خانهبررسی‌ها
مقایسه Galaxy S3 و Galaxy S2 (دو کهکشانی سامسونگ)

مقایسه Galaxy S3 و Galaxy S2 (دو کهکشانی سامسونگ)

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۱/۴/۲۰

جی اس ام:

معرفی

گرد و غبار جنگ بین دو گوشی هیجان انگیز هنوز بر پا است، و زمان آن رسیده تا کمی عقب تر ایستاد و یک نگاه عاقلانه به هر دو گوشی انداخت. دو قهرمان در تارخ آندروید و گوشی هایی که نقاط عطف سامسونگ هستند.

خونسرد بودن در بررسی این دو گوشی کار آسانی نیست اما باید آرامش را حفظ کرد و در مورد مسائل به طور منطقی رفتار کرد.برای روشن شدن بحث باید بگوییم که سامسونگ گلکسی اس 3 یک صفحه نمایش HD بسیار بزرگ با یک CPU 4 هسته ای دارد که این برای بسیاری از مردم کافی است. چیزی که ما در اینجا سعی در انجام آن داریم این است که یگ نگاه نزدیک تر به تفاوت های این دو نسل داشته باشیم و بیابیم که کدامیک از بروزرسانی ها مفید و کدام غیر مفید بوده است.

image

 

سامسونگ گلکسی اس 3 مطمئنا گوشی مجهزتری است اما این به معنی آن نیست که آن بهترین گوشی از سری گلکسی ها برای شما است. در زیر یک لیستی را مشاهده می کنید که ما برای اینکه به شما کمک کند تا بیابید که سامسونگ چه چیزهایی را در گلکسی اس 3 بهبود داده است وهمچنین چرا اس 2 هنوز می تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد گرد آوری کردیم.

 

چرا گلکسی اس 3 بهتر است

 

  • صفحه نمایش بزرگتر 720p
  • باریک تر نیست اما طراحی آن ضخامت را کمتر نشان می دهد
  • پردازشگر 4 هسته ای، گرافیک سریعتر
  • S Beam, S Voice, Smart stay, smart alarm و 50 گیگا بایت فضا در Dropbox
  • پشتیبانی بهتر باطری
  • عکاسی در حین فیلم برداری
  • پشتیبانی از GLONASS ( سیستم ماهواره ای جهانی )
  • حافظه داخلی 64 گیگا بایت ( به صورت انتخابی )

 

چرا گلکسی اس 2 هنوز هم خوب است

 

  • قیمت ارزانتر
  • دستگاهی کوچکتر و سبک تر
  • صفحه نمایش سوپر آمولد پلاس
  • دوربین 8 مگاپیکسلی با همان کیفیت،ضبط ویدیویی 1080p
  • همان میزان حافظه رم ( 1 گیگا بایت )
  • درگاه سیم کارت معمولی

 

با توجه به مواردی که در بالا مشاهده کردید شاید قیمت مهمترین برگ برنده گلکسی اس 2 باشد. درست است که در حال قدیمی شدن است اما هنوز یک رقیب سر سخت است و در مکان متوسط به بالا ایستاده است. همچنین توسعه دهندگان زیادی بر روی این گوشی کار می کنند که ممکن است بروزرسانی آندروید 5 را برای آن فراهم کنند حتی اگر سامسونگ به طور رسمی این کار را انجام ندهد.

 

image

 

image

 

image

 

از طرف دیگر اگر شما جزو کسانی هستید که دائما گوشی خود را عوض می کنند لیست بلندی برای انتخاب ندارید که گلکسی اس 3 نیز در آن لیست است. سامسونگ با گلکسی اس 3 همانند یک اشراف زاده رفتار کرد و لوازم جانبی زیادی مانند شارژر بی سیم، AllShare و Pebble – نرم افزارهای جالبی مانند S Voice برای آن ارائه کرد.

 

برای روشن تر شدن موضوع ما باید به سخت افزار،نرم افزار،کارکرد،دوربین نگاهی بیاندازیم در زیر به این موارد می پردازیم.

