خانهبررسی‌ها
بررسی بازی: Batman: Arkham Origins

بررسی بازی: Batman: Arkham Origins

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۲/۸/۶

برای اینکه بدانید آخرین بازی Warner bros و netherRealm یعنی بازی Batman:arkham origins را دوست دارید یا نه باید اول چند سوال از خود بپرسید. آیا combat  در batman Arkham city lockdown برای شما پیچیده بود؟ آیا injustice را دوست داشتید؟ شخصیت‌های بسیاری داشتید که بتمن نبودند؟ اگر توانستید به همه این سوال‌ها جواب بدهید پس سریع‌تر به سایت برنامه‌ها بروید و از تولید کنندگان آن حمایت کنید چرا که این بازی برای شما ساخته شده است.

 

البته این نسخه در کل بد نیست و جالب به نظر می‌رسد. جزییات بسیاری در بازی قرار داده شده که برای آن‌ها باید کنکاش بسیار کنید و در واقع خود اصلی بازی آنقدر‌ها هم بد نیست. همچنین یک نسخه کامل نیز برای iOS آمده که البته زیاد هم خوب نیست.

 

image

 

در طول تولید این سری از بازی‌ها و بعد از ورود نسخه‌های مختلف مثل سه بعدی یک سوال پیش می‌آمد که چرا این بازی برای iOS ارائه نمی‌شود.

 

این مدل از بازی برای iOS مفهومی است شبیه lockdown .شما می‌توانید به مکان‌های مختلفی در گاتام بروید و با افراد بسیاری در یک زمان بجنگید و به صورت موردی نیز کمک‌هایی از خارج خواهید داشت.

 

در اینجا شما باید پول و امتیاز به دست بیاورید که به شما این امکان را می‌دهد تا قابلیت‌ها و لباس‌های جدید بگیرید.

 

این مساله باعث قدرت بیشتر شما می‌شود و باعث ‌می‌شود تا با افراد بیشتری بتوانید بجنگید. هرچند که در نسخه قبلی کمی نظم و ترتیب برقرار بود، در این مدل جدید بی قانونی کامل حاکم است. اما لارم نیست که به قضاوت بین خوب و بد بپردازید و یا اینکه نگران سختی و آسانی مبارزه‌ها باشید. فقط کافی است که ضربه بزنید و ضربه بزنید و باز هم ضربه بزنید تا موفق شوید.

 

image

 

اصلی‌ترین تغییر این نسخه، نوع حرکت و جنگیدن بتمن است. در این مدل می‌توانید مدل‌های مختلفی از حالت‌ها را دریافت کنید که هرکدام از آن‌ها حرکات مخصوص به خود را در بر دارد.

 

همچنین یک دکمه بلوکه نیز اضافه شده که به لطف آن می‌توانید با ضربه دو انگشت از آن استفاده کنید. البته همیشه هم نمی‌توانید با لوله جلوی دشمنان را بگیرید و در برخی مواقع باید از سایر قابلیت‌های مخصوص استفاده کنید و یا اینکه با ضربه از مدل عادی حمله استفاده کنید.

 

در این مدل چندین حقه جدید برای مبارزه‌ها طراحی شده اما مثل حرکت‌های مخصوص آن‌ها نیز QTE هستند. شما باید یا لمس مدور صفحه و با کشش آن به طرفین از قابلیت‌های قدرتمند دشمنان دوری کنید و اگر شانسی در این زمینه داشته باشید می‌توانید ضربه بالایی بزنید، اما در صورت عدم موفقیت از بین می‌روید.

 

image

 

مثل Injustice در مبارزه‌های سنگین و در صورتی که فضای کافی برای انجام آن نباشد بازخورد عملیات مختلف ممکن است به شما برخورد کند که البته خاصیت هر نوع جنگ این چنینی است.

 

داستانی که شما به عنوان بتمن جوان بازی می‌کنید و در شبی برای یک شب همه چیز عوض می‌شود. هشت تروریست تلاش می‌کنند تا وارد محوطه شوند و بتمن را به قتل برسانند و بعد از آن باید با استفاده از نقشه و محل استقرار آن‌ها به حل این موضوع بپردازید.

