خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی اس ام؛پدفون اینفینیتی

بررسی تخصصی جی اس ام؛پدفون اینفینیتی

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۲/۹/۲

هیچ کس تصور نمی کرد که بتواند یک مفهوم مانند تبلت گوشی که ایسوس آن را به بازار جهانی معرفی کرد را ببیند. اما این واقعیت با معرفی اولین نسل پدفون توسط ایسوس به واقعیت پیوست. دراین پدفون جدید ایسوس خود را به گوشی‌های پرچمدار بازار رسانده و در گوشی این پدفون از صفحه نمایش Full HD با تراکم پیکسلی 441 پیکسل در اینچ استفاده کرده است. مشخصات دیگر این گوشی تبلت نیز به اندازه‌ای قوی است که باعث می‌شود آن را بتوانیم جزو بهترین گوشی‌های بازار بنامیم.

 

image

 

طراحی

 

این دستگاه از دو گجت متفاوت تشکیل شده است در اینجا شما با خرید یک گجت علاوه بر داشتن گوشی یک تبلت را نیز خریداری می کنید که نیاز شما به خرید دو گجت متفاوت را برطرف خواهد کرد. گوشی این گجت در اندازه 143.5 x 72.8 x 8.9 میلی متر است و وزنی برابر 141 گرم دارد. زمانی که دوست دارید از تبلت خود استفاده کنید تنها کاری که باید انجام دهید این است که گوشی را در قسمت پشتی Station گجت وارد کنید (در اصل گوشی مغز اصلی دستگاه است و تبلت به عنوان یک صفحه نمایش بزرگ عمل می کند.) تبلت روشن خواهد شد و محتویات صفحه نمایش گوشی بر روی یک صفحه نمایش 10.1 اینچی به نمایش در خواهد آمد. اندازه Station این دستگاه 264.6 x 181.6 x 10.7 میلی متر است و وزنی برابر 530 گرم دارد. 

 

image

 

در جلوی گوشی دستگاه یک صفحه نمایش 5 اینچی تمام جلوی گوشی را اشغال کرده است، در بالای این صفحه نمایش خروجی صدای مخاطب و در کنار آن حسگر مجاورت و نور محیط قرار دارند. در پایین تنها آرم ایسوس به چشم می‌خورد. در سمت راست دستگاه نیز اسپیکر گوشی در بالاترین قسمت و در ادامه دکمه پاور و دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا قرار دارند. در سمت چپ نیز فقط درگاه سیم کارت دیده می‌شود.

 

image

 

image

 

در بالای گوشی خروجی جک 3.5 میلیمتری و در پایین تنها درگاه اتصالی گوشی قرار گرفته است. در پشت گوشی که از آلومینیوم ساخته شده است تنها دوربین به همراه یک فلاش LED قرار گرفته است.

 

image

 

در Station دستگاه در جلو صفحه نمایش 10.1 اینچی و در بالای آن دوربین دوم به همراه حسگر نور محیط قرار دارد، در پایین این تبلت هیچ گزینه‌ای دیده نمی‌شود و در بالای ان نیز در گوشه سمت چپ دکمه پاور قرار دارد. در سمت راست پورت اتصالی تبلت و در سمت چپ دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا وجود دارد.

 

در پشت تبلت محل اتصال گوشی به Staion و اسپیکر دیده می‌شوند.

 

image

 

image

 

image

 

 

image

 

صفحه نمایش

 

در اینجا ایسوس بسیار خوب عمل کرده است. صفحه نمایش گوشی از نوع Super IPS+ است که یک صفحه نمایش لمسی با کیفیت 1080×1920 پیکسل است و اندازه‌ای 5 اینچی دارد این صفحه نمایش تراکم پیکسلی 441 پیکسل در اینچ را دارد و می‌تواند 16 میلیون رنگ را نشان دهد. این صفحه نمایش کیفیت فوق العاده‌ای دارد اما کمی روشنایی صفحه پایین است ما تا آخر روشنایی صفحه را بالا بردیم اما درمقایسه با Galaxy S4 و یا iPhone 5 این روشنایی زیاد به چشم نمی‌آمد. در زیر نور خورشید خوانایی صفحه نمایش بسیار خوب است و با اینکه در نور محیط بسته روشنایی صفحه نمایش مطلوب نیست در زیر نور خورشید و در محیط باز خوانایی صفحه نمایش بسیار مطلوب است. تبلت این گجت نیز به یک صفحه نمایش 10.1 اینچی از نوع IPS با کیفیت 1920×1200  پیکسل مجهز است. برای یک تبلت این کیفیت بسیار خوب است و آن را در رده بالای صفحه نمایش‌ها قرار می‌دهد.

 

image

 

image

 

 

پردازنده و حافظه داخلی

 

همانطور که گفتیم مغز دستگاه قسمت گوشی است و در داخل تبلت هیچ پردازنده‌ای وجود ندارد بنابراین در اینجا تنها یک پردازنده وجود دارد. ایسوس در داخل این گوشی یک پردازنده  Snapdragon 600 که ساخت شرکت کوآلکام است را قرار داده، این پردازنده که در سه ماهه اول 2013 ارائه شده است از معماری ARMv7 استفاده کرده و 4 هسته Krait 300 دارد که می‌تواند فرکانسی برابر 1.7 گیگاهرتز را داشته باشند. در داخل این پردازنده یک پردازنده گرافیکی از نوع Adreno 320 قرار دارد که قدرت بسیار خوبی در پردازش دارد. با این پردازنده گرافیکی خوب و پردازنده قوی در اجرای بازی‌های سنگین به مشکلی بر نخواهید خورد و می‌توانید به راحتی بازی‌های سنگینی مانند Need For Speed: Most Wanted و The Dark Knight Rises را با خیال راحت بدون هیچ مشکلی بر روی آن اجرا کنید. در کنار این چیپست قوی یک رم 2 گیگابایتی قرار دارد که در کارهای مختلف از جمله Multi Tasking گوشی را کمک خواهد کرد. حافظه داخلی دستگاه 32/64 گیگابایت است، در نسخه‌ای که ما بر روی تست‌های خود را انجام دادیم تنها 25.36 گیگابایت از این حافظه در دسترس کاربر قرار داشت. اگر با این میزان حافظه مشکل دارید لازم است بدانید که امکان اضافه کردن حافظه وجود ندارد زیرا گوشی از درگاه کارت حافظه خارجی پشتیبانی نمی‌کند.

