خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی گلکسی تب 7.7

بررسی تخصصی گلکسی تب 7.7

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۱/۵/۱

معرفی

 

صف تبلت های اعجاب انگیز سامسونگ اکنون به نسل دوم رسیده است،اما تبلتی که به تازگی بیرون آمده چه از نظر اندازه و چه از نظر رده سنی جدیدترین آنها است.

 

گلکسی تب 7.7 اینچی بسیار نازک و بسیار سبک سامسونگ با صفحه نمایش سوپر آمولد میتواند یکی از گجت هایی باشد که آی پد شرکت اپل باید ازآن واهمه داشته باشد.

 

بیشتر تبلت های بازار توسط چیپ ست های دو هسته ای مجهز شده اند و مشکلی نیست که گلکسی تب 7.7 هم دارای این ترکیب باشد. برای بعضی از هم رده های این تبلت ممکن است ادامه کار سخت باشد چون مطمئنا به زودی این تبلت های دوهسته ای در پشت سر خود   تبلت های 4 هسته ای را خواهند دید که با سرعت در حال نزدیک شدن به آن ها هستند اما آن زمان هنوز محقق نشده است. چیپ Exynos SoC سامسونگ به همراه هسته های  1.4 گیگا هرتزی به اندازه ی کافی برای این تبلت 7.7 اینچی مناسب خواهد بود.

image

 

image

 

image

 

image

 

عاملی  که گلکسی تب 7.7 رو بسیار خاص کرده است صفحه با کیفیت و اندازه جمع و جور آن است، این تبلت اولین و تنها تبلتی است که از نمایشگر سوپر آمولد پلاس بهره گرفته – مجبور نیستید حرف ما رو باور کنید – اما این صفحه واقعا زیباست. به همان اندازه  گلکسی تب 7.7 تنها تبلتی است  تا این زمان که با صفحه ای به اندازه 7.7 اینچ مجهز شده است.

 

بنابراین آیا اصرار سامسونگ بر این است که یک  خلاء ای را پیدا کند که در ذهن هیچ شخص دیگری نیست و به آن اهمیت داده نمیشود و این خلاء را با گلکسی تب 7.7 بخواهد پر کند؟

 

قبل از اینکه ما بخوایم جواب مشخصی به این سوال بدهیم زمینه های زیادی برای توضیح هستند ،اما صادقانه ما میتوانیم ببینیم که افراد به چه شکلی به دنبال یک تبلت واقعا جمع و جور و قابل حمل هستند.

 

ویژگی های کلیدی

-          صفحه نمایش لمسی خازنی سوپر آمولد پلاس 7.7 اینچی با 16 میلیون رنگ با رزولوشن 1280 x 800 پیکسل

-          فقط 340 گرم وزن

-          چیپ ست Exynos : با پردازشگر 2 هسته ای 1.4GHz ARM Cortex-A9، 1 گیگا بایت رم و Mali-400MP GPU

-          سیستم عامل آندروید 3.2 لانه زنبوری با رابط کاربری تاچ وایز UX UI ( قابلیت آپدیت به آندروید 4 بستنی حصیری )

-          ویژگی های  ارتباطی : Quad-band GPRS/EDGE and quad-band 3G with HSPA

-          قابلیت تماس تلفنی ، پیام کوتاه و پیام های چندرسانه ای ( MMS )

-          حافظه داخلی 16/32/64 گیگا بایت

-          دوربین اصلی 3.2 مگا پیکسلی با فوکوس اتوماتیک، با رزولوشن 2048x1536 پیکسل ، فلش LED و برچسب گذاری جغرافیایی

-          دوربین جلو 2 مگا پیکسل ، تنها برای مکالمه تصویری

-          قابلیت ضبط ویدیو با فرمت 720p HD با 30 فریم در ثانیه با قابلیت ضبط صدا به صورت استریو

-          اسپیکر های استریو

-          وای فای 802.11 a/b/g/n ، قابلیت تبدیل شدن به مودم روتر

-          بلوتوث ورژن 3

-          خروجی HDMI و USB ( نیاز به مبدل دارد )

-          کارت خوان microSD

-          جک صدای استاندارد 3.5 میلیمتری

-          پشتیبانی از فلش 11 در صفحات اینترنت

-          جی پی اس داخلی و قطب نمای دیجیتال

-          قابلیت پخش ویدئو با فرمت های 1080p DivX/XviD/MKV با زیرنویس

-          حسگر شتاب سنج - حسگر ژیروسکوپ

-          قابلیت ویرایش اسناد آفیس

-          باطری قابل شارژ 5100 میلی آمپری

 

 

معایب اصلی

-          باطری غیر قابل تعویض

-          ارتباط دهنده 30 پینی اختصاصی برای شارژ و ارتباط با کامپیوتر

-          عدم امکان ضبط ویدیویی فول اچ دی ( شاید با آپدیت سدن به آندروید 4 درست شود)

-          هنوز نسخه 4 آندروید برای آن درست نشده

-          داک کیبورد تنها در حالت portrait کار میکند

-          قیمت بالا

 

در کنار ظاهر زیبایی که این تبلت دارد که بیشترین علت آن به صفحه سوپر آمولد پلاس  مربوط می شود گلکسی تب 7.7 سعی دارد از بقیه جهات هم موفق باشد.

 

چیپ ست Exynos ، راه های ارتباطی زیاد ، توانایی های مولتی مدیایی فراوان تمام اینها یک دستگاه تحسین برانگیز را بوجود می آورند. قابلیت برقراری تماس اصلی ترین علت ترقی این گجت است که شما را از به همراه داشتن یک تلفن همراه اضافه  راحت می کند.

 

در حقیقت سایز جمع و جور این دستگاه برتری دارد به تمام خصایص آن که باعث میشود گلکسی تب گزینه خیلی خوبی باشد برای کسانی که فکر میکنند حمل و نقل  آی پد و دیگر تبلت های 10 اینچی بسیار عذاب آور است. البته آی پد جدید و بعضی از تبلت های 10 اینچی اخیرا انتظارات رو برای صفحات نمایش با کیفیت بالا بیشتر کرده اند اما گلکسی تب 7.7 خیلی از نظر تراکم واقعی پیکسل ها عقب نیست.

 

image
image

 

image

 

سوالات و چیزهای زیادی در مورد گلکسی تب هست که ما به آن ها خواهیم پرداخت و سعی میکنیم به آن ها اشاره کنیم، در ادامه سخت افزار این تبلت را بررسی خواهیم کرد.

 

بررسی محتویات جعبه

 

گلکسی تب 7.7 در یک جعبه کاغذی که بسیار عریض تر از خود تبلت است ارائه می شود،درون جعبه شارژر، کابل USB  ، هدفون داخل گوشی 3.5 میلیمتری مجهز به میکروفون ، دکمه تماس و کنترل صدا وجود دارد همچنین یک سری سر گوشی اضافی برای هدفون وجود دارد.

