خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی تلفن همراه Sony Xperia S

بررسی تخصصی تلفن همراه Sony Xperia S

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۱/۲/۲۶

معرفی

 

سونی S Xperia قهرمان کنونی سری NXT  سونی می‌باشد و توسط صفحه نمایش p720 و دوربین 12 مگاپیکسلی مجهز شده است. این گوشی مجموعه‌ای از طراحی‌های جدید است و بهبودهای فراوانی را برای نسل Xperia S به ارمغان آورده است.

 

image
image
image
image

 

 S Xperia دقیقاً در زمانی که دنیای آندروید به‌وسیله‌ی پردازش‌گرهای 4 هسته‌ای و سیستم عامل بستنی حصیری متحول شده، به‌وجود آمده است. S  Xperia از دیگر پرچمداران جدید گران‌قیمت، ارزان‌تر است، اما در نوع خود یک مبارز تمام عیار است. اما زمانی که به‌روز رسانی سیستم عامل بستنی حصیری برای این گوشی ارایه شود بیشتر رقبای این گوشی نمی‌توانند تراکم پیکسلی ppi 342 در یک صفحه‌ی 3.4 اینچی p 720 یا دوربین 12 مگا پیکسلی را داشته باشند.

 

 این چیزها است که به این گوشی کمک خواهد کرد تا در برابر پرچمداران جدید و حتی گوشی‌های بالاتر از متوسطی که هنوز به بازار نیامده‌اند ایستادگی کند.          S  Xperia بیشتر از یک صفحه نمایش و یک دوربین است. در ذیل شرح کوتاهی از آن را می‌بینید:

 

ویزگی‌های کلیدی

 

  • پشتیبانی از باندهای GSM-GPRS-EDGE
  • 3G with 14.4 Mbps HSDPA and 5.76 Mbps HSUPA
  • صفحه نمایش 4.3 اینچی لمسی خازنی  با 16 میلیون رنگ با نوردهی  ال ای دی  با کیفت 720p به همراه موتور BRAVIA ، شیشه ضد خش
  • سیستم عامل آندروید نان زنجفیلی، قابلیت به‌روز رسانی به آندروید بستنی حصیری
  • پردازش‌گر 2 هسته‌ای 1.5 گیگا هرترزی اسکوپیون ، 1 گیگابایت رم ، Adreno 220 GPU، چیپ ست Qualcomm Snapdragon MSM8260
  • دوربین 12 مگا پیکسلی با فوکوس  خودکار و فلش ال ای دی و برچسب‌گذاری جغرافیایی ، عکس‌برداری چند زاویه‌ای
  • قابلیت فیلم برداری 180p با فوکوس خودکار و صدای استریو
  • دوربین جلو 1.3 مگا پیکسل ، با ضبط ویدیویی 720p
  •   Wi-Fi b/g/n and DLNA
  • GPS with A-GPS, GLONASS
  • حافظه‌ی داخلی 32GB
  • درگاه microHDMI ، خروجی تلویزیون
  • درگاه microUSB برای شارژ و stereo Bluetooth v2.1
  • جک صدای استاندارد 3.5 میلیمتری
  • رادیو استریو FM
  • شماره‌گیر صوتی
  • پشتیبانی از فلش 11
  • فیس بوک یک پارچه شده  با تلفن
  • تأییدیه PlayStation ، قابلیت دسترسی به فروشگاه PS
  • سنسور شتاب دهنده

معایب اصلی

  • به زودی باید با پردازَگرهای 4 هسته‌ای مبارزه کند
  • آندروید بستنی حصیری به‌طور پیش فرض روی دستگاه نصب نمی‌باشد
  • صفحه نمایش زاویه‌ی دید خوبی ندارد
  • امکان استفاده از microSD وجود ندارد
  • تنها قابلیت استفاده از microSIM را دارد
  • دکمه عکاسی خیلی راحت نیست

سونی  S Xperia اشتیاق زیادی به بهبود، در سخت‌افزار و نرم‌افزار داشته است.

فناوری NFC و 2 برچسب هوشمند موجود  در جعبه و پشتیبانی نرم افزاری وسیع برای آن ها باعث محبوبیت این گوشی شده است.

در گاه microHDMI مورد بعدی است که نیاز به مبدل اضافی را از بین می‌برد. و پشتیبانی از  GLONASS  ( سیستم ماهواره‌ای موقعیت یاب جهانی) خبر خوبی است برای کسانی که نیاز به تعیین دقیق موقعیت خود را دارند.

حافظه داخلی 32 گیگا بایتی بسیار مناسب است حافظه قابل افزایش نیست.

image

 

image
image

 

image

ما سخت افزار سونی S  Xperia را بررسی کرده ایم اما یک بار دیگر قبل از بررسی نرم افزاری این گوشی سخت افزار آن را بررسی خواهیم کرد .

 

یک جفت بر چسب NFC جعبه سونی S Xperia

جعبه سونی S Xperia کمی متفاوت تر از آن چه در قبل دیده‌ایم است. در داخل آن یک شارژر بزرگ که قابلیت اتصال به کابل MicroUSB برای شارژ گوشی را دارد موجود است و یک هدست داخل گوشی به همراه 2 سر گوشی نیز موجود است

image

 

 

image

همچنین شما 2 برچسب هوشمند که به صورت گرد و کوچک هستند و از پلاستیک براق ساخته شده‌اند مشاهده خواهید کرد. رنگ برچسب‌های ما قرمز و مشکی می‌باشدکه به راحتی آن‌ها را قابل شناسایی می‌کند. برچسب‌های هوشمند دارای حلقه‌ی آویز هستند که اگر شما نیاز داشته باشید بتوانید آن‌ها را از جایی آویزان کنید. هم چنین یک جفت بر چسب ، چسبنده نیز وجود دارد که توسط آن ها شما می‌توانید برچسب‌های NFC را در جایی بچسبانید. ما انتظار کابل MicroHDMI را در جعبه داشتیم اما این کابل در جعبه موجود نبود.

 

ابعاد سونی  S  Xperia

 

ابعاد در این گوشی 10.6 χ 64 χ 128 میلی متر با وزن 144 گرم با یک صفحه‌ی 4.3 اینچی است.

image

 

 

طراحی و کیفیت ساخت

 

طراحی S  Xperia ترکیبی از زوایای قائ و مورب است. این گوشی هم چنین یک ابداع خاص دارد که آن ابداع یک نوار باریک و شفاف که قابلیت روشن شدن را دارد می‌باشد انحنای پشت گوشی مانند گوشی‌های نسل‌های گذشته می‌باشد.

image

 

image

 

 

 

 

image

 

image

 

 

 

صفحه نمایش Xperia S وعده چیز های بزرگی را می دهد و رنگ های تند و تاثیرگذاری را با کنتراست عالی به نمایش در می آورد. این صفحه نمایش توسط موتور BRAVIA که قبلا دیده ایم پشتیبانی می شود که بر روی  صفحات با تراکم بالای پیکسلی به خوبی کار می کند و Xperia S یکی از آن گوشی هایی است که دارای نراکم پیکسلی بالای 342ppi می باشد.

 

تنها ایراد این صفحه نمایش زاویه دید کم آن است.

image

                                                               

image

به هر حال صفحه نمایش S Xperia  عمق مشکی کمی دارد و   به نظر می‌آید Xperia arc  در این زمینه بهتر عمل کرده بود روشنایی صفحه Xperia S در حد متوسط می‌باشد اما از روشنایی صفحه‌ی  LG Optimus LTE که دارای صفحه نمایش 4.3 اینچی 720p که ما تست کرده‌ایم بیشتر است.

 

خوانایی صفحه نمایش در فضای باز بسیار خوب است در جدول زیر شما می‌توانید مقایسه‌ای از آزمایشات روشنایی کنتراست Xperia S با دیگر گوشی‌هایی که ما انجام داده‌ایم مشاهده کنید.

