خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی تلفن همراه نوکیا Asha 302

بررسی تخصصی تلفن همراه نوکیا Asha 302

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۱/۳/۱۰

بررسی تخصصی گوشی نوکیا Asha 302 :

معرفی:

گوشی نوکیا Asha 302  در صف گوشیهای این سری از نوکیا بین Asha 300 و  Asha 303 قرار گرفته است اما لزوما از قاعده عددی نامگذاری پیروی نکرده است. هر چند همانطور که واضح است این گوشی یک گوشی هوشمند نیست ، این پیام رسان S40  تقریبا در میانه راه است. هدف آن داشتن ارتباط خوب و قدرت پردازش معقول بدون داشتن تجهیزات غیر ضروری و پیچیده می باشد.

Description: C:\Users\Majid\Desktop\GSM Translate\gsmarena_0011.jpg
Description: C:\Users\Majid\Desktop\GSM Translate\gsmarena_002.jpg
Description: C:\Users\Majid\Desktop\GSM Translate\gsmarena_003.jpg
Description: C:\Users\Majid\Desktop\gsmarena_004.jpg

صفحه لمسی و پشتیبانی از 2 سیم کارت 2 اتفاق مهم در سری Asha می باشد اما نوکیا Asha 302 در وسط است ، که توازن میان اعتماد به نفس در عملکرد قوی و کیفیت ساخت خوب را ایجاد کرده است. این یک بسته ارزشمند است با بسیاری انتخابهای جانبی و بسیاری توسعه دهنده که به دنبال جایگزینی گوشی S30 یا S40 خود می باشند.

Asha 302  با هر شبکه GSM   در سراسر دنیا سازگار است و دارای هر 2 ارتباط3G و Wi-Fi نیز می باشد. خیال شما ار حساب های ایمیل ، فیس بوک و توئیتر راحت باشدزیرا همگی آنها فقط یک کلیک با شما فاصله دارند.هنگام استفاده از این امکانات است که صفحه کلید QWERTY خیلی کاربردی می شود.در بیرون آن یک شیار کارت حافظه وجود دارد و یک قاب فلزی که بهترین شکل را به طراحی یک پیام رسان کلاسیک می دهد. این هم در مورد داخل آن:

ویژگیهای کلیدی:

·         پشتیبانی از 4 باند EDGE/GPRS/GSM

·         5 باند 3G با 14 مگابیت در ثانیه HSDPA و 5.76 مگابیت در ثانیه HSUPA

·         پلت فورم Asha S40

·         صفحه کلید سخت افزاری 4 ردیفهء QWERTY

·         صفحه نمایش 2.4 اینچی QVGA 256K رنگی TFT

·         پردازندهء 1 گیگا هرتز

·         128 مگابایت RAM و 256 مگابایت ROM

·         دوربین فوکوس ثابت 3 مگاپیکسلی

·         ضبط تصویر VGA با 15 فریم در ثانیه

·         Wi-Fi b/g/n

·         رادیو FM  استریو با RDS

·         بلوتوث ورژن 2.1  با A2DP

·         پورت میکرو USB استاندارد ( با قابلیت شارژ گوشی)

·         پشتیبانی از USB  آماده برای استفاده (USB On-The-Go)

·         شیار کارت میکرو SD (پشتیبانی تا 32 گیگا بایت ، بهمراه کارت 2 گیگا بایتی موجود در جعبه)

·         سوکت صوتی 3.5 میلی متری

نقاط ضعف اصلی:

·         عدم پشتیبانی از چند عملکردی (Multitasking)

·         دوربین با فوکوس ثابت

·         عدم شماره گیری هوشمند

·         عدم وجود دوربین تماس تصویری

·         عدم وجود نمایشگر فایلهای اسنادی

بنابراین گوشی نوکیا Asha 302 قابلیت انتخاب شما را در بین گوشیهای ارزان قیمت بالا می برد ولی در جدال هایی که در آنها پیروز نمی شود شرکت نمی کند.چیزی بین نوکیا C3  و E63 است که بنظر در حاشیهء اطمینان قدم برمی دارد. نتوانستیم مثال بهتری از نوکیا C3 ی محبوب برای مقایسه پیدا کنیم ولی این گوشی باید تحمل فشار از طرف گوشیهای هوشمند سیمبین و آندرویدی مشابه خود را داشته باشد.

 

Description: C:\Users\Majid\Desktop\Asha 302\gsmarena_001 (1).jpg
Description: C:\Users\Majid\Desktop\Asha 302\gsmarena_012.jpg
Description: C:\Users\Majid\Desktop\Asha 302\gsmarena_018 (1).jpg
Description: C:\Users\Majid\Desktop\Asha 302\gsmarena_019 (1).jpg

Asha 302 آمادهء معرفی خود است ،البته ما هم همینطور . در ادامه بررسی می کنیم که سری Asha در واقع چیست؟!

باز کردن جعبه Asha 302 :

در جعبه فروش Asha 302 فقط جا برای وسایل ضروری وجود دارد. شامل یک شارژر نوکیا و یک هدست. همچنین یک عدد میکروSD 2 گیگا بایتی که درون شیار حافظه قرار داده شده است. هرچند کابل USB وجود ندارد. توجه داشته باشیم که این گوشی می تواند بدون کابل USB  نیز، بر خلاف Asha 200 ، شارژ شود.

Description: C:\Users\Majid\Desktop\Asha 302\gsmarena_016.jpg
Description: C:\Users\Majid\Desktop\Asha 302\gsmarena_017.jpg

چرخش 360 درجه ای نوکیا Asha 302

Asha 302 تقربا هم اندازه و هم وزن دیگر همنژاد ارزان تر خود یعنیAsha 200 است. با بلندی 115 میلی متر و عرض 59 میلی متر ، کار با آن بسیار آسان است. در واقع صفحه کلید QWERTY آن هم خیلی کوچکتر از عرض آن نیست.نوکیا Asha 302  وزنی برابر با 106 گرم دارد و هرچند که خیلی گوشی نازکی نمی باشد ولی با داشتن قاب پشتی خم دار در دست بسیار راحت ات.