 

image

 

image

طراحی و کیفیت ساخت

خوب، تنها تبلت 7.7 اینچی در دنیا مجبور نیست که سخت تلاش کند تا بتواند سر پا و پایدار بماند.

    حقیقتاً اندازه به تنهایی نمی‌تواند به شما کمک کند تا از بین 7 اینچی‌ها یکی را در نظر بگیرید. گلکسی تب 7.7 اینچی خیلی بزرگ‌تر از 7 اینچی‌های سامسونگ نیست. و همین طور از لحاظ اندازه نیز هم اندازه تبلت پلی بوک بلک بری می‌باشد. و فقط خیلی باریک‌تر از آن است.  نسل دوم تبلت‌های گلکسی سامسونگ تنها با یک سری تغییرات جزئی در طراحی بدنه نسبت به گلکسی تب 7.7 خواهند آمد. به‌درستی این وضعیت وجود دارد که ما به دنبال تبلتی هستیم که بیشتر از یک کاربرد از آن انتظار داریم. بعضی از آن‌ها دارای طراحی باریک، بدنه آلومینیومی، صفحه سوپر آمولد پلاس هستند.

گلکسی تب 7.7 یکی از نخستین بر انگیزترین تبلت‌های دنیا است.

image

با وجود تمام درجات عالی که این گجت شایسته آن می‌باشد، طراحی نمی‌تواند تنها راه‌گشای فروش گلکسی تب 7.7 باشد. 

نقش کلیدی در فروش این گجت مسلماً به صفحه‌ی 7.7 اینچی سوپر آمولد پلاس با رزولوشن 800×1280 پیکسلی آن بر می‌گردد. هیچ چیز ویژه‌ای در مورد رزولوشن و بعضی از تبلت‌های 7‌اینچی مانند Huawei-MediPad   و TosHiba    و Thriwe7 وجود ندارد. حتی با این وجود ،تراکم پیکسلی را به بالای PPi 200 سوق می‌دهند.

   اگر شما قبل از این ریاضی کار کرده باشید می‌توانید درک کنید که گلکسی تب 7.7 نزدیک به PPi  196 تراکم پیکسلی دارد و صفحه‌ی رتینای آی پد جدید یک استانداردی را در تراکم پیکسلی PPi 264 در تبلت‌ها بنیان‌گذاری نموده است.

 

image

 

اما اگر کیفیت دیداری عکس‌های صفحه سوپر آمولد پلاس یک قانون اجباری باشد گلکسی تب 7.7 اینچی هیچ جای‌گزینی ندارد. واقعاً هیچ نیازی نیست که به بحث در مورد کیفیت عکس در صفحات آمولد پرداخته شود. عمق رنگ مشکی، کنتراست بسیار بالا، اشباعیت رنگ‌ها، قابلیت دید بسیار بالا در زیر نور خورشید به صفحات ال سی دی چیزی را می‌دهد که همیشه آرزویش را داشته اند.

    زاویه دید گلکسی تب 7.7 تحسین بر انگیز است. هیچ از بین رفتگی رنگ در آن مشاهده نمی‌شود. مگر این که به صفحه در حد نهایت زاویه دید آن نگاه شود.

 

image

 

هیچ یک از صفحات تبلت‌ها حتی نمی‌توانند به گرد پای این صفحه از لحاظ زاویه‌ی دید برسند.

امروزه بعضی از تبلت‌ها بر روی رزولوشن تمرکز کرده اند و صفحات P 1080 دیگر آرزویی برای آینده نیستند. صفحه‌ی رتینای آی پد جدید یک جهش شگفت‌آور بود و بعضی دیگر مانند Huavei- Mediapad    و بعضی از تبلت‌های ایسوز نیز زیاد از آن دور نیستند.

    گلکسی تب 7.7 مجبور است شکست را بپذیرد یا وارد جنگ شود. صفحه‌ی 1536* 2048 آی‌پد جدید به طور عالی و قابل ملاحظه‌ای شفاف می‌باشد، بیشتر از آن چیزی که از یک تبلت انتظار دارید، اما کارآیی آن در زیر نور خورشید در حد متوسط می‌باشد و این اصلی‌ترین نقطه     نا امیدی برای صفحه نمایشی با این کیفیت می‌باشد. صفحه نمایش سوپر آمولد پلاس گلکسی تب 7.7 به طور غیر قابل مقایسه‌ای کارآیی بهتری در فضای باز دارد. این نمی‌تواند برتری خیلی بزرگی باشد اگر شما قصد داشته باشید تبلت خود را بیشتر در فضای بسته به‌کار ببرید. هیچ چیز دیگری به جز یک صفحه آمولد نمی‌تواند موجب بالا بردن تب 7.7 به عنوان یک وسیله‌ی قابل حمل باشد. مانند دیگر اعضای گروه آندروید.

    گلکسی تب 7.7 نیز کنترل‌های سخت افزاری کمی دارد و بیشتر کنترل‌ها با صفحه‌ی لمسی آن انجام می‌شود، بنابر این نیازی به هیچ یک از دکمه‌های سخت افزاری بر روی قاب جلویی نیست تنها چیزهایی که در قاب جلویی وجود دارد خروجی صدای گوشی و دوربین مکالمه‌ی تصویری می‌باشد.

 

image

 

ر خلاف گلکسی تب 8/9 و گلکسی تب 10/1، گلکسی تب 7/7 از ابتدا بر پایه ی ایستاده (پرتره) طراحی شده است. وقتی شما آن را در این این حالت نگه می‌دارید خروجی صدای گوشی در مکانی که باید باشد تعلق می‌گیرد. البته چرخش 4 طرفه‌ی صفحه نمایش به شما این امکان را می‌دهد که از تبلت خود به هر شکلی که دوست دارید استفاده نمایید. اما حالت پرتره به نظر می‌آید که حالت پیش فرض می‌باشد.

نا امید کننده است که اگر از کیبورد اصلی سامسونگ استفاده نمایید شما هیچ انتخابی ندارید. خروجی شارژ و داک در سمت کوچک‌تر تبلت قرار گرفته‌اند و بلندگوهای استریو در قسمت زیرین تبلت قرار دارند. که برای قرار گرفتن بلندگو‌ها بهترین جا نیستند.

بخش‌های دیگری که در پایین تبلت قرار دارند عبارتند از:

    دهانه میکروفن، و پورت مخصوص سامسونگ که برای شارژ، وصل شدن به کامپیوتر به کار می‌روند. و همین طور قابلیت خروجی HD تلویزیون را فراهم می‌کند هر دو قابلیت خروجی تلویزیون  و استفاده از USB نیازمند به مبدل‌هایی هستند که در جعبه‌ی اصلی وجود ندارند.

 

image
image

 

یک سوراخ میکروفن دیگر و جک صدای 5/3 میلی متری در قسمت بالای گلکسی تب تعبیه شده است.