 

به این نکته توجه شود که در Xperia S ما نتوانستیم برای روشنایی 50 درصد آزمایش انجام دهیم زیرا نرم افزار های سونی به شما این اجازه را نمی‌دهند که سنسور روشنایی را نادیده بگیرید.

image

 

به هر حال بالای صفحه نمایش آرم سونی با فونتی که مخصوص آن است وجود دارد که این فونت با فونت سونی اریکسون متفاوت است. خروجی صدای گوشی در زیر آرم سونی قرار دارد. یک دوربین 1.3 مگا پیگسلی در جلو قرار دارد که قابلیت ضبط ویدئو‌های 720p را دارد در امتداد آن سنسور روشنایی محیط و سنسور نزدیکی وجود دارد. یک نشان‌گر شارژ / اخطارها وجود دارد که با توجه به وضعیت شارژ گوشی به 2 رنگ قرمز و سبز می‌درخشد. و این نشانگر زمانی که لازم باشد تا توجه شما جلب شود چشمک می‌زند

image

در زیر صفحه‌ی نمایش 3 نقطه‌ی کوچک که مربوط به 3 کلید خازنی هستند وجود دارد (عقب، خانه و منو) آیکون‌های این سه نقطه در یک نوار شفاف قرار دارند بنابرین امکان دارد شما به جای نقاط آن‌ها را فشار دهید (مانند کاری که ما کردیم) . کلید‌های خازنی به اندازه کافی بزرگ هستند اما آنها طوری بهینه سازی شده‌اند که فشار بیشتری از یک لمس آرام نیاز داشته باشند.

 

به‌طور کلی مدتی زمان می‌برد تا به استفاده از آن ‌ها عادت کنید. نوار شفاف یک روشنایی سفید رنگ جالبی دارد که باعث زیبایی آن در تاریکی می‌شود. در کنار شکل و کارآرایی، این نوار آنتن گوشی نیز محسوب می‌شود. یک نگاه نزدیک‌تر می‌تواند به شما نشان دهد که یک شبکه نوری نامرئی در این پلاستیک شفاف وجود دارد که سیگنال‌ها را منتقل می‌کند.

 

image

2 درگاه MicroUSB بی و MicroHDMI در کنار گوشی قرار دارد هر دوی آن‌ها توسط یک زبانه پلاستیکی پوشیده می‌شووند تا گرد و غبار داخل آن ها نشود.

 

در قسمت راست این گوشی هم‌چنین کلیدهای کنترل صدا و کلید دوربین وجود دارد. برخلاف  Xperia arc S  کلید دوربین این گوشی بهتر عمل می‌کند اما هنوز کامل نیست. این کلید باریک است و مقطع عرضی کمی دارد اما حداقل به راحتی می‌توان آن را فشار داد. فاصله بین فشار آرام و فشار کامل این کلید تا حدودی نامحسوس است

 

image

 

image

 

 

image

 

image

کلید روشن و خاموش / قفل و جک 3.5 میلی‌متری صدا در قسمت بالای گوشی قرار دارد. جک صدا بدون پوشش است. هیچ چیز خاصی که قابل توجه باشد در قسمت زیرین وجود ندارد.

image

 

image

 

image
image

قسمت پشت  Xperia S  ستاره‌ی نمایش ما است و آن وجو لنز 12 مگا پیگسلی است این دوربین بسیار نزدیک لبه‌ی بالایی قرار گرفته و این به آن معنی است که شما باید دقت بیشتری داشته باشید تا انگشت خود را در هنگام گرفتن عکس بر روی آن قرار ندهید. دوربین به  یک فلش LED مجهز شده است و میکروفن دوم زمانیکه فیلم برداری می‌کنید استفاده می‌شود. پنجره مشبک بلندگوی گوشی نیز در این جا قرار دارد.

image
image

 

درب عقب گوشی از پلاستیک مات ساخته شده است. که احساس خوبی را منتقل می‌کند و به خوبی اثر انگشت را مخفی می‌کند. ما برای آزمایشات خود نسخه‌ی مشکی رنگ آن را در اختیار داشتیم اما نسخه سفید آن در حال آزمایش بر روی آن هستیم بسیار زیبا است در پوش پلاستیک سفید نیز مات است. باز کردن درب پشت گوشی چیز زیادی را نشان نمی‌دهد، تنها چیزهایی که در زیر درب گوشی قرار دارد سیم کارت است. و شما به باطری دسترسی نخواهید داشت چیزی که شما می‌بینید یک قاب آلومینیمی است که به رنگ مشگی در آمده است.

image

 

 

image

 

 

image

 

باطری گوشی 1750 میلی‌آمپری است که گفته می‌شود، می‌تواند 450 ساعت حالت آماده به‌کار در شبکه‌ی G2 و 420 ساعت در شبکه‌ی 3G یا بیش از 7 ساعت و 30 دقیقه مکالمه را در شبکه‌ی 2G و 8 ساعت و 30 دقیقه را در شبکه‌ی 3G فراهم کند. ما طراحی تمیز سونی Xperia S  را دوست داریم نوار شفاف آن یک چیز خاص است و به اندازه‌ کافی لطیف است. انحنای پشت گوشی به‌خوبی در دست قرار می‌گیرد اما باز گوشی را ضخیم می‌سازد. گوشی به‌طور خوبی جمع و جور است و به راحتی در جیب جای می‌گیرد. شما می‌توانیدآن را هر جایی ببرید و قابل حمل‌تر از دوربین‌های دیجیتالی است بنابراین همیشه با شما خواهد بود.

image

 

image

 

 

رابطه کاربری – دوباره آندروید نان زنجفیلی

 

 پوسته‌ی کاربری Xperia S نوآوری کمی داشته است و در زیر پوست آن هنوز سیستم عانل آندروید نان زنجفیلی وجود دارد  این گوشی به سیستم عامل بستنی حصیری به روز رسانی خواهد شد و در صف دیگر  Xperia ها قرار خواهد گرفت. به‌طور معمول  Xperia S 5 صفحه‌ی اصلی دارد (که شما نمی‌توانید هیچ صفحه ای را اضافه یا کم کنید) به همراه 4 میانبر که تمام آنها در هر 5 صفحه‌ی اصلی قابل مشاهده هستند و با توجه به تنظیمات کاربر می‌تواند به صورت یک آیکون تنها یا به ‌صورت یک فولدر که چندین آیکون در آن وجود دارد باشند.

 

image

 

image

 

image

 

صفحه‌ی اصلی یک امکان جالبی دارد که حالت بررسی کلی (Overview  ) نامیده می‌شود زمانی که بر روی هر کدام از صفحات اصلی 2 انگشت خود را به حالت بزرگنمایی باز کنید یک صفحه‌ی جدید با حالت زیبایی باز می‌شود که تمام ویجت‌های فعال برای دیدن و انتخاب راحت‌تر در آن‌جا وجود دارد.

 

image

 

علاوه بر مجموعه‌ استاندارد ویجت های آندروید ویجت های مخصوص سونی نیز وجود دارند که شامل ویجت Timescape  ( که دارای برنامه مخصوص خود است) و ویجت Mediascape برای عکس‌ها و ویدئوها است( که برنامه مخصوص ندارد) زمانی‌که صفحه قفل است به‌روز رسانی‌های فیس بوک نمایش داده می‌شوند. یک افزونه‌ی جالب جدید در صفحه‌ی قفل که قبلاً در دیگر  Xperia  ها دیده نشده است وجود دارد و آن ویجت پخش کننده‌ موسیقی است که به شما امکان کنترل موسیقی را بدون باز کردن قفل صفحه می‌دهد هم‌چنین منطقه‌ی استاندارد اخطارها و منطقه‌ی حرکت بین برنامه‌ها نیز وجود دارد.

image

 

image

 

 

 

 

image

 

ممکن است که  Xperia S  بستنی حصیری را اجرا نکند اما سونی با زیرکی تمام امکانات بستنی حصیری را بر روی آن پیاده کرده است. شما می‌توانید برای مقدار دیتا‌های فرستاده شده، دریافت شده و مجموع دیتاها زنگ هشدار تنظیم کنید. شما می‌توانید یک روز شروع برای دیتاهای خود تعیین کنید که آن روز می‌تواند روزی باشد که اپراتور تلفن شما حساب کاربری شما را دوباره راه‌اندازی می‌کند.

 

image

 

 

image

 

نقطه ضعف این نشان دهنده دیتاها در مقایسه با برنامه‌ی اصلی آن در بستنی حصیری این است که نمی‌تواند استفاده را برای هر برنامه محدود کند. تمام چیزی که که شما خواهی داشت مجموع حجم این دیتاها خواهد بود.

 

معیار ترکیبی (بنچمارک ها)

 

با وجود 4 هسته‌ای‌ها شما این حق را دارید که نسبت به خرید Xperia S شک داشته باشید اما سونی حقیقتاً کار خود را در کارآیی این گوشی به خوبی انجام داده است در آزمایش معیار CPU (سی‌ پی یو) دو هسته‌ای 1.5 گیگاهرتزی به طور قابل تحسینی عمل کرده است و نتیجه‌ی نزدیکی را در رقابت با گلگسی S2 و  HTC Sensation XE  به‌دست آورد.