طراحی و کیفیت ساخت:

چیز خاصی در مورد Asha 302  وجود ندارد اما یک دلیل برای این شکل طراحی مورد علاقه نوکیا وجود دارد. با ساختی مشابه Asha 200 و C3 ، گوشی Asha 302  آوردن کیفیت ساخت سری E را در سری های گوشیهای فنلاندی ها داشته است.

همانطور که تاکنون از گوشیهایAsha ناامید نشده ایم ،302 نیز دارای طراحی و ساخت قابل رقابت با گوشیهای پیشرفته تر از خود نیز می باشد. پوشش فلزی باطری قدرت و زیبایی بیشتر، بدون اضافه کردن وزن زیاد به آن داده است.

نه به تعداد 8 رنگ موجود Asha 200 ولی Asha 302 نیز در رنگهای متنوعی به بازار عرضه شده است. می توانید انتخاب خود را از بین : خاکستری تیره، آبی آسمانی ، قرمز گوجه ای، سفید و طلایی داشته باشید. مدل خاکستری تیره که ما آن را آزمایش کردیم هیچگونه جای اثر انگشتی بر روی آن باقی نمی ماند.روکش فلزی روی پلاستیکی که برای بدنه استفاده شده یک تغییر خوشایند نسبت به جلای ارزان قیمتی است که در نوکیا Asha 200 استفاده می شد.

Description: C:\Users\Majid\Desktop\Asha 302\gsmarena_001 (1).jpg
Description: C:\Users\Majid\Desktop\Asha 302\gsmarena_012.jpg

در قسمت بالایی یک صفحه نمایش آشنای 2.4 اینچی QVGA است که توسط یک قسمت کلیدهای جستجویی از صفحه کلید 4 ردیفه QWERTY جدا شده است.

صفحه نمایش 2.4 اینچیQVGA ( به رزولوشن آن توجه نکنید بالاخره این یک گوشی ارزان قیمت است) توقع شما را نسبت به هزینه ای که کرده اید برآورده می کند. داراری قابلیت خوانده شدن بالاتر از میانگین در روشنایی خورشید ، کنتراست خوب و زاویه دید مناسب است. رنگها نیز ممکن است زیاد جالب نباشد ولی در کل به اندازه کافی صفحه نمایش خوبی است. همانند گوشیهای دیگر S40 این مدل اخیر نیز دارای هیچگونه کنترل روشنایی صفحه نمایش نمی باشد بنابراین ما آزمایش روشنایی را فقط در حالت روشنایی 100% انجام داده ایم.

Description: C:\Users\Majid\Desktop\1.png

متاسفانه قابلیت خواندن در زیر نور خورشید در گوشی Asha 302  خیلی خوب نیست.

نرخ کنتراست:

Description: C:\Users\Majid\Desktop\2.png

در  بالای صفحه فقط محل خروجی صدا وجود دارد.

Description: C:\Users\Majid\Desktop\Asha 302\gsmarena_001 (1).jpg

 

در زیر صفحه نمایش عرشه کنترلی قرار دارد، که برخلاف Asha 200 که قسمتی از قاب صفحه بود ، توسط یک قاب مجزای پلاستیکی جدا شده است. در دور پد D سافت کلیدهای معمول ، کلیدهای تماس و میانبرهای دفترچه تلفن و پیامک زدن می باشد. در کنار داشتن آیکونهای مربوط به app ها ، میانبرهایی که شما به کلیدهای هات اختصاص داده اید می تواند از کلیدهای شماره تماسها و پیامک زدن متفاوت باشد. سافت کلیدها و پد D  چهار جهته برای استفاده کاربر راحت می باشند.

کلیدهای مسطح تماس و سافت کلیدها برای سهولت استفاده توسط لبه های پلاستیکی نازکی از هم تفکیک شده اند. پدD ممکن است که از آنچه به آن عادت کرده ایم کوچکتر شده باشد ولی در همه جهات بسیار خوب عمل می کند. رنگ کلیدهای عملگر و صفحه کلید QWERTY با رنگ خود گوشی فرق می کند، یک سایه برنزی که با رنگ خاکستری اصلی مخلوط شده است.

Description: C:\Users\Majid\Desktop\Asha 302\gsmarena_004 (1).jpg
Description: C:\Users\Majid\Desktop\Asha 302\gsmarena_005.jpg

رنگ نهایی متفاوت صفحه کلید QWERTY از حاشیه خاکستری تیرهء گوشی باعث نمایان تر شدن آن می شود. کلیدها خوب جانمایی شده و محدب هستند و قابلیت لمس خوبی دارند ولی آنقدر که انتظار داریم نه. همه کلیدها دارای ضربه پذیری پایینی می باشند ولی این تاثیر بدی در کلیدهای کناری گذاشته است. آنها از حالت عادی در هنگام فشرده شدن سفت تر هستند.

کلیدهای شماره دار در وسط قرار داده شده اند و میتوان شماره گیری سریع را به کلیدهای 2 تا 9 اختصاص داد. کلید اسپیس یک کلید سریع برای WLAN  است که اجازه اتصال و جستجوی شبکه بی سیم با یک کیلیک را می دهد. نور پس زمینه صفحه کلید هم بسار پر نور و خوب است.Asha 302 در تاریکی شبیه یک گوشی سری E  اعلاء می باشد.

