خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی اس ام؛ال جی جی پد 8.3

بررسی تخصصی جی اس ام؛ال جی جی پد 8.3

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۲/۱۱/۱

با دست و پا زدن برای گرفتن جایگاه امنی در بازار گوشی‌های هوشمند، LG وقت زیادی برای تبلت‌ها نداشته است. این به آن معنی نیست که LG هیچ‌وقت تبلتی تولید نکرده، در سال 2011 این کمپانی مسیر خود را با لانچ Optimus pad  و مدل T-Mobile G-Slate  شروع کرد. با استفاده کامل از قابلیت‌های تراز اول گوشی اندرویدی G2، ال‌جی تمام توان خود را جمع کرده تا مدلG Pad 8.3 را به عنوان یک تبلت با صفحه نمایش متوسط برای رقابت تنگاتنگ با Apple iPad Mini  و Samsung Galaxy Note 8.0 تولید کند.

 

image

 

image

 

image

 

 

طراحی

 

ال‌جی به شکلی کاملا آشکار ارزش زیادی برای طراحی این مدل قائل شده است. این یک تبلت بسیار باریک با ظاهری زیبا است. این دیوایس آنقدر هم کوچک نیست و با در نظر گرفتن شکل ظاهری بالا و پایین به صورت منحنی و وزن 338 گرم همچنان خوش دست و سبک است. تقریبا تمام کاور پشتی از آلومینیوم ساخته شده که تبلت حسی خاص را به کاربر القا می‌کند. دقیقا مثل iPad Mini و برعکس Galaxy Note 8.0  است. این ذهنیت جالبی است که بدانیمG2  از نسل جدیدی از طراحی استفاده کرد و ما بسیار خوشحالیم که این طراحی را در تبلت این شرکت نیز می‌بینیم. طراحی پیشرفتهG Pad 8.3  همچنین در کلید‌های فیزیکی این مدل هم کاملا مشخص است، فشردن آن‌ها حس خوبی به کاربر می‌دهد. طبیعتا این تبلت دارای یک پورتmicro USB  است که با جایگیری خوب طراحی شده و به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید تبلت خود را شارژ کنید یا اینکه اطلاعات روی آن را به صورت سیمی انتقال دهید. ولی ما همچنان خوشحال هستیم که به شما اطلاع دهیم که این تبلت با یک اسلات کارت حافظهmicro SD  طراحی شده که باعث می‌شود تا بتوانید به سادگی ظرفیت مورد نیاز خود را افزایش دهید.

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

 

 

 

 

 

 

صفحه نمایش

 

ال‌جی برای این مدل یک صفحه نمایش خارق‌العاده 8.3 اینچی استفاده کرده که بسیار بزرگ‌تر ازiPad Mini  با 7.9 اینچ صفحه نمایش وGalaxy Note 8.0  با 8 اینچ صفحه نمایش است.

 

رزولوشن این صفحه نمایش 1200×1920 و تراکم پیکسل آن 273ppi است، که این مساله نشان دهنده آن است ال‌جی به شکلی برنامه ریزی کرده که تصاویر در این صفحه نمایش لذت بخش تر نمایش داده می‌شود. با صفحه نمایش LCD IPS، ال‌جی بر بالانس بین رنگ‌های قرمز و آبی برتر شده و در نتیجه رنگ‌های بسیار عالی و پرحرارت در حدود 6588k (Kelvin) با نرخ 6500k ایجاد کرده است. این برای چنین صفحه نمایشی یک رقم بی سابقه و بسیار بالاتر از حد معمول است. چیزی که حتی از آن بهتر است سومین رنگ اصلی یعنی رنگ سبز است که در مقایسه با دو رنگ دیگر به خوبی بالانس شده است. نتیجه تمام این‌ها صفحه نمایشی است که بر خلاف سایر صفحه نمایش‌های موجود در بازار به هیچ عنوان مایل به آبی و یا مثل سایرAMOLED ها مایل به سبز و یا مثلZ1 Ultra  مایل به قرمز نیست. این به این معنی نیست که کیفیت تصویر این صفحه نمایش عالی است. متاسفانه گاها در جایی دچار اختلال می‌شود و سایه روشن‌ها در بعضی مواقع بسیار روشن و در برخی مواقع بسیار تیره می‌شوند.