 

image

در قسمت چپ کارت‌خوان  microSD   و قسمت سیم کارت قرار گرفته‌اند که هردوی آن‌ها با یک درب پلاستیکی پوشیده می‌شوند. قسمت کارت‌خوان مموری کارت به شما این امکان را می‌دهد تا حافظه‌ی داخلی را تا 32 گیگا بایت افزایش دهید و مدل ارزان‌تر 16 گیگا بایتی را به یک تبلت کامل‌تر تبدیل کنید.

 

image

 

image

 

image

 

در قسمت راست گلکسی تب 7/7 تنها دکمه‌های سخت افزاری که به چشم می‌خورند دکمه‌ی ولوم و دکمه‌ی خاموش/ قفل است.

image

 

در این جا بررسی سخت افزاری را با بررسی قسمت پشت تبلت کامل می‌کنیم جایی که لنز 15/3 مگا پیکسلی دوربین قرار دارد. با تبلت‌ها به راحتی نمی‌توان عکس گرفت. بنابراین دوربین بیشتر یک وسیله جانبی است تا یک قسمت مهم از تبلت.

به همین علت ما دلیلی نمی‌بینیم که توجه زیادی به خصوصیات دوربین گلکسی تب 7/7 داشته باشیم. به هر حال آن اندازه‌ای که کاربران به آن نیاز دارند در آن امکانات  وجود دارد.

 

image
image

 

image

 

این تبلت به یک باتری 5100 میلی آمپری تجهیز شده است که در کنار صفحات کم مصرف آمولد گلکسی تب 7/7 را به یکی از بهترین تبلت‌ها در مدت زمان استفاده از باتری تبدیل می‌کند. در آزمایشی که ما بر روی باتری انجام دادیم گلکسی تب توانست به نمره‌ی (عدد) 80  ساعت دست پیدا کند و این به این معنا می‌باشد که اگر شما از دستگاه خود هر روز به مدت یک ساعت برای تماس تلفنی، وب‌گردی و پخش ویدئو استفاده نمایید شما باید آن را هر 80 ساعت یک بار شارژ نمایید. باتری دستگاه غیر قابل جایگزین می‌باشد. اما امروزه این قسمتی از خصوصیات هر تبلت است.

 

image

 

گلکسی تب 7/7 بدون هیچ گونه ایرادی ساخته شده است و با ساخت خوبی که داشته است آن را از بقیه تبلت‌ها جدا نموده است و شما باید آن را در دستان خود بگیرید تا احساس کنید چه میزان این دستگاه باریک و سبک می باشد.

قابلیت حمل این گجت یکی از نقاط قوت فروش گلکسی تب می‌باشد. و ظاهر زیبا و احساس خوبی که در اثر دست گرفتن این تبلت در شما ایجاد می‌کند نادیده گرفته نخواهد شد.

بدنه‌ی آلومینیوم کاری شده و صفحه‌ی آمولد تمام ویژگی‌هایی را که لازم دارد به آن می‌دهد.

 

آندروید لانه زنبوری به زودی تبدیل به بستنی حصیری می شود

 

سیستم عامل گلکسی تب 7/7 به طور پیش فرض آندروید 2/3 لانه زنبوری است ، اما آندر.ید بستنی حصیری برای این دستگاه در حال آماده شدن است .

این تبلت همانند دیگر تبلت های سامسونگ از تاچ وایز یو آی بهره می برد ، افزونه های تاچ وایز زیبا می باشند اما شما نباید انتظار تغییرات خیلی زیادی را همانند تغییراتی که شرکت ها در گوشی های هوشمند خود می دهند داشته باشد . این تغییرات فقط شامل تعدادی به روز رسانی های لمسی است تا به گلکسی تب 7/7 برای اجرای سیستم عامل شلوغ لانه زنبوری کمک کنند . به احتمال خیلی قوی شما با این نسخه از آندروید لانه زنبوری که ما در گلکسی تب 7پلاس دیده ایم آشنایی دارید . ما قصد داریم یک بار دیگر و احتمالا برای آخرین بار به بررسی آن بپردازیم .

آندروید بستنی حصیری تغییرات ظاهری کمی را همانند طراحی دوباره قسمت تنظیمات و گزینه های زمینه اصلی در کنار بهبود ظاهر به همراه داشته است . بستنی حصیری از پایه برای تبلت ها طراحی شده است اما لانه زنبوری دارای کنترل های آندرویدی است که ما در گوشی های هوشمند دیده ایم .

دکمه های موقعیت یاب در قسمت سمت چپ و پایین صفحه اصلی تعبیه شده اند میانبر جستجوی گوگل در قسمت بالا و سمت چپ قرار دارد . کشوی برنامه ها در قسمت بالا سمت راست و محدوده اخطار ها (ناتیفیکیشن ها ) به همراه دکمه های دسترسی سریع در پایین ترین گوشه ی سمت راست قرار گرفته اند . نوار ابزار در قسمت پایین دیگر حالت پایدار ندارد ، یک ضربه بر روی فلش صفحه را به آن سمت خواهد چرخاند و 8 میانبر ظاهر خواهند شد با کلیک بر روی هر کدام از آن ها یک ویجت باز خواهد شد که به شما این اجازه را می دهد تا آزادانه آن را در تمام صفحه حرکت دهید . آن ویجت در بالای همه ی برنامه ها باز خواهند ماند تا آن را ببندید یا به صورت تمام صفحه باز کنید .

 

image

 

image

 

همه ی آیکون های میانبر های نوار ابزار که برنامه های کوچک نامیده می شوند مخصوص سامسونگ می باشند . آن ها شامل نوار وظیفه داخلی ویجت های تلفن و پیام کوتاه ، ساعت جهانی و برنامه ی یادداشت با قلم ، تقویم ، ماشین حساب و یک پخش کننده موزیک می باشند اغلب گزینه ها پوشش داده می شوند بنابر این شاید خیلی نیاز نباشد در دستگاه جستجو کنید .

 

image

 

image

 

image

 

محدوده اخطار ها سوئیچ های ارتباطی دارد که ما از نسخه تاچ وایز گوشی های هوشمند آن ها را می شناسیم آن ها گزینه های بیشتری را از بر چسب تنظیمات سریع لانه زنبوری -  که شامل کنترل های جی پی اس ، وای فای و بلوتوث می باشند – در اختیار قرار می دهند که شما را از تلاش بیشتر برای ورود به منوی تنظیمات بی نیاز می کند بقیه سوئیچ ها شامل اخطار ها ، صدا ، چرخش خودکار و گزینه ی حالت پرواز می باشند .

 

image

 

image

 

آیکون در گوشه ی سمت چپ پایین یک افزونه جدید دارد نمیدانیم چه تعدادی از افرادبه جز بررسی کنندگان و توسعه دهندگان دکمه جدید عکاسی از صفحه را مفید خواهند دانست اما در هر صورت به هیچ چیزی ضرر وارد نخواهد کرد.

