خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی نوکیا 603

بررسی تخصصی نوکیا 603

نوکیا 603 مانند اکثر گوشی های نوکیا ، یک گوشی مقاوم و کاری است . این گوشی به سیستم عامل Symbian Belle نیز مجهز شده است . این گوشی که در رده ی قیمت میانی قرار دارد و ..

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۰/۱۲/۳

بررسی تخصصی نوکیا 603

معرفی

نوکیا 603 مانند اکثر گوشی  های نوکیا ، یک گوشی مقاوم و کاری است . این گوشی به سیستم عامل Symbian Belle نیز مجهز شده است . این گوشی که در رده ی قیمت میانی قرار دارد ، دارای 3.5 اینچ صفحه نمایش ، دوربین 5 مگاپیکسلی بدون فلاش و با کیفیت فیلم برداری 720p می باشد .

 

Nokia 603 همانند نوکیا 701 یکی از شفاف ترین صفحه های نمایش موبایل را به کار برده و به اشتراک می گذارد . این صفحه نمایش از وضوح عالی و زنگ های طبیعی بهره می برد که شما با کار کردن با آن لذت خواهید برد .

 

image
در داخل جعبه ی نوکیا 603 موارد زیر عرضه می شود .

 

-         کاور پشتی جداگانه

 

-         شارژر گوشی

 

-         کابل MicroUSB

 

-         دفترچه راهنما و گارانتی گوشی

 

-         Hands free گوشی

 

image

طراحی:

نوکیا 603 یک گوشی ، ضخیم به حساب می آید و این از آن جهت است که دارای ضخامت 12.7 میلیمتر می باشد ، و نباید انتظار داشته باشید که طراحی این گوشی جزو بهترین ها باشد و یا برنده ی جایزه ای شود . این گوشی بسیار خوش دست است به گونه ای که به راحتی زمانی که در دست قرار می گیرد ، می توان بدون مشکل با آن کار کرد . نوکیا 603 دارای ابعاد 12.7×57.1×113.5 میلیمتر می باشد .

 

image
در بخش صفحه نمایش Nokia 603 از یک صفحه نملایش 3.5 میلیمتری از نوع IPS-LCD بهره می برد که دارای رزولوشن 360×640 پیکسل می باشد . چگالی تصویر در این صفحه نمایش 210ppi است . دید صفحه نمایش از زوایا گسترده و خوب است و روشنایی و کیفیت عالی صفحه نمایش شما را شگفت زده خواهد کرد .

 

image
صفحه نمایش نوکیا 603 از تکنولوژی Clear Black استفاده می کند که سبب می شود کمترین بازتابش در برابر نور ، را داشته باشد ، تنها نکته ضعفی که می تواند از این صفحه نمایش گرفت ، متنهای ریز است که در این گوشی چندان واضح نیست .

 

این گوشی در 2 رنگ سفید و سیاه عرضه می شود و در داخل جعبه آن همانطور که گفته شد ، یک کاور پشتی اضافه قرار دارد که می توانید به گوشی خود تنوع دهید . در این گوشی خبری از دوربین دوم جهت مکالمات تصویری نیست و تنها یک دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت و بدون فلاشLED تعبیه شده است که در پشت گوشی و در قسمت بالایی آن قرار داده شده است .

 

image
در کناره ی بالایی گوشی ، خروجی استاندارد 3.5 میلیمتری صدا استاندارد ، پورت آن و کلید روشن /خاموش / قفل گوشی قرار دارد . سمت چپ گوشی خالی است ! در کناره ی سمت راست کلید های تنظیم ص2دا و کلید دوربین قرار دارد که کار کردن با دکمه های این گوشی خوب و راحت است .

 

رابط کاربری ، نرم افزارهای گوشی :

قبلا گوشی هایی که دارای سیستم عامل Symbian Belle بوده اند را بررسی کرده ایم ، در این گوشی نیز همین شرایط حاکم است . Nokia 603 دارای پردازنده ی 1GHz ای با 512 مگابایت حافظه به صورت RAM می باشد که از لحاظ سخت افزاری مشابه نوکیا 700 و 701 می باشد . از لحاظ حافظه ی داخلی نوکیا 603 ، 2 گیگابایت را داراست و البته از کارت حافظه ی خارجی نیز پشتیبانی می کند و بدین ترتیب می توانید حافظه ی بیشتری در اختیار داشته باشید .