 

image

 

image

 

image

 

 

 

رابط کاربری

ال‌جی این مدل را بر اساس اندروید 4.2.2 ساخته که باعث ادامه مسیر برای رابط کاربری پر رنگ و لعاب می‌شود که در بازار‌های آسیایی بسیار پرطرفدار است. هیچ چیز عجیبی در مورد این که چیزهای مختلف در این رابط کاربری چگونه کار می‌کنند نیست و کاربردهای آنچنانی مثل HTC Blinkfeed را نمی‌توانید پیدا کنید. صفحهHome  در این مدل شامل شماره چندین صفحه می‌شود که هرکدام از آن‌ها شامل بخش‌های میانبر و ویجت‌ها است. نرم افزار ال‌جی در این مدل به طرز شگفت انگیزی قابل شخصی سازی است و به شما اجازه می‌دهد که سایز آیکون‌ها را عوض کنید. همچنین یک منوی استاندارد طراحی شده که تمام برنامه‌های نصب شده روی گوشی را در تبلت شما نشان می‌دهد. LG G Pad 8.3  از قابلیت‌های تلفنی استفاده نمی‌کند که این برای تبلت‌ها یک موضوع عادی است، اما راه‌های بسیاری وجود دارد که بتوانید کاربری شبیه قابلیت‌‍‌های تلفن داشته باشید. به شکل طبیعی شما نمی‌توانید تماس تلفنی داشته باشید یا اینکه پیامک بفرستید ولی همچنان می‌توانید از برنامه‌های این چنینی بر پایه اینترنت مثل Skype یا Whatsapp استفاده کنید.

 

image

 

image

 

image

 

 

image

 

image

 

یکی از ویژگی‌های خوب این رابط کاربری این است که با سه انگشت شما می‌توانید سه برنامه باز را که به پس زمینه فرستادید باز کرده و دوباره از آن‌ها استفاده کنید.

 

image

 

از ویژگی‌های خوب و کاربردی دیگر می‌توان به Q Slide اشاره کرد که توسط این امکان شما می‌توانید یک برنامه مانند ماشین حساب را بر روی برنامه‌های دیگر باز کرده و آن را کم رنگ کنید تا برنامه‌های که در زیر آن باز هستند به راحتی نمایش داده شوند و در صورت نیاز به ماشین حساب تنها با کشیدن یک شاسی به سمت چپ این برنامه دوباره به حالت عادی برخواهد گشت.

 

image

 

کنترل دستگاه‌های دیجیتالی مانند تلویزیون و پخش کننده‌ها نیز در این تبلت وجود دارد که توسط آن می‌توانید کنترل این دستگاه‌ها را با تبلت خود بدون نیاز به کنترل خود دستگاه انجام دهید.

 

image

 

طراحی شیک این تبلت فقط به قسمت خارجی مربوط نمی‌شود و ال‌جی برای این مدل برنامه جدید با نامQpair طراحی کرده که برای تبادل و تعامل با سایر دیوایس‌ها و استفاده از قابلیت‌های تلفنی بسیار کارامد است. برای استفاده از این قابلیت و تبادل احتیاج ندارید که گوشی هوشمند خود را در کنار خود داشته باشید. با استفاده ازQpair  می‌توانید به اتاق دیگری بروید و مطمئن باشید که هیچ تماسی بی پاسخ نمی‌ماند. ضمن این که هشدار تمامی اتفاقات گوشی خود را می‌توانید روی تبلت ببینید. از آنجایی که این قابلیت به وسیله بلوتوث کار می‌کند نمی‌توانید مسافت‌های طولانی را از این برنامه طلب کنید. با کمکPlay store  می‌توانید برنامه مناسب برای سایر گوشی‌ها بر حسب نسخه اندروید آن‌ها را دانلود کنید که البته ممکن است بر حسب مدل استفاده از برخی از بلیت‌ها در این ارتباط امکان پذیر نباشد.