کاربرد دیگر دکمه ها تغییری نکرده است دکمه عقب دکمه خانه و دکمه حرکت بین برنامه ها دکمه های دیگری هستند که خواهید دید

image

 

میانبر جستجو ( با صدا یا با متن)در گوشه ی سمت چپ و بالا است در حالی که کشوی برنامه ها و دکمه ویرایش صفحه اصلی در سمت راست و بالا قرار دارند در قسمت میانی تغییرات نهایی توسط سامسونگ انجام شده که شامل نقطه هایی است که نشان دهنده شماره صفحات و شماره صفحه ای کنونی خواهد بود. و قابلیت حرکت سریع را دارند.

 

image

 

منوی برنامه ها تغییری نکرده است اما برنامه های خوبی روی این تلبت به طور پیش فرض نصب شده که در دیگر تبلت ها دیده نمی شود – مرکز اجتماعی، مرکز موزیک ،Pulse reader، AllShare، آفیس ،پخش کننده ویدیو، و فایل های من.

بعضی برنامه های دیگر مانند تقویم و پخش کننده موزیک به خوبی بهینه سازی شده اند.

 

image

 

ما از برنامه معیارسنج قدیمی برای آزمایش گلکسی تب 7.7 استفاده کردیم به طور واضح قدرت پردازش آخرین چیزی خواهد بود در این تبلت که باید در مورد آن نگران بود این تبلت قویترین سی پی یو را دربین تمام تبلت های سامسونگ دارد میتوانید مطمئن باشید که هر نیرویی که برای اجرای برنامه ای نیاز دارید در اختیار خواهید داشت تعداد بسیار کمی آندرویدی دو هسته ای وجود دارند که قادر به شکست این تبلت در بعضی تست ها خواهند بود

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

دفترچه تلفن مفید

مدیریت دفترچه تلفن به خوبی در سامسونگ گلکسی تب 7.7 بهبود داده شده اسامی موجود در دفترچه تلفن شما با اکانت گوگل شما همگام سازی خواهند شد مگر اینکه خود شما این قابلیت را غیر فعال کنیدبه لطف صفحه بزرگ بهبود هایی انجام شده که برای اجرای یک وظیفه نیاز به کلیک بیشتر را کم کرده است سامسونگ بعضی از آیکون ها را نیز تغییر داده اما فراتر از این نرفته است.

 

image

 

در قسمت سمت چپ صفحه شما اسامی را هم براساس نام کوچک و هم بر اساس نام خانوادگی میتوانید لیست کنید در حالی که جزییات فرد انتخاب شده در سمت راست ظاهر خواهد شد.در بالای سمت راست یک قسمت جستجوی دستی وجود داردکه با همان میتوان فردی را به لیست افزود یا حذف کرد.

 

image

 

منوی پیشرفته گزینه های بیشتری را در اختیار قرار میدهد – ویرایش، ورود/خروج ، اتصال به فرد دیگر ، فرستادن یا چاپ کارت ویزیت، پیوستن به دوستان در شبکه های اجتماعی.

ویرایش یکی از اسامی توسط یک پنجره اضافی انجام می شود که در سمت راست گزینه هایی برای کم یا زیاد کردن یا افزودن و یا حذف جزئیات وجود دارد

 

image

 

یک مورد دیگر که ارزش اشاره کردن داشته باشد وجود دارد ، برای هریک از افراد در دفترچه تلفن شما 2 زبانه وجود دارد .

اطلاعات اصلی که ما بیشتر با آن ها سر و کار داریم :

یکی اطلاعات اصلی است و دیگری تاریخچه آن .

تاریخچه نشان دهنده ی آخر فعالیت هایی است که در رابطه با شخص در دفتر تلفن انجام شده است ( ایمیل ها ، پیام های کوتاه و..... )

 

image

 

قابلیت تماس تلفنی و تماس ویدئویی

سامسونگ گلکسی تب 7/7 در فرستادن و دریافت تماس ، کیفیت بسیار خوبی دارد زمانی که شما از هدست یا هدفون استفاده می کنید صدا واضح و بلند است شماره گیرو لگوی تماس با دفترچه تلفن یک پارچه شده اند شماره گیری هوشمند وجود دارد و به طور دلربایی کار می کند – آن اسامی و شماره ها را به طور همزمان جستجو می کند .

 

image

 

شماره گیری با صدا نیز وجود دارد و تنها چیزی که نیاز دارد این است که دکمه ی مجازی که در قسمت پایین و گوشه ی سمت چپ بر روی صفحه ی اصلی وجود دارد فشار دهید و فرمان خود را بگویید .

با کمک سنسور مجاورت ،صفحه ی نمایش شما به طور خودکار در طول مدت تماس خاموش خواهد شد . گزینه هایی که در طول مدت تماس وجود دارد شامل : صفحه کلید ، قطع کردن صدا ، انتظار تماس یا اضافه کردن یک تماس دیگر به این تماس می باشد . لگوی تماس در یک زبانه در کنار صفحه ی شماره گیری قرار دارد آن تمام شماره های گرفته شده ، دریافت شده و تماس های بی پاسخ را در یک لیست در تاریخچه دفترچه ی تلفن شما مرتب می کند .

 

image

 

گلکسی تب 7/7 امتیاز خوبی را در آزمایش بلندی صدا که توسط ما انجام شد به دست آورد .

 

پیام رسانی

ظاهر برنامه ی پیام رسانی شبیه دفترچه تلفن است در قسمت سمت چپ شما به اسامی موجود در دفترچه تلفن دسترسی دارید و در قسمت سمت راست به مکالمات دسترسی خواهید داشت . یک برنامه ی جستجوی مخصوص وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تا به سرعت تمامی پیام های کوتاه و پیام های چند رسانه ای را که ذخیره کرده اید پیدا کنید .

 

image

 

image

 

رای اضافه کردن گیرندگان پیام کوتاه فقط کافی است اسم یا شماره مربوطه را تایپ کرده و از بین پیشنهادات دفترچه تلفن یکی را انتخاب کنید وقتی شما یک عکس و یک ویدئو را برای فرستادن پیام انتخاب می کنید آن پیام به طور خودکار به یک پیام چند رسانه ای تبدیل خواهد شد . شما همچنین می توانید به سرعت یک عکس و یا یک فایل صوتی را به یک متن اضافه کرده و یک پیام چند رسانه ای به همراه تمامی امکانات موجود بسازید ( مانند اسلاید های گوناگون ، زمان اسلاید ،قالب بندی و.....)

 

 

 

 

ایمیل و جی میل سامسونگ

گلکسی تب 7/7 با دو برنامه ی ایمیل بهینه سازی شده است . یکی از آن ها برای جی میل شماست و دیگری با هر اکانت POP3/IMAP    .

هر دوی آن ها یک صفحه ی 2 نیم شده دارند . در ابتدا فولدر های شما در قسمت سمت چپ لیست می شوند و ایمیل ها در قسمت سمت راست ظاهر خواهند شد . به محض کلیک بر یک ایمیل همه ی ایمیل ها به قسمت سمت چپ رفته در حالی که ایمیل انتخاب شده در سمت راست بالا خواهد آمد .