 

هر کدام از این هشت مورد شامل مرحله‌هایی می‌شود و در نهایت باید با آن قاتل مبارزه کنید. در کنار این مراحل کناری نیز وجود داند که در صورت لزوم می‌توانید از آن‌ها هم استفاده کنید. همچنین می‌توانید یک مرحله را هر چند بار که احتیاج دارید تکرار کنید.

 

image

 

جالب‌ترین نکته در مورد این بازی آن است که شما مراحل زیادی را رد می‌کنید و در طول این مراحل به امکانات جدید دست می‌یابید که می‌تواند در ساده تر شدن بازی به شما کمک کند و این قابلیت‌های جدید نیز به حدی جذاب هستند که در بعضی موارد برای به دست آوردن امتیاز کافی چند بار یک مرحله را رد کنید.

 

مانند بسیاری از بازی‌های رایگان امروزی بتمن جدید هم از نوار استامینا استفاده می‌کند. البته این نوار کمی آزار دهنده است و باعث بد شدن بازی می‌شود. هرچقدر هم که تجهیزات جدید مثل ماشین، لباس و غیره دریافت می‌کنید پیچیده تر می‌شود. این راهی است که در injustice استامینا تمام می‌شود.

 

بدترین نوع این سناریو آن است که نمی‌توانید در اطراف بگردید و پولی پرداخت نکنید. همچنین راهی برای تغییر به شخصیت‌های دیگر وجود ندارد و نمی‌توانید در یک ماشین جدید بپرید. وقتی هم که استامینای شما می‌رود شما مجبورید که یا مبلغی بپردازید یا اینکه صبر کنید و فرقی نمی‌کند که در کجای بازی هستید. این یک جنگ صلیبی ناتمام به شمار می‌رود. نحوه جدیدی که در این بازی اضافه شده این است که بعد از مبارزات طولانی و انجام عملیات بسیار باید بتمن در جایی بنشیند و یا به عبارتی خستگی در کند که دوباره به ادامه بازی بپردازد. این یک نوع عادلانه از استامینا است که در ironman 3 هم دیدیم اما به شکل کاملی به این نسخه از بتمن شباهت ندارد.

 

به عنوان نتیجه هرچقدر هم که در این بازی جلو بروید و از قابلیت‌های جدید استفاده کنید باز هم چند مبارزه نسبت به پایان بازی فاصله دارید.

 

این بدترین نوع کسب درآمد است ولی همچنین از دو واحد استفاده می‌کند. مانند injustice می‌توانید از اکانت‌های مالی برای بازگشایی قابلیت‌ها استفاده کنید. اما اگر به نسخه کنسول متصل شوید انلاک‌های بیشتری برای شما فراهم می‌شود. البته ما هنوز نسخه کنسول را بازی نکردیم و نمی‌توانیم آنلاک‌های آن را تایید کنیم. اما به شکلی کلی اگر که بخواهیم در مورد این بازی نظر نهایی بدهیم باید گفت که این بازی در آن سطحی که باید باشد نیست؛ و خب این مساله نمی‌تواند به وسیله بزرگی برادران وارنر و هزینه‌های بالای طراحی حل شود. از طرفی شاید این مساله مربوط به شکل و پلتفرم است اما به هر حال نمی‌توان گفت که می‌توان یک بازی متوسط را زیر چتر نام‌های بزرگ توسعه داد و باید در مورد این بازی‌ها بیشتر تلاش شود.

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (20 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۵/۱۱
من رو نوت 3 راحت اجرا کردم

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۴
به گوشی هوآوی جی700 میخوره

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۱۲
bad nist be sony z mikhoore

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۱
GTA V vase pc key miyaaaaaad?lotfan begid

مهمان

۱۳۹۲/۹/۲۷
age staminash zud tamum nemishod khili hal midad va inke bayad gardeto khili ghavi koni ta betooni maraheslo jelo breri dar kol game khubie