خانهبررسی‌ها
بررسی جی اس ام: بررسی اولیه LG G2

بررسی جی اس ام: بررسی اولیه LG G2

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۲/۶/۲۴

باز هم نوبت گوشی جدید هوشمند جی 2 است؛ امید آینده شرکت LG. قبل از پرداختن به بخش‌های مختلف این گوشی که در تجربه کار یک ساعته با آن به دست آمد، بد نیست کمی درباره حسی که این گوشی به کاربر می‌دهد صحبت کنیم. در تمام مدت کار با G2 بی آنکه بخواهیم به یاد سری نکسوس می‌افتادیم. روان بودن منوها و حس خوب کار کردن با یک گوشی سریع و سبک، شبیه‌ترین تجربه به کار کردن با Nexus 4 بود. به نظر می‌رسد LG توانسته است این بار به تنهایی از عهده کار بر آید و گوشی قابل توجهی تولید کند که برای بسیاری از گیک‌ها و خوره‌های موبایل، یک گزینه ایده‌آل است. هر چند درباره قیمت آن اطلاعای نداریم که توصیه نهایی خرید را اعلام کنیم ولی بدون در نظر گرفتن فاکتور قیمت، خریدن G2 یکی از معقول‌ترین و تجربه کار با آن یکی از بهترین تجربه‌های کار با یک گوشی اندرویدی است؛ بی‌دکمه، بی‌وقفه و تقریبا بی‌وزن‌.

 

image

 

مشخصات ظاهری

 

همان طور که گفتیم، جی 2 یک گوشی بی‌دکمه است. نه اینکه هیچ دکمه‌ای بر روی آن قرار نداشته باشد اما اگر گوشی را روی میز بگذارید، تقریبا به هیچ دکمه‌ای دسترسی ندارید. همه چیز پشت گوشی و نزدیک لنز دوربین تعبیه شده است. دکمه پاور و همچنین دکمه کم و زیاد کردن صدا در جای غیر متعارفی قرار گرفته‌اند. اینکه هیچ دکمه‌ای در دسترس نیست، شاید در اوایل کار حس ناامنی به دست دهد. شما برای روشن و خاموش کردن صفحه نمایش یا کار با گوشی، هیچ دکمه‌ای در دسترس ندارید. تنها راه این است که دو بار روی صفحه نمایش خاموش ضربه بزنید، تا گوشی در را باز کند. اگر هم اصرار دارید از دکمه‌ها استفاده کنید، حتما باید زحمت بکشید و گوشی را از روی میز بردارید زیرا همه چیز آن زیر است.

 

image

 

احتمالا کسانی که بتوانند با این موضوع کنار بیایند و به آن عادت کنند، معتاد جی 2 می‌شوند زیرا در بقیه زمینه‌ها، همه چیز عالی است. البته اینکه صفحه نمایش گوشی با دو ضربه دست بیدار می‌شود، در کنار جدید و جالب بودن، ممکن است در مواردی کاربر را اذیت کند. چون ممکن است هر ضربه ناخواسته‌ای باعث روشن شدن شود. در حالی که اگر این اتفاق با یک دکمه رخ می‌داد، احتمال برخورد دست با آن و روشن شدن صفحه نمایش کمتر بود. به هر حال این یک تفاوت است. شما خواننده عزیز ممکن است از آن خوشتان بیاید یا آن را اشتباه بدانید. برای همین است که نمی‌توان برای این امر حکم کلی صادر کرد. آنچه ما تجربه کردیم، تجربه‌ای متفاوت بود و البته کمی سردرگمی که حدس می‌زنیم کمتر از یک هفته کار کردن با آن، برایتان عادی می‌شود.