 

image

 

شما می توانید تنظیمات را انجام دهید تا هر چند مدت یک بار ایمیل ها به طور خودکار به روز رسانی شوند یا می توانید این فعالیت را به طور کامل غیر فعال کرده و ایمیل را به طور دستی به روز رسانی کنید و نیز یک تنظیم دستی وجود دارد که اجازه می دهد فایل های پیوست شده به ایمیل تنها زمانی که شما به شبکه وای فای متصل هستید دانلود شود .

 

به طور پایه طرز کار این برنامه همانی است که در گوشی های هوشمند اندروید وجود دارد .

تنها کمی بهینه سازی به لطف صفحه ی بزرگ و کیفیت بالاتر صفحه انجام شده است .

 

نوشتن ایمیل به طور هوشمندانه ای توسط صفحه ی کلید مجازی که در حدود نصف صفحه را اشغال کرده است آسان است . در حال حاضر هیچ صفحه کلید سخت افزاری که با این تبلت هماهنگ باشد وجود ندارد . اما شما تفاوت زیادی را زمانی که یک ایمیل کوتاه  را می نویسید متوجه نخواهید شد .

 

در حالتی که صفحه کلید برای شما بسیار بزرگ است یک دکمه ی مجازی اختصاصی در بالای سمت چپ آن وجود دارد که یک مقداری صفحه کلید را کوچک می کند . کلید ها باریکتر و کوچکتر می شوند و به شما فضای بیشتری برای کار خواهند داد . و آن برای نوشتن هم چنان به اندازه کافی راحت خواهد بود و ما واقعا این طراحی را دوست داریم .

 

image

 

گزینه های تصحیح خودکار و بزرگ سازی حروف اول کلمات موجود هستند و نیز شما می توانید صدا را برای زمانی که کلید را فشار می دهید فعال کنید .

هم چنین باز خورد با ویبره وجود دارد و لرزش ویبره دقیقا در جایی خواهد بود که شما ضربه می زنید . یک گزینه دیگ نیز وجود دارد    – Swype  -   که به طور پیش فرض در سامسونگ گلکسی 7/7 نصب شده است . اگر شما از سو آیپ استفاده کنید قادر خواهید بود به لطف صفحه ی بزرگتر سریعتر تایپ کنید .

 

گالری

 

گالری گلکسی تب 7/7 در رابطه با قابلیت هایش بسیار نزدیک به استانداردهای آندروید است . اما آن بر روی یک صفحه ی بسیار بزرگ بهینه سازی شده است تا احساس راحتی نمایید .

image

 

image

 

شما می توانید عکس ها را بر اساس آلبوم ها ، روز ها و مکان مرتب سازی نمایید و نیز شما می توانید انتخاب کنید که  عکس ها یا ویدئو ها به تنهایی نمایش داده شوند و یا هر دو با هم .

 

در بالاترین گوشه ی سمت راست گزینه های مرتب سازی، میانبر به دوربین و جزئیات عکس با تنظیمات اضافی وجود دارد . زمانی که شما یک آلبوم خاص ، روزهای خاص ، و یا مکان خاص را مرور می کنید میانبر ها مقداری تغییر خواهند کرد . تنظیمات اضافی میانبر ها به وسیله ی یک دکمه که نمایش حالت اسلاید ر ا شروع می کنند جایگزین خواهد شد .

 

آیکونی که در قسمت گوشه ی بالا سمت چپ قرار گرفته فعال می شود و با یک کلیک بر روی آن شما به حالت نمایش کامل گالری بر خواهید گشت .

 

image

 

همانطور که انتظار می رود گلکسی تب 7/7 عکس ها را در بالاترین کیفیت آن نشان می دهد بنابر این شما می توانید بهترین جزئیاتی را که در عکس موجود است مشاهده نماید .

 

اگر شما می خواهید دقیقا در حالت %100 بزرگنمایی کنید فقط کافی است 2 بار پشت سر هم بر روی عکس ضربه بزنید .

 

یک راه سرگرم کننده دیگر برای بزرگنمایی و کوچک نمایی وجود دارد ، اما ما مطمئن نیستیم که خیلی کارآمد باشد انگشتان شصت خود را بر روی عکس قرار داده و تبلت را به سمت بالا یا پاین کج نمایید و عکس شروع به بزرگنمایی یا کوچک نمایی خواهد کرد . در حالت نمایش پیش فرض آلبوم هایی که در آن ها بیش از یک عکس وجود دارد یک سایه ی 3 بعدی زیبایی خواهند داشت

 

image

 

پخش کننده موسیقی به خوبی کار می کند

 

سامسونگ پخش کننده ی موسیقی گلکسی تب 7/7 را شبیه تاچ وایز با امکانات اضافه طراحی کرده است که در آن جا با امکانات اضافه ما گزینه های بیشتری را از آندروید های موجود پیدا خواهیم کرد .

 

اکنون شما می توانید آهنگ های خود را بر اساس آلبوم ، خواننده ، آهنگ ، ژانر ، فولدر ، آهنگ ساز یا سال مرتب سازی کنید . لیست های پخش بسیار زیاد می باشند و به طور خودکار لیست های بیشترین پخش و لیست اخیرا افزوده  شده تولید می شوند .

 

به طور طبیعی یک گزینه جستجو وجود دارد که به وسیله ی فشار دادن آیکون شیشه ای در گوشه ی بالای سمت راست فعال می شود .

 

image

 

زمانی که شما یک آلبوم خاص را انتخاب می نمایید صفحه به 3 قسمت تقسیم می شود . فیلتر ها در سمت چپ ، آلبوم در قسمت میانی و آهنگ در حال پخش در سمت راست قرار میگیرند .

 

اکولایزر نیز وجود دارد در آخر اگر یک آهنگی در پس زمینه در حال پخش باشد یک خطی در قسمت ناتیفیکش ها ظاهر خواهد شد که اسم آهنگ را به همراه میانبر موزیک نشان خواهد داد  هم چنین در این قسمت یک گزینه ای برای خاموش کردن پخش کننده موسیقی به طور مستقیم وجود دارد .

 

image

 

بازده عالی پخش کننده ویدئو

 

آندرویود لانه زنبوری یک برنامه مشخص برای پخش ویدئو ندارد اما سامسونگ همیشه یک برنامه مخصوص خود را برای گلکسی تب های خود فراهم آورده است .

 

در حالت نمایش کوچک ، ویدیو ها به صورت لیست و فولدرنمایش داده می شوند این حالت یک حالت نمایش خوب است . هم چنین یک برنامه جستجو وجود دارد که اگر شما کلیپ های ویدئو های بسیار زیادی را با حجم کم داشته باشید می توانید آن چیزی را که لازم دارید بیابید .

 

گلکسی تب 7/7 از فایل های  DivX/XviD/MKV  به طور پیش فرض پشتیبانی می کند .

