خانهبررسی‌ها
بررسی جی اس ام: بررسی اولیه گلکسی نوت 3+اسکرین‌شات‌های اختصاصی جی اس ام

بررسی جی اس ام: بررسی اولیه گلکسی نوت 3+اسکرین‌شات‌های اختصاصی جی اس ام

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۲/۶/۱۶

حدود بیست و چهار ساعت بعد از معرفی جهانی و رسمی Samsumg Galaxy Note 3 در برلین، نمونه آزمایشی این فبلت جدید به دستمان رسید و توانستیم از رابط کاربری آن که مخصوص کشور ایران است تصاویری تهیه کنیم آن را نیز تست کنیم. از آنجایی که ظاهر گوشی، آزمایشی است، بدنه آن با نسخه نهایی تفاوت‏های فراوانی دارد. با توجه به وقت محدودی که در آن امکان استفاده از این فبلت را داشتیم، سعی کردیم اغلب بخش‏های آن را بررسی کنیم و از صفحه نمایش آن عکس بگیریم.

 

پس با ما همراه باشید تا بیشتر با این فبلت آشنا شوید. طبیعی است به محض دریافت اولین نسخه نهایی نوت 3، بررسی تخصصی مفصلی درباره آن خواهیم نوشت و عکس‏های اختصاصی ما را از بدنه آن نیز خواهید دید.

image

این گوشی یک صفحه نمایش 5.7 اینچی از نوع سوپر آمولد دارد که می تواند به زیبایی هر چه تمام عکس ها را به شما نشان دهد. در صفحه قفل گوشی زمانی که دست خود را بر روی صفحه می‌کشید گویی که در زیر دستان شما جوهرها به صورت ادغام شده با یکدیگر حرکت می‌کنند.

زمانی که قفل صفحه را باز کنید همان منوهای مخصوص سامسونگ را مشاهده می کنید، یک تفاوت خوب در اینجا این است که شکل فولدربندی عوض شده است و زمانی که چند آیکون را با هم در یک فولدر قرار می‌دهید این فولدر دیگر به آن شکلی که در گوشی‌های S4 دیده‌اید نیست و تنها یک دایره در زیر آیکون فولدر نمایش داده می‌شود که نشان دهند این آیکون یک فولدر است.

 

image

 

image

 

اما همانطور که می‌دانید مهم ترین خصوصیت این فبلت قلم فوق العاده آن است. که به طور مختصر به ویژگی‌های جدید آن خواهیم پرداخت.

 

اولین و شاید مهمترین تغییر کارآیی این قلم اضافه شدن یک ویژگی جدید به نام Air Command  است. ما با فشار دادن دکمه‌ای که روی قلم وجود داشت و بدون تماس قلم با صفحه نمایش، به سرعت و در همه جای فبلت توانستیم از این قابلیت استفاده کنیم و می‌توانیم بگوییم، این، مهم‌ترین قابلیت کارآمدی است که در گلکسی نوت 3 اضافه شده است. زمانی که دکمه را فشار می‌دهید یک نیم دایره بر روی صفحه ظاهر خواهد شد که ویژگی‌های، گرفتن اسکرین شات (Screen Write)، نوشتن نوت (Action Memo)، برش (Scrap Booker)، جستجو(S Finder) و Pen Window در آن  گنجانده شده است. متاسفانه امکان گرفتن اسکرین شات از این دایره زمانی که بر روی صفحه ظاهر می‌شد وجود نداشت.

 

image

 

image

 

image

 

در قسمت Action Memo قابلیت جدیدی اضافه شده است که می‌توانیم با نوشتن نام و شماره تلفن یک شخص، آن شخص را به لیست دفترچه تلفن خود اضافه کنیم. یا اینکه با نوشتن یک آدرس، بر روی نقشه آن را پیدا کنید. همچنین با کار کردن با این قسمت دیگر لازم نیست که از صفحه کلید شماره گیر کوشی استفاده کنید زیرا تنها کاری که باید انجام دهید این است که شماره تلفن مورد نظر خود را بر روی این صفحه نوت بنویسید و بعد از آن با استفاده از گزینه Call با آن شماره تماس برقرار کنید، به آن پیامک بفرستید، به آن ایمیل بزنید.

 

با Scrap Book اگر از یک قسمت صفحه اینترنتی یا یک قسمت ویدئویی در نت خوشتان آمد آن را برش دهید و به لیست‌های خود اضافه کنید تا بعدا سر فرصت آن‌ها را مطالعه یا مشاهده کنید. 

با ویژگی S Finder می‌توانید در تمام محتوای گوشی خود جستجو انجام دهید و قسمت مورد نظر خود را بدون گشت در منو‌ها پیدا کنید. همچنین در اینجا می‌توانید به طور مثال کلمه بلوتوث را جستجو کنید و در همین قسمت بدون باز کردن تنظیمات، بلوتوث گوشی خود را روشن و یا خاموش کنید.

 

image

 

 

همچنین با S Penواژه GSM.IR را نوشتیم و در قسمت سرچ، با تایپ نام سایت، در فهرست نتایج، دست‌نوشته خود را به سرعت و بدون مشکل خاصی یافتیم.

