خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی اس ام: Huawei Ascend Mate

بررسی تخصصی جی اس ام: Huawei Ascend Mate

اولین فبلت هوآوی

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۲/۲/۳۰

امروزه كمپانی های كوشی ساز به سمت گوشی هایی با صفحه نمایش بزرگتر تمایل پیدا كرده اند، این تمایل نیز به علت این امر است كه كاربران به گوشی هایی با صفحه نمایش بزرگ تمایل بیشتری دارند.

 

اما آیا این بزرگ شدن صفحه نمایش تا كجا می تواند دوست داشتنی باشد؟

 

اولین بار سامسونگ با معرفی خانواده گلكسی نوت مفهوم فبلت را به دنیای موبایل وارد كرد، به دنبال آن نیز دیگر كمپانی ها راه سامسونگ را ادامه دادند اما بعضی ها پا را فراتر نهاده و صفحه نمایش‌های بزرگ تر از نوت را ساختند. یكی از این كمپانی‌ها هوآوی است كه به تازگی فبلتی با صفحه نمایش ٦.١ اینچ را معرفی كرده است، امروز در این بررسی علاوه بر اینكه برای شما توضیح خواهیم داد كه آیا این فبلت كارآیی و توانایی دیگر فبلت ها را دارد یا خیر تمام جزییات آن را نیز بررسی می كنیم.

 

image

 

 

طراحی و راحتی در دست

همانطور كه گفتیم گوشی به یك صفحه نمایش6.1 اینچی مجهز است برای این سایز صفحه نمایش قابی بزرگ نیاز است، اندازه گوشی  163.5 x 85.7 x 9.9 میلیمتر است، وزنی كه این قاب برای این گوشی به همراه آورده 198  گرم است، در مجموع با یك گجت بزرگ و سنگین روبرو هستید.

در جلوی گوشی یك صفحه نمایش ٦.١ اینچی از نوع IPS+ LCD با كیفیت 720×1280   و تراكم پیكسلی 241 پیکسل در اینچ قرار دارد، در بالای این صفحه نمایش خروجی صدای مخاطب به همراه یك دوربین 1 مگاپیكسلی و سنسورهای مجاورت و نور محیط قرار دارند، در داخل خروجی صدای مخاطب نیز یك LED هشدار دهنده وجود دارد، در زیر خروجی صدای مخاطب نام شركت هوآی درج شده است، در پایین این صفحه نمایش از دكمه های لمسی و سخت افزاری خبری نیست و این دكمه ها در داخل صفحه نمایش جای گرفته اند كه با فعال شدن صفحه نمایش ظاهر خواهند شد.

image

 

در سمت راست گوشی دکمه پاور به همراه دکمه کم و زیاد کردن صدا قرار دارند.

image

 

در سمت چپ گوشی درگاه کارت حافظه خارجی قرار دارد که تا 32 گیگابایت را پشتیبانی خواهد کرد.

image

 

در پایین گوشی تنها میکروفون گوشی به همراه درگاه اتصالی گوشی قرار دارند.

image

 

در بالای گوشی جک 3.5 میلیمتری، میکروفون دوم و محل قرارگیری سیم کارت که تنها از سیم کارت مینی پشتیبانی می کند قرار دارد.

image

 

در پشت گوشی دوربین اصلی گوشی به همراه یک فلاش LED قرار دارند. در پایین قاب پشتی بلندگوی گوشی قرار دارد که کیفیت صدای قابل قبولی را دارد.

جنس بدنه گوشی از پلی کربنات است، ما جنس بدنه را دوست داشتیم زیرا زمانی که آن را در دست می‌گیرید حس خوبی را به شما القاء خواهد کرد.

image

 

image

 

image

 

این گوشی در دست به سختی جای خواهد گرفت و اگر دستان بزرگی مانند دستان یک بسکتبالیست نداشته باشید کمی در دست گرفتن آن دچار مشکل خواهید شد، البته می‌توانید این مسئله را در عوض داشتن یک گوشی با صفحه نمایش بسیار بزرگ 6.1 اینچ نادیده بگیرید که این صفحه نمایش بزرگ در کارهای بسیاری به کار شما خواهد آمد.

image

 

image

 

صفحه نمایش

همانطور که گفتیم اندازه صفحه نمایش این فبلت 6.1 اینچ است، این صفحه نمایش از نوع IPS+ LCD است که کیفیتی برابر 720×1280 پیکسل را دارد. تراکم پیکسلی این صفحه نمایش 241 پیکسل در اینچ است.