 

نمایش با ویدئوهای با کیفیت بالا بسیار عالی است . ، قابلیت زیر نویس موجود است . ما واقعا تلاش کردیم تا چیزی را پیدا کنیم که تب 7/7 قادر به پخش آن نباشد . اما موفق نشدیم و به نظر می رسد  است زمانی که صحبت از پخش ویدئو می شود   سامسونگ پشتیبانی از پخش هر کدک صدایی و ویدئویی معمولی را در این تبلت قرار داده است . که این قابلیت گلکسی تب 7/7 را به یک هیولای واقعی تبدیل کرده است .

 

image

 

خروجی صدای عالی

 

سامسونگ از گذشته در آزمایشات کیفیت صدای ما عالی بوده است و گلکسی تب 7.7 نیز از این قانون نیز مستثنی نیست . زمانی که به یک تقویت کننده خارجی صدا متصل می شود گلکسی تب 7.7 نتیجه ی باور نکردنی را به دست خواهد آورد .

 

زمانی که هدفون ها به آن متصل می شوند صدای خروجی به طور گیرایی شفاف است . متاسفانه سطح صدا متوسط است بنابر این گلکسی تب 7.7 به عنوان بهترین آن ها پیشنهاد نمی شود .

 

image

 

image

 

عکس های با کیفیت 3 مگا پیکسل ویدئو های اچ دی مورد پسند

 

یک دوربین اصلی 15/3 مگا پیکسلی با قابلیت ضبط ویدئوی p 720 و یک دوربین مکالمه تصویری 2 مگا پیکسلی وجود دارد . تبلت ها ، گجت هایی هستند که برای عکاسی طراحی نشده اند به احتمال زیاد این بیشتر از آن کیفیتی خواهد بود که شما نیاز خواهید داشت . با این حال دو دوربین گزینه هایی را که شما نیاز دارید برای چت ویدئویی و کامل کردن بعضی برنامه ها یا بازی ها فراهم می آورند .

 

ظاهر برنامه ی دوربین یک نسخه ی بزرگ شده از آن چه ما در گلکسی 2S می بینیم است که تنظیمات آن در قسمت چپ و دگمه ی گرفتن عکس و ویدئو در قسمت راست قرار دارد .

 

image

 

ضبط ویدئویی عالی HD

 

ظاهر ضبط ویدئویی چندان متفاوت نیست گزینه های کمی در این قسمت وجود دارد . اما ظاهر در اصل همان است .

 

گلکسی تب قادر به ضبط ویدئوهایی با کیفیت  P  720 در 30 فرم در ثانیه می باشند احتمال دارد ضبط ویدئویی ارتقا پیدا کند به P 1080 در صورتی که به روز رسانی آندروید بستنی حصیری انجام شود .

 

image

 

اتصالات همراه عالی

 

از لحاظ ارتباطی سامسونگ گلکسی تب 7.7 به خوبی مجهز شده است،یک رایط اختصاصی USB که دارای 30 پین است برای متصل شدن به کامپیوتر وجود دارد اما قابلیت شارژ از طریق USB  وجود ندارد.

 

طبیعتا 4 باند GSM  ، 3G با سرعت بالای  Mbps21 ، HSDPA و HSUPA قابل دسترسی هستند.وای فای نیز در این تبلت وجود دارد.

 

همچنین کارت خوان microSD  وجود دارد که به افزایش ظرفیت حافظه داخلی کمک میکند.

 

همچنین سامسونگ گلکسی تب 7.7 قابلت استفاده از وسایل USB را دراد تنها چیزی که نیاز است این است که شما یک مبدل برای آن بخرید،با استفاده از این قابلیت شما میتوانید کارت مموری خوان ها، فلش های USB،و دیگر دستگاه های سازگار را به تبلت خود متصل کرده و به فایل های داخل آن ها دسترسی داشته باشید. موس و کیبورد نیز به خوبی پشتیبانی می شوند.

 

همچنین شما می توانید یک مبدل HDMI  خریداری کنید و تبلت خود را به دستگاه تلیویزیون HD خود متصل کنید.

 

قابلیت اتصال اینفرارد و یا NFC  در این تبلت وجود ندارد.

 

 

تجربه وبگردی عالی

 

مرور صفحات وب یکی از برنامه هایی است که تبلت ها به آن علاقه نشان می دهند.قابلیت پشتیبانی کامل از فلش 11 و خاصیت استفاده از تب در این تبلت گنجانده شده است.

 

تب ها در نوار بالا قرار می گیرند که بسیار شبیه به مرورگر های کامپیوتر ها است. نوار آدرس و نوار جستجو در یک جا با هم گنجانده شده اند که این یک امتیاز دیگر برای گلکسی تب 7.7 است.

 

image

 

بوک مارک ها و تاریخچه صفحات مخصوص به خود را دارند که در صفحه تقسیم بندی شده است.در قسمت تاریخچه شما میتوانید صفحاتی را براساس تاریخ امروز،دیروزو بیش از یک هفته گذشته که مرور کرده اید ببینید.همچنین گزینه پر بازدیدترین ها و تب های امروز نیز وجود دارد.

 

قابلیت همگام سازی مرورگر تبلت شما با مرورگر گوگل کروم کامپیوتر شخصی شما به هیچ برنامه اضافه ای نیاز ندارد فقط کافیست در قسمت منوی تنظیمات آن را فعال کنید.

 

image

 

همچنین قابلت ذخیره و پر کردن خودکار نام های کاربری و رمزهای عبور نیز وجود دارد.

 

قابلیت مرتب حرکت سوایپ (کشیدن) از لبه های مرورگر به شما اجازه میدهد به سادگی به کنترل های مرورگر خود دسترسی داشته باشید آن ظاهر قدیمی مرورگر ها در این تبلت وجود ندارد و شما میتوانید اولویت های خود را انتخاب کنید

 

image

 

در مورد اجرای فلش گلکسی تب 7.7 به خوبی ویدئوهای 360p ، 480p  و 720p  را در اینترنت پخش میکند و همچنین قابلیت استفاده از بازی های فلش نیز وجود دارد.

 

ضمنا اگر در هنگام مرور یک سایت با سرعت پایین لود کردن صفحات فلش روبرو شدید این امکان وجود دارد که این قابلیت را در قسمتمنوی تنظیمات به حالت استفاده دلخواه تغییر دهید.

 

سازمان دهنده همه چیز را دارد

 

یک گروهی از برنامه های سازمان دهنده در گلکسی تب 7.7 وجود دارند که شامل برنامه آفیس نیز می شود که علاوه بر قابلت مشاهده قابلت ویرایش اسناد هم در آن گنجانده شده است. این برنامه ظاهر بسیار زیبایی دارد و دارای رابط های کاربری 3 بعدی بسیار زیبایی است.قابلت ذخیره اسناد آفیس به صورت صفحات اینترنتی و ذخیره به صورت داخلی نیز وجود دارد

 

image

 

مشاهده و ویرایش اسناد آفیس، فایل های صفحات گسترده و پاور پوینت بسیار راحت است، همچنین یک PDF  خوان نیز وجود دارد،خاصیت پرینت گرفتن نیز وجود دارد.

