خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Samsung Galaxy Tab 2 7.0

بررسی تخصصی Samsung Galaxy Tab 2 7.0

بازیگر جدید ژانر " 7 اینچی" سامسونگ

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۱/۶/۸

به نظر می‌رسد سامسونگ هدف یک تبلت برای هر نفر را با جدیت دنبال می‌کند. با وجود انواع مختلف Galaxy Tab های موجود در بازار، به نظر می‌رسد سامسونگ با عرضه Galaxy Tab 2 7.0 می‌خواهد یک تبلت منحصر به فرد در اختیار هر کاربر قرار داده باشد.

 

تنها شش ماه پس از عرضه Galaxy Tab 7.0 Plus، Tab 2 7.0 با سخت افزاری عرضه شده است که از بسیاری جهات ارتقا پیدا نکرده است. این تبلت از همان صفحه نمایش 7 اینچی PLS LCD  و امکانات ارتباطی مشابه با Plus برخوردار است. حتی قدرت پردازنده نیز از یک پردازنده 2 هسته‌ای 1.2 گیگاهرتزی به یک پردازنده 2 هسته‌ای یک گیگاهرتزی کاهش داده شده است.

 

image

 

از نظر نرم افزاری اما داستان کاملا متفاوت است، چرا که محصول جدید سامسونگ از نسخه بهتری از اندروید نسبت به Plus استفاده می‌کند. Android ICS 4.0.3 در Tab 2 پاسخ دهی بسیار بهتری نسبت به Honeycomb دارد که در کل تجربه کاربری بهتری را به ارمغان می‌آورد؛ و البته Galaxy Tab 2 7.0 قیمت پایین‌تری نسبت به Tab 7.0 Plus دارد.

 

image

 

اگر به دنبال تبلتی کوچک‌تر، سبک‌تر و قابل حمل تر از iPad هستید، خبرهای خوبی برای شما داریم. تبلت های 7 اینچی امسال شاهد تحول عظیمی خواهند بود و در این رده شاهد عرضه محصولاتی چون Samsung Galaxy Tab 7.7، Samsung Galaxy Tab 8.9 و Motorola Xoom 2 Media Editonx و حتی بر طبق شایعات iPad Mini خواهیم بود. حالا زمان آن رسیده است تا نگاهی به Samsung Galaxy Tab 2 7.0 بیاندازیم.

 

image

 

مشخصات کلی

شباهت میان Galaxy Tab 2 7.0 و Galaxy Tab 7.0 انکار ناپذیر و عجیب است. هر دوی آن‌ها طراحی بسیار ساده‌ای دارند، گوشه‌های آن‌ها به صورت گرد طراحی شده و طراحی کناره پشتی آن‌ها هم مشابه است.

image

 

Galaxy Tab 2 7.0 همانند Plus، از صفحه نمایشی 7 اینچی از نوع PLS LCD و با رزولوشن 600×1024 پیکسل بهره می‌برد. با اینکه این صفحه نمایش از کوچک‌ترین صفحه نمایش‌ها در میان تبلت های سامسونگ است و از رزولوشن پایینی نسبت به آن‌ها بهره می‌برد، اما در میان تبلت های 7 اینچی ویژگی‌های آن، مشخصه‌ای استاندارد است.

Galaxy Tab 2 7.0  فاقد کنترل‌های سخت افزاری در نمای جلویی آن است. البته از زمان عرضه Honeycomb به بعد، تبلت‌ها نیازی به این کنترل‌ها برای بهبود تجربه کاربری ندارند.

image

 

طراحی

تمامی آنچه در نمای جلویی تبلت، توجه ما را به خود جلب می‌کند، دوربین، سنسورها و گوشی خروجی صدای مخاطب است. بله می‌توانید تبلت را در دست گرفته و از آن به عنوان گوشی استفاده کنید، اما استفاده از هدست برای مکالمه با تبلت کار عاقلانه‌تری به نظر می‌رسد. البته گوشی خروجی صدای مخاطب در نسخه Wi-Fi تبلت، دیده نمی‌شود.

image

در کنار بالایی سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد و میکروفن ثانویه که برای ضبط صدا در هنگام فیلم‌برداری به کار برده می‌شود، به چشم می‌خورند. میکروفن دیگر در کناره پایین قرار گرفته است و با اجرای نرم افزار دوربین هشداری برای جلوگیری از پوشاندن میکروفن‌ها به شما نمایش داده می‌شود. Samsung Galaxy Tab 2 7.0 از یک کانکتور 30 پین برای شارژ و اتصال به کامپیوتر بهره می‌گیرد که در پایین تبلت و میان دو اسپیکر جای داده است. باید مراقب باشید که هنگام در دست گرفتن تبلت به شکل افقی، دستتان را بر روی اسپیکر قرار ندهید. میکروفن اصلی نیز در کناره پایینی جای گرفته است.