در سمت چپ نوکیا Asha 302  شیار میکروSD که در حالت کار نیز قابل تعویض است قرار دارد که با یک محافظ پلاستیکی پوشیده شده . سمت راست گوشی هیچی نیست جز شیار اتصال بند نگهدارنده دستی یا گردنی. کلید مختص کنترل میزان صدا یا کلید اختصاصی دوربین وجود ندارد ،از پد D به جای آن استفاده می شود.

Description: C:\Users\Majid\Desktop\Asha 302\gsmarena_006.jpg
Description: C:\Users\Majid\Desktop\Asha 302\gsmarena_007.jpg
Description: C:\Users\Majid\Desktop\Asha 302\gsmarena_008.jpg

قسمت بالایی Asha 302  کمی شلوغ است: سوکت 3.5 میلی متری صدا، پورت میکرو USB و محل شارژر 2 میلی متری نوکیا. Asha 302 قابلیت شارژ بدون USB را نیز دارد. در قسمت پائینی گوشی نیز چیز قابل توجهی وجود ندارد.

Description: C:\Users\Majid\Desktop\Asha 302\gsmarena_009.jpg
Description: C:\Users\Majid\Desktop\Asha 302\gsmarena_010.jpg
Description: C:\Users\Majid\Desktop\Asha 302\gsmarena_011.jpg

در قسمت پشتی گوشی نیز دو مورد است که توجه را به خود جلب می کند: لنز دوربین 3 مگاپیکسای و بلندگو در کنار آت. پوشش فلزی باطری تقریبا کل پشت Asha 302 را پوشانده است. این قاب به خوبی در محل خود قرار گرفته بنابراین هیچگونه صدای جیر جیری در این قسمت نمی شنوید. این قاب فلزی هیچ وزن اضافهء چشم گیری به گوشی تحمیل نکرده است . این گوشی تقریبا هموزن گوشی تمام پلاستیکی Asha 200 است.

Description: C:\Users\Majid\Desktop\Asha 302\gsmarena_012.jpg

 

Description: C:\Users\Majid\Desktop\Asha 302\gsmarena_014.jpg

در زیر آن یک ابطری 1430 میلی آمپر ساعتی مدل BL-5J است که گفته می شود مدت اعجاب آور 830 ساعت (یعنی 35و نیم روز) در حالت آماده بکار در 3G و 6 ساعت کامل در حالت مکالمه دوام می آورد. با خاموش کردن گیرنده GSM می توانید بیشتر از 50 ساعت بطور مداوم موزیک گوش دهید. حالا این اعداد فقط در موقعیت های کنترل شده قابل دستیابی است اما ما هیچ گاه مشکلی با میزان تحمل پذیری گوشیهای مشابه Asha 302  نداشته ایم.

Description: C:\Users\Majid\Desktop\Asha 302\gsmarena_015.jpg

سخت افزار نوکیا Asha 302 فراتر از حد انتظار ماست . ساختار زیبا و ظاهر کلاسیک آن به استانداردهای سری های E  نزدیک است و عملکرد آن به خوبی بالاتر از یک بسته S40  می باشد. تنها چیزی که از آن خیلی راضی نیستیم صفحه کلید QWERTY آن است. کلیدها یک مقدار نرم هستند و باید برای زدن هر کدام نسبت به برخی دیگر از پیامک رسان های نوکیا دقت بیشتری کرد.غیر از این موارد ، ویژگیها و ساخت خوب آن باعث شده Asha 302  در بین هم نژادهای S40 خود نمایان باشد.

Description: C:\Users\Majid\Desktop\Asha 302\gsmarena_018 (1).jpg
Description: C:\Users\Majid\Desktop\Asha 302\gsmarena_019 (1).jpg

S40 قدیمی:

نوکیا Asha 302 با سری های 40 کار می کند و با توجه به استفاده از صفحه کلید و سافت کلیدها به عنوان تنها ورودی به اصول بازگشته است.آیکون ها ما را یاد سیمبین Belle می اندازد که خوب است و شکل یکپارچه آن خوشایند است.

در اینجا یک ویدئوی دمو از اینترفیس S40  که در روی نوکیاAsha 302  کار می کند آمده است:

حالت آماده بکار فعال مانند همیشه موجود است ،فقط در اینجا نوکیا از آن بعنوان صفحه خانگی یاد می کند. که صفحه را به سه بخش تقسیم می کند که هر کدام یک ابزارک کارآمد می باشند. ردیف بالایی صفحه (بالای ابزارک ها) برای نشانگرهای وضعیت رزرو شده است(زمان ، سیگنال و غیره).

بصورت پیش فرض ابزارک شبکه اجتماعی در بالا قرار دارد(مجموعهء فیس بوک،توئیتر و فلیکر) سپس ابزارک تماسهای مورد علاقه است و بعد نوار میانبرها. براحتی می توانید آنها را با چیزهای دیگر تعویض کنید- رادیو و مدیا، هر app  مورد نظر ، WLAN ، تقویم و چت و چندتای دیگر.

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

تعدادی کلید است که می توان بعنوان میانبر تعریف کرد. پیش فرض سافت کلیدها به Go  و نام ها در نظر گرفته شده است. پد D نیز می تواند بعنوان مثلا جهت چپ آن برای پیام جدید و راست آن برای تقویم (اگر شما حالت صفحه خانگی را غیر فعال کنید،از بالا و پائین نیز می توانید برای میانبر استفاده کنید).

2 کلید مخصوص میانبر در نظر گرفته شده است –یکی برای تماسها و یکی برای پیامک. این باعث رسیدن تعداد کلیدهای میانبر به مجموع 6 عدد می شود (یا 8 بسته به حالت صفحه خانگی).

هر کلید می تواند بعنوان هر عملکردی از گوشی که شما مایل باشید در نظر گرفته شود بعنوان مثال کلید پیام رسانی می تواند توئیتر یا app چت نوکیا را فعال کند ، لزومی ندارد که حتما یک عملگر مربوط به SMS باشد.