 

وقتی شما در مورد قابلیت های سازمان دهنده در گوشی هوشمند یا تبلت فکر میکنید اولین چیزی که به ذهن می رسد برنامه تقویم است. که در این تبلت به صورت های مختلفی قابل مشاهده است: روزانه،هفتگی و ماهیانه.

 

image

 

اضافه کردن وقایع جدید تا حدی آسان است و و شما میتوانید برای آن ها به عنوان یادآور زنگ هشدار نیز تنظیم کنید.

 

 ماشین حساب با دکمه های بزرگ که به راحتی قابل استفاده هستند به خوبی بهینه سازی شده است.

 

image

 

برنامه آلارم یا زنگ بیدار باش نیز برای صفحه بزرگ این تبلت بهینه شده است و شما میتوانید به هر اندازه که میخواهید ساعت های مختلف را برای هشدار تنظیم کنید.

 

image

 

برنامه ساعت جهانی نیز بسیار چشم نواز است یک کره انیمیشنی وجود دارد که شما میتوانیداز روی آن ساعت هر شهر و یا کشوری را انتخاب کنید و برای هر کشوری عکس پرچم و حالت شب و روز به صورت انیمیشنی وجود دارد، شما اگر یکبار آن را امتحان کنید مطمئنا آن را دوست خواهید داشت.

 

image

 

نرم افزار ها

تعداد کمی برنامه توسط سامسونگ برای گلکسی تب 7.7 فراهم شده که میتوان به آنها اشاره کرد: کتابخوان الکترونیکی،یادداشت،فایل های من،یادداشت توسط قلم و ویرایشگر عکس.

 

image

 

کتابخوان الکترونیکی تا حدودی کاربردی است این برنامه به شما اجازه پر رنگ کردن و یا خط کشیدن زیر کلمات،تغییر سایز نوشته ها و رنگ صفحه،جستجوی کتاب ها و افزودن به علاقه مندی ها را به شما میدهد. حتی گزینه تبدیل نوشته به صوت هم در اینجا وجود دارد.

 

image

 

برنامه یادداشت توسط قلم نیز به همان صورت برنامه یادداشت عمل می کند اما علاوه بر متن شما میتوانید با آن نقاشی کنید و تعدادی گزینه اضافی مانند رنگ ها و زمینه ها و ... وجود دارد.

 

image

 

مراکز اجتماعی

 

این برنامه اکانت های ایمیل شما را به شبک های اجتماعی(فیس بوک،توییتر) پیوند میدهد و پیام هایی را که برای شما ارسال می شوند در یک لیست و بروزرسانی های شبکه های اجتماعی را در یک لیست دیگر نشان می دهد. همچنین شما یک میانبر در اختیار دارید که شامل موارد جواب دادن ، مهم کردن و افزودن به علاقه مندی ها می باشد.

 

به لطف ظاهر 2 ستونی شما به راحتی می توانید بین اکانت ها، پیام ها و بروزرسانی های شبکه های اجتماعی حرکت کنید

 

image

 

نقشه گوگل و ناوبری نا محدود(تنها در کشور های پشتیبانی شده)

 

سامسونگ گلکسی تب 7.7 با دریافت کننده GPS  همراه است که در کمتر از 2 دقیقه با ماهواره یکی میشود زمانی که  A-GPS  )یا GPS کمکی) خاموش باشد. A-GPS   میتواند این سرعت یکی شدن را تا حدودی بالاتر ببرد اما برای این کار به اینترنت نیاز است باید بگوییم که ما هیچ مشکلی در هنگام کار با این برنامه GPS  پیدا نکردیم.

 

با صفحه بزرگ و با قابلت خواندن عالی صفحه در فضای باز و فضای کافی ذخیره سازی بهتر است شما به دنبال خرید یک برنامه خوب ناوبری برای این تبلت باشد تا خرید یک دستگاه ناوبری دیگر.

 

گلکسی تب 7.7 به همراه نقشه و ناوبری گوگل عرضه می شود،قابلیت استفاده از صدا در ناوبری یک قابلت عالی بوده وقتی که به نسخه 5 بروزرسانی شده است بردارهای نقشه ای کوچک تر شده اند و یافتن راه راحت تر شده است.

 

با این حال که قابلت استفاده از صدا در بعضی از کشور های انتخابی وجود دارد اگر در یکی از این کشور ها زندگی نمیکنید بهترین راه این است که در طول سفر چشم خود را روی صفحه برندارید.

 

image

 

به طور کاملا طبیعی برنامه همچنین از قابلیت دیدن خیابان ها نیز بهره می برد،اگر در منطقه ای که شما میخواهید مشاهده کنید این قابلت وجود داشته باشد شما میتوانید از زاویه 360 درجه ای دید خیابان لذت ببرید. زمانی که قطب نمای دیجیتال روشن می شود حسی مانند سفر محازی در آن مکان را به شما میدهد.

 

اگر نقشه گوگل این امکانات را برای شما فراهم نکرد میتوانید از یک برنامه جایگزین در فروشگاه آندروید استفاده کنید که هم برنامه های مجانی و هم برنامه های پولی وجود دارند.

 

فروشگاه گوگل تمام برنامه ها را دارد

 

توسط سی پی یو دو هسته ای 1.4GHz   و چیپ گرافیکی قدرتمند سامسونگ گلکسی تب 7.7 تمام برنامه هایی را که برای تبلت ها و گوشی ها نوشته شده اند اجرا خواهد کرد. فروشگاه آندروید اخیرا به نام فروشگاه گوگل یا همان گوگل پلی تغییر نام داده است و این یک فروشگاه برای ذخیره سازی برنامه هاست که سریعا در حال رشد است و تعداد زیادی برنامه مجانی در آن وجود دارد. بنابراین شما میتوانید مطمئن باشید که کمبود برنامه ای برای نصب بر روی گلکسی تب 7.7 خود نخواهید داشت.

 

بعضی از برنامه ها در صفحه نمایشی با این کیفیت به خوبی کار نمیکنند ولی بیشتر برنامه ها به خوبی برای این صفحه طراحی شده اند و تنها چیزی که شما باید نگران آن باشید این است که وقت کافی برای لذت بردن از این برنامه ها پیدا کنید.

 

image

 

طراحی جدید کار را برای شما برای پیدا کردن برنامه های با کیفیت راحتتر کرده است. علاوه بر گزینه های بهترین برنامه های مجانی و بهترین برنامه های پولی گزینه های دیگری از جمله برنامه های جدید،برنامه هایی منتخب منتقدین، و برنامه های پیشنهادی کارکنان نیز دراینجا قرار داده شده است.

 

 گزینه های بهترینن برنامه های جدید مجانی و بهترین برنامه های جدید پولی ارزش بررسی کردن را دارند و شما روند برنامه ها را فراموش نخواهید کرد. طبیعتا قابلتیت جستجوی داخلی و گروه بندی براساس انواع مختلف برنامه ها وجود دارد بنابراین شما سر در گم نخواهید شد. پیشنهاد برنامه ها براساس منطقه ای که شما در آن هستید انجام خواهد شد تا بتوانید بهترین برنامه ها را از فروشگاه جدید گوگل به دست بیاورید.