 

image

 

قسمت پخش موزیک و ویدئو و گالری نیز چیزهای خاصی ندارند و در دیگر اندرویدی‌های بازار دیده می‌شوند.

 

image

 

image

 

علاوه بر این قسمت ناتیفیکیشن بار، مرورگر وب و تسک منیجر نیز به صورت کاملا عادی هستند و دستکاری خاصی بر روی آن‌ها صورت نگرفته است.

 

image

 

image

 

image

 

 

 

پردازنده و حافظه

این ممکن است برای بعضی از افراد مایوس کننده باشد که تبلت G Pad 8.3 بر پایه پردازنده اسنپدراگون 600 چهار هسته‌ای 1.6 گیگاهرتزی و نه بر اساس اسنپدراگون 800 طراحی شده است. در صورت استفاده از اسنپدراگون 800 G Pad می‌توانست خیلی جالب‌تر شود که البته استفاده از پردازنده ضعیف‌تر باعث می‌شود تا این تبلت با قیمت مناسبی به فروش برسد. استفاده از اسنپدراگون 600 به این معنی است که چیپ گرافیکی آن از نوع Adreno 320  و همچنان یک پردازنده گرافیکی خوب است. البته به پای سرعتAdreno 330  در اسنپدراگون 800 نمی‌رسد. به هر حال ما شاهد کاربری خوبی در این تبلت ال‌جی بودیم و فکر می‌کنیم که کاربران در طول استفاده از این مدل و یا بعد از به روز رسانی نسخه جدید اندروید به مشکل چندانی بر نخورند. البته برخی مشکلاتی در این مدل وجود دارد که کاربری را در سطوح مختلفی آهسته می‌کند ولی این موضوع زیاد مهم نیست. مقدار حافظه RAM  این مدل بیشتر از 2 گیگابایت نیست ولی هیچ مشکلی در اینجا وجود ندارد. حافظه داخلی آن 16 گیگابیت است که با حضور اسلاتmicro SD می‌توانید این میزان حافظه را افزایش دهید.

 

 

ما بر روی این تبلت بازی FiFa 2014 را آزمایش کردیم که تبلت بدون کوچکترین مشکی این بازی را اجرا کرد، بنابراین خیالتان در مورد انجام بازی‌های سنگین راحت باشد زیرا این تبلت به خوبی از پس تمام این کارها برمی‌آید.

 

 

image

 

image

 

image

 

image

 

دوربین

هیچ چیز خاصی در مورد دوربین 5 مگاپیکسلی این مدل وجود ندارد آن هم به این دلیل است که ما در حال حاضر در مورد تبلت صحبت می‌کنیم که به طور معمول در تبلت‌ها از دوربین‌های قوی استفاده نمی‌شود. به هر حال این دوربین 5 مگاپیکسلی با اندازه دهانه f/2.6 به همراه دوربین دوم 1.3 مگاپیکسلی تمام چیزی است که در این مدل به عنوان دوربین خواهید داشت. عملکرد رابط کاربری دوربین ال‌جی بسیار ساده و روان است و در عین حال امکانات زیادی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. موارد مختلفی هست که می‌توانید آن‌ها را بر اساس نیاز خود تغییر دهید که شامل سایز تصویر، ایزو، میزان سفیدی، نوع فوکوس و افکت‌ها می‌شود. شما همچنین می‌توانید از بین حالت‌های مختلف مثل پانوراما یا ورزش استفاده کنید در حالی که قابلیت عکاسی پشت سر هم را نیز در اختیار دارید. به لطف دوربین 5 مگاپیکسلی این مدل که در نوع خود به شکل میانگین کافی است نباید انتظار عملکرد فوق‌العاده‌ای از آن داشته باشید. تصاویر از رنگ‌های خوب و گرمی برخوردارند، در حالی که شفافیت قابل قبولی هم در آن‌ها وجود دارد. البته در زمان مشاهده سایز اصلی عکس‌ها جزییات چندانی قابل رویت نیست، اما وقتی که آن‌ها را در سایز کوچک‌تر مثلا سایز صفحه تبلت مشاهده می‌کنید بسیار خوب به نظر می‌رسند.

