خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Nokia Lumia 710

بررسی تخصصی Nokia Lumia 710

گوشی Nokia lumia710 دارای امکانات زیادی برای کاربران خود می باشد. دومین فرزند گوشی های هوشمند مشترک میان نوکیا و مایکروسافت یک گوشی با قیمت نسبتا مناسب است که ..

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۰/۱۲/۲

بررسی تخصص Nokia Lumia 710 : درست در میانه

معرفی :

گوشی Nokia lumia710  دارای امکانات زیادی برای کاربران خود می باشد. دومین فرزند گوشی های هوشمند مشترک میان نوکیا و مایکروسافت  یک گوشی با قیمت نسبتا مناسب است که در خط تولید قرار دارد . این گوشی سعی دارد که با نگاه اول ، نظر خریداران گوشی های هوشمند را به خود جلب نماید در حالی که ویندوز فون در حال جنگ با برند هایی نظیر Samsung   و HTC است .

در حالی که گوشی سطح بالای Nokia Lumia 800 به طور واضح  بیشتر توجه ها را به خاطر طراحی تحسین برانگیز و ویژگی های برتر به خود جلب کرده است ، از Lumia 710 این انتظار می رود که در مقادیر بسیار بالاتر به فروش برسد و شاید سود بیشتری عاید شرکت نماید . از لحاظ تجاری ، می توان گفت این گوشی هوشمند حتی از برادر بزرگتر خود مهم تر است .

image
image

در نگاه اول بهتر است که ارزش گوشی را  فقط از لحاظ قیمت آن نسنجیم . به خاطر نیاز های سخت گیرانه ی سخت افزاری مایکروسافت برای پلتفرم های ویندوزفون ، Lumia 710 دارای همان پردازنده ی 1.4 گیگاهرتزی Scorpion  و 512 مگابایت RAM  درست مانند Lumia710 می باشد . بنابراین می توان اطمینان داشت که کار با این گوشی بدون مشکل انجام می شود . برای اینکه بتوانند قیمت این گوشی را در حد مطلوبی نگه دارند ، Nokia Lumia 710   دارای حافظه ی داخلی کمتر ، صفحه نمایش LCD به جای AMOLED  و همین طور دوربین 5 مگاپیکسلی می باشد . طراحی گوشی نیز در حد پایین تری نسبت به برادر بزرگتر خود قرار دارد ،  اما Lumia 710 هنوز دارای ساختار محکم و استوار است ، حتی اگر ظاهر خوبی نداشته باشد .

 

ویژگی های کلیدی :

·         پشتیبانی چهاربانده از GSM و سه بانده از 3G

·         پشتیبانی از HSDPA با سرعت 14.4 مگابیت بر ثانیه و HSUPA با سرعت 5.7 مگابیت بر ثانیه

·         صفحه نمایش تمام لمسی خازنی از نوع Clear Black LCD با قطر 3.7 اینچ و رزولوشن تصویرWVGA

·         سطح شیشه ای ضد خش Gorilla glass

·         سیستم عامل Windows Phone 7.5

·         پردازنده 1.4 گیگاهرتزیScorpion  ،پردازنده ی گرافیکی Adreno 205 ، چیپ ست Qualcomm MSM8255  و 512 مگابایت حافظه ی رام

·         دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و فلاش LED

·         ضبط ویدیویی 720p

·         پشتیبانی از Wi-Fi 802.11 b/g/n

·         گیرنده GPS به همراه پشتیبانی از عملکرد AGPS و راهنمای صوتی رایگان 

·         قطب نمای دیجیتال

·         حافظه داخلی  8 گیگابایتی

·         حذف صدای اضافه ی محیط به کمک میکروفن دوم

·         سنسورهای شتاب سنج ، محدود کننده نور و مجاورت

·         سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد

·         پورت MicroUSB با امکان شارژ گوشی از طریق این پورت

·         بلوتوث v2.1 به همراه A2DP و  EDR

·         رادیو اف ام با RDS

·         یکپارچگی عالی با سرویس هایی چون SNS

 

نقاط ضعف اصلی  :

 

·         کیفیت صفحه ی LCD در حد مناسبی نیست

·         عدم پشتیبانی از فایل های فلش یا Silverlight در مرورگر وب

·         وابستگی بسیار زیاد به نرم افزار Zune برای مدیریت فایل ها توسط رایانه و همگام سازی

·         عدم تعبیه دوربین دوم و نبود قابلیت تماس تصویری

·         باتری قابل جایگزینی توسط کاربر نیست

·         نبود اسلات کارت حافظه

·         استفاده از Micro simcard  برای گوشی

·         عدم پشتیبانی از فرمت های ویدیویی DivX/XviD

·         کیفیت صدای ناامید کننده

·         طول عمر باتری کم

 

 

سطح تجهیزات Lumia 710 با دو گوشی بزرگ و رقیب در قلمرو ویندوز فون تصادم دارد – Samsung Omnia W  و  Nokia Lumia 710. گرچه  مدل پیشنهادی شرکت فنلاندی تعداد بیشتری از امکانات را در خود قرار داده است که موجب تفاوت بسیار اندک این گوشی با رقبای هم سطح خود شده است . برجسته ترین خصوصیت این گوشی ، سیستم Nokia Drive  می باشد که یک برنامه ی انحصاری و به طور کامل رایگان است .

 در سطح مقایسه ی سخت افزاری ، سه موبایل تقریبا با یکدیگر برابر هستند که البته تفاوت عمده ی آنها در تکنولوژی به کار رفته در صفحه ی نمایش است .

image
image

مثل همیشه  ، ما قصد داریم که بررسی Nokia Lumia 710 را با باز کردن جعبه ی آن ، طراحی بدنه وهمین طور کیفیت ساخت آن ادامه می دهیم .

 

محتویات جعبه  Nokia Lumia710:

جعبه Nokia Lumia710  تنها لوازم استانداردی چون یک شارژر USB و یک کابل استاندارد microUSB را به همراه آیتم هایی نظیر یک هدست یک تکه با کنترل های پخش موسیقی و کتابچه های راهنما هم در نسخه الکترونیک و هم در نسخه چاپی در خود جای داده است. . لوازم جانبی مانند پنل پشتی قابل تعویض که دارای رنگ های گوناگون می باشد و همچنین یک کیس پلاستیکی نیز برای گوشی در نظر گرفته شده است که هم رنگ دستگاه شماست .