پورت‌هایی با کاربردهای چند گانه مانند کانکتور 30 پین تعبیه شده در Galaxy Tab 2 7.0  به معنای آن است که برای شارژ و اتصال تبلت به کامپیوتر به یک کابل اختصاصی نیاز دارید. با اتصال به کامپیوتر تبلت شارژ نمی‌شود اما مقدار انرژی کوچکی برای آن تامین می‌شود تا حداقل شارژ تبلت از میزان موجود کمتر نشود. نبود امکان شارژ تبلت از طریق USB در میان همه تبلت ها مشکل مشترکی است اما این به معنای آن نیست که کاربران آن را دوست داشته باشند.

کناره‌های تبلت میزبان بسیاری از کنترل‌های آن است. درسمت چپ اسلات کارت حافظه microSD و شیار جایگیری سیم کارت که هر دو با درپوش‌های پلاستیکی محافظت می‌شوند، به چشم می‌خورد. طبق روال، خبری از شیار جایگیری سیم کارت در نسخه Wi-Fi تبلت هم نیست.

image

کناره سمت راست میزبان کلیدهای تنظیم صدا و روشن/ خاموش / قفل گوشی است. کناره پشتی تبلت دوربین سه مگاپیکسلی آن را در خود جای داده است. پلاستیک استفاده شده در این قسمت از بافت خاصی استفاده کرده که علاوه بر نرم بودن در برابر اثرات انگشت، مقاوم بوده و لمس آن‌ها بسیار لذت بخش است. به دلیل اینکهGalaxy Tab 2 7.0  فاقد فلاش است، این بار در اطراف لنز آثاری از آیتم‌های دیگر به چشم نمی‌خورد.

Samsung Galaxy Tab 2 7.0 از یک باتری 4000 میلی آمپری برخوردار است. همانند سایر تبلت ها، امکان باز کردن کناره پشتی را ندارید و بنابراین خبری از باتری قابل تعویض نیست.

به آسانی و با استفاده از یک دست می‌توان با Samsung Galaxy Tab 2 7.0 کار کرده و آن را به راحتی در جیب کت جای داد. انحنای کناره پشتی تبلت سبب نمی‌شود تا ضخامت کمتری را در مورد آن احساس کنید اما در دست گرفتن تبلت را آسان‌تر می‌کند.

عملکرد Samsung Galaxy Tab 2 7.0

 با وجود اندروید 4.0 و مجهز شدن Galaxy Tab 2 7.0  به یک پردازنده 2 هسته‌ای یک گیگاهرتزی، می‌توان آن را با Motorola Xoom و Samsung Galaxy 10.1  مقایسه کرد. پیش از این دیده بودیم که برخی تبلت ها در اجرای بازی‌ها و با افت نرخ فریم، عملکرد چندان خوبی از خود به جای نمی‌گذارند اما قطعا Tab 2 7.0  با کمک گرفتن از قدرت پردازشی خود با مشکل چندانی در این مورد مواجه نخواهد شد.

در آزمون صفحه کلید مجازی این تبلت در حالت عمودی تایپ با آن در نرم افزاری چون Polaris Office با دقت بسیار بالایی صورت می‌گیرد، هرچند گاهی اوقات به جای کلید A، به اشتباه کلید Caps کلیک می‌شود. در حالت افقی مشخصا فضای بیشتری در اختیار شماست اما تایپ با دو دست و دست‌یابی به کلیدها چندان آسان به نظر نمی‌رسد.

image

ما در بررسی‌های خود کلا با دوربین‌های تبلت ها مشکل داریم و دوربین Samsung Galaxy Tab 2 7.0 هم از این امر مستثنی نیست. ترکیب یک دوربین نه چندان عالی سه مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و بدون حتی فلاش LED سبب می‌شود تا عکس‌هایی پر از نویز در اختیار کاربر قرار گیرد. همین موضوع در مورد ضبط ویدیویی 720p دوربین نیز صادق است و بنابراین نباید انتظار زیادی در این بخش داشته باشیم. دوربین ثانویه گوشی از رزولوشن VGA برخوردار است و مسلما تنها برای تماس‌های ویدیویی به کار شما خواهد آمد.

اگر می‌خواهید از تبلت برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنید، باید گفت کیفیت صدای آن در حد عالی نیست و هنگامی که آن را به صورت افقی در دست می‌گیرید، جلوگیری از پوشیده شدن اسپیکرها به دلیل جای قرارگیری آنها اصلا کار آسانی نیست.

ما باتری تبلت را که سامسونگ ادعا می‌کند تا هفت ساعت شارژ نگه می‌دارد تست کردیم و با وجود مرور وب، بازی و تماشای ویدیوها، توانستیم تا دو روز بدون شارژ مجدد از آن استفاده کنیم. 

دوربین 3.15 مگاپیکسلی

دوربین 3.15 مگاپیکسلی Galaxy Tab 2 7.0 امکان ضبط ویدیوهایی با رزولوشن 720p و دوربین ثانویه تبلت هم امکان ضبط ویدیویی VGA را دارند. با توجه به اینکه تبلت ها کلا ابزارهای مناسبی برای عکاسی نیستند، احتمالا همین امکانات بتوانند تمامی نیازهای شما را برطرف سازند.