منوی اصلی فقط دو حالت نمایش دارد. جدولی و لیستی. حالت جدولی امکان میانبر شدن با صفحه شماره گیر را میدهد ولی خیلی خوب ایجاد نشده اند.به این شکل که شما به ازاء هر ردیف 4 میانبر در روی صفحه نمایش دارید ولی کلیدهای صفحه شماره گیر 3 عدد در هر ردیف می باشند. بنابراین اواین کلید صفحه شماره گیر در ردیف دوم (یعنی عدد 4 ) برای باز کردن آخرین (چهارمین) میانبر در اولین ردیف از منو می باشد. خیلی راحت نیست ولی به آن عادت خواهید کرد.

در هر دو حالت جدولی و لیستی می توانید جای آیکونها را به هر شکلی که می خواخید تغییر دهید.

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

میانبر آشنای برو به (Go To) نیز موجود است و به شما امکان دسترسی به میانبرهای متعددی از صفحه خانگی را میدهد. اینکه به کدامیک از میانبرها در این حالت بتوانیم دسترسی داشته باشیم نیز قابل تعیین است.

فقل صفحه استاندارد نوکیا می باشد و به شما می گوید که چگونه قفل گوشی را باز کنید یا در صورت فشردن کلید قرمز گیرنده زمان و تاریخ را نمایش می دهد.

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

بزرگترین حذف مانند همیشه حالت چند عملکردی است(Multitasking) . زمانی که متوجه شدیم نوکیا این حالت را خذف خواهد کرد ناامید شدیم.

شما نمی توانید یکapp در حال کار را در پس زمینه قرار دهید( بغیر از پخش کننده موسیقی) ، اما تعداد زیادی از سرویسهای داخلی (مانند ایمیل و چت) بخوبی کار می کنند. هر چند app های شرکت های دیگر داستان جدایی دارد.

 

دفترچه تلفن آسان:

دفترچه تلفن نوکیا Asha 302 در حدود 2000 شماره تماس بسته به مواردی که برای هر تماس اضافه می کنید را ذخیره می کند که در مقایسه با حافظه نامتناهی خوب نیست ولی برای کسانی که زیاد شماره تلفن برای ذخیره کردن ندارند خوب است. می توانید حالن نمایش دفترچه را در حالت نمایش شماره های درون حافظه گوشی یا حافظه سیم کارت یا هر دو قرار دهید.

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

اضافه کردن یک تماس ساده است ، گوشی از شما یک شماره ف نام و نام خانوادگی می خواهد همین و همین. زمانی که بخواهید جزئیات دیگری اضافه کنید همیشه می توانید برگردید و تماس را تدوین کنید. دفترچه تلفن می تواند به حالت ذخیره کردن اتوماتیک شماره تماس های جدید در محل مورد نظر (SIM یا گوشی) یا پرسیدن اینکه می خواهید ذخیره کنید یا نه تنظیم گردد.

هر شماره تماس می تواند تعداد زیادی جزئیات داشته باشد اما شماره تلفن ها به 5 عدد محدود می باشند. نام ها از نام خانوادگی ها مجزا است که با این کار مشکلاتی که در سنکرون شدن بروز می کرد حذف شده . می توانید برای هر تماس نوع زنگ مخصوص آن را در نظر بگیرید.

یک میانبر دم دست در منوی اختیارات برای هر تماس صفحه SMS های مربوط به آن تماس را می آورد.

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

دفترچه تلفن دارای عملکرد جستجو نیز می باشد. تماسها می توانند هم تکی و هم بصورت گروهی کپی، جابجا  و یا پاک شوند.

 

تماس گرفتن:

هیچگونه مشکلی در گیرندگی سیگنال با نوکیا Asha 302 نداشتیم و صدای تماس گیرنده بلند و شفاف است.

تماس گرفتن با Asha 302 یادآور گذشته ها است- می توانید از کلیدهای شماره دار برای شماره گیری استفاده کنید (اگر دنبال شماره گیری هوشمند هستید بهتر است که نباشید چون نیست) یا یک شماره تماس را از منوی نام ها انتخاب کنید( با استفاده از صفحه کلیدQWERTY برای جستجوی نام مورد نظرتان ).

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

امکان شماره گیری سریع در صورتی که بخواهید برخی شماره ها را راحت تر بگیرید نیز وجود دارد همینطور می توانید از ابزارک تماس های مورد علاقه استفاده کنید.

نوکیا Asha 302 از شفافیت صدا پشتیبانی می کند که باعث بهبود کیفیت صدای تماس گیرنده می شود.

آزمایش بلندگوی سنتی خود را انجام دادیم و Asha 302 نمره بسیار عالی گرفت. بلندگوی آن بسیار قوی و قدرتمند است به نحوی که بنظر نمی رسد هیچ تماسی را از دست بدهید، هر چند در حالت بلندترین صدا یک مقدار دچار اعوجاج می شود. جدول زیر را برای مقایسه ملاحظه کنید:

Description: C:\Users\Majid\Desktop\3.png

پیامک زدن با QWERTY:

نوکیا Asha 302 بهمراه پیام رسانی استاندارد S40 (که کارآمد نیز می باشد) آمده است. قابلیت ارسال انواع پیامهای متداول مانند SMS و MMS ، همینطور فلش و پیامهای صوتی و تنظیم ساده ایمیل را نیز دارد.

صفحه کلید فیزیکی QWERTY یک امتیاز خوب برای ارسال پیامهای نوشتاری می باشد که در دور صفحه کلید شماره ای 12 کلیده قرار دارد.

حالت نمایش استاندارد صندوق وجود دارد اما شما می توانید حالت نمایش صحبت را نیز فعال کنید.

تدوینگر بخوبی سازماندهی شده و زمان زیادی را برای یادگیری از شما نمی گیرد.