 

نمای 360 درجه ی Nokia Lumia 710 :

Nokia Lumia 710  در اندازه ی  119*62.4*12.5 میلی متر به بازار عرضه می شود و  همچنین این گوشی وزنی برابر 125 گرم دارد . این گوشی از برادر بزرگتر خود سبک تر می باشد اما قابل مقایسه با بدنه ی یکپارچه ی Lumia 800 نیست .

طراحی و کیفیت ساخت :

در حالی که Lumia 8000 به شدت تحت تاثیر طراحی N9 که از سیستم Meego بهره می برد بوده ،Lumia 710 بعضی قسمت های طراحی Symbian را در خود به کار برده است . به راحتی می توان بخش هایی از طراحی C7 را در این گوشی مشاهده کرد . در دنیایی که طراحی های عمومی و یکسان به شدت در حال رواج است ، Lumia 710 در حال تلاش است که متفاوت بهنظر بیاید و البته نوکیا در این زمینه بدون نقص عمل کرده است .

image

با وجود ساختار تمام پلاستیکی ، Lumia 710 احساس بسیار خوبی را به انسان منتقل می کند . اما هنوز این گوشی در مقایسه با گوشی های ساخته شده از فلز ، حس یک گوشی ارزان قیمت را به انسان منتقل می کند .

این گوشی در دو رنگ مشکی و سفید به بازار عرضه می شود . همچنین شما می توانید رنگ بدنه ی جلوی گوشی خود را عوض کنید و نوکیا رنگ های زیادی را برای شما در نظر گرفته است .

image

Nokia lumia 710 دارای صفحه نمایش Clear Black LCD و با رزولوشن WVGA می باشد . با عمق پیکسل 252 ppi ، صفحه ی این گوشی یکی از بهترین ها در میان گوشی های WP7 است . کنتراست و زاوییه ی دید آن از بیشتر LCD های موجود در بازار بهتر بوده ، اما فاصله ی بسیار زیادی با استاندارد های AMOLED  دارد . در ضمن ما دریافتیم که زمانی که صفحه نمایش Lumia را با زاویه مشاهده می کنیم ، کمی رنگ صفحه به زرد متمایل می شود .

صفحه ی نمایش Nokia Lumia 710 عملکرد خیره کننده ای در نسبت کنتراست تصویر که 1 به 1000 است از خود به نمایش گذاشت ، اما بیشتر آن به خاطر روشنایی بسیار بالای صفحه ی نمایش بود . همچنین سطح نقاط سیاه صفحه هم در رده ی خوبی قرار داشت

در اینجا ما Lumia 710 را در مقایسه با رقبایش می بینیم :

 

image

در زیر صفحه نمایش تنها سه کلید در پنل جلویی Lumia710 Nokia به چشم می خورند. کلیدهای خازنی Back و Search در دو طرف کلید Start (که با لوگوی ویندوز مشخص شده است) جای داده شده اند. کلیدهای لمسی به خوبی کار می کنند . همچنین جای میکروفون گوشی به جای آنکه در پایین گوشی قرار داشته باشد ، در زیر صفحه ی نمایش است .

image

بالای صفحه نمایش محل قرار گیری خروجی صدا و همین طور سنسور های مجاورت و تنظیم نور صفحه قرار دارند . متاسفانه دوربین دومی در Lumia 710 به کار گرفته نشده است .

سمت چپ گوشی دارای دکمه خاصی نمی باشد و فقط دارای یک شکاف کوچک برای باز کردن کاور باتری است . در کناره راست گوشی، دو دکمه وجود دارد ، دو دکمه جهت کنترل صدای این گوشی. اما خبر بد. کیفیت این دو دکمه، به هیچ هنوان قابل قیاس با سایر اجزای این گوشی نمی باشد. لبه های تیز این دکمه ها و همچنین شل بودن نسبی آنها در جای خود، اصطلاحا کمی توی ذوق می زند.

حداقل می توان گفت دکمه ی شاتر دوربین در Lumia 710 جزو یکی از نقاط مثبت آن به شما می آید. این دکمه حتی در زمانی که گوشی قفل می باشد ، عمل می نماید .

image
image

image
image

پایین گوشی اسپیکر های با کیفیت آن قرار گرفته اند. اگرچه این اسپیکر ها داری صدایی نچندان بالا می باشد اما کیفیت آن بسیار خوب است.

image
image

بالای گوشی نسبتا شلوغ است. در این قسمت، شیار استاندارد ورودی هدفون و اسپیکر وجود دارد. در کنار ، درب هایی وجود دارد که با بازکردن آنها متوجه یکی ورودی کابل Micro USB گوشی می شوید (که گوشی نیز از همین طریق شارژ می شود) . همچنین دکمه ی روشن کردن و قفل کردن گوشی نیز در این محل قرار دارد .

image
image

پشت گوشی نیز کاملا ساده می باشد. در این قسمت دوربین 5 مگاپیکسلی، با لنز کارل زایس به همراه فلاش قدرتمند Dual LED قرار دارد .

image

زمانی که شما کاور پشت گوشی را بر می دارید ، شما مثل همیشه  محل قرارگیری باتری و Micro SIM را مشاهده خواهید کرد

Nokia Lumia710 به یک باتری1300  میلی آمپری از نوع Li-Ion که از نوع BP-3L است مجهز است و اعلام شده است که این باتری می تواند تا 9 ساعت مکالمه در شبکه ی 3G دوام آورد که ما را واقعا از خود ناامید کرد . حتی این گوشی نتوانست تا 4  ساعت پخش مداوم ویدئو و همچنین مرور اینترنت دوام بیاورد . در زندگی واقعی و در عمل این باتری تنها تا 27  ساعت  تحت استفاده متوسط تا شدید دوام آورد.

image
image

در کل ، کیفیت ساخت این گوشی هوشمند نتوانست ما را تحت تاثیر قرار دهد . طراحی 710 کمی ساده به نظر می رسد اما مطمئناً تعداد زیادی از خریداران را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد . همچنین کاور پشتی قابل تعویض و رنگ های عرضه شده ی مختلف آن نیز زیبایی گوشی را دو جندان می کند.

image

حال وقت آن رسیده است که به ویژگی های نرم افزاری Lumia 710 بپردازیم . البته انتظار غافلگیر شدن را در این قسمت نداشته باشید . این دستگاه با Lumia710 کاملاٌ در ویژگی های نرم  افزاری مطابقت دارد .