به هر حال، این دو دوربین برای گفتگوهای تصویری، برخی نرم افزارهای واقعیت افزوده و شاید ثبت گه‌گاه یک یا دو عکس در خدمت شما هستند.

رابط دوربین در واقع بزرگ‌تر شده همین نرم افزار در گوشی‌های سریGalaxy  است، تنظیمات در سمت چپ و کلید شاتر و همین طور کلید سوییچ میان عکاسی و فیلم‌برداری در سمت راست تعبیه شده‌اند.

عکس‌های گرفته شده برای رده 3 مگاپیکسلی ها بسیار خوب هستند، نویز کم، سطح جزئیات بالا، رنگ‌های زنده از ویژگی‌های عکس‌های ثبت شده‌اند اما دامنه پویای دوربین عالی نیست و منجر به به وجود آمدن جلوه‌های نامطلوب در نواحی روشن عکس‌ها می‌شود.

در هر حال دوربین Samsung Galaxy Tab 2 7.0 بسیار خوب است و به نظر می‌رسد بیش از آنچه که لازم است، ارائه می‌دهد.

image

 

ویدیوهای HD بسیار خوب

رابط بخش فیلم‌برداری نیز تفاوت زیادی با بخش عکاسی ندارد. تنها گزینه‌های کمتری در اینجا در دسترس کاربران قرار داده می‌شود. Samsung Galaxy Tab 2 7.0 قادر به ضبط ویدیوهایی با رزولوشن 720P است.

ویدیوهای ضبط شده بسیار خوب، با سطح جزئیات بالا، نویز کم و در کل روان هستند.

image

 

امکانات ارتباطی عالی

Galaxy Tab 2 7.0 با وجود پشتیبانی از Wi-Fi a/b/g/n و سازگاری با هر دو باند فرکانسی 2.4 و 5 گیگاهرتزی، عملکرد فوق‌العاده ای در بخش ارتباطی دارد. Wi-Fi Direct و DLNA هم در دسترس هستند.

اسلات کارت حافظه تعبیه شده هم سبب می‌شود تا برای افزایش فضای ذخیره سازی بتوانید از کارت‌های microSD با گنجایش 32/16/32 گیگابایت کمک بگیرید.

مثل همیشه سامسونگ این بار هم امکان پشتیبانی از USB On The Go را در اختیار کاربران قرار داده است اما برای استفاده از آن نیاز به خرید یک مبدل جداگانه دارید. با وجود این تبدیل می‌توانید کارتخوان ها، فلش‌ها و دیگر ابزارهای سازگار را به تبلت تان متصل کرده و از طریق File Manager به محتویاتشان دسترسی داشته باشید. این تبلت از موس و صفحه کلید نیز پشتیبانی می‌کند اما برای تبلت های انواع بلوتوثی این ابزارها انتخاب‌های بهتری به شمار می‌آیند.

باوجود تمام امکانات ارتباطی ذکر شده متاسفانه در Samsung Galaxy Tab 2 7.0 از پشتیبانی از NFC خبری نیست.

نتیجه گیری

بعید به نظر می‌رسد در دنیای تبلت های اندرویدی، تبلتی را بتوانید بیابید که نسبت به Samsung Galaxy Tab 2 7.0، آسان‌تر در دستانتان جای بگیرد. این تبلت از سخت افزار توانمند و کیفیت ساخت فوق‌العاده ای برخوردار است و قیمت مناسب آن را نسبت به دیگران متمایز می‌سازد. دوربین علیرغم سنسور کوچک آن عالیست و Android Ice Cream Sandwich هم یکی از بهترین تجارب کاربری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

البته همه چیز هم عالی نیست و نکاتی مأیوس کننده چون صفحه نمایش PLS LCD هم در آن دیده می‌شوند که برای تبلتی در حد آن اصلا جذاب نیست. البته با این قیمت، انتظار هر صفحه نمایشی بهتر از آن اصلا قابل تصور نبود.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (82 نظر)

ارش

۱۳۹۶/۲/۱۶
سیم شارژرتون رو تعویض کنید.

ارش

۱۳۹۶/۲/۱۶
با سلام من تقریبا سه سال این تبلتو داشتم بزرگترین ایرادش رم پایین پروسسورش هست چند روز قبل هم بکلی دیگه روشن نشد و هرکجا بردمش نتونستند تعمیرش کنند.موفق باشید.

کیارش

۱۳۹۵/۷/۱۷
دقیقا برای منم همین مشکل هست

kiana

۱۳۹۵/۴/۲۵
سلام من یه سالی هست این تبلت رو دارم ولی چند وقته که یا شارژنمیشه یا همین ک از شارژ درش میارم خاموش میشه و بعد روشن نمیشه میشه راهنماییم کنید چیکار کنم .ممنون

امیر ارسلان

۱۳۹۴/۶/۴
سلام
من یک تبلت سامسونگ مدل تب تو دارم نمیدونم چرا تا در برق میزارمش روی علامت شارژش ضربه در قرمز میاد ولی گهگاهی هم درست میاد لطفا مشکل من رو زود بگین با تشکر