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

با فشردن سافت کلید سمت چپ گزینه های قراردادن موضوع و نشانه ظاهر می شود. نشانه ها راه راحتی برای قرار دادن لبخندها و یا هر نشانه دیگری که بتوانید با صفحه کلید QWERTY آن را وارد کنید می باشد.

در حال نوشتن پیام یک شمارنده حروف و تعداد بخش های پیام نیز دارید، زمانی که نوشتن پیام شما تمام شد می توانید گیرنده را از لیست تماسها ، شماره های استفاده شده اخیر، لاگ تماسها یا گروههای تماس انتخاب کنید. می توانید تماس های مورد علاقه را نیز داشته باشید(ولی فقط یکی).

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

با وارد کردن یک فایل تصویری نوشتار بطور اتوماتیک به پیام چندرسانه ای تبدیل می شود.

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

WhatsApp بطور از پیش نصب شده برروی نوکیا Asha 302 قرار دارد. توسط آن می توانید براحتی با تمامی ارتباط های خود در فیس بوک که این app را روی گوشی خود داشته باشند چت کنید. در کنار پیامهای نوشتاری معمول ، شما همچنین می توانید عکس ، ویدئو و فایلهای صوای را نیز ارسال کنید.

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

ابزارک WhatsApp در صفحه خانگی شما وجود دارد بنابراین براحتی می توانید یک چت جدید را شروع و پیام های رسیده را چک کنید.

App میل به شما این امکان را می دهد که چندین حساب را در شبکه های مختلف توسط ایمیل آدرس و کلمه عبور خود ایجاد کنید. این با پروتوکلهای POP3,SMTP  و IMAP4 کار می کند و از حالت چنیدن حساب ایمیل نیز پشتیبانی می کند. خدمات دهنده ایمیل از SSL  پشتیبانی می کند.

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

ایمیل ها در پس زمینه دریافت می شوند و میتوانید با قرار دادن یک ابزارک میل در صفحه خانگی خود ایمیلهای جدید را دنبال کنید.(هرچند ابزارک اطلاعاتی در مورد ایمیلهای جدید به شما ارائه نمی دهد)

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

صفحه کلید فیزیکی در هنگام نوشتن پیام کمک بزرگی است. نوشتن پیامهای طولانی نیز کار ساده ای است.

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

 

 گالری تصاویر به اندازه کافی خوب کار می کند:

APP تصاویر در نوکیا Asha 320 چندین حالت نمایش مختلف دارد- جدولی از 12 عکس در صفحه یا حالت خط زمانی. جهتگیری لنداسکیپ صفحه نمایش در زمان مشاهده تصاویر کمک می کند زیرا هیچ نوار سیاهی دور تصاویر دیده نمی شود.

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

به کمک پردازنده قوی Asha 302 زوم کردن روی تصاویر خیلی سریع اتفاق می افتد. پینچ زوم ندارد ولی با فشردن و نگه داشتن کلید وسطی یا سافت کلید سمت راستی می توانید زوم کنید و برگردید. جابجایی در حالت زوم بسیار نرم و سریع است و حالت جنبش چرخشی رضایت مارا جلب کرد.

یک تدوین گر پایه ای در اینجا داریم که می تواند تصاویر را کراپ یا چرخش دهد، متن اضافه کند، کلیپ آرت و جلوه بدهد بعلاوه اینکه روشنایی ، کنتراست و رنگ را تنظیم کند.

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

می توانید عکسها را در آلبومها قرار دهید، آنها را بصورت خط زمانی نمایش دهدی و البته حالت نمایش اسلایدی نیز امکان پذیر است. حالت خط زمانی به شما این امکان را می دهد یم تاریخ را انتخاب کنید و یک جدول 2*6 از عکسهای گرفته شده در آن تاریخ را ببینید.

Description: Nokia Asha 302

ایجاد یک آلبوم کار راحتی است و حالت نمایش آلبوم، مرتب کردن عکسها را برای شما آسان تر می کند.

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

همچنین می توانید نمایش اسلایدی را فعال کنید با قابلیت تنظیم فاصله زمانی بین عکسها و جلوه های آوردن تصاویر.

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

همانند گالری app  های قدیمی همچنان این انتخاب نیز وجود دارد ولی در منوی اپلیکیشن ها مخفی شده است. یک مدیریت فایل توانمند مخصوصا برای این نوع گوشی. می تواند فایلها و پوشه ها را مدیریت کند- هم یکی یکی و هم در حالت جمعی.

 

پخش ویدئو با DivX/XviD :

نوکیا Asha 302 با ویدئوها بهتر از آنکه انتظار داشتیم کار می کند، حتی ویدئوهای DivX/XviD/MP4 را باحداکثر رزولوشن D1 نمایش می دهد و برای پخش تعداد خیلی کمی ویدئو ممکن است مشکل داشته باشد. متداول ترین مشکلی که ممکن است پیش بیاید این است که صدا بخوبی کار نکند. این پخش کننده با فایلهای حجیم و حتی فیلم های سینمایی طولانی نیز مشکلی ندارد و فایلهای بالای 1 گیگابایت را نیز بخوبی نشان می دهد.

Description: Nokia Asha 302

استفاده از اینترفیس موجود راحت است می توانید به عقب بروید ، نگه دارید/ شروع کنید و به جلو بروید با رفتن به گزینه ها می توانید حالت تمام صفحه را از میان دیگر انتخاب ها پیدا کنید.

 

پخش کننده موسیقی:

پخش کننده موسیقی در نوکیا Asha 302 خیلی ابتدایی است. قابلیت های تصویری خوبی ندارد و صفحه حالت پخش فبه سادگی هر چه تمام تر در نظر گرفته شده است ، فقط نام هنرمند، آلبوم و آهنگ و کلیدهای کنترلی: عقب ، جلو ، نگه داشتن و نوار خط زمانی.

