خانهبررسی‌ها
نکسوس 7 نسل دوم یا آی‌پد مینی؟ کدام برای بازی بهتر هستند؟

نکسوس 7 نسل دوم یا آی‌پد مینی؟ کدام برای بازی بهتر هستند؟

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۲/۵/۱۵

سال گذشته گوگل این غول دنیای موتورهای جستجو با معرفی نکسوس نسل اول اپل را دعوت به یک جنگ تمام عیار در دنیای تبلت‌های 7 اینچی کرد و اپل نیز با آی‌پد مینی جنگ بسیار عظیمی را در دنیای تبلت‌های 7 اینچی که طرفداران کمی هم ندارد آغاز کرد.

فروش هر دو تبلت نکسوس 7 و آی‌پد مینی خوب بود و به خصوص اپل با تغییر ظاهری که در آی‌پد مینی نسبت به آی‌پد 4 ایجاد کرد توانست تعداد زیادی از دوستداران تبلت‌های 7 اینچی را به سمت خود بکشد. اکنون گوگل می‌خواهد دنیای تبلت‌های 7 اینچی را در سلطه خود داشته باشد به همین خاطر نسل دوم تبلت نکسوس 7 را معرفی کرد تا پیش از معرفی آی‌پد مینی 2 بتواند خودی نشان دهد.

اما همان‌طور که می‌دانید تبلت آی‌پد مینی هنوز هم حرف‌های زیادی را برای گفتن دارد و می‌توانیم آن را به راحتی با نسل دوم تبلت نکسوس 7 مقایسه کنیم. در این مقایسه می‌خواهیم برای شما نشان دهیم که کدام تبلت برای بازی کردن، کتاب خواندن و کارهای دیگر مناسب‌تر است. با ما همراه باشید.

image

طراحی

شما تصور می‌کنید که شکل ظاهری یک تبلت در بازدهی مناسب آن برای بازی کردن تاثیری ندارد؟ اگر این فکر را می‌کنید باید بگوییم که کاملا اشتباه فکر می‌کنید به خصوص زمانی که این تصور را در مورد دستگاهی دارید که برای ساعت‌های طولانی باید آن را در دست بگیرید.

از لحاظ عملکرد خام آی‌پد مینی سردمدار تمام تبلت‌های دنیا نیست اما یکی از بزرگ‌ترین دلیل‌هایی که این آی‌پد را به عنوان بهترین تبلت برای بازی تبدیل کرده شکل ظاهری و اندازه آن است. این تبلت نصف آیپد 4 وزن دارد و 25 درصد از آن نازک‌تر است که این اندازه‌ها آن را برای دست گرفتن بسیار مناسب می‌کند.

اما به سراغ رقیب این تبلت یعنی نکسوس 7 نسل دوم برویم. این تبلت 18 گرم از آی‌پد مینی سبک‌تر و تنها 1.5 میلی‌متر از آن ضخیم‌تر است. فاصله صفحه نمایش در بالا و پایین نکسوس 7 نسل دوم از لبه‌های تبلت زیاد است. در حالی که بسیاری این طراحی را مسخره می‌کنند اما این نوع طراحی باعث می‌شود که برای کسانی که اهل بازی هستند یک منطقه امن برای دست گرفتن تبلت زمانی که بازی‌ها را در حالت landscape انجام می‌دهید فراهم شود.

image

 

image

 

 

صفحه نمایش

آی‌پد مینی به صفحه نمایشی 7.9 اینچی با کیفیت 1024×768 پیکسل مجهز است که این صفحه نمایش فقط تراکم پیکسلی 163 پیکسل در اینچ را دارد. این صفحه نمایش شاید کیفیت قابل قبولی داشته باشد اما حقیقتا تراکم پیکسلی مناسبی ندارد.

صفحه نمایش نکسوس نسل 7 نسل دوم 7 اینچ است و کیفیت 1920×1200 پیکسل را دارد و تراکم پیکسلی آن 323 پیکسل در اینچ است که از تمام تبلت‌های کنونی در دنیا بیشتر است.

این صفحه نمایش با کیفیت در نکسوس 7 نسل دوم باعث خواهد شد که بازی‌های با کیفیت در آن بهتر نمایش داده شوند و تجربه بازی در این صفحه نمایش از آی‌پد مینی بهتر باشد.

image
image

پردازنده

پردازنده آی‌پد مینی از نوع A5 است که دو هسته دارد. در زمان معرفی آی‌پد مینی اپل برای این تبلت پردازنده مناسبی را به کار نبرد زیرا این پردازنده دقیقا همان است که در آی‌پد 2 و آیفون 4S به کار رفته بود و اپل در سال 2013 آن را معرفی کرده بود. این پردازنده اپل تنها 512 مگابایت رم دارد.