 

image

 

image
image
image
image

 

فیس بوک همگام سازی شده با دفترچه تلفن

 

 دفترچه تلفن Xperia S قابلیت ذخیره سازی اطلاعات اضافی در مورد تمام افراد را دارد اطلاعات هر فرد موجود در دفترچه تلفن در یک زبانه نشان داده می‌شود که شامل اطلاعات تماسی، تماس‌های اخیر و اطلاعات بیشتری است که از سرویس‌های شبکه‌های اجتماعی گرفته شده است.

 

image

 

image

 

 

image

 

اسامی افراد هم براساس نام کوچک و هم بر اساس نام خانوادگی قابل مرتب سازی است 2 گزینه برای جستجوی افراد وجود دارد، یک زبانه‌ی جستجو در بالای فهرست افراد وجود دارد و یک زبانه‌ی حرکتی الفبایی که بر روی اسم افراد می‌رود با یک حرف خاص نیز وجود دارد. شما می‌توانید با چندین حساب کاربری دفتر تلفن خود را همگام سازی کنید مانند-فیس بوک و Exchange- و به‌طور انتخابی می توانید قابلیت نمایش و مخفی کردن افراد را برای بعضی از  حساب‌های کاربری دفتر خود انتخاب کنید یا می‌توانید دفترچه تلفن را تنها برای نمایش افرادی که شماره تلفن دارند تنظیم کنید.

و اگر یک شخص چندین حساب کاربری در سرویس های اجتماعی دارد شما می‌توانید اطلاعات آن را به یکدیگر پیوند دهید تا تمام اطلاعات آن شخص را در یک جا داشته باشید عکس‌های فیس بوک و علاقه‌مندی‌های اشخاص در فیس بوک در یک زبانه‌ی جداگانه نشان داده می‌شود.

 

image

 

image

 

 

 

 

image

 

گزینه‌های تماسی سریع نیز وجود دارد – زمانی که بر روی عکس یک شخص ضربه بزنید میانبری ظاهر می‌شود که شامل تماس، فرستادن پیام کوتاه و یا ایمیل برای آن شخص است هر فرد می‌تواند زمینه‌های مختلفی داشته باشد و زمینه‌های مشابه نیز وجود دارد دکمه‌های مثبت و ضربدر به شما این اجازه را می‌دهد تا یک زمینه‌ای را که نیاز دارید اضافه یا حذف کنید. زمینه‌ها همه چیز را پوشش می‌دهند از جمله اسامی، آدرس‌ها، اسامی مستعار و یاداشت‌ها. همچنین یک گزینه‌ی وجود دارد که به‌وسیله‌ی آن می‌توانیدبه‌ طور مستقیم از صندوق پستی خود با شخص تماس برقرار کنید و همین طور رنگ انتخابی برای هر شخص نیز وجود دارد.

 

image

 

image

 

image

 

شما می‌توانید یک شخص را ستاره‌دار کنید که تلفن، آن شخص را در زبانه‌ی علاقه‌مندی‌ها قرار می‌دهد هم‌چنین در هر حساب کاربری جی میل یک گروه خاص وجود دارد که ستاره‌داران در آندروید نامیده‌ می‌شود.که این اسامی نیز به طور خودکار در آن زبانه قرار می‌گیرند.

 

شماره‌گیری هوشمند وارد صف  Xperia ها می‌شود

 

Xperia S سیگنال‌ها را به خوبی انتقال می‌دهد و ما هیچ تجربه از دست دادن تماس تلفنی را نداشته‌ایم. اگر قدرت سیگنال پایین است مطمئن شوید که دست خود را بر روی آنتن در قسمت پایین قرار نداده‌اید. در تماس تلفنی صدا بسیار خوب است خروجی صدای گوشی به‌قدر کافی بلند است و هیچ تداخلی دیده نمی‌شود میکروفن داخلی دومی برای از بین بردن صداهای اضافه به کار می‌رود بنابرین صدا حتی در محیط‌های شلوغ بسیار بلند و واضح می‌باشد

 

  Xperia S اولین Xperia ای است که دارای شماره‌گیری هوشمند می‌باشد. این گزینه در بین شماره افراد و اسامی افراد جستجو را انجام می‌دهد، هم‌چنین قابلیت شماره گیری صوتی نیز وجود دارد (که سریع‌ترین راه برای فعال‌سازی آن استفاده از ویجت مخصوص آن در صفحه‌ی اصلی است)

 

image

 

image

 

image

 

 

image

 

به لطف حس‌گر مجاورت به‌طور خودکار سونی Xperia S قابلیت لمسی صفحه را زمانی که شما آن را به گوش خود نزدیک می‌کنید برای تماس تلفنی غیر فعال می‌کند لگوی تماس در صفحه‌ی شماره‌گیر یک پارچه شده است، آن فهرست شماه‌گیری‌های اخیر، تماس‌های دریافتی و تماس‌های از دست رفته را نیمه‌ی بالای صفحه نشان می‌دهد و در نیمه‌ی پایینی صفحه کلید وجود دارد زمانی‌که شما شروع به شماره‌گیری می‌کنید لگوی تماس به‌وسیله‌ی فهرست شماره‌گیری سریع جایگزین می‌شود. هم‌چنین زبانه‌ی علاقه‌مندی‌ها نیز وجود دارد که شامل اشخاص ستاره‌دار می‌باشد که شما می‌توانید افراد دیگری را نیز به آن اضافه کنید این زبانه لیستی از عکس افراد به همراه نام کوچک آن‌ها را در زیر عکس نشان می‌دهد.

 

ما آزمایش بلندی صدا را بر روی   Xperia S انجام دادیم که نتیجه‌ی متوسط را به‌دست آورد Xperia S بلند‌ترین صدای زنگ را ندارد بنابراین گاهی امکان دارد شما یک تماس را از دست بدهید.

 

image

پیام رسانی درخشان

 

تمام پیام‌های متنی و پیام‌های چند رسانه‌ای در یک جا سازماندهی شده‌اند هر موضوعی در یک پنجره‌ی گفتگویی قرار می‌گیرد و آخرین پیام در پایین قرار دارد.

شما می‌توانید هر پیامی را به‌طور جداگانه و یا همه را با هم مدیریت کنید. گزینه‌ی جستجو برای قرار دادن یک پیام مشخص در تمام گفتگوها وجود دارد و هم‌چنین شما می‌توانید گزینه‌ی دریافت گزارشات را نیز فعال کنید.

 

image

 

image

 

 

 

 

image

 

پیام‌ها به‌طور جداگانه می‌توانند ستاره‌دار شوندو شما می‌توانید تمام آن‌ها را در فولدر ستاره‌دار ها که در منوی زمینه وجود دارد پیدا کنید. این یک راه بسیار خوب برای علامت‌گذاری کردن پیام‌های مهمی است که شما بعداً نیاز به پیدا کردن سریع آن‌ها دارید اضافه کردن عکس، ویدئو و صدا پیام‌های متنی را به یک پیام چند رسانه‌ای تبدیل خواهد کرد.

 

برنامه‌ی جی میل قابلیت پشتیبانی از عملیات گروهی را دارد که به شما این اجازه را می‌دهد تا چندین ایمیل را با هم آرشیو، لیبل‌گذاری یا حذف کنید. این برنامه قابلیت پشتیبانی از چند حساب کاربری جی میل را دارد. اما برای سرویس‌های ایمیلی دیگر هیچ صندوق دریافت متحدی وجود ندارد.

 

 

image

 

 

image

 

image

 

 

 

اگرچه برنامه‌ی ایمیل عمومی می‌تواند این کار را انجام دهد این برنامه می‌تواند چندین حساب کاربری PAP یا AMAP را دسته‌بندی کند و شما قادر خواهید بود به پیام‌هایی که در فولدرهای اصلی به‌صورت آنلاین ساخته می‌شوند دسترسی داشته باشید.

 

image
image

 

image

 

image

 

در حالت پیش‌نمایش صفحه به 2 قسمت تقسیم می‌شود در یک سمت فهرست ایمیل‌ها وجود دارد، در حالی که در سمت دیگر ایمیل انتخاب شده نمایش داده می‌شود این قابلیت در هر دو حالت ایستاده و یا خوابیده گوشی وجود دارد و شما به راحتی می‌توانید خط جدا کننده‌ی این دو منطقه را به هر سمت دلخواه کشیده تا سمت دیگر بزرگ‌تر شود.برای ورود متن  Xperia S یک کیبورد کامل بر روی صفحه‌ی خود دارد تایپ با این کیبورد بسیار راحت است حتی در حالت ایستاده‌ی گوشی کلیدها بزرگ هستند و فاصله‌ی آن‌ها مناسب است.