 

سخت افزار و عمر باطری

 

گلکسی اس 3 راه گلکسی اس 2 در تولید صفحات بزرگتر و با کیفیت تر را ادامه داده است. اس 2 یک صفحه 4.3 اینچی دارد در حالی که S3 صفحه نمایش 4.8 اینچی را دارد. این نیم اینچ ( 12.7 میلیمتر ) اضافی باعث شده است تا S3 11.3 میلیمتر بلندتر و 4.5 میلیمتر عریض تر از نسل قبل خود باشد.

 

گوشی به طور بسیار جزئی ضخیم تر است – 8.6 میلیمتر در برابرقطر 8.5 میلیمتر S2 – اما این ضخامت در اصل به خوبی پخش شده است به طوری که S2 یک برآمدگی در قسمت پشت و پایین و در قسمت دوربین دارد اما S3 تنها یک برآمدگی در قسمت لنز دارد که لبه های مخروطی آن باعث می شوند که نازک تر نیز به نظر بیاید.

 

image

 

 S3 با دو رنگ آبی و سفید عرضه می شود که رنگ آبی ظاهری همانند فلز دارد. سامسونگ پلاستیک به کار رفته در این گوشی را پلاستیک بسیار لعاب دیده نامیده است که به معنی این است که یک لایه شفاف بر روی پلاستیک رنگی کشیده شده است.

 

image

 

image

 

اگر صادق  باشیم این ظاهر شباهتی به دیگر رقبای آن که دارای بدنه ی پلی کربنات یا آلومینیوم هستند ندارد. گلکسی اس 2 همان پلاستیک معمولی را برای قسمت پشتی خود به کار برده است و با اینکه مورد خاصی در آن به کار نرفته است کمی بهتر به نظر می رسد.

 

در آخر گلکسی اس 3 دارای باطری قابل تعویض و شکاف حافظه microSD است که شما می توانید حافظه آنرا افزایش دهید بنابراین هیچ امتیازی را  در اینجا از دست نمی دهد. سامسونگ به سمت میکرو سیم کارت ها رفته است بنابراین اگر شما سیم کارت معمولی دارید باید آن را با یک میکرو سیم کارت جایگزین کنید اما این باعث شده است تا شکاف microSD دیگر به باطری ربطی نداشته باشد و بدون خروج باطری بتوان حافظه microSD را تعویض کرد.

 

image

 

image

 

در مورد باطری ها ، S3 با یک باطری تحسین برانگیز عرضه می شود آخرین سری S به همراه یک باطری 2100 میلی آمپری عرضه می شود که از نسل قبل خود 450 میلی آمپر بیشتر است. باطری تنها قسمت داستان نیست یک چیپ ست و یک صفحه نمایش جدید نیز وجود دارد.

 

زمان مکالمه در شبکه 3G بیش از 10 ساعت و 20 دقیقه است و این زمان برای S2 با سیستم عامل بستنی حصیری در حدود 8 ساعت و 35 دقیقه است.زمان پخش ویدئو در S3 10 ساعت می باشد و زمان وبگردی در هر دو تقریبا مشابه و در حدود 5 ساعت می باشد.با توجه به صفحه بزرگتر این زمان خوب است.

 

در کل نمره ما به باطری سامسونگ گلکسی اس 3، 43 ساعت و به گلکسی اس 2 با سیستم عامل بستنی حصیری 42 ساعت است.

 

image

 

image

 

ضمنا گلکسی اس 3 به  یک شارژر بی سیم مجهز خواهد شد که زمان عرضه آن به تعویق افتاده است.

 

صفحه نمایش – WVGA RGB در برابر PenTile 720p

 

سامسونگ گلکسی اس 3 اولین گوشی سامسونگ با صفحه نمایش 720p نمی باشد گوشی های دیگری از جمله گلکسی نکسوس و گلکسی نت نیز این کیفیت را داشته اند.یکی از انواع گلکسی اس 2 نیز این کیفیت را داشته است اما قبل ا زاینکه به تولید انبوه برسد از بین رفته است.

