خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی اس ام؛گلکسی گیر (Galaxy Gear)

بررسی تخصصی جی اس ام؛گلکسی گیر (Galaxy Gear)

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۲/۱۱/۱۳

شاید تا به حال محصولات پوشیدنی مختلفی مانند ساعت هوشمند سونی و یا دستبند نایک را دیده و یا چیزهایی در مورد آن‌ها شنیده باشید، اما وقتی سامسونگ که بزرگترین کمپانی گوشی ساز دنیا است وارد این حوزه شود باید به طور کامل توجه خود را به آن متمرکز کرده و با دقت آن محصول را بررسی کنیم.

 

به طور حتم این محصول سامسونگ یک گجت بسیار جذاب است، بدنه فلزی که در کنار بند پلاستیکی با هم ترکیب شده‌اند ظاهری زیبا و اسپرت را به این ساعت بخشیده‌اند. در حال حاضر این ساعت با قیمت جهانی حدود 300 دلار و حدود 900 هزار تا 1 میلیون تومان در ایران به فروش می‌رسد، که در مقایسه با قیمت یک ساعت مچی معمولی خیلی گران به نظر نمی‌آید.

 

 

image

 

image

 

 

image

 

طراحی

 

در قسمت جلوی ساعت شما یک صفحه نمایش 1.6 اینچی را خواهید دید که از نوع سوپر آمولد است و کیفیتی برابر 320×320 پیکسل دارد، اطراف این صفحه نمایش نه چندان بزرگ را یک قاب آلومینیومی می‌پوشاند که با 4 عدد پیچ به بند ساعت متصل هستند. یکی از قسمت‌های نامناسب در طراحی ساعت، همین پیچ‌ها هستند که ظاهر ساعت را تا حدودی خراب کرده‌اند. در قسمت خروجی این ساعت تنها یک دکمه سخت افزاری وجود دارد و آن همان دکمه پاور است که با فشردن آن صفحه نمایش ساعت روشن خواهد شد، این دکمه وظایف دیگری مانند دکمه Home را نیز انجام می‌دهد.

 

image

 

image

 

image

image

 

image

 

 

بند ساعت که حالت شیاردار دارد یکی از بهترین قسمت‌ها در طراحی این محصول جدید است. کیفیت این بند بسیار خوب است و در هنگام دست کردن ساعت هیچ مشکلی با آن نخواهید داشت و کوچکترین آزاری را برای شما به همراه نمی‌آورد. دوربین ساعت بر روی بند قرار گرفته و اسپیکر ومیکروفون در قسمت قفل بند تعبیه شده‌اند، با تمام این تعریف‌ها و تمجیدها بزرگترین مشکل بند این است که به هیچ عنوان نمی‌توانید آن را تعویض کنید به همین علت در هنگام خرید دقت کنید تا رنگی از بند را انتخاب کنید که به این زودی‌ها از آن خسته نخواهید شد.

 

image

 

image

 

image

 

image


image

 

image

 

عجیب ترین چیزی که ما در این ساعت دیدیم یک قاب پلاستیکی است که سامسونگ آن را برای شارژ کردن و اتصال اولیه ساعت به گوشی‌‌های موبایل طراحی کرده است. اگر برای اولین بار بخواهید ساعت را به یک گوشی متصل کنید باید ساعت خود را در این قاب قرار داده تا بتواند از طریق NFC اتصال اولیه را با گوشی مورد نظر شما برقرار کند بعد از برقراری اتصال ادامه کار از طریق بلوتوث انجام خواهد شد و دیگر نیازی به این قاب پلاستیکی ندارید. برای شارژ شدن نیز باید ساعت را در این قاب قرار دهید و سپس کابل را به این قاب متصل کنید. به همین خاطر مراقب باشید که به هیچ عنوان این قاب را گم نکنید و یا اینکه اگر مسافرت می‌روید آن را در منزل جا نگذارید زیرا با تمام شدن شارژ، بدون این قاب ساعت شما بدون استفاده خواهد شد.