 

image

 

 

image

 

چرخش گوشی به حالت خوابیده دکمه‌های بزرگ‌تر در اختیار شما قرار می‌دهدکه تایپ با آن‌ها آسان‌تر است.   Xperia S شاید بهترین صفحه کلید مجازی را که شما نیاز داشته باشید در اختیارتان قرار می‌دهد. در مورد سفارشی‌سازی صفحه کلید   Xperia S امکاناتی را دارد که ورودی اشاره‌ای (Gesture input )نامیده می‌شود این قابلیت همانند  قابلیت سوایپ (Swype  )در سامسونگ است – به جای ضربه زدن بر روی کلیدها شما انگشت خود را بر روی صفحه کلید می‌لغزانید حتی اگر شما قبلاً از قابلیت سوایپ استفاده نکرده باشید به زودی آن عادت خواهید کرد.

 

گالری معمولی

 

Xperia S از گالری قدیمی آندروید استفاده می‌کند که در نسخه‌ی نان زنجفیلی تغییرات چندانی نداشت این گالری کاربرد خوبی دارد ظاهر 3 بعدی جالب و افکت‌های زیبایی دارد اما تنها یک نسخه‌ی کوچک شده از عکس‌ شما را نشان می‌دهد آلبوم‌ها و فولدرهای متفاوت با توده‌ای از عکس نشان داده می‌شود که با یک انتخاب به یک شبکه مشبکی تبدیل می‌شوند اگر شما آلبوم‌های آنلاینی مانند آنچه در پیکاسا (Picasa  )وجود دارد داشته باشید به‌صورت فولدرها مجزا به خوبی نمایش داده می‌شود باید به سوئیچی که در بالا وجود دارد توجه کنید. گزینه اول قسمت‌هایی از گالری را باز خواهد کرد که عکس‌های 3 بعدی پانوراما گرفته شده‌اند. در حالی که گزینه دوم عکس‌هایی را که از چند زاویای مختلف گرفته شده‌اند باز خواهد کرد برای مشاهده‌ی عکس‌های 3 بعدی پانورامایی در حالت 3 بعدی شما نیاز به برقراری ارتباط بین گوشی خود با یک تلویزیون 3 بعدی دارید.

 

عکس‌های چند زاویه‌ای قابلیت دیدن سخت‌تری در خارج از دستگاه دارند هم‌چنین شما نیاز به یک شتاب‌سنج و برنامه‌ی مناسب دارید که بهترین آن یک Xperia دیگر است.

 

 

image

 

image

 

 

image

 

آلبوم‌های پیکاسا و فیس بوک در گالری نشان داده می‌شوند آن‌ها به‌وسیله‌ی یک آرم کوچک که مربوط به سرویس می‌باشد نشان داده می‌شوند عکس‌های فیس بوک قابلیت لایک شدن را در گالری به‌وسیله‌ی دکمه‌ای که در بالا سمت راست واقع شده است دارند.

 

image

 

 

image

 

عکس‌ها می‌توانند به‌وسیله‌ی تاریخ مرتب‌سازی شوند که این کار به وسیله ی دکمه‌ای که در بالا سمت راست قرار دارد انجام می‌شود. شما می‌توانید از قابلیت بزرگنمایی به‌وسیله‌ی 2 انگشت یا با استفاده از دکمه‌های قدیمی + / - استفاده نمایید اگر شما عکس را تا لبه بکشید گالری عکس قبلی یا بعدی را به شما نشان می‌دهد عکس‌ها می‌توانند به‌طور مستقیم در گالری توسط چرخاندن یا بریدن ویرایش شوند اشتراک‌گذاری سریع توسط پیکاسا، برنامه‌های ایمیل، فیس بوک، بلوتوث یا پیام‌های چند رسانه‌ای وجود دارد. موتور براویا کیفیت و رنگ‌ها را به‌وسیله‌ی کاهش نویزها و تند کردن عکس افزایش می‌دهد این موارد به‌طور معمول منتهی به عکس‌های مصنوعی می‌شود اما صفحه نمایش Xperia S  با تراکم پیکسلی بالا آن‌ها را غیر محسوس می‌کند شما می‌توانید موتور براویا را خاموش کنید اما ما به شما توصیه می‌کنیم آن را روشن نگه دارید زیرا به واقع این موتور کیفیت عکس‌ها را بهبود می‌بخشد.

 

پخش کننده تا حدودی محدود شده است اما به هر حال 1080p را پخش می‌کند.

 

همانند بسیاری از گوشی‌ها آندرویدی پخش کننده‌ی ویدئویی مجزایی در  Xperia S وجود ندارد برخلاف گوشی‌های Xperia  های قبلی پخش کننده ویدئو از فرمت‌های AVI و MKV علاوه بر فرمت‌های معمول 3GP و MP4 پشتیبانی می‌کند. البته محدودیت‌هایی وجود دارد  به طور مثال بعضی از کدهای صدایی مشکل ساز خواهند بود. برطبق گفته‌های یکی از خوانندگان ما کاربران  Xperia S باید از پخش ویدئو با صدای فراگیر پرهیز کنند. Xperia S توانایی پخش ویدئوهای 1080P را دارد و صفحه‌ی واقعی 4.3 اینچی عکس‌هایی با کیفیت عالی را نمایش می‌دهد (موتور براویا در اینجا نقش مهمی دارد) علاوه بر این که شما می‌توانید ویدئوهای 720p  را مشاهده کنید. اگر شما ابتدا ویدئوهای خود را تبدیل کنید Xperia S می‌تواند یک دستگاه پخش کننده ویدئویی قابل حمل خوب باشد. هم‌چنین شما می‌توانید یک پخش کننده ویدئویی سازگار از فروشگاه آندروید تهیه کنید و زندگی خود را آسان‌تر کنید. پخش کننده‌های مجانی بسیار خوبی در آنجا وجود دارند که کمبودهای ویدئو پلیرهای Xperia S مانند نبود زیرنویس را جبران خواند کرد.

 

image

 

image

 

طراحی جدید پخش کننده‌ی موسیقی عالی است

 

 پخش کننده موسیقی در Xperia S از پایه دوباره ساخته شده است شما با رابط کاربری لغزان کاور آلبوم‌ها روبرو خواهید شد و می‌توانید آن‌ها را به سمت چپ یا راست بکشید تا آهنگ عوض شود (به‌وسیله‌ی افکت‌های 3 بعدی بسیار روان) این زبانه، زبانه‌ی پخش است، زبانه موجو دوم -موزیک‌های من- نامیده می‌شود و جایی است که آلبوم‌های شما سازماندهی شده است. آهنگ‌ها توسط آلبوم، خواننده، لیست پخش، همه‌ی آهنگ‌ها، کانال SensMe ، علاقه‌مند‌ها مرتب سازی می‌شوند هم‌چنین یک گزینه برای اتصال به سرویس نامحدود موزیک وجود دارد. در رابطه کاربری آهنگ در حال پخش یک دکمه‌ی آشنا دیده می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد موزیک یا موزیک ویدئو را برای آهنگ‌های بیشتر در یوتوب برای آهنگ در حال پخش جستجو کنید، جستجو در ویکی پدیا برای اطلاعات خواننده یا جستجوی متن آهنگ در گوگل انجام می شود گزینه‌های جدیدی‌تری می‌توانند به این منو به وسیله افزونه‌های موجود در فروشگاه گوگل اضافه شوند.

image

 

image

 

 

image

 

image

 

 

SensMe  باید برای افرادی که در گذشته یکی از گوشی‌های قدیمی واکمن سونی‌اریکسون را  داشته‌اند آشنا باشد اگر شما به‌طور اختصاصی حالت آهنگ‌ها را در  SensMe  سازماندهی نکنید به‌طور پیش فرض 9 شبکه شامل روز، پرتکاپو، آرام، شاد، دلپذیر، استراحت، احساسی، رقص و حداکثر وجود خواهد داشت. قبل از استفاده از این امکان شما نیاز به دانلود دیتاهای  SensMe  خواهید داشت خوشبختانه شما نیاز به کامپیوتر برای این کار نخواهید داشت تنها چیزی که شما نیاز دارید یک ارتباط اینترنتی است و گوشی بقیه‌ی کارها را انجام خواهد داد زبانه‌های بیشتری برای هدفون وجود دارد که می‌توانند در حالت استریو، باشگاه و تالار کنسرت تنظیم شوند اگر شما از هدفون استفاده نمی‌کنید می‌توانید گزینه‌ی xLOUD را فعال کنید که به وسیله‌ی آن صدا برای پخش بلند‌تر  Xperia S بهبود پیدا می‌کند.