 

به هرحال افزایش کیفیت به معنی این است که گلکسی اس 3 در کنار افزایش اندازه صفحه تراکم پیکسلی 300ppi را دارد در حالی که در گلکسی اس 2 این تراکم پیکسلی 217ppi است.

 

image

 

image

 

نوع ماتریکس شاید بزرگترین تفاوت باشد PenTile  در برابر RGB. اما به سختی تفاوتی وجود دارد پیکسل ها در گلکسی اس 3 بسیار کوچک هستند و تا شما از فاصله بسیار نزدیک به آن ها نگاه نکنید متوجه آن ها نمی شوید. گلکسی اس 2 نیز بسیار خوب است اما زمانی که به حروف کوچک می رسد نمی تواند آن وضوح را ارائه دهد.

 

استفاده از PenTile به گفته سامسونگ به این علت بوده است که پنل صفحه نسبت به پنل RGB بزرگتر شده است و کیفیت عکس ها نیز بیشتر شده است. سامسونگ ادعا می کند که وضعیت کیفیت صفحه نمایش s3 بعد از دو یا سه سال نیز به خوبی حفظ می شود.

 

image

 

ما در دفتر کار خود گلکسی اس 2 را برای یکسال است که در اختیار داریم و اگر افتی اتفاق افتاده باشد بسیار کم است که قابل مشاهده نیست.

 

به هر حال کیفیت تمام موضوع نیست صفحه ی گلکسی اس 3 کمی از صفحه ی گلکسی اس 2 تیره تر و بسیار از صفحه 720p سوپر آمولد گلکسی نکسوس روشن تر است.

 

image

 

شیشه گوریلا 2 که این صفحه نمایش را می پوشاند در کنار روشنایی کمتر در محیط باز خوانایی بهتری دارد. در حقیقت گلکسی اس 3 بهترین کارآیی را در این زمینه دارد، که حتی صفحه ی نمایش عالی نوکیا N9 و آیفون 4S را نیز شکست می دهد.

 

image

 

گلکسی اس 2 کارآیی بدی در این مورد ندارد و در بین دو گوشی N9 و 4S قرار می گیرد و بسیار شبیه به گوشی جدید اچ تی سی یعنی One S می باشد. بنابراین منصفانه است که بگوییم که S2 در برابر رقبای جدیدتر به خوبی عمل می کند.

 

گلکسی اس 3 یک حسگر روشنایی محیط دارد. ما از سامسونگ در این مورد پرسیدم و آن ها جواب دادند که این سنسور تنها رنگ سبز را شناسایی می کند یعنی رنگی که چشم انسان بیشترین حساسیت را به آن دارد،این حسگر روشنایی صفحه را با توجه به نور محیط تنظیم می کند.

 

نرم افزار و ویژگی ها

 

هر دو گوشی گلکسی اس 2 و گلکسی اس 3 سیستم عامل بستنی حصیری را به همراه تاچ وایز اجرا می کنند، و در حالی که ظاهر کلی آن دو بسیار شبیه است رابط کاربری گلکسی اس 3 بسیار بهبود داشته است و امکانات بیشتری دارد.

 

صفحه قفل S3 بسیار کارآمدتر شده است 4 میانبر، پیش بینی هوا، ساعت دوتایی، قسمت اخبار و زیبایی های طبیعت در آن قرار گرفته اند.

 

image

 

image

 

بستنی حصیری قابلیت باز شدن فقل صفحه با چهره را برای S2 به همراه داشته است اما S3 پا را فراتر نهاده است و ویژگی  Smart Stay از دوربین جلو برای جلوگیری از قفل شدن صفحه تا زمانی که به آن نگاه می کنید استفاده می کند. تمام ویژگی  چهره شناسی در اینجا به گالری مربوط می شود که چهره افراد موجود در دفترچه تلفن را که در عکس وجود دارند تشخیص می دهد.