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

متاسفانه یکسری محدودیتها ی آذار دهنده وجود دارد ، بعنوان مثال زدن کلید گیرنده قرمز پخش کننده موسیقی را خاموش می کند و به صفحه خانگی می رود. پخش کننده امکان کار در پس زمینه را دارد ولی باید حالت آن را از منو انتخاب کنید.

می توانید با استفاده از ابزارک صفحه خانگی ، که به نام رادیو و مدیا است ، برای دیدن اطلاعات اهنگ ف(هنرمند و عنوان) و رد کردن آهنگ ها (بهمراه سریع جلو و عقب رفتن آهنگ) استفاده کنید. ابتدا باید ابزارک را پر رنگ کنید و سپس با زدن کلید چپ/راست برای تعویض آهنگ و یا نگه داشتن آنها برای تند جلو و عقب رفتن آهنگ استفاده کنید.

چند اکولایزر پایه ای از قبل تنظیم شده نیز در منوی پخش کننده موسیقی وجود دارد که 2 تا از آنها را می توانید تغییر دهید.

 

رادیو FM با RDS :

از پخش کننده موسیقی برای رادیو FM  نیز استفاده می شود و همان عملکردهای پایه ای را دارد. که در پس زمینه نیز قابل پخش است.

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

پشتیبانی از RDS وجود دارد و می توانید همه شبکه های موجود در محل خود را جستجو و ذخیره کنید. اطلاعات RDS و فرکانس در صفحه خانگی نمایش داده می شوند که خیلی شبیه پخش کننده موسیقی است.

 

کیفیت صدا یک کیف مخلوط:

این که بخواهیم خروجی صدای نوکیا Asha 302 را با یک کلمه تشریح کنیم کار سختی است زیرا عملکرد آن در 2 حالت از آزمایشهای ما بسیار متفاوت بود.

از آنجایی که هیچ مقاومتی در سر راه خروجی آن قرار ندارد (هنگام استفاده از یک تقویت کننده فعال خارجی) ، نوکیا Asha 302  یکی از بهترین هایی بود که تاکنون دیده ایم. براحتی توانست امتیاز و سطح صدای iPhone  اپل را بدست آورد و این یعنی اینکه این گوشی حرفی برای گفتن دارد.

خبر بد این است که زمان استفاده از هدفون امتیاز خیلی پایین می آید. پاسخ فرکانسی بشدت دچار اعوجاج می شود و بار تداخل مدولاسیوننیز به آن اضافه می شود. تداخل صحبت استریو نیز زیاد می شود و باعث پایین آمدن امتیاز نتیجه نهایی می شود. بنابراین اینکه صدای خروجی Asha 302 برای شما خوب است یا بد بستگی به این دارد که از گوشی خود چگونه استفاده می کنید.

در این جا جدول نتیجه کلید آزمایشهای ما را می بینید:

Description: C:\Users\Majid\Desktop\4.png

دوربین 3 مگاپیکسلی فوکوس ثابت:

نوکیا Asha 302  دارای یک دوربین 3 مگاپیکسلی فوکوس ثابت است که توسط آن می توانید عکس هایی با حداکثر رزولوشن 1536*2048 بگیرید. اینترفیس دوربین به روز شده است و بسیار شبیه به سیمبین می باشد.

برروی صفحه نمایش یک ستون در زیر، با کلید شاتر مجازی در وسط و کلید گزینه ها و برگشت در کنار آن دارید.

کلیک راست یا چپ برروی پد D دو میانبر برای حالت دوربین فیلم برداری و گالری به شما می دهد. بالا و پائین روی پدD زوم دیجیتال را کنترل می کند(ولی پیشنهاد می کنیم از زوم دیجیتال استفاده نکنید).

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

با رفتن به منوی گزینه ها ، کنترلهای جلوه ها (سیاه و سفید ،سپیا، نگاتیو) فریم های خنده دار (عکسهای پولاریود، پوستر تحت تعقیب پلیس و غیره)، میزان سفیدی، در معرض بودن و تنظیمات دیگر را خواهید دید. پیش نمایش زنده از فریم ها و جلوخ ها وجود دارد که این امکان را میدهد که در موقعیت موجود بهترین حالت را انتخاب کنید.

نباید انتظار زیادی از دوربین Asha 302 داشته باشید، بدرد زمانی می خورد که شما هیچ وسیله دیگری برای گرفتن عکس در اختیار نداشته باشید. سطوح جزئیات و نویز خوب است ولی رنگها به شدت غیر دقیق هستند. بنظر می رسد عکسها در لبه ها نیز مشکل دارند.

در اینجا چند نمونه از عکسها را می بینید:

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

مقایسه کیفیت عکس:

نوکیا Asha 302 با دوربین 3 مگاپیکسلی در جدول اطلاعات مقایسه کیفیت عکس ما وارد شد. جدول سنتز رزولوشن نشان می دهد که این دوربین حتی در بین دیگر 3 مگاپیکسلی ها هم بهترین نیست.

در جدول دوم زردشدگی کناره ها مشخص است همچنین نشان می دهد که رنگها در عکسها کمی دقیق است ولی زنده نیست. در زیر نور مصنوعی (جدول سوم) یک سایه آبی رنگ در زمینه سفید دیده می شود.

Description: Photo Compare Tool

Description: Photo Compare Tool

Description: Photo Compare Tool

دوربین ویدئویی VGA:

نوکیا Asha 302 همچنین توانایی فیلم برداری VGA با 15 فریم در ثانیه و QVGA با 30 فریم در ثانیه را دارد.

اینترفیس ضبط فیلم و دوربین مشابه هستند. انتخاب ها شامل تنظیم طول فیلم برداری برای MMS تا حداکثر زمان موجود است. همچنین می توانید از جلوه ها استفاده کنید یا فیلم برداری صامت انجام دهید.