 

 

image

 

image

 

image

 

image

 

یک گزینه‌ی جدید به نام اطلاعات آهنگ و کنترل‌های پخش در صفحه‌ی قفل شده وجود دارد که شما می‌توانید بدون باز کردن قفل تلفن پخش کننده را کنترل کنید کنترل‌های موزیک جایگزین ساعت می‌شود که می‌تواند آزار دهنده باشد. در صورتیکه شما فقط بخواهید ساعت را بدانید اسلایدهای ساعت خارج از دید هستند بنابراین شما باید در حدود یک ثانیه صرف کنید تا ساعت را مشاهده کنید یا تنها به ساعت کوچکی که در گوشه‌ی بالا سمت راست وجود دارد نگاه کنید.

image

 

رادیو اف ام با RDS و هم‌چنین شناسایی آهنگ نیز وجود دارد

 

سونی Xperia S به یک رادیو اف ام مجهز شده است که ظاهر بسیار مرتب و ساده‌ای دارد به طور خودکار ایستگاه‌های رادیویی موجود را اسکن می‌کند بین فرکانس‌های موجود فواصلی را قرار می‌دهد برای حرکت آسان‌تر بین ایستگاه ها، یک گزینه انتخاب دستی نیز برای مکان‌هایی که دریافت سیگنال ضعیف است وجود دارد.

 

image

 

 

image

 

image

 

سرویس شناسایی آهنگ نیز وجود دارد و در برنامه‌ی رادیو کار می‌کند هم‌چنین شما می‌توانید آهنگ مورد علاقه‌ی خود را در فیس بوک لایک کنید کیفیت صدا بسیار واضح است.

 

سونی  Xperia S در قسمت اول آزمایش کیفیت صدای ما به خوبی خود را نشان داد این گوشی هوشمند امتیازهای خوبی را به دست آورد، مقداری تنزل مشاهده می‌شود وقتی که شما از هدفون‌ها استفاده کنید -اما خیلی بد نیست- تداخل استریویی به طور قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. اگر چه سطح صدا به همان اندازه باقی می‌ماند که این در گوشیهای هوشمند رایج نیست و در زیر نتایج را مشاهده می‌کنید می‌توانید نتایج را ببینید

 

image

 

image

 

دوربین 12 مگا پیکسلی حرفه‌ای با افزونه 3 بعدی

 

  Xperia S به دوربین 12 مگا پیکسلی خود می‌بالد و توسط یک چراغ LED کامل می‌شود همانند گوشی‌های قدیمی، Xperia S از حس‌گر Exmor R برای بهبود عکاسی در نور کم بهره می‌برد کنترل‌های دوربین در Xperia S برروی 2 نوار ابزار وجود دارند که در دو طرف صفحه‌ی دوربین قرار گرفته‌اند در سمت چپ شما 4 میانبر با تنظیمات گوناگون دارید در حالی که ضامن دوربین / فیلم‌برداری، کلید عکاسی مجازی و آخرین عکس گرفته شده به‌صورت کوچک در سمت راست قرار دارد کلید منو دو صفحه از تنظیمان اضافی را که شامل صحنه‌ها، کیفیت، تشخیص لبخند، برچسب ‌گذاری جغرافیایی، پایداری تصویر و حالت فوکوس می‌باشند را در خود دارد شما می‌توانید 3 میانبر در سمت چپ تعریف کنید ( میانبر حالت عکاسی ثابت شده است)

 

 

image

 

image

 

image

 

image

 

پنج حالت عکاسی شامل نرمال، تشخیص صحنه، عکاسی پانوراما، چند زاویه‌ای و پانورامای 3 بعدی وجود دارد در حالت نرمال شما به ‌طور دستی تنظیمات صحنه را انجام می دهید یا شما می‌توانید گزینه‌ی تشخیص صحنه را فعال کرده و به Xperia S اجازه دهید تا حالت صحنه را حدس بزند (که بسیار در این مورد خوب عمل می‌کند)

 

image

 

image

 

پانورامای 3 بعدی به طور کلی یک گزینه‌ی تجاری است شما دکمه‌ی عکاسی را فشار می‌دهید و گوشی را در طول تصویر حرکت می‌دهید عکس پانورامای گرفته شده می‌تواندبه 2 شکل 2 بعدی و 3 بعدی (در تلویزیون‌های 3 بعدی) مشاهده شود گزینه‌ی عکاسی چند زاویه‌ای بسیار تحسین برانگیز است شما در یک لحظه مشخص عکس می‌گیرید اما نتیجه خیلی متفاوت‌تر از آن است چیزی شبیه به عکس‌های گرفته شده به‌وسیله‌ی چند عدسی درست می‌شود کج کردن گوشی به شما این امکان را می‌دهد تا اشیاء را از زوایای مختلف ببینید عکاسی از یک سوژه‌ی در حال حرکت مانند یک تصویر متحرک GIF یا ساخت یک عکس فوق العاده جذاب است که می‌تواند تا حدودی سرگرم کننده نیز باشد.

 

image

 

image

 

تا حدودی تغییرات قابل مشاهده حتی در صحنه‌های ساکن وجود دارد اما این یکی از بهترین ویژگی‌های دوربین است که ما تا این زمان دیده‌ایم عکس‌هایی که به‌وسیله‌ی حالت چند زاویه‌ای گرفته شده‌اند توسط برنامه‌ای جدا که آلبوم 3 بعدی نامیده می‌شوند دسته‌بندی می‌شوند و در گالری به‌طور عادی قرار نمی‌گیرند برای روشن شدن این موضوع دوباره باید بگوییم  Xperia S صحفه نمایش 3 بعدی ندارد، به‌طور هوشمندانه این گوشی توسط حس‌گرهایش حرکات تلفن را تشخیص داده و بنابرین عکس‌های روی صفحه را تغییر می‌دهد، یکی دیگر از ویژگی‌های  Xperia S گزینه‌ی انتخاب سریع است که به شما این اجازه را می‌دهد تا گوشی را سفارشی کنید زمانی را که دکمه‌ی دوربین را در حالت قفل گوشی فشار دهید در این مورد حالت پیش فرض رفتن به دوربین و عکس گرفتن است، با فشار دکمه دوربین قفل گوشی را باز شده و دوربین شروع به کار می‌کند و فوراً یک عکس گرفته می‌شود تنظیم کردن درست عکس کار سختی است اما به سرعت شما می‌توانید یک عکس دیگر بگیرید زیرا دوربین به سرعت دوباره آماده‌ای عکس گرفتن می‌شود گزینه‌ای دیگر تنها باز کردن قفل تلفن و شروع به کار دوربین است یا شما می‌توانید این ویژگی‌ها را غیر فعال کنید با دوربین 12 مگا پیکسلی کیفیت عکس به‌طور واضحی برتری دارد و از سونی یک عکس گیرنده توانا ساخته است عکس‌ها جزئیات فراوانی دارند و نویز بسیار کمی در آن‌ها مشاهده می‌شوداگرچه نویز رنگ‌ها به‌طور کامل از بین نرفته است، تلفن‌های Xperia  یای قدیمی‌تر تمایل به نوردهی بیشتر را نشان می‌دادنداما تقریباً این مورد در باره‌ی  Xperia S  صادق نیست هم‌چنین این گوشی قصد دارد سایه‌ها را خیلی بهتر ایجاد کند رنگ‌ها تا حدودی اشباع هستند اما تعادل رنگ سفید به‌طور کلی بسیار دقیق است.

 

صف Xperia  به مسابقه‌ی فول اچ دی پیوسته است

 

Xperia S ویدئوهایی با کیفیت 1080p با  30 فریم در ثانیه ضبط می‌کند و این کار را به خوبی انجام می‌دهد دوربین فیلم‌برداری تنظیماتی مانند حالت عکاسی دارد که شامل حالت فوکوس، اندازه‌گیری، ارزش‌گذاری در معرض قرار‌گرفتن، پایداری عکس و دیگر موارد است. طراحی میانبرها نیز در این جا قابل انتخاب است فیلم‌برداری  Xperia S گزینه‌ی فوکوس خودکار ادامه دار را دارد ممکن است زمان برای دوباره فوکوس کردن بعد از اینکه شما دوباره خواستید تنظیم انجام بدهید صرف شود اما این بهتر از آن است که چندین بار تلاش کنید که فوکوس قفل شود و ممکن است ویدئو را خراب کند.