 

پیام رسانی در S3 توسط بعضی ویژگی های هوشمندانه بهبود داده شده است. تماس مستقیم به شما اجازه می دهد که تا با نزدیک کردن گوشی به گوش خود با شخصی که در حال مرور اطلاعات آن هستید یا پیامکی برای آن می فرستید یا پیامک آن را می خوانید تماس بگیرید. ویژگی Smart alert شما را با یک لرزش کوچک زمانی که تماس از دست رفته یا پیامک نخوانده ای دارید و گوشی را بر می دارید مطلع می کند.این گزینه ی خوبی است زمانی که شما تلفن خود را حتی بدون توجه به چراغ چشمک زن آن برمی دارید.

 

تعدادی ویژگی های خوب دیگر نیز وجود دارد مانند دو بار ضربه زدن به قسمت بالای گوشی برای رفتن به ابتدای لیستی که در حال مرور آن هستید، پخش ویدئو بر روی دیگر برنامه ها و ... اما بزرگترین ویژگی S3 نسبت به S2 ویژگی S Voice است.

 

image

 

image

 

ما S Voice  را در بررسی S3  بررسی کردیم بنابراین شما می دانید که این ویژگی به کار بیشتری نیاز دارد و به نظر نمی رسد برای ورود به زندگی روزمره شما آماده باشد.

 

image

 

گوشی های سری گلکسی سامسونگ با یک برنامه به نام AllShare که وظیفه ی DLNA ( یا همان شبکه زنده دیجیتالی ) را به عهده دارد عرضه می شوند. گلکسی اس 3 نیز از پشتیبانی AllShare برای پخش ویدئوهای HD از روی کامپیوتر بهره می برد.

 

همچنین گلکسی اس 3 یک برنامه مربع موزیک در خود دارد و از تکنولوژی افزایش کیفیت صدا نیز استفاده می کند. مربع موزیک شبیه SensMe سونی اریکسون می باشد که به طور خودکار یک لیست پخش از موزیک های شبیه هم درست می کند.

 

image

 

گلکسی اس 2 یکی از اولین دستگاه هایی بود که پشتیبانی از Wi-Fi مستقیم را داشت که این تکنولوژی اشترا گذاری آسان با بلوتوث و سرعت بالای Wi-Fi را با هم ترکیب می کند. گلکسی اس 3 بر روی آن کار بیشتری کرد و S Beam را عرضه کرد که در این تکنولوژی نیز از سرعت بالای Wi-Fi برای انتقال فایل ها استفاده می شود اما پروسه ی اشتراک گذاری توسط NFC انجام می شود.

 

بزرگترین ضعف S Beam این است که در حال حاضر تنها  گلکسی اس 3 از آن پشتیبانی می کند اما سامسونگ اطمینان داده که در گوشی های بیشتری از آن استفاده کند.همچنین هنوز گلکسی اس 3 میتواند از انتقال آسان اما کند NFC نیز استفاده کند.

 

هر دو گوشی S3 و S2 می توانند از بلوتوث پر سرعت 3 نیز استفاده کنند اما S3 همچنین بلوتوث 4 را نیز برای استفاده با دستگاه های با ابند پایین تر نیز در خود دارد.

 

بد نیست که بدانید گوشی های گلکسی بسیار مورد علاقه هکرها هستند و برنامه های زیادی که می توانند کلاهبرداری انجام دهند بر روی گلکسی اس 2 قابل

استفاده هستند.

 

معیار سنج ( بنچمارک )

 

هر دو گوشی S2 و S3 از چیپ ست Exynos و CPU Cortex-A9 و GPU Mali-400  استفاده می کنند. گلکسی اس 3 دارای 4 هسته می باشد و واضح است که GPU نیز دارای هسته های بیشتری است یا اورکلاک شده هستند که سامسونگ در این مورد اظهار نظری نکرده است.

 

گلکسی اس 3 یک افزایش کارایی خوبی را نسبت به گلکسی اس 2 با توجه به بنچمارک Pi نشان می دهد.

 

image

 

استفاده از 4 هسته باعث دو برابر شدن کارآیی برای گلکسی اس 3 می شود و این چیزی است که شما از یک گوشی 4 هسته ای انتظار دارید این گوشی در بنچمارک Linpack نتایج زیر را به دست آورد.