 

اگر به هر دلیلی این فروشگاه که به زودی به فروشگاه شماره 1 برنامه ها تبدیل خواهد شد برای شما کافی نبود شما میتوناید از جایگزین های آن استفاده کنید آمازون و اپرا فروشگاه های مخصوص خود را دارند و فروشگاه های بزرگ و کوچک دیگری نیز اینجا و آنجا وجود دارند. آزادی در انتخاب بهترین قسمت سیستم عامل های متن باز است.

 

فروشگاه مخصوص سامسونگ نیز وجود دارد که شما میتوانید در آنجا به تعداد زیادی از برنامه های مجانی دسترسی داشته باشید.

 

 

سخن آخر

 

کاربرانی که به قابل حمل بودن یک دستگاه بیشترین اهمیت را میدهند به تعداد کافی از تبلت های 7 اینچی برای انتخاب دسترسی دارند. سامسونگ گلکسی تب 7.7 باید برترین گزینه ی آن ها باشد در صورتی که مشکل مالی برای خرید آن نداشته باشند. طراحی بسیار باریک و وزن کم دستگاه، ساختار زیبا و چشمگیر این دستگاه و قابلیت حمل آن به علت سایز 7.7 اینچی آن آن را به یک دستگاه بسیار عالی تبدیل کرده است

 

مطمئنا این دستگاه به اندازه ی بسیار کمی بزرگتر از دستگاه های 7 اینچی است وهمینطور بسیار باریک تر است اما تنها استفاده از فضاها تنها دارایی ارزشمند این دستگاه نیست قدرت کاربرد و روشنی قابل ملاحظه صفحه نمایش آمولد، دوام بسیار عالی باطری،حافظه قابل افزایش و افزودن قابلیت تماس تلفنی به این دستگاه یک تبلت کاملی را فراهم کرده است که نمیتوان از آن را نادیده گرفت حتی اگر علاقه زیادی به خرید تبلت ها برای اکثر مردم وجود نداشته باشد.

 

تبلت های 10 اینچی به میزها تعلق دارند و تنها روی میز قهوه شما زیبا خواهند بود گلکسی تب 7.7 نوعی از تبلت است که برای خارج از خانه طراحی شده و با آن تطبیق پیدا کرده است این همان دلیلی است که ما در ابتدا به آن اشاره کردیم و این تبلت را دستگاهی نامیدیم که آی پد باید از آن واهمه داشته باشد.

 

در حال حاضر سامسونگ نباید این تصور را داشته باشد که سلطه اپل در بازار تبلت ها به این زودی تمام خواد شد اما آن ها تسلیم نخواهند شد و فشار را بیشتر خواهند کرد. صف تبلت های سامسونگ در حال ورود به نسل دوم است و آن ها نه تنها یکی بلکه 2 تبلت 10 اینچی برای مقابله با آی پد جدید روانه بازار کرده اند.

 

مبارزه سامسونگ در کلاس تبلت های جمع و جور اهمیت بیشتری دارد تبلت های 7 اینچی به شدت محبوب آندروید هستند بنابراین سامسونگ شان خیلی زیادی را در آن جا ندارد در حقیقت یک جفت جایگزین برای گلکسی تب 7.7 در حال آمدن در صفوف خود هستند.

 

گلکسی تب 2 هفت اینچی و گلکسی تب 7 پلاس بسیار بهم شباهت دارند.هر دوی آن ها از گلکسی تب 7.7 ارزان تر هستند ولی هیچکدام دارای صفحه آمولد با این کیفیت نیستند. هیچکدام از آن ها قدرت پردازش و دوام باطری گلکسی تب 7.7 را ندارند به هر حال آن ها بیشتر یک نوع اقتصادی هستند که بت قابلیت تماس تلفنی کامل شده اند. گلکسی تب 2 هفت اینچی از سیستم عامل آندروید 4 بستنی حصیری بهره میبرد و قابلیت ضبط ویدئو های 1080p  را دارد.

 

MediaPad شرکت Huawei   که اخیرا آن را بررسی کردیم ارزان تر از گلکسی تب 7.7 است ولی همان کیفییت صفحه را دارد و بدنه ی آلومینیومی نیز دارد آن همچنین قابلیت های چندرسانه ای خوبی دارد و از تماس تلفنی نیز پشتیبانی می کند. برتری های آن نسبت به گلکسی 7.7 خروجی HDMI  و دوربین 5 مگاپیکسلی آن میباشد اما در نقطه مقابل آن باطری کوچکتر و پردازشگر با قدرت کمتر آن است در ضمن اینکه از صفحه آمولد نیز بهره نبرده است.

 

همینطور گزینه های ارزانتری نیز موجودند و بودجه اصلی ترین گزینه در خرید یک 7 اینچی خواهد بود. به روز رسانی یکی از دلایل ترقی  BlackBerry Playbook خواهد بود  تماس تلفنی در ZTE V9+ موجود خواهد بود.  HTC Flye و Acer Iconia Tab A101 قابلت استفاده از کارت حافظه را دارند و آی پد 2 آپل نیز یک گزینه با ارزش شده است با توجه به اینکه در حال حاضر قیمت آن کاهش پیدا کرده است.

 

البته هیچ دستگاهی که کاملا شبیه گلکسی تب 7.7 وجود داشته باشد موجود نیست ولی احتمال معرفی یک 7 اینچی از توشیبا وجود دارد که ما هنوز نیمی از اطلاعات آن را هم نمیدانیم .

 

به طور واضح تلبت های ارزان تری وجود دارند آنها بهتراند اما تمام آن ها 10 اینچی هستند. سامسونگ گلکسی تب 7.7 یک دستگاه خاص است کمترین کاری که میتوانید انجام بدهید این است که تا زمان بروز رسانی آندروید بستنی حصیری و کاهش قیمت آن صبر کنید. تمام این ها این دستگاه فوق العاده را به یک دستگاه بهتر تبدیل خواهند کرد.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (20 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۱۲/۱۹
وای چه توپپپ همین حالا تبلتمو میفروشم میرم می خرمش

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۲۵
اصلا تبلت خو بی نیست وزود باتری تمام می کند حتی تب3

مهمان

۱۳۹۲/۶/۲
چرا قیمتشو نذاشتید؟

مهمان

۱۳۹۲/۵/۲۸
من 3 ماهی میشه خریدمش یکی از بهترین چیزایی که تو زندگی دارمش ازش راضیم خدایی شیک و خوش دست البته کیفی که براش خریدم هم بهش زیبایی خاصی داده به عنوان یه دوست اگه قصد خرید داشتید اینو انتخاب کنید من 2هفته طول کشید تا بتونم انتخابش کنم ، خواهشا سمت چینیاش نرین .

farshid1369

۱۳۹۲/۵/۱۵
سلام.گلکسی تب2 +++++ یا اس3 --------؟