رابط کاربری Windows phone Mango :

با وجود برخی صحبت ها درباره ی اینکه آیا نوکیا اجازه خواهد داشت تا رابط کاربری Windows phone را اصلاح کند  ، Lumia710 با یک رابط کاربری بدون تغییر روانه ی بازار شد . این رابط برای ما جالب به نظر می رسد اما نسبت به رقبا هیچ تغییری پیدا نکرده است .

در اکوسیستم ویندوزفون ، تفاوت نرم افزاری میان گوشی های هوشمند در اپلیکیشن های از پیش نصب شده بر روی دستگاه بروز می نماید . در Lumia 710 این فرق بزرگ در نرم افزار Nokia Drive که بعداٌ در مورد آن صحبت خواهیم کرد ، می باشد .

وقتی که دکمه ی قفل را فشار دهیم ، صفحه ی قفل گوشی نمایش داده می شود که تاریخ و زمان و رخدادهای نوشته شده در تقویم را نشان می دهد .

کشیدن تصویر قفل صفحه به سمت بالا باعث باز شدن قفل میشود و کاشی های زنده ی رابط کاربری Metro را بصورت شبکه ای عمودی و سازمان یافته نمایش میدهد. هرکدام از نرم افزارها قابل سازماندهی دوباره میباشند و میتوان با نگه داشتن انگشت بر رویشان و انتخاب گزینه ی pin to start آنها را به صفحه اصلی سنجاق کرد.

image
image
image
image

این یک رابط کاربری ساده و سریع است . کاشی های زنده چیز هایی مانند تاریخ ، رخداد های پیش رو ، تماس های از دست رفته ، ایمیل های خوانده نشده و غیره را به نمایش می گذارد . همه ی این ها بدون نیاز داشتن به باز کردن برنامه ای انجام می شود . شما حتی می توانید آن ها را به وسیله ی ویجت مخصوص ویندوز در صفحه ی اول ملاحظه کنید .

کاشی های زنده اجزای اساسی صفحه اصلی به حساب می آیند و نوسازی شده اند. حالا آنها سریعتر شده و اطلاعات بیشتری را اختیار کاربر میگذارند. بطور مثال، کاشی تصاویر یک نمایش لغزنده (slideshow) از عکس های شما را دراختیارتان میگذارد. کاشی گروه (گروه یک ویژگی جدیدMango  است) تازه های دوستانتان را دسته بندی میکند. لیست نرم افزارها حالا دارای یک دکمه ی جستجو مجازی است، که پیدا کردن یک نرم افزار مشخص را برای افرادی که تعداد زیادی نرم افزار نصب شده در اختیار دارند راحت تر میکند.

Lumia710 به همراه سیستم عاملMango  Wndows phone 7.5  عرضه می گردد . یکی از قابلیت های مهم که توسط Mango به WindowsPhone آورده شده چند وظیفه گی (multitasking) است. هرچند هنوز نمیتوان به معنای واقعی آن را چند وظیفه گی نامید. به هر حال بطور کلی عملکردی همچون iOS در این زمینه دارد، نرم افزارهایی که روی صفحه نیستند به حالت معلق در می آیند، اما سیستم عامل قابلیت کنترل و مدیریت آنها را دارد.

برای تعویض و چرخش مابین نرم افزارها باید کلید Back را فشار داده و نگه دارید.  چرخش مابین نرم افزارها شبیه به سیستم عامل های Symbian و WebOS صورت میگیرد، نرم افزارها از چپ به راست مرتب شده و تصویر کوچکی از خود را به نمایش میگذارند.

image
image

 میتوانید لیست را بصورت افقی جستجو کنید و با لمس هر نرم افزار آنرا دقیقا از همان جا که رها کرده بودید ادامه دهید، 5-6 تا از آخرین نرم افزارهایی که استفاده کرده اید در این لیست وجود دارند. نمیتوانید هیچکدام از این نرم افزارها را از بین ببرید، زیرا این لیست فقط نمایشی از آخرین نرم افزارهای استفاده شده دارد.

با باز کردن نرم افزارهای بیشتر، نرم افزارهای قدیمی از لیست خارج میشوند. زمانی که یک نرم افزار از لیست خارج شد، شما باید آنرا به همان روش قدیم اجرا کنید. و در نهایت نرم افزارهایی که در پس زمینه فعال هستند (پخش رادیوی آنلاین) به کار خود ادامه میدهند. چند وظیفه گی قابلیت غیر فعال شدن از طریق تنظیمات را برای کاهش مصرف باطری دارد. همچنین شما قادر به مشاهده ی لیستی از نرم افزارهایی که از چند وظیفه گی پشتیبانی میکنند هستید.

  باز کردن منو تنظیمات دو گزینه ی سیستم ها و نرم افزارها نمایش داده میشوند. سیستم تمام تنظیماتی که فکرش را بکنید پوشش میدهد از جمله صدا، رنگ پوسته، Wi-Fi، بلوتوث،حساب های کاربری و غیره. بخش نرم افزارها اجازه ی دسترسی شما به تنظیمات مربوط به هر نرم افزاری که نصب کرده اید را میدهد از جمله تنظیمات نقشه ها، گوشی، People Hub و غیره.

image
image
image
image

 Windows Phone 7.5 قابلیت کنترل شدن از طریق صدا را نیز دارد، میتوانید متنی را دیکته کنید، و گوشی به شما پاسخ دهد، میتوانید جستجوهای ساده انجام دهید و غیره. دیگر سیستم عامل ها مانند آندروید نیز این قابلیت را دارند اما با توجه به اینکه فرمان های صوتی بخش عظیمی از سیستم عامل iOS را تشکیل میدهد و همینطور تبلیغات زیادی هم در این مورد صورت گرفته، WP7.5 نیز میتواند تبلیغاتی در این زمینه داشته باشد.

image
image

People Hub  به عنوان دفترچه ی تلفن :

 اولین صفحه ی People Hub به شما لیستی از تمام مخاطبانتان نمایش میدهد (مخاطبان تلفنی، دوستان شبکه های اجتماعی، دوستانی که با ایمیل با آنها در ارتباط هستید و از این دست موارد)، به همراه میانبر جستجو و کلید اضافه کردن مخاطب.

