را در نظر بگیریم که گوشی‌های  Z2 و S5 قوی ترین گوشی‌های این مقایسه هستند. با وجود اینکه این گوشی یک محصول ارتقاء یافته نسبت به نسل قبلی است اما متاسفانه گوشی جدید اچ تی سی ویژگی خاصی ندارد که دیگر گوشی‌های هوشمند بازار از آن بی بهره باشند.

 

اگر شما به دنبال یک گوشی با دوربین خوب هستید Oppo Find7 و Xperia Z2 می‌توانند بهترین انتخاب شما باشند. اگر به دنبال یک گوشی خاص هستید که ویژگی‌های عجیب و غریبی را در خود داشته باشد بهتر است که به گوشی مانند گلکسی اس 5 بیشتر فکر کنید. به هر حال مانند همیشه اعتقاد داریم که انتخاب گوشی یک امر کاملا سلیقه‌های است و شاید HTC One M8 نیازهای شما را بهتر از یک گوشی گلکسی اس 5 برطرف کند. شما کدامیک از این پرچمداران را دوست دارید؟

 

منبع: androidauthority

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (162 نظر)

amin

۱۳۹۴/۹/۲
اچ تي سي بهترينه همون اسپيكرهاش به هر چي سامسونگ مضخرفه ارزش داره

مهمان

۱۳۹۴/۲/۲۶
بنظر من جزء زیباترین گوشیهای موجود بازار هست عالیه

مهمان

۱۳۹۳/۱۲/۲۵
سلام داداش منم شک داشتم ولی رفتم z2 گرفتم...عالیه صفحه نمایشش 100 درصد از اچ تی سی بهتره چون خودم کنار هم مقایسشون کردم.......بقیه چیزهاش هم خوبه

مهمان

۱۳۹۳/۱۱/۲۱
سلااااااااااااااام دوستان من تصمیم گرفتم اچ تی سی ام8 بگیرم چون بجز امکاناتش ...زیباست و وقتی تو دست میگیریش احساس میکنی هیچ گوشی بهتر از اون وجود نداره ..... فقط لطفا درباره باتریش برام توضیح بدید مرسی

مهمان

۱۳۹۳/۱۱/۱۱
سلام تورو خدا کمکم کنید من الان چند وقتیه که میخوام گوشیمو عوض کنم اما بین sony xperia z2 و htc one m8 موندم لطفا بدون تعصب بگید کدوم بهتره