 

image

 

در بخش S Note بهبودهایی را دیدیم، یکی از این بهبودها این است که شما می توانید بدون باز کردن یک دفترچه نوت و تنها با کشیدن آن به سمت پایین محتوای آن دفترچه نوت را مشاهده کنید، همچنین در زمینه استفاده از نمودارها پیشرفت‌های خوبی را مشاهده کردیم، به طور مثال اگر بخواهید به یک نمودار دایره‌ای یک قسمت اضافه کنید تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که بر روی قسمتی از نمودار که مد نظر شما است خطی بکشید و همچنین با نوشتن اعداد جدید مشاهده کنید که نمودار بر اساس آن داده به روز شده است. و اگر نمودار به صورت ستونی است شما تنها با کشیدن یک ستون بر روی صفحه خود آن ستون را به ستون‌های نمودار اضافه کنید.

 

قسمت Multi Window گوشی نیز دچار تحولات خوبی شده است، اول اینکه در اینجا شما به جای محدودیت در باز کردن دو پنجره همزمان می‌توانید چندین پنجره باز داشته باشید مانند شکلی که در زیر مشاهده می کنید.

 

image

 

دوم اینکه امکان این وجود دارد که محتوای یک برنامه را به راحتی کشیده و در یک برنامه دیگر بیاندازید. به طور مثال فرض کنید یک عکس را در اینترنت دیده‌اید و از آن خوشتان آمده در همان لحظه می‌خواهید آن عکس را با یکی از دوستان خود به اشتراک بگذارید تنها کاری  که لازم است انجام دهید این است که برنامه Chat on سامسونگ را بر روی مرورگر خود باز کنید و سپس آن عکس را گرفته و در داخل برنامه Chat On بیاندازید. همچنین در اینجا می‌توانید دو برنامه یکسان را با هم باز کنید. برای مثال می خواهید پیام یکی از دوستان خود را به یکی دیگر از دوستانتان ارسال کنید ابتدا برنامه Chat on را باز می‌کنید و در پنجره زیری بار دیگر Chat on  را باز کنید بعد از این به راحتی می‌توانید پیام مورد نظر خود را کشیده و در صفحه مورد نظر خود رها کنید.

 

image

 

image

 

اپلیکیشن‌های مخصوص ایران

اولین نکته‌ای که در گلکسی نوت 3 برای ایرانیان قابل توجه است، وجود دو اپلیکیشن مخصوص ایرانیان و فارسی‌زبانان است. دو اپلیکیشن Samsung Navi و گاهشمار خورشیدی ژوبین، به صورت پیش‌‍فرض در این فلبت وجود دارند. اپلیکیشن‌هایی که به صورت رسمی توسط سامسونگ پشتیبانی می‌شوند و این امید را به وجود می‌آوردند که از این پس شاهد حضور بیشتر اپلیکیشن‌های بومی و تولید ایران باشیم.

 

 

image

 

image

 

image

 

image

 

 

image

 

image

 

یکی دیگر از امکانات قابل توجه این فبلت برای فارسی‌زبانان، امکان تبدیل دست‌نوشته به فونت است. در این نسخه از گلکسی نوت، این قابلیت بهبود پیدا کرده و دست‌خط‌های فارسی را بسیار بهتر و دقیق‌تر از آنچه تا کنون دیده‌ایم تشخیص می‌دهد. ما با دست‌خط‌های مختلف و حتی بسیار بدخطی این امکان را تست کردیم و نتیجه تقریبا بدون نقص بود. این فبلت می‌تواند به خوبی دست‌خط‌های فارسی را تشخیص دهد و آنها را به فونت تبدیل کند.

 

image

 

منوی دوربین

در زمانی که گوشی را در اختیار داشتیم، ضمن بررسی منوهای دوربین، عکس‌هایی را در محیطی با نور تقریبا کم گرفتیم. عکس عادی، HDR و پانورامایی که در زیر مشاهده می‌کنید، نمونه عکس‌هایی است که با گلکسی نوت 3 در دفتر گرفته شده‌اند. می‌توانید کیفیت نمایش رنگ‌ها و همچنین فوکوس اتوماتیک را مشاهده کنید.

 

توجه کنید که کیفیت عکس‌های دوربین به صورت اصلی نیستند زیرا از صفحه گالری اسکرین شات تهیه شده است

image

 

image

 

image

 

image

 

تنظیمات جدید

یکی دیگر از تغییرات قابل توجه در گلکسی نوت 3، تغییر در نحوه نمایش منوهای ستینگ بود. همان طور که در تصویر می‌بینید، سامسونگ تصمیم گرفته است، تنظیمات دستگاه را به این صورت در گوشی نمایش دهد.

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

ویژگی‌های دیگر گوشی تقریبا همانند گلکسی اس 4 است و تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند، این نکاتی که ما برای شما ذکر کردیم مهمترین قسمت‌های جدید این فبلت بودند. می‌توانید اسکرین شات‌های دیگر گوشی را در ادامه مشاهده کنید.

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (416 نظر)

مهمان

۱۳۹۵/۱۰/۱۴
سلام دوستان من میخوااستم این گوشی رو بخرم ایا شما اینو برام پینهاد میکننین 15 سال دارم فقط فوری فوری
در ضمن من تو نوت4 و نوت3موندم کودومو بگیرم

amir

۱۳۹۴/۳/۲۱
همش شد نوت 4

مهمان

۱۳۹۳/۱۰/۲۳
به نظر من نوت4 بهترهاز نوت4 اخه نوت 4 خیلی هنگ میکنه

مهمان

۱۳۹۳/۱۰/۴
سلام کسی هست که فرق نوت3 با نوت3 نعو بدونه؟

مهمان

۱۳۹۳/۷/۲۱
سلام ببخشید مال من اصلا توی قفل صفحه اش مدل بازگشایی با چهره نداره کمک کنید