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

 

کارآیی

 

اصلی ترین وظیفه این ساعت به طور حتم نمایش زمان است، اما برای اینکه باتری کمتر مصرف شود سامسونگ طوری ساعت را برنامه ریزی کرده است تا پس از گذشت مدت زمانی مشخص صفحه نمایش خاموش شود. اما لازم نیست تا نگران باشید زیرا در هر زمانی که به دانستن زمان نیاز دارید کافی است تا مچ خود را چرخانده و ساعت را در راستای دید خودتان قرار دهید با استفاده از سنسورها ساعت متوجه این موضوع شده و صفحه نمایش آن برای نشان دادن زمان روشن خواهد شد.  برای روشن کردن صفحه نمایش راه دیگری نیز وجود دارد و آن فشردن دکمه پاور است.

 

image

 

بعد از روشن کردن صفحه نمایش، اگر با انگشت خودتان صفحه ساعت را به سمت چپ و یا راست بکشید می‌توانید گزینه‌های زیر را مشاهده کنید، Notification، S Voice، Voice Memo، Gallery، کنترل موزیک، PedoMeter، Setting و Apps.

 

image

 

image

 

image
image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

 

با کشیدن انگشت بر روی صفحه نمایش به سمت پایین دوربین را فعال و با کشیدن انگشت به سمت بالا صفحه کلید شماره گیر را مشاهده خواهید کرد.

 

image

 

این ساعت در داخل خود یک پردازنده 800 مگاهرتزی را می‌بیند که باعث خواهد شد بین گرفتن فرامین و اجرای آن‌ها کمی کندی مشاهده شود و ما از سامسونگ که در گوشی‌های خودش از پردازنده‌های 8 هسته‌ای استفاده می کند انتظار بیشتر از این‌ها را داشتیم.

 

ساعت برای اینکه قابل استفاده باشد باید به گوشی شما متصل شود، برنامه‌ای که سامسونگ به همین منظور طراحی کرده است برنامه Gear Manager است که از طریق آن می‌توانید تقریبا به تمام تنظیمات ساعت دسترسی داشته باشید. به طور مثال می‌توانید نوع ساعتی را که بر روی صفحه نمایش به نمایش گذاشته می‌شود را از لحاظ آنالوگ و دیجیتال بودن و یا رنگ آن را تعیین کنید.

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

یکی از بهترین گزینه‌ها کنترل موزیک است که با آن می‌توانید علاوه بر رفتن به آهنگ قبلی و یا بعدی، آهنگ را متوقف و یا پخش کرده و صدا را نیز کم و زیاد کنید.

 

image

 

image

 

 

از دیگر گزینه‌ها این است که می‌توانید به طور مستقیم با استفاده ازساعت خودتان شماره شخص مورد نظر را گرفته و یا در دفترچه تلفن مرور کنید، اگر دوست داشته باشید با استفاده از ساعت و صدای روی اسپیکری که در بند ساعت قرار دارد نیز می‌‌توانید مکالمه خودتان را انجام دهید، همچنین این امکان وجود دارد که پیامک ارسال شده بر روی گوشی را بر روی ساعت بخوانید و در صورت نیاز به جواب دادن با گوشی خودتان جواب پیامک را بدهید.

 

image

 

image

 

با استفاده از ساعت می‌توانید گوشی خود را پیدا کنید و بالعکس، با استفاده از گزینه Find این امکان برای شما وجود خواهد داشت.

 

image

 

image

 

image

 

تایمر و کرنومتر نیز بر روی ساعت وجود دارند که می‌توانید با آن‌ها به راحتی کار کرده و نیاز به استفاده از گوشی را کاهش دهید.

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

 

Voice Memo یک یادادشت صوتی بسیار سودمند و خوب است، این برنامه برای ضبط صدا  استفاده می‌شود و یک ویژگی جالب دارد که اگر شما به زبان انگلیسی صدایی را ضبط کنید، علاوه بر داشتن صدا درگوشی خودتان این صدا در گوشی شما به صورت نوشته تایپی درخواهد آمد.