 

image

 

image

 

 ویدئوها با فورمت MP4 ذخیره می‌شوند و سرعت فریم‌ها 30 فریم در ثانیه است ویدئوهای Xperia S با صدای استریو و میزان ارسال بیت 128 و نمونه‌ی 48 کیلو هرتزی ضبط می‌شوندضبط 1080p چیز جدیدی نیست اما سونی Xperia S در این مورد بهترین است ویدئوها جزئیات فراوانی دارند عملاً هیچ نویزی وجود ندارد و رنگ‌ها بسیار راضی کننده است سرعت فریم‌ها نیز بسیار روان است، دوربین جلوی سونی  Xperia  نیز ویدئوهایی با کیفیت 720P ضبط می‌کند.

 

همانطور که انتظار می‌رود نتیجه‌ی کار برتر از آن چیزی که دوربین اصلی تولید می‌کند نیست و یک رنگ بنفش در تصویر وجود دارد اما همچنان بسیار بیشتر از چیزی است که برای تماس ویدئویی نیاز است.

 

قابلیت ارتباطی تحسین برانگیز

 

سونی Xperia S در ارتباط مدرن بسیار عالی است همانند Xperia ion مجهز به LTE نمی‌باشد اما شبکه‌ی 2G  و 3G را پشتیبانی می‌کند سرعت انتقال داده‌ها تا 14.14 مگابایت بر ثانیه در MSDPA و 5.76 مگا بایت در ثانیه در HSUPA افزایش پیدا کرده است اتصال منطقه‌ای توسط وای فای پوشش داده می‌شود که انتقال فایل‌ها بین دستگاه‌ها را با یک تنظیم ساده ممکن می‌کند  Xperia S هم‌چنین از DLNA پشتیبانی می‌کند بنابراین به راحتی شما می‌توانید عکس‌ها، ویدئو‌ها، و موزیک‌های خود را از یک دستگتاه ذخیره سازی با قابلیت DLNA پخش کنید یا محتویات تلفن خود را به یک تلویزیون یا پخش کننده موسیقی DLNA ارسال کنید.

 

image

 

image

 

 

 

image

 

image

 

 

یک برنامه اختصاصی به نام رسانه از راه دور به عنوان یک کنترل از راه دور برای تلویزیون‌های براوایا سازگار با DLNA و پخش کننده‌های موسیقی DVD بلوری می‌باشد نسخه‌های کمی از محدوده‌ی کاربری وجود دارند که به راحتی کانال‌ها را به ورودی و بررسی تاریخچه دیسک تغییر می‌دهند.

 

image

 

image

 

image

 

image

 

 

برنامه‌ی چند رسانه‌ای از راه دور در فروشگاه آندروید به‌طور مجانی قرار دارد بنابراین دیگر آندرویدی ها نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

بلوتوث نیز در Xperia S وجود دارد اما نسخه‌ی 2.1 آن کسل کننده است اگرچه ویژگی مستقیم وای فای کمبود بلوتوث نسخه‌ی 3 را می‌پوشاند پشتیبانی از NFC نیز وجود دارد که شما می‌توانید از آن برای خواندن برچسب‌های NFC استفاده کنید.

 

شما می‌توانید چندین برچسب بسازید و هر کدام را دوست دارید پخش کنید یک برچسب می‌تواند هر چیزی باشد از اطلاعات افراد موجود در دفترچه‌ی تلفن گرفته تا یک آدرس اینترنتی یا یک متن ساده.

 

 Xperia S برچسب‌های NFC را که شما توسط آن اسکن کرده‌اید ذخیره می‌کند و حتی شما می‌توانید بعضی از آنها را برای دسترسی راحت‌تر در آینده ستاره‌دار کنید.

 

image

 

image

 

image

 

هم‌چنین شما می‌توانید از لوازم جانبی برچسب‌های هوشمند سونی استفاده کنید که برای فعالیت‌های مختلفی تنظیم شده است فهرست بلندی از امکانت وجود دارد و چند فعالیت می‌تواند به‌وسیله‌ی یک برچسب راه‌اندازی شود برای ساده کردن فرآیند شما می‌توانید از ویجت برچسب‌های با هوش استفاده کنید.

 

image

 

image
image

 

image

 

شما می‌توانید برچسب‌ها را نام‌گذاری کنیدتا به شما در به خاطر سپردن کار آن‌ها کمک کند برچسب‌های موجود در جعبه به طور پیش فرض با نام‌های خانه و اتاق خواب نام‌گذاری شده‌اند تعدادی کارآیی در این جا وجود دارد: کنترل وای فای، بلوتوث، جی پی اس ، حالت صدا، باز کردن یک صفحه‌ی اینترنتی، پخش یک موسیقی، فرستادن یک پیام، فعال کردن حالت متن به صدا، تغییر تصویر پس زمینه یا باز کردن یک برنامه. در این جا یک مثال در مورد کاری که شما با یک برچسب هوشمند می‌توانید انجام دهید بیان می‌کنیم به‌طور مثال برچسب در ماشین شما می‌تواند بلوتوث را روشن کند بنابراین این گوشی به سیستم صوتی ماشین متصل می‌شود و هم‌چنین این برچسب در ماشین می‌تواند جی پی اس را فعال کرده و به برنامه ناوبری متصل شده و قابلیت متن به صدا را فعال کرده و متن‌هایی را که برای شما ارسال می‌شود را بخواند.

 

ما هنوز کار خود را با این گوشی تمام نکرده‌ایم این گوشی سونی یک درگاه مایکرو MicroHDMI دارد بنابراین شما به راحتی می‌توانید فیلم‌های FullHD و عکس‌هایی که با دوربین 12 مگا پیکسلی این گوشی را گرفته‌اید در یک تلویزیون HD نمایش دهید هم‌چنین یک برنامه متصل شونده مخصوص تلویزیون نیز وجود دارد که کار با صفحات بزرگ‌تر را راحت‌تر می‌کند.

image

 

 

image

 

image

 

image

 

 

image

 

image

 

 

در این‌جا به تعداد کافی امکانات کاربردی وجود دارد شما می‌توانید عکس‌ها و ویدئو‌ها را در گالری فهرست کنید و از سرویس نامحدود موزیک و ویدئویی سونی بهره‌مند شوید. وب‌گردی کنید یا به فیس بوک متصل شوید جی میل‌های خود را چک کنید یا از همه برنامه هایی که نصب کرده‌اید استفاده کنید (تنها کاری که لازم است انجام دهید اضافه کردن یک میابر به این فهرست است اما تایپ به وسیله‌ی کنترل از راه دور چندان آسان نیست پس شما می‌توانید از قابلیت جستجو با صدا بهره ببرید.

 

سونی  Xperia S یک درگاه MicroUSB هم دارد ما سعی کردیم لوازم مختلفی را به آن متصل کنیم که با حافظه‌های فلش به خوبی کار کرد اما متصل شدن به گوشی‌های دیگر در حالت Mass storage تا حدودی با اشکال مواجه بود به‌ویژه در زمانی که گوشی مقابل از قابلیت USB پشتیبانی می‌کرد ما حتی سعی کردیم تا یک کیبورد USB را به آن متصل کنیم و گوشی به خوبی با آن کار کرد اما با موس USB نتوانست اتصال برقرار کند.

 

 یک امکان ارتباطی دیگر نیز وجود دارد  Xperia S یک دریافت کننده‌ی داخلی جی پی اس دارد که با GLONASS نیز کار می‌کند این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا سریع‌تربتوانید مکان خود را به خصوص در مناطق پرجمعیت شهری پیدا کنید.

 

تجربه وب‌گردی عالی

 

ظاهر مرور‌گر بسیار ساده است زمانی که یک صفحه بارگذاری می‌شود تمام چیزهایی که شما می‌بینید تنها نوار آدرس و دکمه‌ی ذخیره‌ی آدرس صفحه، در بالای صفحه است و زمانی که شما به روی صفحه بزرگ‌نمایی انجام دهید این دو قسمت نیز ناپدید می‌شوند و با رفتن به بالای صفحه یا فشار دادن دکمه‌ی منو دوباره ظاهر می‌شوند.

image

 

 

image

 

 

image

 

image

این راهی است که شما می‌توانید از تمام 4.3 اینچ صفحه برای وب‌گردی استفاده کنید و به خاطر کیفیت 720p سایت‌هایی که تنها قابلیت استفاده در کامپیوترها را دارند به راحتی بر روی صفحه‌ی این گوشی تطبیق پیدا می‌کنند و حتی در بزرگنمایی کم متن‌ها خوانا و روشن هستند، مرور گر از قابلیت بزرگنمایی توسط دو بار ضربه زدن یا بزرگنمایی با 2 انگشت پشتیبانی می‌کند هم‌چنین دکمه‌های مجازی مخصوص بزرگنمایی وجود دارد، هم چنین نیز قابلیت کوچک کردن متن وجود دارد که حالت متن‌ها را برای تطابق بهتر با صفحه نمایش تنظیم می‌کند، کارآیی مرورگر بسیار عالی است.