 

image

 

بنچمارک Quadrant کارآیی کلی گلکسی اس 3 را تقدیر می کند، ونشان می دهد که یک پیشرفت زیاد از نسل قبل خود داشته است.

 

image

 

بنچمارک NenaMark 2 و GLBenchmark نشان میدهند که GPU در در گوشی یکسان نیستند. NenaMark کیفین صفحه را بررسی می کند و بیان می کند که گلکسی اس 3  پیکسل های بیشتری را به کار می گیرد.

 

GLBenchmark گوشی را به صورت صفحه خاموش بررسی می کند و نشان می دهد که کارآیی 62% بیشتر شده است. نتایج نشان می دهند که گلکسی اس 2 هنوز کارآیی بسیار خوبی دارد اگرچه گرافیک آن به واضحی گلکسی اس 3 نمی باشد اما هنوز هم یک دستگاه خوب است.

 

image

 

image

 

در آخر نیز بنچمارک مرورگر قرار دارد گلکسی اس 3 در این مورد یک اعجوبه است اما گلکسی اس 2 نیز کارآیی خود را دارد این گوشی یکی از بهترین گوشی ها در بنچمارک SunSpider و BrowserMark می باشد  در زیر تفاوت کم دو گوشی را در مرورگر ها مشاهده می کنید اما در قسمت صفحه نمایش در محیط باز گلکسی اس 3 بسیار بالاتر ایستاده است.

 

image

 

image

 

دوربین - چگونه یک 8 مگاپیکسلی یک 8 مگا پیکسلی را شکست می دهد

 

در حقیقت هر دو دوربین یکسان هستند و هر دو 8 مگاپیکسل با فلش LED هستند اما دو دوربین تفاوت های زیادی دارند و این تفاوت ها خیلی کوچک هم نیستند.

 

image

 

image

 

اولین تغییراتی که باید بدانید این است که در قسمت تنظیمات دو گوشی تفاوت هایی دارند. گلکسی اس 3 از قدرت بیشتر خود برای کارهایی مانند گرفتن 20 عکس مداوم با کیفیت کامل، گرفتن عکس با نسبت 16:9 در حین فیلمبرداری 1080p، گرفتن 8 عکس و انتخاب بهترین آن ها و تشخیص افراد موجود در عکس درست پس از گرفتن عکس استفاده می کند.

 

در مورد نگرانی درباره کیفیت عکس ها سامسونگ روش خود را در گلکسی اس 3 عوض کرده است. عکس ها نسبت به گلکسی اس 2 کنتراست بهتری دارند وتعادل رنگی نیز بیشتر رعایت می شود. گلکسی اس 3 رنگ سبز را بیشتر افزایش می دهد که باعث می شود عکس ها متفاوت تر به نظر بیایند.

 

تعداد جزییات نیز پیشرفت داشته است و سطح نویز ها نیز کاهش پیدا کرده است. با تمام این تفاسیر که در کل عکاسی گلکسی اس 3 بهتر از گلکسی اس 2 می باشد اما هنوز هم  گلکسی اس 2 یک دوربین فوق العاده دارد.

 

زمانی که صحبت از زاویه دید بیشتر میشود با اینکه گلکسی اس 3 در این زمینه پیشرفت داشته است اما این پیشرفت به اندازه ی پیشرفتی که از گلکسی اس به گلکسی اس 2 انجام گرفت نمی باشد.

 

ضبط ویدئویی

 

هر دو گوشی در نهایت ویدئوهایی با کیفیت 1080p تهیه می کنند ولی این به معنای این نیست که هر دو گوشی فیلم هایی با کیفیت یکسان میگیرند.

 

رابط کاربری نیز در هر دو گوشی تقریبا یکسان است و تنها تفاوت وجود دکمه مجازی عکاسی در گلکسی اس 3 است که همانطور که می دانید می تواند عکس هایی با کیفیت کامل و نسبت 16:9 در حین فیلمبرداری تهیه کند.