Description: Nokia Asha 302

ویدئو یک توازنی بین رزولوشن و نرخ فریم ها می باشد.ویدئوهای VGA دارای جزئیات خوبی هستند(هرچند دستکاری هی فشرده سازی قابل دید وجود دارد) ولی بسیار پرتلاطم نیز هستند در حالی که ویدئوهای QVGA هموار و صاف تر هستند. ولی فریم های رزولوشن کم خیلی فشرده شده اند.بنابراین فیلم برداری VGA با 15 فریم در ثانیه انتخاب بهتری استولی باید از تلاطم های موجود در فیلم چشم پوشی کنید.

 اتصال عالی:

نوکیاAsha 302 با توجه به قیمتش دارای قابلیت اتصال عالی می باشد، 4 باند 2G/GPRS/EDGE  بعلاوه 5 باند 3G این امکان را به این گوشی داده تا در هر شبکه GSM  کار کند. 3G آن نیز سریع است با 14.4 مگابیت در ثانیهdownlink و 5.76 مگابیت در ثانیه uplink ، البته فقط در صورتی به این سرعت ها خواهید رسید که از 302 بعنوان مودم دیتا برای کامپیوتر خود استفاده کنید.

برای این کار از پورت USB استفاده کنید که برای شارژ شدن ، ذخیره سازی حجیم و USB آماده برای استفاده هم بهره ببرید. ما تعداد زیادی از کارت خوان ها را امتحان کردیم و تعداد بیشتر آنها کار کردند(البته برخی هم نکردند).

Asha 302  دارای اتصال Wi-Fi b/g/n است ، که به این معنی می باشد که می تواند حتی با روترهای جدید بدون هیچ مشکلی کار کند. ما به عملکرد هات اسپات Wi-Fi در گوشی های هوشمند عادت کرده ایم ولی Asha  این کار را نمی کند.

بلوتوث ورژن 2.1 با  A2DP برای اتصال به هدستهای بلوتوث استریو و انتقال دهنده های اطلاعات محلی نیز وجود دارد.

و در نهایت یک سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری که برای استفاده هدفون ها می باشد.

 

مرورگر S40 برای مرورکردن ابتدایی:

مرورگر روی Asha 302 از نوع مرورگر نوکیا است ، از فشرده سازی سمت سرور باری چک کردن اطلاعات استفاده می کند. یکی دیگر از مزایای این روش فشرده سازی سریع تر شدن زمان اوردن صفحات است.

صفحه شروع دارای فیلد URL و فیلد جستجو در بالا و میانبرها در پائین برای شبکه های اجتماعی، سرگرمی ، اخبار و غیره می باشند. تب هیستوری و مورد علاقه ها هم موجود است.

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

یک شمارنده میزان ردوبدل شدن دیتا نیز وجود دارد که بتوانیم میزان مصرف ماهانه اینترنت خود را در نظر داشته باشید. صفحات خوب نمایش داده می شوند ولی برخی سایتهای موبایل به قدری زوم شده است که در آن واحد فقط یک مطلب را می توانید ببینید.

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

هیچ امکانات پیشرفته ای مانند تب ها و عملیات سینکی که در Opera Mini وجود داشت در اینجا نداریم.

 

سازمان دهنده و app ها:

اپلیکیشن تقویم همانند تمامی گوشی های نوکیای S40 وجود دارد که خیلی هم خوب است. می توانید یادآورنده ها، ملاقات ها، تماسها، تولدها و بیشتر را تنظیم کنید. خروجی لنداسکیپ حالت نمایش 2 تصویر را امکان پذیر می کندکه از طریق آن می توانید قرار ملاقات های خود را بدون آنکه از حالت نمایش ماهانه خارج شوید ببینید.

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

از آنجایی که نوکیا مشتری های خود را برای برآورده کردن نیازهای آنها در مورد app های سازماندهنده نتها نمی گذارد می توانید در فروشگاه نوکیا نیزapp های دیگری پیدا کنید.

فروشگاه نوکیا محلی است که می توانید app ها و بازیهای مجانی و پولی برای نوکیا Asha 302 خود دانلود کنید. کار با اینترفیس آن راحت است و هر app با توضیح مربوطه، تصاویری از صفحه نمایش آن و نقدهای کاربران برای تصمیم گیری بهتر شما می باشد.

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

یادداشتها و app های کارهای در دست انجام قابلیت نوشتن توضیح از طرف شما را دارند. یک ساعت Stopwatch و یک زمان شمار نیز در دسترس شماست.

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

App  ماشین حساب از پدD آشنا و سافت کلیدها برای عملیاتهای پایه ای استفاده می کند.Asha 302 همچنین دارای یک ضبط کننده صدا هم  می باشد که هیچگونه محدودیت زمانی نداردیک ساعت زنگ دار نیز دارد. ساعت زنگ دار همچنان دارای گزینه حالت چند آلارمی نیست.

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

Description: Nokia Asha 302

 

 کلام آخر:

نوکیا C3 یک پیام رسانS40 QWERTY  بسیار محبوب بود . (در واقع هنوز هم است).در سال 2010 یک گوشی نوشتاری و یک دستگاه اجتماعی برای افراد با بودجهء محدود بود که اتصال Wi-Fi یکی از حسن های آن بود .

چند سال بعد نوکیا Asha 302 در اختیار ما قرار گرفت ، میراث دار خوب C3 ، که با پیشرفت های متعدد در حوزه های مختلف به بازار آمد. سخت افزار قوی تر در مجموع عملکرد بهتر این گوشی را باعث شد و دوربین آن نیز باعث ورود آن به محدودهء "قابل استفاده ها" شد.