 

رابط کاربری مرورگر قدرتمند است زمانی که دکمه‌ی منو را فشار می‌دهید 6 دکمه باز می‌شود شما می‌توانیدبه‌وسیله‌ی آن‌ها یک زبانه‌ی جدید باز کنید، بین زبانه‌ها حرکت کنید. صفحه را دوباره بارگذاری کنید، به یک آدرس مشخص بروید و یا آدرس‌های ذخیره شده خود را باز کنید دکمه‌ی آخر حتی گزینه‌های بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد که شامل کپی کردن متن، جستجو در صفحه و غیره است و یک از مهم‌ترین امکانات مرورگر پشتیبانی کامل از فلش 11 است ویدئوهای یوتوب به راحتی با کیفیت 1080p پخش می‌شود و هیچ تصویر مصنوعی و یا از بین رفتن صدا دیده نمی‌شود بازی‌های فلش نیز بدون زحمت اجرا می‌شود.

 

image

 

image

 

 

مهارت سازمان‌دهی عالی

 

سونی Xperia S با امکانات سازماندهی قابل اطمینانی همراه است که قابلیت مشاهده‌ی اسناد آفیس را نیز شامل می‌شود برنامه‌ی مورد بحث برنامه‌ی آفیس است که شما می‌توانید توسط آن فایل‌های Word ، اکسل Powerpoint  و  PDF ( حتی نسخه 2007 آفیس) را مشاهده نمایید برای ویرایش این اسناد شما باید برنامه‌ی پولی آن را خریداری نمایید.

 

image

 

image

 

 

image

 

 

 

 

image

 

خواندن اسناد بر روی صفحه‌ی با کیفیت این گوشی بسیار راحت است یک مرورگر داخلی نیز وجود دارد که این امکان را می‌دهد تا بتوانید اسناد را در حافظه‌های ابری گوگل – Box-Dropbox  ذخیره کنید

 

image

 

image

 

تقویم 3 حالت نمایش دارد – روزانه، هفتگی، ماهیانه. پایین ترین قسمت صفحه برای رویدادهای آینده استفاده می‌شود اضافه کردن یک رویداد جدید سریع و آسان است و هم‌چنین شما می‌توانید یک زنگ هشدار به عنوان یادآور برای آن تنظیم کنید.

 

image

 

 

image

 

image

 

image

 

تقویم هم‌چنین رویدادهای آینده را از حساب کاربری فیس بوک شما استخراج می‌کند رویدادهای فیس بوک به‌صورت ورودی‌های معمول تقویم ظاهر می‌شود اما شما نمی‌توانید آن‌ها را ویرایش کنید.

 

 هم‌چنین یک برنامه ماشین حساب نیز وجود دارد که به خوبی برای استفاده لمسی بهینه شده است دکمه‌ها واقعاً بزرگ هستند و به راحتی می‌توان به آن‌ها ضربه زد هم‌چنین شما می‌توانید از قابلیت‌های پیشرفته ماشین حساب مانند لگاریتم و مثلثات به وسیله‌ی چرخاندن گوشی در حالت افقی استفاده کنید.

 

image

 

 

image

 

برنامه‌ی ساعت و زنگ اجازه‌ی تنظیم تعداد زیادی زنگ هشدار را می‌دهد که هر کدام زمان شروع و تکرار خود را دارند برنامه‌ی زنگ هم‌چنین می‌تواند به عنوان یک ساعت رومیزی مورد استفاده قرار گیرد شما امکان تنظیم روشنایی، اطلاعات هواشناسی میانبر به گالری و پخش موزیک را در این ساعت رومیزی دارید. برنامه هم‌چنین در کنار قابلیت‌های کورنومتر و تایمر ساعت جهانی را نیز دارد که در گوشی‌های  Xperia های قبلی وجود نداشت.

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 برنامه‌ی ذخیره‌ی نیرو به شما کمک می‌کند تا عمر باطری افزایش پیدا کند و این عمل توسط کنترل کننده خودکار وای فای، جی پی اس، بلوتوث، روشنایی صفحه، همگام سازی خودکار در زمانی‌که باطری شارژ کمی دارد یا زمانی‌که کاربر برای آن تعریف کرده انجام می‌شود.

 

image

 

image

 

 

 

image

 

در مجموع 3 پیش تنظیم وجود دارد 2 تای آن‌ها به صورت دستی زمان و نیرو را ذخیره می‌کند و آخری در هنگام شب تمام برنامه هایی را که بیش از حد انرژی مصرف می کنند  خاموش می‌کند و روز دوباره آن‌ها را روشن می‌کند.

 

نقشه‌های گوگل و ناوبری هوشمند

 

سونی Xperia S  با یک دریافت کننده جی پی اس همراه است که در حدود کمتر از یک دقیقه زمان می‌برد تا به ماهواره متصل شود شما می‌توانید از امکانات جی پی اس داخلی برای تماس فوری به نزدیک‌ترین ماهواره استفاده کنید هم‌چنین اگر شما تنها نیاز به یک حدس از محل خود داشته باشید موقعیت یاب اینترنتی این کار را انجام می‌دهد. نقشه‌های گوگل یک جزء استاندارد از بسته‌ی آندروید است و ما آن ها را بارها بررسی کردیم این نقشه‌ها پشتیبانی از ناوبری به وسیله‌ی صدا را تنها در چند کشور مشخص پشتیبانی می‌کند و کشورهای دیگر از فهرست دستورالعملها می‌توانند استفاده کنند شما می‌توانید به‌وسیله‌ی این نقشه‌ها مسیر مورد نظر را پیدا کنید.

image

 

 

image

 

 

image

 

 

 

image

 

آخرین نسخه از نقشه‌‌بُرداری استفاده می‌کند که بسیار مؤثر است و به راحتی می‌تواند مسیر را پیدا کرد برنامه شما را حتی بدون اتصال اینترنتی راهنمایی می‌کند ساختمان‌های 3 بعدی برای بعضی از شهرهای بزرگ‌تر نشان داده می‌شود و شما می‌توانید از 2 انگشت خود برای حرکت دوربین و چرخش نقشه برای دید بهتر منطقه استفاده کنید.

 

 Xperia S ما با برنامه‌ی هدایت‌گر هوشمند از پیش نصب شده به همراه ناوبری کامل بود برنامه اطلاعات هواشناسی، ترافیک، دوربین‌های سرعت سنج و هشدار سرعت زیاد را در خود دارد هدایت‌گر هوشمند به‌طور پیش‌فرض از نقشه‌های آنلاین استفاده می‌کند بنابرین شما نیاز به ارتباط اینترنتی دارید.اما حسنی که دارد این است که در کشورهایی که قابلیت رانندگی نقشه‌های گوگل پشتیبانی نمی شود نیز کار می‌کند شما می‌توانید نقشه‌هایی را که نیاز به اتصال اینترنتی دارند خریداری کنید قیمت این نقشه‌ها برای استفاده‌ی 2 ساله در کل اروپا 5 یورو و در آمریکا شمالی 5 دلار است. اگر شما تصیم داشته باشید از نسخه‌ی آنلاین استفاده کنید حالت برون مرزی توسط گوشی درک می‌شود و گوشی به‌طور خودکار داده‌هایی را که برای دریافت نقشه‌ها استفاده می‌شود و باید از رومینگ استفاده شود کم می‌کند بنابراین اگر شما از خانه یا هتل خود توسط اتصال به وای فای شروع به حرکت کنید حتی مقدار بیشتری در ارسال داده‌ها صرفه‌جویی خواهید کرد.

 

image

 

image

 

image

 

image

 

ما نمی‌توانیم به شما قول بدهیم که  Xperia S شما همانند گوشی ما با هدایت‌گر هوشمند همراه باشد زیرا بستگی به بازار کشورهای مختلف دارد.

در استفاده از فروشگاه‌های گوگل و فروشگاه پلی استیشن سردرگم نشوید

 فروشگاه آندروید اکنون به نام فروشگاه تفریح و بازی نامیده می‌شود اما جدا از اسم، این همان فروشگاه برنامه‌های قدیمی است این برنامه توسط چندین زبانه سازماندهی شده است که شامل دسته بندی  ها ، خصوصیات، برترین برنامه های پولی ، برترین برنامه های مجانی ، پرفروش ترین ها ، برترین برنامه های جدید پولی،برترین برنامه های جدید مجانی می باشد.