اما به علت کنترل فوق‌العاده‌ای که اپل بر روی اپ استور خود دارد. به علت سیستم عامل قوی iOS این تبلت با این پردازنده نه چندان قوی مشکلی در اجرای بازی‌های اپ استور ندارد. اما با تمام این تفاسیر بازی‌های سنگین موجود در اپ استور مانند آسفالت و Despicable Me توسط پردازنده‌های A6 در دیوایس‌های آیفون 5 و آی‌پد 4 روان‌تر اجرا خواهند شد (بازی Despicable Me در آی‌پد 2 به سختی اجرا می‌شود).

اما نکسوس 7 نسل دوم به یک پردازنده 4 هسته‌ای ساخت شرکت کوآلکام مجهز است این پردازنده سرعتی برابر 1.5 گیگاهرتز را دارد و در آن یک پردازنده گرافیکی با نام Adreno 320 قرار دارد در ضمن رم این تبلت نیز 2 گیگابایت است. مطمئنا این پردازنده که در نکسوس 7 نسل دوم به کار رفته سریع‌ترین پردازنده کوآلکام نیست اما به طور حتم از پردازنده آی‌پد مینی قوی‌تر و سریع‌تر است.

البته باید یک نکته را ذکر کنیم که مقدار زیادی از قدرت این پردازنده صرف پشتیبانی از صفحه نمایش بسیار با کیفیت این تبلت خواهد شد اما به هر حال این پردازنده از پردازنده آی پد مینی از لحاظ کارآیی قوی‌تر است.

image

 

image

 



انتخاب بازی

 

این موضوع بیشتر به اپ استور و گوگل مربوط است تا به دو دستگاه آی‌پد مینی و نکسوس 7 نسل دوم.

 

همانطور که می دانید اپ استور یکی از بهترین فروشگاه‌های نرم افزاری دنیا است. تمام بازی‌های دنیا که برای گجت‌های موبایلی ارائه می‌شوند در ابتدا برای اپ استور ارائه خواهند شد و سپس نسخه اندروید آن‌ها در گوگل پلی قرار می‌گیرد. گاربران آی پد مینی این شانس را دارند که زودتر از سایر کاربران اندرویدی بازی‌های روز را دریافت کنند.

 

در این زمینه کاربران آی‌پد مینی بهتر مطئنا راضی تر از کاربران نکسوس 7 نسل دوم و یا هر کاربر دیگر اندرویدی خواهند بود.

 

image

 

image

 

نتیجه گیری

 

نکسوس 7 نسل دوم از آی‌پد مینی بهتر است. نکسوس 7 نسل دوم قدرتمندتر است، صفحه نمایش بهتری دارد و در حدود 70 پوند نیز ارزان تر است.

اما به عنوان یک تبلت که تنها بخواهید برای بازی کردن از آن استفاده کنید ما نمی توانیم نکسوس 7 نسل دوم را بر آی‌پد برتری بدهیم و آن را به طور حتمی به شما پیشنهاد کنیم.

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (102 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۱۲/۲۴
نکسوس از اپل خیلی سرتره.حداقل تو ایران. سیستم عامل ios تو ایران دردسر داره. و با توجه به اینکه گوشی ها تبلت های اندرویدی بیشتر تو ایران هست راحت میتونی با بقیه تبادل نرم‌افزار و بازی کنی!!!

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۷
faghat ipad mini2

مهمان

۱۳۹۲/۹/۱۸
کسی می دونه چجوری میشه به نکسوس ۷ فلش (رم) نصب کرد؟

مهمان

۱۳۹۲/۸/۲۵
hamamon kmidonim ke IOS narmtarin sistem amel hast va and roid da jaayegah evom ast ama khodaish nexus7 2 kheily beht az ipad mini hast

مهمان

۱۳۹۲/۸/۲۳
کسانی که رو اپل تعصب دارن و gsm رو هم قبول ندارن میتونن برن با چند تا سایت رسمی سر بزنن.حتی نکسوس 7 نسل اول هم سرعتی نقریبا مشابه ایپد مینی داره نسل دومش که دیگه ..... ایسوس قبل از این هم توی ساخت لپتاب های پر قدرت خودش رو ثابت کرده حالا هم که داره با گوگل همکاری میکنه یه گجت بی نقص رو ساخته.لطفا قبل از اینکه راجب چیزی بد بگین یکم تحقیق کنید