ما از کار کردن با این صفحه نمایش راضی بودیم و در مجموع به هیچ مشکلی برخورد نکردیم، کیفیت صفحه نمایش برای این اندازه بسیار قابل قبول است، تمام تصاویر واضح و شفاف هستند. خوانایی صفحه نمایش در زیر نور خورشید نیز مطلوب است و تمام جزئیات قابل مشاهده هستند.

پردازنده و حافظه داخلی

گوشی به پردازنده ای 4 هسته‌ای ساخت شرکت هوآوی مجهز است، سرعت این پردازنده 1.5 گیگاهرتز است. در کنار آن نیز یک رم 2 گیگابایتی برای روان تر شدن کارآیی دستگاه قرار دارد.

حافظه داخلی دستگاه 8 گیگابایت است و پشتیبانی از کارت حافظه خارجی تا 32 گیگابایت نیز وجود دارد.

در اینجا چند مورد را باید ذکر کنیم:

اول اینکه سرعت دستگاه در اجرای فرامین به علت پردازنده قوی و رم بالا قابل قبول است و در اجرای فرامین شما و باز کردن و بستن برنامه‌ها هیچ کندی مشاهده نخواهید کرد، اما این پردازنده در اجرای بازی های سنگین کارآیی مطلوبی ندارد، ما همان بازی معروف Need For Speed Most Wanted را بر روی این گوشی تست کردیم، گوشی توانست بازی را اجرا کند اما نتوانست این بازی را روان اجرا کند در ویدئویی که برای شما آماده کردیم و در لینک زیر می‌توانید دریافت کنید خواهید دید که بازی روان اجرا نمی‌شود.

دانلود ویدئوی تست بازی

حجم : 8.2 مگابایت

دوم اینکه این گوشی به علت بزرگ بودن صفحه نمایش و کیفیت خوب این صفحه بسیار وسیله مطلوبی برای دیدن فیلم است، اما همانطور که گفتیم حافظه داخلی تنها 8 گیگابایت است، بنابراین اگر قصد دیدن فیلم های با حجم بالا و تعداد بالا را بر روی این گوشی داشته باشید باید حتما از حافظه خارجی استفاده کنید. از لینک زیر می‌توانید ویدئویی از پخش یک فیلم را در این گوشی مشاهده نمایید.

دانلود ویدئوی تست نمایش فیلم

حجم: 1.2 مگابایت

دوربین

هوآوی تصمیم گرفته تا در این گوشی یک دوربین 8 مگاپیکسلی را به عنوان دوربین اصلی به کار ببرد، این دوربین توانایی عکاسی با کیفیت 3264×2448 پیکسل را دارد، در زیر این دوربین یک فلاش LED قرار دارد که برای  عکاسی در نور کم به کمک دوربین خواهد آمد. این دوربین توانایی ضبط ویدئو با کیفیت فول اچ دی را دارد.

دوربین جلو نیز کیفیت 1 مگاپیکسل را دارد که این دوربین نیز می‌تواند ویدئوهایی با کیفیت اچ دی تهیه کند.

در قسمت رابط کاربری دوربین ویژگی های جالبی توسط هوآوی گنجانده شده است، یکی از این ویژگی‌ها فیلترهایی است که می توانید بر روی عکس قرار دهید، این فیلترها را می‌توانید به صورت آنی بر روی سوژه‌ای که می‌خواهید از آن عکس بگیرید قبل از گرفتن عکس مشاهده کنید.

image

 

ویژگی دیگر این است که می‌توانید بر روی سوژه خود یکسری دستکاری‌های جالب و با مزه انجام دهید.

 

image

 

شما می‌توانید نمونه عکس‌های این دوربین را در زیر مشاهده کنید.

 

image

 

image

 

image

 

image

 

نرم افزار

 

گوشی به سیستم عامل اندروید نسخه 4.1.2 مجهز است، رابط کاربری این گوشی Emotion UI نسخه  1.5 است.

image

 

 

صفحه قفل گوشی بسیار ساده و کارامد است در اینجا شما به 3 میانبر دسترسی دارید، یکی از این میانبرها برای پیامک، یکی دیگر برای تماس و دیگری برای دوربین است. در صفحه قفل ساعت و تاریخ نیز نمایش داده می‌شوند.