 

image

 

image

 

دوربین

 

دوربین گوشی کیفیت 13 مگاپیکسل را دارد که می‌تواند عکس‌هایی به اندازه 4128×3096 پیکسل را تهیه کند، در کنار این دوربین یک فلاش LED قرار دارد که برای عکاسی در نور کم به دوربین کمک خواهد کرد. این دوربین می تواند با کیفیت Full HD نیز فیلمبرداری کند، محدوده دیافراگم در این دوربین f/2.0 است که نسبت به نسل قبلی این پدفون که محدوده دیافراگم f/2.4 را داشت روشن تر شده است. دوربین دومی که در جلوی گوشی قرار دارد کیفیتی برابر 2 مگاپیکسل دارد که این دوربین نیز می تواند ویدئو با کیفیت 1080p را تهیه کند.

 

image

 

image

 

دو تفاوت در دوربین گوشی و تبلت (Station) مشاهده می‌شود. اول اینکه دوربین دوم در قسمت تبلت تنها کیفیت 1 مگاپیکسل را دارد و دوم اینکه هنگامی که گوشی را در قسمت Station قرار دهید و در این هنگام تصمیم بگیرید که به عکاسی بپردازید بیشترین کیفیتی که توسط دوربین گوشی در اینجا در احتیار شما قرار می گیرد تنها 5.5 مگاپیکسل است و اگر قصد داشته باشید از عکاسی با کیفیت 13 مگاپیکسل استفاده کنید باید حالت Portrait را انتخاب کنید که در این حالت فضای کمتری را توسط دوربین می‌توانید مشاهده کنید.

 

رابط کاربری دوربین Station با کیفیت 5.5 مگاپیکسل

image

 

رابط کاربری دوربین Station با کیفیت 13 مگاپیکسل

 

image

 

برای دیدن عکس با کیفیت بر روی عکس کلیک کنید

image

 

 

سیستم عامل و نرم افزار

 

در اینجا از سیستم عامل اندروید استفاده شده است و ایسوس تصمیم گرفته تا نسخه 4.1.2 اندروید را بر روی این گوشی از پیش نصب کرده و به فروش برساند. برای نصب نرم افزار مشکلی برای کاربر وجود ندارد زیرا علاوه بر اینکه این گوشی به پردازنده و رم قوی مجهز است که می‌تواند نصب برنامه‌های مختلف و به تعداد زیاد را پشتیبانی کند سیستم عامل اندروید نیز هیچ محدودیتی را برای کاربران به وجود نمی آورد و کاربر می‌تواند به راحتی برنامه‌های مختلف را از بازارهای گوناگون و از سایت‌های محتلف مانند gsm.ir دانلود و بر روی گوشی خود نصب کند. علاوه بر این ایسوس از قبل چندین برنامه را بر روی گوشی نصب کرده است که می تواند برای کاربران جذاب باشد. بعضی از این برنامه‌ها عبارتند از: Asus Story، Asus Studio، AudioWizard، Instant Dictionary و تعدادی برنامه مفید دیگر.

 

image

 

باتری

 

باتری گوشی یک باتری 2400 میلی آمپری است که می تواند تا 19 ساعت مکالمه و تا 410 ساعت حالت آماده به کار را پشتیبانی کند. علاوه بر این قسمت Station  نیز به یک باتری 5000 میلی آمپری مجهز است. ایسوس حالت‌های مختلفی را برای تبادل شارژ بین باتری تبلت و باتری گوشی در نظر گرفته است. برای مثال یکی از این حالت‌ها این است که مزان باتری را بین دو دستگاه تقسیم می کند و باتری دو دستگاه در یک سطح باقی می‌مانند، مورد دیگر این است که گوشی به تبلت ترجیح داده می‌شود و تبلت باید شارژ خود را به گوشی بدهد.

 

 

نظر جی اس ام

 

اگر جزو کسانی هستید که به دنبال خرید یک تبلت و یک گوشی هستند به شما توصیه می کنیم که حتما این گجت را خریداری کنید. با خرید یک دستگاه شما علاوه بر داشتن یک گوشی بسیار با کیفیت می‌توانید هر زمان که تمایل داشتید محتویات گوشی خود را بر روی یک صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت مشاهده کنید و حتی برای اینکه برنامه ها و سایر موارد مورد نیاز شما هم در تبلت و هم در گوشی شما باشند نیازی به اینترنت و اکانت های Cloud  ندارید. 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (42 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۱۲/۲۲
سلام من حدود هفت ماه پیش خریدم همه چیش عالی بود تا اینکه سه تا دکمه لمسی زیر گوشی عملکردش را از دست داد یعنی دکمه سمت چپ و راستش را که میزنی از کل برنامه میاد بیرون کسی هست کمکم کنه

مهمان

۱۳۹۲/۱۲/۱۰
padfone

مهمان

۱۳۹۲/۱۲/۱۰
سه میلیون و خورده ای خیلی محشره!!!!!!!!!!!!!!!!@#%^$!!

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۳۰
na,hame kar mishe kard

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۱
سلام قیمتش جقده