5 باند 3G سریع آن نیز یک پیروزی بزرگ است، به همراه 4 باند 2G، که باعث کار کردن Asha 302 در هر شبکه ی GSM/UMTS در سراسر دنیا می شود. اضافه شدن پشتیبانی ازWi-Fi 802.11n باعث سازگاری بیشتر در خانه شد، این برای زمانی که شما به طور آهسته از یک دستگاه Wi-Fi b/g دور می شود و به یک دستگاه جدیدتر می رسید و استانداردهای سریعتر بسیار عالی می باشد.

علاوه بر این با استفاده از تمامی انتخاب های متنوع اتصال به اینترنت همواره به ایمیل،فیس بوک،توئیتر و تماسهای WhatsApp خود دسترسی دارید. حتی می توانید از 302 خود به عنوان یک مودم 3G نیز استفاده کنید هرچند باید از آن به روش قدیمی با استفاده از کابل USB و PC Suite اقدام کنید.

نوکیا Asha 200 کمی از Asha 302 ارزان تر است و 200 دارای قابلیت 2 سیم کارتی است ولی بدون 3G و پردازندهء 1 گیگا هرتزی و دوربین پیشرفته که در Asha 302 وجود دارد. در صورتی که می خواهید گوشی یک پله بالاتری داشته باشد بد نیست که به Asha 303  نیز نگاهی بیاندازید که صفحهء نمایش آن بزرگتر و لمسی می باشد. به هر حال C3 نیز ممکن است هنوز به عنوان یک انتخاب برای کسانی که گوشی ارزان تر می خواهند باشد.

Description: Nokia Asha 200

Description: Nokia Asha 303

Description: Nokia C3

 

گوشی سونی اریکسون txt نیز از Asha 302 ارزان تر است ولی بدون ارتباط 3G و پردازنده ی سریع. گوشی سونی اریکسون txt pro با صفحه کلید کشویی با صفحه ی نمایش 3 اینچی WQVGA نیز یک مقدار گران تر است. یکی دیگر از گوشیهای کشویی سامسونگ  B5310 Corby pro با صفحه ی نمایش 2.8 اینچی QVGA و صفحهء لمسی به همراه 3G باHSDPA در کنار آن است.

تا اینجا این گونه گوشیها خوب و زیادند. در صورتی که می توانید بودجه ای بالاتر از 100 یورو (در بازار اروپا) در نظر بگیرید گوشی نوکیا E5 با سیمبین S60 و دوربین 5 مگاپیکسلی نیز انتخاب خوبی است.

Description: Sony Ericsson txt

Description: Sony Ericsson txt pro

Description: Samsung B5310 CorbyPRO

Description: Nokia E5

تعداد زیادی گوشیهای ارزان QWERTY آندرویدی نیز وجود دارد. مانند موتورولا Fire XT311 یا سونی اریکسون Xperia X10 Mini  ، یا سامسونگ گلکسی Y pro B5510 یا حتی یک HTC chacha در صورتی که بخواهید ولخرجی کنید. اینها به طور معمول تقریبا از 50 یورو به بالا از Acha 302 گران تر هستند.

Description: Sony Ericsson Xperia X10 mini pro

Description: Motorola FIRE XT311

Description: Samsung Galaxy Y Pro B5510

Description: HTC ChaCha

تعداد زیاد پیام رسان های QWERTY به قیمت، آدم را سردر گم می کند ولی در اینجا چند نکته که در انتخاب مهم است را به شما یادآوری می کنیم که باطری آنها زیاد دوام نمی آورد اما سیستم عامل آنها بسیار کارآمدتر از نوکیاS40  می باشد. دربارهء گوشیهای این گونه تنها چیزی که بسیار اهمیت دارد تنظیمات آن است.

نوکیا Asha 302 از یک دوره دیگر است و صفحهء لمسی یک مقدار وسوسه انگیز است. گوشیهای آندرویدی با قیمت های در حال کاهش فروش آن را سخت کرده است. این یک گوشی خوب است که بدون شک خیلی ها در حالت استفاده در قراردادهای مجانی با اپراتورهای تلفن از آن لذت خواهید برد. گوشیهای هوشمند سیمبین یک خطر بلقوه برای آن می باشند ولی به نظر نمی رسد که Asha 302 ترسیده باشد .

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۸/۲۴
من که دارم ازش استفاده میکنم خیلی خیلی خوبه برای کسانی که میخوان یک گوشی داشته باشند هم سر کار داشته باشن هم بتونند ارتباط برقرار کنند با کسی مقاوم هستش سر کار چندین بار از دستم افتاده درضمن واتساپ و لاین هم روش نصب میشه D:

مهمان

۱۳۹۲/۹/۱۵
سلام ممنون از اطلاعات خوبتون اگه میشه بگید چجوری میتونم به اینترنت وصل شم؟

مهمان

۱۳۹۲/۷/۱۸
ممنون میشم بگید چه جوری باهاش با وایمکس وصل بشم به اینترنت

مهمان

۱۳۹۲/۶/۱۲
گوشیه خیلی خوشدست و با حالیه - صداش ام حرف نداره صاف و بلند. یه زنگ تفریح خوب برای کسایی که گوشیه دوم میخوان یا از اندروید میخوان یکم دور بشن

مهمان

۱۳۹۲/۳/۶
سلام دوستان من اين گوشي رنگ سفيدش رو يكسالي ميشه خريدم گوشيه خوبيه تجربه کارم با اين گوشي : خوبي ها : كيفيت ساخت بالا _ پيام رساني قوي _ كيبورد راحت و با كيفيت _ وجود wifi و 3g _ كيفيت صداي عالي _ باتري قوي _ مرورگر داراي فيلتر شكن و ... بدي ها : نبود بلك ليست در گوشي _ بسته بودن نوكيا استور به علت تحريم _ نبود قابليت اجراي چند برنامه