 مخاطبان به ترتیب حروف الفبا دسته بندی شده اند، تحت مربع های رنگی که هرکدام حرفی را نشان میدهد. میتوانید با لمس کردن یکی از حروف تمام اسامی که به هرطریقی به آن حرف مرتبط میشوند را مشاهد کنید.

image
image
image

  مخاطبان قابل دسته بندی بر مبنای نام و نام خانوادگی نیز هستند، به دو گونه ی "نام،نامخانوادگی" و "نام خانوادگی،نام" (هر کدام بصورت مجزا)، میتوانید دوستان فیسبوک را از این لیست خارج کرده و یا وارد کنید، یا حتی فقط آن دسته از دوستان فیسبوک را وارد کنید که شماره تلفن دارند و چند حساب کاربری برای هماهنگی با آنها ایجاد کنید.

با کشیدن انگشت تان به طرفین ، پنل What's New? که آخرین به روز رسانی ها و رویدادهای آن مخاطب را به نمایش در می آورد ، نمایان می شود.حالت دیگر کشیدن صفحه به طرفین رویدادهای جدید مربوط به دوستانتان در شبکه های اجتماعی را نشان میدهد. و کشیدن دوباره صفحه، آخرین تماس ها را در اختیارتان می گذارد. امکان سنجاق کردن مخاطب به صفحه اصلی نیز وجود دارد.

 مشاهده ی پروفایل یک مخاطب عکس آن فرد را به همراه لیستی از کارهایی که قادر به انجام آن هستید نمایش میدهد، تماس با موبایل، فرستادن پیامک، مشاهده وبسایت و غیره. زیر هر کدام از این گزینه ها بصورت کوچک با رنگ آبی هدف از انجام  کارها نوشته شده است (مانند شماره تماس، ایمیل، آدرس وبسایت) و اینکه این اطلاعات از کجا بدست آمده (گوگل،فیسبوک و غیره).

یکی از امکانات جدید این بخش گروه ها هستند. یک روش کارآمد برای سازمان دهی مخاطبانتان، با قابلیت فرستادن پیامک و ایمیل به همه ی مخاطبان. تمام بروزرسانی های وضعیتِ دوستان شما در شبکه های اجتماعی یک جا جمع شده و همچنین شما به تمام آلبوم های عکس آنها دسترسی دارید.

"گروه ها" همچنین قابلیت سنجاق شدن به صفحه ی اصلی را برای دسترسی راحت تر دارند.

image
image
image

 “Me card” پروفایل شخصی شما می باشد . در اینجا شما می توانید استاتوس های خود را قرار دهید ، مکان هایی که در آن حضور دارید را علامت بزنید (مکان های دیگر بعدا اضافه می شوند)چت های خود را به روزرسانی کنید و همین طور، شما می توانید عکس پروفایل خود  در فیس بوک و Live تغییر دهید .

قسمت دیگر  Me card  به شما اجازه ی دیدن اخطارها را می دهد و در نهایت What’s new به شما امکان به روزرسانی استاتوس خودتان را می دهد .

Me card  شبکه های اجتماعی شما را مدیزیت می کند

مقدار زیادی از عملکرد me card  زمانی در دسترس است که شما در حال مشاهده ی پروفایل یکی از مخاطبان خود هستید. همه ی اطلاعات از جمله تماس، پیامک، ارسال ایمیل، نوشتن بر روی دیوار(wall)، نام بردن در توییتر و غیره برای شما نمایش داده می شوند. عکس فرد مورد نظر همراه با آخرین بروزرسانی وضعیت نیز در بالاترین قسمت مشخص هستند..

می توانید به مخاطبین زنگ های صوتی و تصویری اختصاصی تخصیص دهید. اگر بخواهید می توانید به گروه بندی مخاطبین پرداخته و به هر گروه زنگ اختصاصی تخصیص بدهید.

 برگه ی "What's new" همانند هم نامش در People Hub کار میکند، با این تفاوت که فقط بروزرسانی های مخاطب خاصی را نمایش میدهد.  "Pictures" مکانیست که تصاویر فیسبوک شخص مورد نظر نشان داده میشوند.

image

 جالبترین بخشی که اضافه شده برگه ی "History" است. تاریخچه ی کاملی از ارتباطاتی که با یک شخص داشته اید در یک مکان جمع آوری شده و بر اساس روز تماس مرتب شده است. همه چیز از جمله تماسها،پیامکها و ایمیل ها به جز وضعیت ها. 

در هنگام ویرایش یک مخاطب ، امکان افزودن چند شماره تلفن و آدرس ایمیل از انواع مختلف (چون منزل ، محل کار و ...) ، صدای زنگ سفارشی . یادداشتی با فیلدهای مختلف (چون تاریخ تولد ، وب سایت ، محل کار و ...) را دارید.

قابلیت های تلفنی ، جای خالی شماره گیری هوشمند

دریافت سیگنال ها توسط  Nokia Lumia710  حتی در ناحیه هایی با آنتن دهی ضعیف هم بسیار خوب است. ما هیچ مشکلی در حین مکالمات از این لحاظ نداشتیم . علاوه بر این صدا از وضوح بسیار خوبی برخوردار بود اما میزان بلندی آن به حدی که ما دوست داشتیم نبود.

 نرم افزار Phone تاریخچه ی تماس ها را همراه با میانبرهایی به نامه های صوتی،شماره گیر و دفترچه تلفن نشان میدهد. در نهایت کاشی Phone به شما تماس های از دست رفته را به همان سبک صفحه lockscreen نمایش میدهد.

 شماره گیر کاملا ساده طراحی شده، یک شماره گیر تلفن با دکمه های تماس و ذخیره. کمبود شماره گیری هوشمند کمی آزاردهنده ــست، اما People Hub در پیدا کردن مخاطبان خوب عمل میکند.

