خانهبررسی‌ها
بررسی اولیه جی اس ام: LG Optimus G Pro

بررسی اولیه جی اس ام: LG Optimus G Pro

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۲/۴/۲۷

بالاخره نمونه‏های اول جدیدترین فبلت ال جی یعنی Optimus G Pro وارد ایران شد و در اختیار رسانه‏ها قرار گرفت. در زمان کوتاهی که این محصول را در اختیار داشتیم، توانستیم نگاهی کلی به آن بیندازیم و در نگاه اول بررسی مختصری ارائه کنیم. با ما همراه باشید و با این فبلت بیشتر آشنا شوید.

 

 

در نگاه اول چیزی که بیش از همه نظر کاربر را به خود جلب می‏کند، خوش‏دست بودن این فبلت است. به هر حال مفهوم فبلت به صورت جدی اولین بار از سوی سامسونگ به بازار ارائه شد و خواه ناخواه، کار کردن با آپتیموس جی پرو، هر کسی را به فکر مقایسه با فبلتی چون نوت 2 می‏اندازد. با تمام احترامی که برای نوت 2 و تکنولوژی‏هایش قائلیم باید بگوییم چیزی که امروز تجربه کردیم، از لحاظ خوش‏دست بودن تجربه به مراتب بهتری بود. هر چند برای ال جی که تجربه طراحی آزاردهنده فبلتی چون VU را داشت، این یک شاهکار است. (راستی کسی هنوز نفهمیده آن ابعاد عجیب و غریب واقعا با چه منطقی در VU طراحی شده بودند؟) G Pro فبلتی است که ابعاد و ضخامت آن بهینه است و به گونه‏ای طراحی شده که کاربر با آن احساس راحتی می‏کند.

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

 

اگر بخواهیم به ظاهر دستگاه نگاهی بیندازیم، چراغ دکمه Home خیلی سریع خودنمایی می‏کند. یک ال ای دی رنگارنگ که برای وظایف مختلف خود می‏تواند رنگ‎های گوناگونی به خود بگیرد. سمت راست فبلت نیز دکمه پاور وجود دارد. ورودی هدفون در بالای گوشی است و در سمت چپ، به جز دکمه تنظیم صدا، QuickNote وجود دارد که کاربری اصلی فبلت بودن را تعریف می‏کند. با فشار دادن این دکمه، دستگاه از صفحه اسکرین شات می‏گیرد و شما بلافاصله می‏توانید بر روی صفحه بنویسید و آن را ذخیره کنید. تجربه‏ای شبیه به آنچه در سامسونگ گلکسی اس نوت 2 دارید. همچنین فبلت از قسمت پایین شارژ می‏شود. ضمن اینکه اسپیکر، فلش و لنز دوربین نیز همان طور که در عکس‏ها مشاهده می‎‏کنید در پشت گوشی قرار دارند.

 

 

 

image

 

 

image

 

 

image

 

image

 

image

 

image

 

 

Optimus G Pro، با ارائه یک صفحه نمایش فول اچ دی، تصویری قابل قبول ارائه می‏دهد. به نظر می‏رسد عکس‏ها و رنگ‏ها بیشتر از گذشته طبیعی به نظر می‏رسند. برای کسانی که در هنگام عکاسی، نور و رنگ عکس را با دقت در صفحه نمایش خود چک می‏کنند، G Pro می‏تواند گزینه خوبی باشد؛ یک صفحه نمایش 5.5 اینچی قابل قبول که البته نقش خود را به خوبی در کنار دوربین 13 مگاپیکسلی ایفا می‏کند.

 

image

 

image

 

 

اگر قاب پلاستیکی و سبک پشت فبلت را باز کنیم، با یک باتری 3140 میلی آمپری مواجه می‏شویم و البته درگاه میکرو  اس دی و میکرو سیم نیز در قسمت پایین آن قرار دارد.

 

 

image

 

image

 

image

 

 

اگر ظاهر گوشی را رها کنیم و به پردازش آن بپردازیم، با خیال راحت به شما می‏گوییم که پردازنده چهار هسته‏ای این دستگاه از پس همه چیز بر می‏آید. اینجا با یکی از بهترین و سریع‏ترین اجراهای اندروید روبروییم که Snapdragon چهار هسته‏ای، مسئولیت پردازش همه چیز را بر عهده دارد.

 

البته آنچه هنوز در گلکسی نوت 2 سامسونگ واقعا تحسین‏برانگیز است، امکانات جدید و قابلیت‏های جذاب نرم‏افزاری است که ال جی تقریبا از آن بی‏بهره است. هر چند دسترسی عالی به ابزار QSlide  در G Pro یک قابلیت استثنایی است که امکان انجام دو کار را به صورت همزمان در اختیار قرار می‏دهد اما به نظر نمی‏رسد گزینه فوق‏العاده دیگری در G Pro خودنمایی کند. در مجموع، برنامه‏ها بسیار سریع و بدون وقفه اجرا می‏شوند و نگرانی از سرعت، بی‏معناست.

 

 

image

 

 

image

 

image

 

 

ممکن است بتوانید تعداد محدودی از این فبلت را که به صورت متفرقه وارد بازار ایران شده است پیدا کنید اما طبق اعلام مسئولین ال جی موبایل در ایران، این فبلت را از اواخر ماه رمضان با گارانتی‏های رسمی قابل خریداری است و به نظر می‏رسد با قیمتی بسیار پایین‏تر و منطقی از آنچه هم اکنون موجود است ارائه شود. البته این افسوس باقی است که کاش ال جی هم مانند اغلب رقیبان خود، محصولاتش را همزمان با ارائه جهانی وارد بازار ایران می‏کرد تا این سردرگمی‏ها وجود نداشته باشد.

به هر حال اگر می‏خواهید از این فبلت استفاده کنید، توصیه می‎کنیم فعلا دست نگه دارید تا در هفته‏های آینده با قیمت مناسب‏تر و گارانتی رسمی ارائه شود.

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (136 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۵/۲۴
کدوم تولید همش مونتاژ نکنه فکر میکنی جی ال ایککس خود ایران طراحی و تولید میکنه وقتی نمیتونه ی مقاومت تولید بکنه

مهمان

۱۳۹۳/۵/۴
آره براش آپدیت 4.4 اومده

مهمان

۱۳۹۳/۴/۲۲
Salam in goushi to gsm . Mojoude bekharamesh?

مهمان

۱۳۹۳/۴/۴
g pro

مهمان

۱۳۹۳/۳/۲۳
سلام: تو رو خدا یکی بگه واسه این گوشی آپدیت اندروید 4.4 اومده؟ تا کی براش آپدیت میاد باتشکر