 

image
image
تایپ در صفحه نمایش 3.5 اینچی این گوشی تجربه ای بسیار خوب و عالی را برای شما همراه دارد ، با اینگه دکمه های آن کوچک است ، اما با این وجود نیز کمبودی شما احساس نخواهید کرد و از تکنولوژیSwype  می توانید استفاده نمایید .

 

image
نوکیا 603 با نرم افزار های کاربردی و خوبی به صورت از پیش نصب شده عرضه می شود . از نرم افزار های کاربردی و مهم می توان به Quick Office اشاره داشت که می توانید به وسیله ی آن اسناد خود را مشاهده نمایید و یا با استفاده ازAdobe Reader برای خواندن اسناد PDF استفاده نمایید . نرم افزار Shazam برای تشخیص آهنگ ، نرم افزار ویرایشگر عکس ها و فیلم ها ، دیکشنری کامل و همچنین نرم افزار تشخیص صدا که شباهت هایی به نرم افزار Siri در Apple دارد ، به طور پیش فرض بر روی گوشی شما نصب است .

 

دو بازی معروف و سرگرم کننده ی Angry birds و Fruit ninja  نیز از پیش بر روی گوشی شما نصب شده است و خود را به وسیله ی این 2 بازی معروف می توانید سرگرم سازید .

 

اینترنت و ارتباطات نوکیا 603

مرورگر نوکیا 603 در مقایسه با دیگر گوشی های قدیمی نوکیا ارتقا پیدا کرده است و نواقص آن نیز برطرف شده است و این را مدیون سخت افزار این گوشی هستیم . اسکرول کردن و Panningبه راحتی انجام می شود ، اما باز با این وجود به روانی آندروید وiOS و ویندوز فون نیست .

 

قابلیت چیدمان نوشته ها در مرورگر برای خوانایی بهتر نیز وجود دارد . Adobe Flash در این گوشی به کار نرفته است به همین ترتیب از بازی های آنلاین و همچنین از مشاهده ی ویدیو در بعضی از سایت ها محروم خواهید بود . Flash lite 4.0 همراه این گوشی عرضه شده است که می توانید محتویات فلش مثل تبلیغات برای شما بارگذاری شده و از این لحاظ مشکل نخواهید داشت .

 

image
نوکیا 603 دارای 5 باندHSDPA می باشد که می توانید از سرعت دریافت 14.4 مگابیت بر ثانیه بهره مند شوید . همچنین این گوشی از Wi-Fi ، بلوتوث ، رادیو موجFM ،A-GPS و فناوری NFC بهره می برد .

 

Nokia Maps With Drive ، نرم افزار بسیار عالی در زمینه ی هدایت از طریق GPS می باشد که دارای راهنمایی صوتی نیز بوده که در کشور های مهشور جهان می توانید از این قابلیت بهره ببرید . NFC آن نیز دارای دمو جهت آموزش می باشد و به راحتی محتویات خود را با دیگر گوشی های نوکیا می توانید به اشتراک بگذارید .

 

در بخش دوربین ، رابط کاربری آن ساده و در عین حال پر از امکانات است . تشخیص صورت ، تنظیمات رنگ / روشنایی و ... نیز موجود است و افکت های متنوعی بر روی عکس خود می توانید قرار دهید . با دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت این گوشی نمی توانید تصاویر عالی از فاصله ی نزدیک بگیرید و کمترین فاصله با وضوح عالی در 40 سانتیمتری دوربین آن علمی است .

 

عکس های گرفته شده از این گوشی از وضوح و روشنایی خوبی برخوردار است ولی جرئیات عکس چندان خوش آیند نیست ، در زیر نمونه ای از عکس های گرفته شده توسط این دوربین در محیط خارج از خانه به نمایش در می آید :

 

image
 

 

نوکیا 603 دارای کیفیت فیلم برداری 720p بوده که با نرخ 30 فریم در ثانیه به فیلم برداری می پردازد . رنگ ها در فیلم های گرفته شده آن ، قابل قبول است ، اما دارای کمی نویز می باشد . اما در مجموع می توان نمره ی قابل قبول به این بخش نوکیا 603 داد که عملکرد مشابه نوکیا 700 را داراست .