 

image

 

image

 

image

 

برای دیدن کیفیت دوربین بر روی عکس زیر کلیک کنید.

 

image

 

چند رسانه‌ای

با چنین صفحه نمایش خوبی دیدن فیلم و بازی کردن با ایت تبلت ال‌جی لذت بخش است. طبیعتا عریض بودن این صفحه نمایش باعث می‌شود تا خروجی آن به نسبتiPad Mini  خوشایند تر شود. ال‌جی برای این مدل هدفونی به صورت پیش فرض ارائه نمی‌کند و این به آن معنی است که شما باید از هدفون‌های خودتان در صورت لزوم استفاده کنید. پخش کننده موسیقی بسیار هیجان انگیز است و ضمن فیلتر خوب برای آهنگ‌ها یک آلبوم آرت بسیار بزرگ در اختیار دارید. G pad از دو بلندگوی استریو در قسمت پشتی بهره می‌برد که صدای آن بسیار بلند است و از کیفیت خوبی بهره می‌برد.

 

image

 

 

 

باتری

G G Pad 8.3  از یک باتری 4600 میلی آمپر استفاده می‌کند. این مقدار تا حد زیادی بهGalaxy Note 8.0  نزدیک است. البته ال‌جی اطلاعات دقیقی در مورد عمر باتری منتشر نکرده است ولی ما نیز در تست آن به مشکلی بر نخوردیم.

 

image

 

نظر جی اس ام

LG G Pad 8.3 یک تبلت بسیار خوب و کار کردن با آن بسیار هیجان انگیز است. بدون شک بهترین فاکتور تمایز آن به نسبت سایر نمونه‌های موجود در بازار طراحی آن است که تقریبا هیچ تبلت اندرویدی دیگر نمی‌تواند در این زمینه با آن رقابت کند. با ضخامت کم این مدل و اجناس با کیفیت در ساخت این مدل به یک تبلت دوست داشتنی تبدیل شده است. در داخل و در هسته این مدل قابلیت‌های آنچنانی تعبیه نشده که در اوج تکنولوژی قرار گیرد. اما پردازنده اسنپدراگون 600 به شما این امکان را می‌دهد تا از یک تجربه اندرویدی خوب در کنار عمر باتری کافی لذت ببرید.

 

image

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (49 نظر)

amir

۱۳۹۴/۱۲/۴
سلام
من یک تبلت LG optimus PAD L-06C دارم .میخواستم بدونم ایا میشه اندروید 3.1 رو به بالاتر ارتقا بدم لطفا راهنمایی کنید.

مهمان

۱۳۹۴/۳/۱۱
من خودم الان دارم با این تبلت نظر میذارم این تبلت از تبلت های سامسونگ بسیار بالاتره تقریبا 6 ماهه من این تبلتو خریدم و حتی یه بار هم هنگ نکرده یا کند نشده حافظشم 16 گیگه و من همشو پر کردم و الان 7 بازی دیتا دار روش دارم

مهمان

۱۳۹۳/۱۰/۲۱
اقا عالیه من تو قره کشی بردم ولی حرف نداره اره با این مضخصات باید یکو نیم پول داده فقط بزا سیم کارت قیمتش کم شده که هاسته گوشی براش کار میکنه فقط نمیدونم با کابل وای میشه رم ریدر و فلاش و موس بهش وصل کرد چون همینطوری با او تی جی کار نمیکنه یکی هارد با وای وصل کرده بود

مهمان

۱۳۹۳/۱۰/۲۱
اقا عالیه من تو قره کشی بردم ولی حرف نداره وایبرم ردیفه فقط یه جا رو گوشی نصب شه تا اس فعال شدن بیاد بعد مکالمه هم مثل گوش فقط با اسپیکرش

مهمان

۱۳۹۳/۹/۲۶
سلام لطفا راهنماییم کنید من این تبلتوو خریدم روشنش کردم دیدم حدود ۳۰ درصد شارژ داره باید شارژ اولیه بزنم یا نه برای بار اول چقدر بزنم