 شما میتوانید از شماره گیری صوتی نیز بهره ببرید، Nokia Lumia 710در شناسایی فرمانهای صوتی ما به خوبی عمل کرد، اما در شناسایی دو دکستری که در لیست مخاطبان ما بود به مشکل برخورد، ولی به هر حال موفق به شناسایی اسم عجیب و نا آشنای "ماندارک" شد.

image
image
image
image

  یکی از گزینه های جالب "یار بین المللی" میباشد، یک ویژگی کارآمد برای زمانی که قصد برقراری ارتباط  با فردی در خارج از کشور را دارید. عدم وجود قابلیت انتخاب زنگ دلخواه ممکن است برای بعضی ها خوشایند نباشد ولی میتوانید زنگ های جدید را از فروشگاه WP تهیه کنید (که ممکن است با هزینه ای همراه باشد).

  هنگامی که تلفنتان زنگ میخورد، تصویر تمام صفحه ای از مخاطب مورد نظر نمایش داده شده که با بالا دادن تصویر دو گزینه ی "پاسخ" و "رد تماس" ظاهر میشوند. این ویژگی از پاسخ دادن یا رد کردن اتفاقی یک تماس تا حدود زیادی جلوگیری میکند.

 نکته : شاخص های وضعیت به جز ساعت بصورت پیش فرض مخفی هستند، اما شما میتوانید آنها را با لمس کردن قسمت بالایی صفحه نمایش مشاهد کنید.

ما بخشی را به آزمون قدیمی بلندی صدای مان اختصاص دادیم. گوشی در این بخش هم عملکرد مناسبی نداشت و  امتیاز «ضعیف» را به دست آورد. به نظر می رسد بلندی صدای گوشی برای هر شرایطی مناسب نست. اطلاعات بیشتر در مورد این آزمون و همین طور نتایجی که سایر گوشی ها در این آزمون بدست آورده اند ، را می توانید در این قسمت بیابید   :

image

پیام های همه جانبه

 بخش پیام نگاری در WP 7.5 از نو تجهیز شده. رشته های گفتگو از پایه و اساس، پیام های غیر ایمیلی را تشکیل میدهند به همراه نوعی نمای گفتگو که پیامک ها، پیام های فیسبوک و پیام های Windows Live را درکنار هم میچیند.

 نکته ای که درمورد پیام نگاری Windows Phone وجود دارد از بین رفتن تمایز بین پیامک ها ،IMها و پیام های شبکه های اجتماعی است. بخش های دیگر همین کار را درمورد ویژگی های دیگر این سیستم عامل انجام میدهند که باعث شده همه چیز ساده و در عین حال قدرتمند به نظر برسد.

 بخش پیام نگاری از دو برگه ی "گفتگو" و "آنلاین" تشکیل شده. برگه ی آنلاین نشان دهنده ی افراد آنلاین بوده و افرادی که با آنها ارتباط بیشتری دارید را در بالای لیست قرار میدهد. این باعث میشود فردی را که برای صحبت کردن نیاز دارید به راحتی پیدا کنید.

image
image

برگه ی گفتگو جاییست که شگفت انگیزترین و موثرترین قابلیت های قسمت پیام نگاری نشان داده میشوند. برای هر فردی که با آن گفتگو داشته اید یک بخش مجزا وجود دارد. پیام ها به صورت ابری به همراه برچسبی مبنی بر نوع آن پیام میباشن، مانند پیامک، پیام فیسبوک یا پیام Live Messenger . برچسب ها فقط زمانی نمایش داده میشوند که پیام ها به محلی دیگر انتقال پیدا کنند بدین صورت پیام ها به هم ریخته نمیشوند.

  اینکه از کدام ورودی پاسخ یک پیام را بدهید به انتخاب خودتان برمیگردد و جعبه ی پیام این موضوع را به شما یادآوری میکند بعنوان مثال میتوانید از طریق "گفتگوی فیسبوک" پاسخ پیامی را بدهید. پیام های دلخواهتان را میتوانید کپی کنید ( هر دو ویژگی کپی کردن "تمام متن" و "یا قسمتی از آن" در دسترس هستند )، قابلیت حذف کردن پیام/گفتگو و یا ارسال آن برای دیگران نیز وجود دارد.

 برای اضافه کردن تصویر یا فیلم به پیام فیسبوک تان باید از سرویس MMS استفاده کنید.

image
image
image

 ویژگی بصری نامه های صوتی قسمت جدیدی از سیستم عامل است ( کارایی آن به حرفه و برنامه ی شما بستگی دارد )، همانطور که انتظارش را خواهید داشت به شما این اجازه داده میشود که به جای خواندن نامه های صوتی خود، به آنها گوش دهید.

به سراغ بخش ایمیل میرویم، جایی که Mango در آن نیز نقش دارد.

 یکی از امکانات مورد درخواست که WP7.5 به آن پاسخ داده، وجود صندوق پیام مجزا برای بخش ایمیل است. حالا شما میتوانید صندوق پیام های زیادی را به هم مرتبط کنید ( در صورت تمایل میتوانید بعدا آنها را مجزا کنید )، در این صورت برای مشاهده پیام های جدیدتان کافیست فقط به یک صندوق پیام بروید.

 مرتبط کردن چندین صندوق پیام با یکدیگر بصورت خودکار کاشی های زنده ی (live tiles) آنها را با هم یکی میکند. شما میتوانید پوشه های مختلف مربوط به هر حساب کاربری را بصورت مجزا جستجو کنید، حتی اگر حساب کاربری مورد نظر با دیگر حساب ها مرتبط شده باشد.

image
image
image
image

 نمای گفتگو دقیقا همان چیزی است که انتظارش را داشتیم، پیام های مابین شما و مخاطبتان را به ترتیب تاریخ و عنوانشان لیست میکند. چنین نمایی را Gmail برای اولین بار به محبوبیت رساند و صد البته بهترین روش برای دنبال کردن مکالمه های ایمیلی است.

 هر مکالمه ی ایمیلی توسط عنوان و تعداد پیام ها به همراه تعداد پیام های جدید لیست میشود. لمس کردن هر گفتگو سبب باز شدن آن و نمایش پیام های زیر مجموعه ـش میشود.