 

ویرایشگر فیلم و عکس در این گوشی در گالری عکس آن موجود دارد و به راحتی و در منوگالری می توانید به ان دسترسی داشته باشید و از این نرم افزار کاربردی استفاده کنید . رابط کاربری این ویرایشگر ساده و عالی است و تغییرات خوبی را در عکس و یا فیلم خود می توانید با استفاده از این نرم افزار انجام دهید .

 

image
اکولایزر در Nokia 603 در دسترس است و می توانید از آن بهره ببرید . همچنین FM Transmitter در دل این موزیک پلیر نهفته شده است و با آپشن Play Via Radio می توانید به آن دسترسی داشته باشید . صدای خروجی بلندگو در هنگام پخش آهنگ قابل قبلو و خوب است و از صدای صافی در این زمینه برخوردار است .

 

image
ویدیو پلیر نوکیا 603 فرمت های DivX/Xvid را از همان ابتدا پشتیبانی می کند و فیلم ها را تا 720p به راحتی می تواند پخش نماید .

 

image

عملکرد :

کیفیت صدا در هنگام مکالمه در نوکیا 603 خوب است و از وضوح و سطح صدای خوبی در این زمینه بهره می برد . باتری این گوشی می تواند شما را تا 7 ساعت مکالمه ی پیوسته در حالت 3G و ماندن در حالت آماده باش ( Standby ) تا 20 روز را پشتیبانی کند که در این زمینه نوکیا 603 نمره ی متوسط و قابل قبلو را دریافت می کند .

 

سخن پایانی

نوکیا 603 یک گوشی شیک و جمع و جور در اسمارت فون ها می بشد که مجهز به سیستم عامل Symbian Belle شده است . ویژگی های خوبی را به همراه دارد که در این بررسی به آن اشاره کردیم . از جمله ی آنها صفحه نمایش فوق العاده ی آن ، کیفیت عکس برداری و فیلم برداری ، Nokia Maps ، فناوری NFC و بسیارزی از نرم افزار های دیگر آن است .

 

قصد نوکیا آن بوده است که در رده ی میانی قیمتی بتواند گوشی های آندرویدی را از صحنه بیرون کند ، اما حقیقت آن است که آندروید سیستم عامل بهتری است و آندروید مارکت نرم افزار های بیشتری را عرضه می کند و همچنین از فلش پشتیبانی کامل را دارد .

 

image
در بازار رقابتی ، گوشی که هم رده ی قیمتی نوکیا 603 باشد ، سونی اریکسون Xperia Neo است که کمی دارای طراحی بهتر ، دوربین همراه فلش و رزولوشن بهتر صفحه می باشد . رقیب دیگر این گوشی از خانواده ی سامسونگ یعنی Samsung Galaxy Ace می باشد که ارزانتر از نوکیا 603 می باشد . LG Optimus 7 که از ویندوز فون بهره می برد از رقیبان نوکیا 603 می باشد .

 

در مجموع حق انتخاب با شما است . در این رده قیمتی گوشی های متنوعی با برندهای مختلفی وجود دارد . در نوکیا نیز نوکیا 500 نیز می تواند گزینه ی خوبی باشد که البته خیلی ارزانتر از نوکیا 603 می باشد .

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (51 نظر)

ف

۱۳۹۶/۵/۸
سلام
یه گوشی نوکیا603دارم که وقتی میخوام ریست فکتوری کنم قفل میخواد وقفلش هم یادم رفته یه برنامه سراغ دارین روش نصب کنم وقفلش راباز کنم

مهدی

۱۳۹۴/۱۰/۲۰
مدل چینیش چنده؟

مهمان

۱۳۹۳/۱۱/۱۵
تنظیم کالر آیدی گویا در نوکیا 603 چطوریه؟ کالر آیدی گویای گوشی من که اسم تماس گیرنده ها را هننگام زنگ خوردن می خواند غیر فعال شده لطفا راهنمایی بفرمایید در کدام قسمت می توانم آن را به کار بیندازم. با تشکر

مهمان

۱۳۹۳/۱۰/۴
اگر فکر کردید این گوشی هنگ کرده فقط و فقط ویروسه . اگه اونو دوباره به تنظیمات کارخانه برگردونید عالی میشه. امتحان کنید تا ثابت بشه درست میگم

مهمان

۱۳۹۳/۸/۱۴
كوشى خوبيه ازش راضيم ولى حيف شبكه هاى اجتماعى و جت رو محدود شده