 

image

 

 

 

زمانی که قفل صفحه را باز کنید صفحه اصلی نمایش داده می‌شود که می‌توانید برای آن ویجت‌های مختلف را تعیین کنید.

image

در اینجا تفاوت اساسی با گوشی های اندرویدی دیگر این است که شما دکمه‌ای به نام منو را مشاهده نمی‌کنید، با جا به جا کردن صفحه گوشی می‌توانید به اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی آن دسترسی پیدا کنید.

image

 

image

 

صفحه کلید شماره گیر گوشی رنگ سفید دارد این صفحه کلید بزرگ است و مشکلی در شماره گیری پیدا نمی‌کنید. همچنین صفحه کلید این گوشی که برای تایپ استفاده می‌شود بسیار مناسب است، فاصله دکمه‌ها از یکدیگر به علت بزرگ بودن صفحه نمایش بسیار مناسب است و به راحتی می‌توانید تایپ را انجام دهید.

image

 

image

 

نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که به علت بزرگ بودن صفحه نمایش احتمال اینکه در دسترسی به تمام دکمه‌ها به مشکل بر بخورید وجود دارد به همین خاطر هوآوی در قسمت تنظیمات خود یک گزینه‌ای را قرار داده که توسط آن می‌توانید صفحه کلید را کوچکتر کنید و آن را به سمت راست (برای افراد راست دست) و یا سمت چپ (برای افراد چپ دست) منتقل کنید تا دسترسی به دکمه‌ها آسانتر شود.

همچنین پشتیبانی از زبان پارسی به خوبی در این صفحه کلید وجود دارد.

image

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

قسمت ناتیفیکیشن پربار است و تقریبا تمام تنظیمات در آن وجود دارد، همچنین در این قسمت دکمه‌ای وجود دارد که به تنظیمات کل گوشی دسترسی پیدا خواهید کرد.

image

 

image

 

یک گزینه جالب در این گوشی وجود دارد که Profile نام دارد، این برنامه علاوه بر اینکه در قسمت ناتیفیکیشن بار وجود دارد به صورت یک آیکون بر روی صفحه نیز وجود دارد، زمانی که بر روی سوئیچ این برنامه کلیک می کنید یک شکلی مانند عکس زیر بر روی صفحه نمایش مشخص خواهد شد که بوسیله آن می‌توانید  تنظیمات زنگ تلفن خود را انجام دهید، برای مثال هنگامی که در جلسه هستید نوع Meeting و اگر قصد خوابیدن دارید نوع Sleep را انتخاب کنید. این برنامه واقعا ظاهر زیبایی دارد و ما از کار کردن با ان لذت بسیار زیادی بردیم.

 

image

 

image

 

 

پخش کننده موزیک

 

این پخش کننده تقریبا دستکاری نشده است و همان پخش کننده موزیک مخصوص اندروید است، اما ما از ظاهر رابط کاربری آن بسیار لذت بردیم، در اینجا عکس‌های کاور آلبوم در حال پخش حالت سه بعدی زیبایی دارند. در ضمن کیفیت پخش موزیک از طریق هدفون قابل قبول است و کیفیت صدای بلندگوی گوشی نیز در حدی است که گوشی شما را آزار ندهد. شما می‌توانید نمونه‌ای از کیفیت صدای این گوشی را در لینک زیر دانلود و دریافت کنید.

دانلود ویدئوی تست صدا

حجم: 1.7 مگابایت

image

image

 

image

 

 

همانطور که گفتیم بر روی قاب این گوشی هیچ دکمه لمسی و فیزیکی طراحی نشده است و دکمه های مخصوص اندروید به داخل صفحه نمایش منتقل شده‌اند (مانند گوشی‌های نکسوس) اما اگر تصور می‌کنید این دکمه‌ها حجمی از صفحه نمایش شما را اشغال کرده‌اند به راحتی می‌توانید نوار مخصوص این دکمه ها را مخفی کنید و در موقعی که به آن ها نیاز دارید به راحتی آن‌ها را برگردانید.