 

image

 

به هر حال شما تقریبا دکمه‌ها را نمی‌بینید و باید حس لامسه خود را به کار بیندازید تا متوجه شوید الان نوک انگشتتان روی دکمه بالا و پایین است یا دکمه روشن و خاموش. این اتفاق در زمان عکس گرفتن با دوربین جلویی بیشتر اهمیت می‌یابد. شما باید خوب بخندید و در عین حال حواستان باشد که دستتان را روی کدام دکمه گذاشته‌اید. چند میلیمتر بالا و پایین، باعث می‌شود به جای عکس گرفتن، گوشی را خاموش کنید.

 

image

 

وزن و ابعاد

 

ابعاد گوشی 138.5 در 70.9 در 8.9 میلی تر است. ابعاد گوشی به سایر رقبا قابل توجه است. به راحتی در دست جا می‌گیرد و بسیار باریک و خوش دست است. برای کسانی که دوست دارند بدنه پشتی گوشی بدون لبه باشد، این یکی از بهترین طراحی‌هاست. جی 2 با وزنی حدود 143 گرم، واقعا سبک است. در حدی که این ترس را به وجود می‌آورد که ناگهان از دست بیفتد. به نظر می‌رسد ال جی در طراحی ابعاد و وزن گوشی موفق عمل کرده و محصول قابل قبولی ارائه داده باشد.

 

image

 

همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم، هیچ دکمه فیزیکی‌ای روی گوشی به چشم نمی‌خورد. سه دکمه معروف اندروید (منو پایین سمت راست، خانه، پایین وسط و بازگشت، پایین سمت چپ) در حالتی فعال است که صفحه نمایش گوشی روشن باشد. سمت راست گوشی نیز هیچ دکمه‌ای وجود ندارد و تنها بالا، سمت چپ، خشاب قرار گرفتن سیم کارت قرار گرفته است. دوربین جلو، بالای صفحه نمایش سمت چپ است و در کنار آن، سنسور تشخیص حرکت قرار گرفته است.

 

image

 

اسپیکرهای فوق‌العاده گوشی و همچنین پورت اتصال گوشی، در زیر آن تعبیه شده است همانند آیفون 5 محل خروجی صدا (هدفون) نیز زیر گوشی، سمت چپ است. اما بیشتر اتفاقات، پشت گوشی می‌افتد. جایی که لنز دوربین 13 مگاپیکسلی قرار دارد و کنار آن نیز فلاش LED تعبیه شده است. در واقع پشت گوشی به ترتیب از بالا جای لنز، دکمه + صدا، دکمه Power/Lock و دکمه – صدا قرار گرفته‌اند.

 

image

 

جنس بدنه پلاستیکی و سبک است و نکته قابل توجه در آن، فاصله بسیار کم صفحه نمایش با لبه گوشی است. حتا گاهی احساس می‌کنید، صفحه نمایش گوشی لبه سیاه ندارد و تمام آنچه می‌بینید صفحه نمایش است. این کم بودن لبه، به لطف طراحی جدید دکمه هاست. LG تصمیم گرفته دکمه‌ها را به پشت گوشی ببرد و در عوض، لبه بسیار باریکی در کنار صفحه نمایش داشته باشد.

 

صفحه نمایش

 

جی 2 در زمینه صفحه نمایش نیز یکی از بهترین‌هاست. یک صفحه نمایش Full HD که از تکنولوژی ال جی یعنی True HD-IPS بهره می‌برد و تاچ بسیار خوبی نیز دارد. این صفحه نمایش، 1080 در 1920 است و 5.2 اینچی است. تراکم پیکسلی 424 نیز در کنار همه این تکنولوژی‌ها باعث شده است تا تصویر شفاف و عالی داشته باشیم.

 

image

 

صدا

 

از آنجایی که ما این گوشی را در دفتر ال جی در تهران تست کردیم و همه کارمندان، مشغول کار بودند، نتوانستیم بیشتر از چند دقیقه صدا را در بالاترین حالت تست کنیم. صدای استریوی گوشی با شاهکارهایی چون HCT One قابل مقایسه است و به خوبی از پس وظایف خود بر می‌آید. صدای دالبی واقعی و گیرا، برای کسانی که می‌خواهند از اسپیکر گوشی خود استفاده کنند، در این گوشی وجود دارد و در حالت شنیدن با هدفون نیز نتیجه تقریبا قابل قبول است. هر چند در صداهای بسیار بالا، کمی صدا خش‌دار می‌شود.