 میتوانید پیام مورد نظرتان را لمس کرده و آن را بخوانید، با جلو و عقب کردن پیام ها میتوانید در گفتگو گردش کنید. البته ما انتظار داشتیم بتوانیم بین پیام ها نیز چرخش داشته باشیم اما چنین امکانی در نظر گرفته نشده است. 

image
image
image

شما میتوانید هر پیامی را که در نظر دارید علامت گذاری کرده، آنها را بصورت خوانده شده یا خوانده نشده در بیاورید، علامتگذاری کنید و غیره.

  برای وارد کردن متن خود در  Windows Phoneبصورت پیش فرض یک صفحه کلید استاندارد QWERTY پیش رو دارید که دارای دو حالت افقی و عمودی است، چیدمان حروف به همان صورتی که در تمام گوشی های WP وجود دارد میباشد و تنها گزینه ای که در اختیار دارید تغییر دادن زبان صفحه کلید و تنظیمات مربوط به واژه نامه خواهد بود که کلماتی را در حین نوشتار پیشنهاد میدهد.

کار کردن با صفحه کلید QWERTY ویندوز فون کاملا آسان و راحت است. با لمس هر حرف صدایی توجه تان را جلب خواهد کرد اما هیچگونه لرزشی هنگام لمس کردن کلیدها وجود نداشته و راهی هم برای فعال کردن این ویژگی نیست.

image
image
image

  صفحه کلید بسته به ابعاد صفحه نمایش دارای اندازه های متفاوتی است، کار کردن با صفحه کلید Nokia Lumia 710کاملا راحت بوده و با توجه به اینکه کوچکترین صفحه نمایش در گوشی های WP 3.5 اینچ میباشد هیچ گونه اعتراضی در این زمینه وجود ندارد.

  در نهایت میتوانید ایمیل هایتان را با توجه به یک کلمه ی خاص جستجو کنید، این ویژگی برای افرادی که تعداد زیادی ایمیل دریافت میکنند بسیار مناسب میباشد.

 قابلیت انتخاب کردن متن و کپی/پیست گزینه هایی بودند که پیش از بروزرسانی Mango برای WP مورد تقاضا بودند. این امکانات با یک بروزرسانی قبل از عرضه ی Mango محقق شدند. انتخاب یک متن بسیار ساده است، اما مقداری زمان برای یادگیری آن میطلبد. انگشتتان را بر روی قسمتی از متن نگه داشته و بعد رها میکنید، منطقه ی مورد نظر بصورت پررنگ درآمده و شما میتوانید با جا به جا کردن ابتدا و انتها ی آن محدوده ی انتخابی را مشخص کنید. گزینه ی کوچکی برای کپی کردن بالای متن ظاهر میشود و با انتخاب آن،متن شما آماده است تا هر کجای سیستم عامل که بخواهید پیست شود .

عکس هایی با کیفیت عالی و رزولیشن کامل

هدف از وجود بخش هایی به اسم hub این است که به اینجا بیایید و کارهایی که نرم افزارها انجام میدهند را به جای آنها انجام دهید، با این قابلیت نرم افزارها میتوانند با صفحه اصلی بخش تصاویر ادغام شوند، بطور مثال نرم افزار جلوه های ویژه عکس میتواند با گزینه ای در همان صفحه ی اصلی "بخش تصاویر" کارش را ادامه دهد. نا گفته نماند که قرار دادن گزینه ای برای این ویژگی توسط سازندگان نرم افزار الزامی است.

 نمای اصلی بخش تصاویر شامل چهار گزینه ی Camera roll،albums  ، date و people میشود. کشیدن صفحه به سمت چپ برگه ی "What's new" را نشان خواهد داد، که تصاویر جدید مربوط به دوستان و صفحه های مورد علاقه ی شما را در اختیارتان میگذارد. کشیدن دوباره ی صفحه، شما را به بخشی که تصاویر مورد علاقه ی خود را مشخص کرده اید هدایت کرده  و در نهایت قسمت "نرم افزارها"، مکانی است برای پیدا کردن نرم افزار Photo Enhancer بررویNokia Lumia 710.

image
image

آلبوم ها از قابلیت camera roll بهره میبرند که تصاویر از قبل بارگذاری شده توسط سیستم و تمام آلبوم های فیسبوک شما را نمایش میدهد. با حرکتی به سمت چپ میتوانید تمام تصاویر خود را که بر طبق تاریخ دسته بندی شده اند را مشاهده کنید. گر چه نمیتوانید تصاویر خاصی از camera roll را به آلبوم ها اختصاص دهید.    

image
image
image
image

بخش People مکانی است که میتوانید با انتخاب دوستانتان عکس های فیسبوک آنها را در بخش تصاویرتان داشته باشید. ویژگی بسیار خوب برای کاربران شبکه های اجتماعی، ولی یک بخش کاملا خالی برای افرادی که به فیسبوک علاقه ای ندارند.

Camera roll تمام تصاویر و فیلم هایی که با دوربین گوشی گرفته اید را در یک محیط شبکه ای 4x5 نگه داری میکند. شما قادر به تغییر نمای این بخش نیستید. تماشای یک عکس بصورت افقی و عمودی امکان پذیر است. بزرگنمایی یک عکس از طریق دوبار ضربه زدن روی آن و همچنین از طریق نیشگون گرفتن امکان پذیر است. ما از این بسیار خوشحال شدیم که camera roll سایز تصاویر را کاهش نمیدهد و شما میتوانید از آنها در رزولیشن کامل لذت ببرید.

image
image
image
image

وقتی صحبت از به اشتراک گذاری میشود، Windows Phone بسیار ضعیف عمل میکند، در این زمینه هنوز فاصله ی زیادی با کلمه ی عالی دارد ( بطور مثال، قبل از ایمیل کردن تصاویر، حجم آنها بصورت خودکار کاهش میابد ) اما قابلیت به استراک گذاری فیلم ها توسط فیسبوک و ایمیل در دسترس است. گزینه های مربوط به اشتراک گذاری شامل پیام رسانی، ایمیل، فیسبوک و SkyDrive که یک نوع سیستم ابری است میشوند.