 

image

 

image

 

هر دو گوشی ویدئوهایی با کیفیت 1080p  سرعت  17Mbps با فرمت MP4 و صدای استریو با سرعت 130Kbps تهیه می کنند .

 

گزینه ی خوبی که در گلکسی اس 3 وجود دارد این است که هنگامی که شما از حالت ضبط 1080p به حالت ضبط 720p سوئیچ می کنید اندازه ی منظره یاب تغییری نمی کند در حقیقت با این عمل شما فریم های یکسان بیشتری را برای هر دو فرمت در اختیار دارید و این میتواند یک عیب برای گلکسی اس 3 باشد زیرا با اینکه اشیاء بیشتری در فریم شما وجود دارند اما پیکسل های کمتری برای شکار ویدئوی این اشیاء در اختیار دارید. با این وجود فیلمبرداری در این گوشی با جزییات فراوانی همراه است و مصنوعی بودن به خوبی کم شده است و همچنین هیچ نویزی وجود ندارد. گلکسی اس 2 نیز یک وسیله ی فیلمبرداری خوب است اما ویدئوهای آن نسبت به گلکسی اس 3 جزئیات کمتری دارند.

 

در ویدئوی گلکسی اس 3 چمن ها بهتر نشان داده می شوند و متن ها واضحتر و خواناتر می باشند. همچنین دوربین گلکسی اس 3 در نور کم نیز بهتر از گلکسی اس 2 عمل می کند.

 

نتیجه

 

اگر مسئله تنها این باشد که ما دوست داریم کدام یک از دو گوشی در جیب ما باشند جواب قطعا گلکسی اس 3 خواهد بود. گلکسی اس 2 یک دستگاه قابل اعتماد است اما دیگر نمی تواند ما را راضی کند در حالی که گلکسی اس 3 همانند این است که از آینده آمده است.

 

در بررسی ها ما متوجه شدیم که گلکسی اس 2 پتانسیل اینکه یک گوشی بسیار خوب برای یک سال دیگر باشد را دارد حتی اگر به موفقیت سال قبل خود نباشد. بنابراین اگر شما این گوشی را دارید و نمی خواهید پول خرج کنید به خوبی نیاز های  شما را تا آمدن گلکسی اس 4 که مطمئنا در سال آینده عرضه می شود برطرف خواهد کرد.

 

مورد دیگری که وجود دارد برای کسانی است که گوشی S2 را ندارند مطمئنا این یک گوشی خوب با قیمت کمتر است اما آیا ارزش دارد پول خود را برای یک گوشی قدیمی خرج کنید؟

 

در مجموع گلکسی اس 3 انتخاب بهتری خواهد بود و در سال آینده چندان قدیمی نخواهد بود و شما می توانید در طول این مدت از یک گوشی با کیفیت عالی استفاده کنید.

 

همچنین بعد از گذشت زمان ارزش آن نسبت به گلکسی اس 2 بیشترخواهد بود و اگر قصد فروش آن را داشته باشید خسارت کمتری را متوجه می شوید.

 

بسیار خوب، این نتیجه گیری کسی را شوکه نکرد. گوشی جدیدتر مطمئنا بهتر خواهد بود اما مسئله اینجا است که اگر شما مجبور باشید یکی از این دو گوشی را در این زمان خریداری کنید با وجود قیمت بالاتر گلکسی اس 3 گزینه ی خیلی بهتری خواهد بود.

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (239 نظر)

سامان

۱۳۹۷/۱۰/۲۵
نقد و بررسی عالی بود

aref

۱۳۹۵/۸/۳۰
خوب اینکه معلومهs3خیلی بهتر از هواوایی است

ساغر

۱۳۹۴/۱۱/۲۰
S3

مهمان

۱۳۹۴/۱/۸
من میخوام s2بخرم میخواستم ببینم اندروی د داره

مهمان

۱۳۹۳/۱۲/۲۶
می خوام امسال خودم تحویل بگیرم گوشی بخرم. سامسونگ اس3 خوبه؟ اس3 خالیه یا دنباله هم داره؟اسم کاملش چیه؟