 

دوربین

 

دوربین این گوشی از تمام تکنولوژی‌های دوربین‌های موبایل ال جی استفاده می‌کند. قابلیت‌هایی که پیش از این هم با آنها آشنا شده بودیم. افکت‌های زنده (Live Effect)، چیز شاتر (حساسیت به لبخند)، وایت بالانس خودکار، افکت‌های رنگی و تایمر، به خوبی در این گوشی قابل استفاده اند. همچنین می‌توانید عکس را به صورت آینه‌ای(برعکس) در همان لحظه ذخیره کنید. صدای شاتر نیز قابل تنظیم است و می‌توانید به راحتی ژئو تگینگ را فعال و غیر فعال کنید. Time Catch Shot نیز مانند بسیاری از دوربین‌های گوشی‌های برتر بازار وجود دارد و به شما این امکان را می‌دهد تا در یک بازه کوتاه زمانی، از میان چند فریم پشت سر هم، بهترین را انتخاب کنید. Clear Shot نیز امکان جدیدی است که به راحتی می‌توانید اجزایی که نمی‌خواهید در عکس وجود داشته باشند را از تصویر حذف کنید. مالتی فوکوس هم، برای کسانی که می‌خواهند بر روی چند جزء از یک تصویر فوکوس کنند، بسیار کارآمد است.

 

در حالت فیلمبرداری نیز Zoom Audio این امکان را فراهم می‌کند که از میان چند صدای موجود، کیفیت صدای یک منبع صوتی را واضح‌تر داشته باشید. کار کردن با آن نیز بسیار راحت بود. البته گوشی حتما باید در حالت افقی (Land Scape) باشد و مواظب باشید دستتان روی میکروفن گوشی نباشد.

 

نرم افزار

 

بر خلاف انتظار، جی 2 از ورژن نهایی اندروید بهره نمی‌برد و اندروید آن 4.2.2 است. مساله‌ای که می‌تواند مشکلاتی برای جی 2 در کنار سایر رقبای اندرویدی‌اش ایجاد کند. هر چند به نظر می‌رسد به زودی قابل ارتقا باشد اما به هر حال انتظار می‌رفت یک گوشی جدید با چنین امکاناتی، مجهز به آخرین ورژن اندروید باشد.

 

اما به طور کلی، اندروید بر روی این گوشی بسیارسریع و روان کار می‌کند و همان طور که اشاره کردیم، تجربه‌ای شبیه و حتی بهتر از تجربه کار با اندروید گوشی‌های سری نکسوس دارد. شما با Pinch کردن بر روی صفحه خانه، سریع به چند ویجت و دستکاپ دسترسی خواهید داشت که قابلیت کارآمدی است. همچنین با کشیدن سه انگشت همزمان (از چپ به راست صفحه نمایش) می‌توانید به عقب بروید و همچنین مالتی تسک جدیدی را تجربه کنید.

 

image

 

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که ال جی به اندروید جی 2 اضافه کرده، امکان Guest Mode است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید گوشی خود را به راحتی به دیگران بدهید و آنها با یک صفحه قفل جدید و رمزی متفاوت وارد گوشی شون، بی آنکه به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند. ضمن اینکه می‌توانید تعیین کنید در این حالت، اشخاص به کدام بخش از گوشی شما دسترسی داشته باشند و چه بخش‌هایی برای آنها قفل باشد.

 

Quick Remote هنوز هم امکان جذابی است و با بسیاری از وسایل کنترلی به سرعت سینک می‌شود. ضمن اینکه می‌توانید به آن دسترسی سریع داشته باشید و با پایین کشیدن صفحه، همیشه به دکمه‌های اصلی کنترل دستگاه‌ها دسترسی پیدا کنید.