برای این کار باید گزینه‌ای را در تنظیمات فعال کنید، این گزینه Hide navigation Bar نام دارد، زمانی که این گزینه را فعال می کنید در کنار این سه دکمه یک فلش به سمت پایین ظاهر خواهد شد که با کلیک بر روی این فلش نوار مخفی خواهد شد و زمانی که به آن سهدکمه نیاز دارید تنها کافی است از قسمت پایین صفحه نمایش انگشت خود را به سمت بالا بکشید.

image

 

image

 

image

 

گزینه دیگری که بسیار کارآمد است Suspend button است، زمانی که شما این ویژگی را فعال می کنید در کنار صفحه نمایش شما یک دایره کوچک ظاهر خواهد شد که می‌توانید آن را به قسمت‌های مختلف صفحه جا به جا کنید. زمانی که بر روی این دایره کوچک ضربه می زنید این دایره کوچک تبدیل به یک دایره بزرگ خواهد شد که در ان 4 گزینه وجود دارد، ذر اصل این 4 گزینه 4 میانبر به 4 برنامه کاربردی است، یکی از این برنامه‌ها ماشین حساب است که با انتخاب آن یک ماشین حساب کوچک برای شما بر روی صفحه ظاهر خواهد شد. گزینه دیگر میانبری به قسمت گالری گوشی است، گزینه سوم میانبری به قسمت پیامک های شما است و در نهایت با انتخاب گزینه چهارم یک برگه یادداشت کوچک باز خواهد شد که به راحتی می توانید بر روی آن یادداشت بگذارید.

image

 

image

 

image

 

image

 

 

مرورگر گوشی همان مرورگر اصلی اندروید است، سرعت لود صفحات در این مرورگر مطلوب است و قابلیت زوم کردن آن نیز به خوبی هر چه تمام تر کار می‌کند، گرچه با این اندازه بزرگ صفحه نمایش بعید می‌دانیم که نیازی به زوم کردن در هنگام مرور اینترنت داشته باشید.

image

 

از رابط کاربری این گوشی بسیار خوشمان آمد، علاوه بر تصاویر پس زمینه زیبایی که هوآوی برای آن در نظر گرفته بود، شما می‌توانید تنظیمات را طوری قرار دهید که هر چند وقت یکبار تصویر پس زمینه به صورت خودکار تعویض شود ( زمان این تعویض را خودتان می توانید انتخاب کنید) حتی تعویض این تصاویر پس زمینه با تکان دادن گوشی نیز امکان پذیر است.

اما جالب ترین قسمت بخش تم‌های گوشی است که به طور کلی ظاهر گوشی را عوض خواهد کرد، این تعویض ظاهر از صفحه قفل گرفته تا آیکون ها انجام خواهد شد و به شما این احساس را منتقل می‌کند که گویی یک گوشی جدید را در دست گرفته‌اید.

image

 

image

 

باتری

گوشی به یک باتری 4050 میلی آمپری مجهز است، برای یک فبلت با این اندازه صفحه نمایش این باتری ضروری است، این باتری حقیقتا از پس فبلت به خوبی برمی‌آید، ما در مجموع از کارکرد باتری رضایت داشتیم و در استفاده از ان به مشکل خاصی بر نخوریدیم.

نظر جی اس ام

از مزایای این فبلت به طور کلی می‌توان اندازه بزرگ صفحه نمایش، جنس بسیار خوب بدنه، دوربین خوب، صفحه نمایش با کیفیت را نام برد. اما اگر بخواهیم معایب فبلت را نیز بگوییم می‌توانیم به اندازه بزرگ گوشی، پردازنده نه چندان قدرتمند ( در عین حال که 4 هسته‌ای است)، حافظه داخلی کم گوشی اشاره کنیم.

اگر شما قصد خرید یک فبلت را دارید که بتوانید از اندازه بزرگ صفحه نمایش و کیفیت خوب  آن لذت ببرید و باتری آن نیز به خوبی پاسخگوی شما باشد اما در عین حال از اندازه بزرگ آن ناراحت نباشید ما حتما خرید این فبلت را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (152 نظر)

MohammadReza

۱۳۹۵/۶/۲۵
بله ساپورت میکنه

مهمان

۱۳۹۳/۱۰/۲۹
این مدل با رام 1 گیگ هم تولید شده؟ یا فقط من دارم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

مهمان

۱۳۹۳/۹/۲۷
دوستانی که این فبلت رو دارن این مدل otg ساپورت میکنه؟

مهمان

۱۳۹۳/۹/۲۴
سلام.می خواستم بدونم کسایی که این گوشی رو دارن وقتی به اینستاگرام شخصی میرین اون متن که برای پستی میزارن رو فارسی مییاره.منم میخوام اسن گوشیرو بخرم فقط میخوام این مطلب رو بدونم.خواهشا اگه بشه جواب بدین .ممنونم

مهمان

۱۳۹۳/۸/۲۰
سلام و . می تونم بپرسم این گوشی خروجی مینی اچ دی ام ای برای اتصال دارد یا نه مخصوصا به دستگاههای دیگر ؟ با تشکر