زمانی که تصویری را در فیسبوک یا Windows Live آپلود میکنید، سیستم عامل صورت های تگ نشده را شناسایی میکند و به شما اجازه میدهد که قبل از به پایان رسیدن عملیات آپلود آنها را نشانه گذاری یا تگ کنید.

 Camera roll شامل تنظیمات اختصاصی auto-fix میشود که سعی میکند کیفیت تصاویر شما را بهبود بخشد. قابلیت خوبی به نظر میرسد اما خیلی از مواقع مصنوعی عمل میکند. 

 میتوانید یکی از تصاویر را بعنوان پس زمینه ی این بخش قرار دهید ( قبلا با توجه به عدم وجود چنین قابلیتی آخرین تصویر مشاهده شده بعنوان زمینه در نظر گرفته میشد )، یا میتوانید کاری کنید که تصویر زمینه بصورت اتفاقی از میان عکس هایتان انتخاب شود.

پخش کننده ی فیلم در "بخش تصاویر" جای دارد. شامل رابط کاربری بسیار ساده ای بوده، دارای کنترل های جلو و عقب بردن است و در قسمتی از صفحه نمایش مدت زمان فیلم را به همراه یک دکمه برای تغییر به "تمام صفحه" نشان میدهد.

image
image

پخش کننده ی فیلم فایل های AVI را اجرا نمیکند، در نتیجه انتظار پشتیبانی از DivX و XviD را نداشته باشید. ناگفته نماند که نرم افزار Zune قابلیت تبدیل این فایل ها را به MP4 برروی کامپیوترتان دارد، پس میتوانید چنین فایل هایی را بر رویNokia Lumia710  تماشا کنید، فقط ممکن است تبدیل اینگونه فایل ها بر روی کامپیوتر کمی زمان ببرد (بستگی به توانایی کامپیوتر شما دارد) .

یکی از ویژگی های کارآمد و جالب، توانایی سنجاق کردن یک قطعه آهنگ و فیلم یا حتی فرکانس رادیویی به صفحه اصلی است.

پخش کننده موسیقی و ویدیویی  و Nokia Music

پخش کننده ی موسیقی و فیلم در بخش "موسیقی و فیلم" قرار دارد، که با نماد شرکت Zune تزیین شده است. وقتی وارد این قسمت میشوید، دو مورد از آخرین چیزهایی که تماشا یا گوش کرده اید به عنوان تاریخچه نشان داده میشوند که میتوانید آهنگ یا فیلم خود را از همین بخش انتخاب کرده یا به لیست کامل آهنگ ها و فیلم های خود رجوع کنید یا سری به رادیو FM بزنید و یا در نهایت از فروشگاه ویندوز دیدن کنید.

قسمت موسیقی تشکیل شده از آلبوم ها، آهنگ ها، لیست های شخصی سازی شده، سبکها و هنرمندان است. و قابلیت های بخش فیلم عبارتند از تلویزیون، کلیپ های موسیقی، فیلم ها و ویدئوهای شخصی. همچنین قابلیت اضافه کردن گزینه های دیگر توسط نرم افزار Zune هنگام هماهنگ سازی وجود دارد. سومین و آخرین قسمت پادکست مکانی است که میتوانید تمام آهنگ ها و فیلم هایی که دانلود کرده اید را پیدا کنید.

image
image
image

image
image
image

 

   همچنین شما لینک های مربوط به رادیو و فروشگاه ویندوز را در قسمت "موسیقی و فیلم" در اختیار دارید. گزینه ای برای گوش دادن به ایستگاه های رادیویی آنلاین بصورت مستقیم در اختیار ندارید و برای این کار باید از هدفون های خود یاری  بطلبید.

فرکانس ایستگاهی که در حال گوش دادن به آن هستید بصورت بزرگ و واضح در وسط صفحه نمایش قابل مشاهده است، حرکت کردن به سمت چپ یا راست سبب عوض شدن فرکانس میشود و همچنین یک حرکت به طرفین و رها کردن، منجر به جستجوی خودکار ایستگاه رادیویی بعدی میشود. شما میتوانید بعضی از ایستگاه های مورد علاقه تان را علامتگذاری کنید، که این قابلیت به شما اجازه ی سنجاق کردن آنها را به صفحه ی اصلی نیز میدهد. با توجه به وجود سیستم RDS امکان گوش کردن رادیو از طریق بلندگوهای گوشی اماکن پذیر میباشد.

image
image

Nokia Music مانند یک پخش کننده ی آهنگ عادی عمل می کند ولی با این تفاوت که دارای بخش Location-aware  است . شما همچنین می توانید به Nokiqa music store دسترسی داشته باشید که جایگزینی برای Zune marketplace  است .

بخش موسیقی از رابط کاربری ساده ای بهره میبرد. شما هیچ گونه مشکلی در کار کردن با آن نخواهید داشت. آسانی می توانید به هر کدام از شش لبه موجود در زیر آن سوییچ کنید که عناوین Albums ، All Songs ، Playlists ، Genres ، Composers و Purchased) را یدک می کشند.  این نرم افزار امکان مرتب کردن آهنگ ها بوسیله خواننده ، آلبوم ، سبک را دارد و گزینه ای هم برای ساخت لیست های پخش سفارشی سازی شده به صورت مستقیم در گوشی در نظر گرفته شده است.

image
image
image
image

قابلیت شناسایی محل شما ، Gigs نامیده می شود که به کمک آن شما می توانید کنسرت های نزدیک محل زندگی تان را پیدا کنید .

image

کیفیت صدای  مناسب :

گوشی های هوشمند اخیر شرکت نوکیا عملکرد مناسبی در زمینه ی کیفیت و بلندی صدا داشته اند اما به نظر می رسد که Lumia710 یک استثناء باشد .

همانند بسیاری از ویژگی های این گوشی ، خروجی صدای آن هم کیفیت مناسبی دارد. صدای Nokia Lumia800 به اندازه کافی بلند است و گوشی در تمام قسمت های آزمون موفق به کسب امتیاز خوب می شود.