 

همچنین امکان استفاده یک دستی از کیبرد، هنوز قابل توجه است و QSlide بهتر از نسخه‌های قبلی گوشی‌های ال جی کار می‌کند.

 

VuTalk

 

همان چیزی که کاربران آیفون آن را با نام آیمسج می‌شناسند، در جی 2 نیز وجود دارد. یک امکان انحصاری برای ارسال مسج مستقیم با افرادی که در Contact وجود دارند. ضمن اینکه غیر از ارسال متن می‌توانید برای آنها شکل‌هایی بکشید و ارسال کنید. امکان به اشتراک گذاری عکس و نقشه همزمان نیز قابلیت‌های خوبی است که در این سرویس وجود دارد. همچنین می‌توانید صفحه نمایش گوشی خود را با افرادی که در Contact لیست شما وجود دارد به اشتراک بگذارید.

 

Clip Tray

 

این یک کپی پیست پیشرفته است. شما هر جای گوشی، هر اطلاعاتی از قبیل متن، عکس، ویدئو و ... را می‌توانید به Clip Tray گوشی اضافه کنید و در یک ایمیل یا پیام چند رسانه‌ای، آن را بازیابی کنید. چیزی شبیه به آنچه در سری Galaxy Note آن را تجربه کرده بودیم.

 

Life Square

 

این اپلیکیشن یک امکان مدیریت کاربری است. چیزی شبیه به تایم لاین شبکه‌های اجتماعی که قابلیت‌های زیادی دارد. شما می‌توانید یک تماس، یک قرار ملاقات، عکس، ویدئو و ... را به Life Square اضافه کنید و گوشی در زمان مقرر، آن فرمان را برای شما انجام دهد. به عنوان مثال برنامه‌ریزی کنید که در ساعت 3 بعد از ظهر، با یکی از دوستان خود تماس بگیرید یا چند عکس یا یک ویدئو را مشاهده کنید. به نظر می‌رسد LG می‌تواند با گسترش این اپ، قابلیت‌های خاصی را برای کاربری راحت‌تر در اختیار کاربران قرار دهد و این شروعی خوب و قابل توجه است.

 

اینها، اصلی‌ترین قابلیت‌هایی بود که در مدت حدود یک ساعتو توانستیم آنها را تست کنیم و به شما معرفی کنیم. منتظریم تا این گوشی مدت طولانی‌تری در اختیارمان باشد تا عکس‌های بیشتری با آن بگیریم و عمر باتری و بسیاری دیگر از موارد را به طور دقیق با شما در میان بگذارید.

 

image

 

به هر حال جی 2، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به نظر می‌رسد بهترین محصولی است که ال جی موبایل برای کاربران تولید کرده است. محصولی که حرفه‌ای‌های موبایل آن را دوست خواهند داشت و در صورت داشتن قیمت مناسب، پیش‌بینی می‌کنیم بسیاری از خریداران از آن استقبال کنند.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (119 نظر)

سینا

۱۳۹۴/۶/۱۲
بخور آش تو همین خیال باش

SAEED

۱۳۹۴/۵/۱۲
نظر شما ...کدوم گوشی بجز 1100 تکنولوژی چوب کبریت رو داره!منظورم پیدا کردن ماشین پلیس هست...خخخ

فرامرز

۱۳۹۴/۴/۲۸
سلام خوب مسلمه تعداد فرم ها در حالت 60 دو برابر 30 هست

مهمان

۱۳۹۳/۱۲/۱۷
سلام دوست گرامی من در این کورد بسیار تحقیق کردم اس 4 بدلیل داغ کرد زد 1 بدلیل امکانات ترم افزاری مانند رابط کاربری خوب نیستند ومن جی تو رو پیشنهاد میکنم. با تشکر و آرزوی موفقیت برای همه ی دوستان

مهمان

۱۳۹۳/۱۲/۱۷
پ نه پ سامسونگی که هنگ و داغ میکنه برند...