 

image

 

image

 

image

 

آب و هوا نیز به صورت کامل بر روی ساعت نمایش داده خواهد شد و با استفاده از اینترنت گوشی می‌توانید به راحتی آب و هوا را بر روی ساعت مشاهده کنید.

 

image

 

image

 

این ساعت به صورت کامل از زبان پارسی پشتیبانی می کند و می‌توانید زبان تمام ساعت را به صورت پارسی ببینید.

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

ساعت قابلیت این را دارد که در صورت دور شدن از گوشی توسط افراد ناشناس باز نشود، اگر شما برای ساعت یک رمز به صورت پترن تعریف کنید در صورت دور شدن ساعت از گوشی و قطع اتصال صفحه نمایش تنها توسط باز کردن این پترن نمایش داده خواهد شد.

image

 

image

 

image

 

 

 

 

 

 

 

دوربین

 

سامسونگ از یک دوربین 1.9 مگاپیکسلی استفاده کرده که در بند ساعت جای گرفته است، اما زیاد به عدد 1.9 مگاپیکسل توجه نکنید این دوربین عکس‌های بسیار با کیفیتی را تهیه خواهد کرد و در عین حال می‌توانید ویدئو نیز با صدا ضبط کند، تمام این عکس ها و ویدئوها به صورت آنی و با سرعت خوب از طریق بلوتوث به گوشی شما در فولدری به نام همین ساعت منتقل خواهند شد.

 

image

 

image

 

image

 

 

باتری

 

باتری ساعت به خوبی کار می کند. ما در استفاده از آن به راحتی توانستیم تا دو روز با ساعت کار کنیم و بعد از 2 روز استفاده مدام از ساعت باتری آن نیاز به شارژ پیدا کرد. این اطمینان را به شما می‌دهیم که از باتری ساعت رضایت بسیار خوبی خواهید داشت.

 

image

 

image

 

نظر جی اس ام

 

ساعت سامسونگ یکی از بهترین گجت‌های پوشیدنی است که تا به حال معرفی شده است. سامسونگ با قدرت زیادی قدم در راه گجت‌های پوشیدنی گذاشته است، چند روزی که این ساعت در دستان من بود به طور تقریبا کامل بی نیاز از استفاده گوشی نوت 3 خودم شده بودم و بیشتر کارهای خودم را با ساعت Galaxy Gear انجام می‌دادم، اما چیزی که باعث شد من این ساعت را خریداری نکنم، شکل ظاهری نه چندان مناسب آن و از همه مهمتر این بود که شایع شده به زودی سامسونگ نسل دوم این ساعت را معرفی خواهد کرد. اگر شما یک گجت باز حرفه‌ای هستید به شما توصیه می‌کنیم این محصول سامسونگ را از دست ندهید (البته اگر یک گوشی مانند گلکسی نوت 3 و یا گلکسی اس 4 دارید)، اما اگر کاربری عادی هستید و می‌خواهید یک وسیله کاملا کاربردی را خریداری کنید ما توصیه می‌کنیم تا معرفی نسل دوم صبر کرده و آن را خریداری کنید.

 

image

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (86 نظر)

Sina

۱۳۹۷/۱۱/۱
خیلی عالی هست
دوستان فقط راهنمای کنید که با گوشی j700 h وصل می سود

پگاه

۱۳۹۶/۱/۳۰
يه سوال داشتم،با گوشي الجي v20 هم متصل ميشه؟

مرتضی

۱۳۹۵/۳/۶
آری با s6edge خیلی عالی کار میکند

Ali

۱۳۹۵/۲/۱۳
سلام میخواستم بدونم به گوشی ها جدید نصب میشه مثلا s6edge

amin

۱۳۹۴/۸/۲۶
عاغا میشه بفرمایید چطوری میتونیم بالاین و وایبر و واتس آپ با این ساعت کار کنیم یعنی میشه با ساعت ارتباط آنلاین داشت ؟