قسمت داخل برنامه هر چند که تغییر نکرده است اما بسیار کاربردی است،یک شرح از برنامه، آخرین تغییرات، تعداد بارگیری‌ها و نظرات به اضافه تعداد آراء در آن وجود دارد هم‌چنین به‌طور معمول یک ویدئوی کوتاه و چندین عکس برای بیشتر برنامه‌ها وجود دارد.

image

 

image

 

image

 

همه نوع برنامه در فروشگاه آندروید وجود دارد و مهم‌ترین این برنامه‌ها شامل مدیریت فایل‌ها برنامه‌های ناوبری، برنامه‌های ویژه‌ اسناد آفیس و غیره می‌باشد. اما سونی Xperia S  به‌طورکامل از امکانات کنسول بازی play station  پشتیبانی می کند و شما می توانید به فروشگاه  play station   برای استفاده از بازی‌های با کیفیت عالی که برای موبایل طراحی شده‌اند دسترسی داشته باشید. در دستگاه ما این برنامه به طور پیش فرض نصب نشده بود بنابراین ما مجبور بودیم از برنامه‌ی شروع فروشگاه play station  برای گرفتن بازی‌ها استفاده کنیم در هنگام استفاده از این برنامه مرورگر گوشی باز می‌شود و شما را به صفحه‌ی بارگیری مورد نظر منتقل می‌کند تنها چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که در قسمت تنظیمات گزینه‌ی نصب از طریق منابع ناشناس را فعا ل کنید.

 

به هر حال فروشگاه play station   فهرستی از بازی‌های پولی را دارد ( در زمان نوشتن این یررسی 17 بازی موجود بود ) و تمام این بازی‌ها به قیمت3.99 پوند( 6.34 دلار ) می‌باشند یکبار که شما بازی را نصب کنید  بعد از آن می‌توانید از طریق برنامه play station   جیبی به آن دسترسی داشته باشد همانند همان برنامه‌ای که در Xperia Play وجد داشت.

image

 

image

 

این برنامه توسط سه زبانه سازماندهی شده است - همه‌ی بازی‌ها، بازی‌های اخیراً بازی شده و بازی‌های اخیراً اضافه شده می‌باشد. به طور پیش فرض از پوسته‌ی صورتی رنگ استفاده می‌شود اما خحوشبختانه به راحتی این پوسته قابل تغییر است.

 

image

 

image

 

سخن آخر

سونی بدون اریکسون، Xperia S  یک دو هسته‌ای کم سن وسال و پرچمدار جدید سونی است. افرادی هستند که هنوز به آن شک دارند اما Xperia S  چیزهای زیادی برای کسانی که در برابر آن ایستاده‌اند دارد با یک دوربین درجه یک و صفحه عالی، درگاه استاندارد MicroHDMI ، کیفیت صدای بسیار خوب، حافظه ذخیره سازی کافی، Xperia S  به آسانی می‌تواند به یک دستگاه چندرسانه‌ای مورد نیاز شما تبدیل شود ما به این نکته که قدرت پردازشگر موجود در این دستگاه کافی نیست کاری نداریم بنابراین زمانی که جدال بین 4 هسته‌ای‌ها و 2 هسته‌ای‌ها شروع می‌شود به نظر می‌آید موضوع یک افتحار برای 4 هسته‌ای‌ها است تا کارایی.

 

سونی سعی دارد تلفن‌هایش را طوری القاء کند که یک دستگاه نوآورانه هستند و همچنین آن‌ها کارهای جالبی را با NFC  انجام داده‌اند و در ادغام دستگاه‌های چندرسانه‌ای در خانه قدم بزرگی برداشته‌اند، ما فکر می‌کنیم برنامه تلویزیونی که در این گوشی وجود دارد و بوسیله‌ی آن می‌توان از راه دور تلویزیون را کنترل کرد بسیار هوشمندانه است سونی Xperia S   قیمت بالایی دارد و اعتراضات زیادی در این مورد وجود دارد هنوز تلفن‌هایی وجود دارند که می‌توانند آن را به مبارزه بطلبند سامسونگ گلکسی اس 2 یکی از آن‌ها است که با این که تا حدودی قدیمی شده است اما بسیارکاربردی است و قیمت واقعی خود را با گذشت زمان به دست آورده است.

سامسونگ گلگسی نکسوس یک انتخاب خوب است اگر شما به دنبال یک گوشی با صفحه‌ی سوپر آمولد 720p و نسخه‌ی نهایی آندروید می‌گردید، اما این گوشی نیز محدودیت‌های خود را دارد مانند دوربین 5 مگا پیگسلی و صدای نه‌چندان خوب .

اگر شما می‌خواهید منتظر بمانید اچ تی اس شما را توسط گوشی One S وسوسه خواهد کرد که دارای صفحات نمایش 4.3 اینچی سوپر آمولد ، چیپست قدرتمند‌تر و بدنه‌ی نازک 7.8 میلی‌متری است . گوشی  Huawei Ascend P1 به زودی در دسترس خواهد بود و همان صفحه‌ی سوپر آمولد را دارد با یک بدنه‌ی کمی باریکتر که 7.7 میلی‌متر قطر دارد اما جی پی یو در این گوشی حتی از   Xperia S نیز کمتر است . و اما گوشی که لازم نیست منتظر آن باشید و آن  Motorola RAZR می‌باشد که دارای همان صفحه نمایش آمولد، همان چیپست مشابه  Ascend P1 می‌باشد اما با قطر 7.1 میلی‌متر و قاب پشت آن از مواد ضد گلوله جهت اضافه کردن نمای زیبا به آن ساخته شده است.

 

 شاید شما تعجب کنید که چرا ما از دوربین صحبت نکردیم  تمام این گوشی‌ها 8 مگا پیکسلی هستند بعضی از آن‌ها کیفیت خوبی در عکاسی دارند اما اگر شما به دنبال کیفیت 12 مگا پیکسلی هستید پس Xperia S   و Xperia ion   تنها انتخاب های شما هستند. شاید ما به بی توجهی محکوم می‌شدیم اگر به  HTC Titan II  اشاره نمی‌کردیم این گوشی یک دوربین 16 مگاپگسلی دارد اما هنوز راه مانده تا به‌صورت جهانی در دسترس قرار بگیرد ضمن اینکه صفحه‌ی 4.7 اینچی WVGA آن بدون اشاره به سیستم عامل ویندوز موبایل 7 آن،  آن را بسیار از  Xperia S    دور می‌کند.

بعد از آن  Nokia 808 PureView وجود دارد که یک دوربین- تلفن است مطمئناً حسگر 42 مگا پیگسلی آن جالب است اما ما همان مشکلات Titan را نیز با این گوشی داریم که شامل در دسترس نبودن، تراکم پیگسلی پایین و سیستم عامل از رده خارج شده‌ی سیمبین می‌باشد فهرست گوشی‌های جایگزین بیشتر از آن چیزی است که ما بیان کردیم اما حقیقتاً تمام موارد خوب به نفع سونی Xperia S    است این گوشی می‌تواند روبروی بسیاری از گوش‌های مختلف بایستد.

 

 سونی بعد از این که از شراکت با اریکسون با شادمانی جدا شده است می‌تواند به خاطر این کار خوب برخود ببالد .    

         

  

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (26 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۱۰/۱۸
نه خیر

مهمان

۱۳۹۳/۹/۲۷
باطریشو نمیشه عوض کرد؟(لطفاُ جواب بدین)

مهمان

۱۳۹۳/۶/۲۴
سلام. ممنون بابت توضیح خوبتان. لطفا بگین چرا اینترنتش وصل نمیشه؟ میگه تنظیمات قابل شناسایی نیست و تنظیمات قابل استفاده با mms امکان دارد . باید چه بکنم ؟؟؟

مهمان

۱۳۹۳/۴/۴
گوشی sp از z هم قوی تره

مهمان

۱۳۹۳/۳/۱۸
من یه سال و نیم دارمش، به جز هنگ کردن های گهگاهی که البته همه گوشی های هوشمند دارنش مشکل خاص دیگه ای نداره. فیلم های فول اچ دی که خیلی گوشی ها پخش نمیکنه رو به راحتی نشون میده، و عکسبرداری باهاش هم خیلی لذت بخشه، چون کنتراست رنگ بالاست آدم عکسای خودشو میبینه احساس خوشگلی میکنه ;-) در کل به همه توصیه میکنم. در ضمن این کامنت هم دارم با همین گوشی میذارم.