گوشی نتوانست آزمون را با نمرات عالی پشت سر بگذارد تغییر شکل های فرکانسی به خوبی صورت نمی پذیرد و با وجود هدفون ها نقطه ضعف های زیادی در خروجی صدای Lumia710 دیده می شود که نیاز به تصحیح دارد . تفاوت زیادی بین عملکرد گوشی با هدفون ها و بدون حضور آنها دیده می شود که این موضوع اصلا برای ما جالب نیست و باید در نسخه های بعدی اصلاح شود .  نتایج این آزمون برای قضاوت شما در اختیارتان قرار گرفته است :

image

دوربین پنج مگاپیکسلی تحسین برانگیز

Nokia 710 به یک دوربین پنج مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و یک فلاش LED مجهز است که قادر است عکس هایی با حداکثر رزولوشن 1944*2592 پیکسل ثبت کند.

رابط دوربین بسیار ساده است و تنها منظره یاب به همراه چند کنترل دیگر در سمت راست آن در این قسمت قابل مشاهده است. از بالا به پایین این کنترل ها به ترتیب شامل کلیدی برای سوییچ بین حالت عکاسی و فیلمبرداری ، کلیدهای مجازی بزرگنمایی و یک کلید برای دسترسی به قسمت تنظیمات پیشرفته است. 

با کشیدن انگشت تان به سمت راست آخرین عکس ثبت شده به نمایش در می آید و با انجام عکس این عمل به رابط دوربین باز می گردید.

image
image

منوی تنظیمات پیشرفته گزینه هایی چون رزولوشن ، حالت فاصله یابی ، جلوه ها و همین طور صحنه ها را در اختیار کاربر قرار می دهند.

استفاده از کلید شاتر چندان آسان نیست . نزدیک است و به همین دلیل نمی توانید در حالیکه هر دو طرف گوشی را گرفته اید به کلید شاتر دسترسی پیدا کنید. برای این کار یا باید دست راست تان را به سمت چپ حرکت دهید .

با فشردن کلید دوربین ، قفل گوشی باز شده و نرم افزار دوربین به صورت مستقیم اجرا می شود. ما اگر چیزی در جلوی سنسور مجاورت گوشی قرار داشته باشد ، این قابلیت به نحو هوشمندانه ای کار نمی کند.

سطوح نویز پایین تر هستند و کار کمتری برای کاستن از میزان آن ها صورت می گیرد ، با این حال میزان جزئیات عکس ها بالاست. با این وجود هنوز هم لکه ها و جلوه های مصنوعی در عکس ها دیده می شوند. عکس ها از ته رنگ زردی هم برخوردارند که البته با سیلقه اغلب کاربران همخوانی دارد. 

فلاش LED در فواصل کوتاه  خوب است و حتی امکان ثبت عکس از فواصل کمی طولانی تر را هم دارید. نحوه کار فلاش سبب می شود که قابلیت های گوشی در عکاسی از فضاهای کم نور زیر سوال برود. فلاش تنها هنگامی که عکس ثبت می شود روشن شده و در حین فوکوس خاموش باقی می ماند.

مقایسه کیفیت عکس ها

دوربین عکس های شفاف و واضحی تولید کرده و جلوه های مصنوعی حاصل از پردازش عکس ها بسیار کم است ، نه از بافت های نامانوس و نه ناحیه صورتی رنگ اثری در عکس ها دیده نمی شود.

ضبط ویدیویی  HD عملکرد بسیار خوبی دارد ، اما مشکل AF هنوز برطرف نشده است .
رابط دوربین فیلمبرداری مشابه رابط این دوربین در بخش عکاسی است و بسیاری از قابلیت های آن بخش در اینجا هم در دسترس هستند. می توانید به تنظیم کنتراست ، اشباع رنگی ، وضوح پرداخته و تراز سفیدی و نوردهی را تغییر داده و همین طور جلوه های مختلف را به کار بگیرید.می توانید از فلاش LED هم برای تامین روشنایی در حین فیلمبرداری بهره بگیرید.

می توانید در سه رزولوشن QVGA،VGA و 710p به ضبط ویدیویی بپردازید . گزینه پیش فرض برای ضبط ویدیویی VGA است که کمی مایوس کننده است . اگر فراموش کنید که آن را به حالت 720p تغییر دهید ، ویدیوهایی که تصور می کردید با رزولوشن HD ضبط کرده اید ؛ با رزولوشن VGA در اختیار شما قرار می گیرند!

ضبط ویدیویی تحسین برانگیز است ، میزان جزئیات در ویدیوها بالا نیست و ما حتی به تغییر دادن اندازه ویدیوها پس از ضبط مشکوکیم. شاتر در حین حرکت سریع سوژه ها عملکرد کندی دارد.

image
image

دوربین قابلیت فوکوس مداوم خودکار هم دارد که به صورت خودکار و در هنگام حرکت گوشی ، فوکوس را تنظیم می کند. این قابلیت گاهی به صورت خودکار غیرفعال می شود و بنابراین تنها راهی که می توانید همیشه از فوکوس درست مطمئن باشید ، فشردن و نگاه داشتن کلید شاتر است.

ویدیوهای 720p در عمل به اندازه روی کاغذ هیجان انگیز نیستند . ویدیوها در فرمت MP4 ضبط می شوند اما به نظر نرخ بیتی آن ها کافی نمی آید. میزان جزئیات ثبت شده هم خیلی درخشان نیست . جلوه های مصنوعی هم در آن ها قابل مشاهده است. گرچه نرخ فریم نزدیک به 23 فریم در هر ثانیه است که در اثر حرکات سنگین به میزانی کاهش می یابد و سبب ایجاد پرش در ویدیوها می شود.

مقایسه کیفیت ویدیوها

Nokia Lumia 710 دومین گوشی در پایگاه داده ابزار مقایسه ویدیویی ماست که قادر به ضبط ویدیوهای 710pاست. صفحه اختصاصی ابزار اطلاعات کافی را در نحوه استفاده از آن و اینکه به دنبال چه باید بگردید ، در اختیارتان می گذارد.

با نگاهی به فریم های مجزا ، در خواهید یافت که فشرده سازی ویدیوها سبب ایجاد اثرات مصنوعی چندانی نمی شود . رزولوشن واقعی ویدیوها به طور قابل توجهی بیشتر است

 

امکانات ارتباطی

Nokia Lumia 710 از پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE و دو بانده از 3G با HSPA با سرعت  دانلود 14.4 مگابیت بر ثانیه و آپلود  با سرعت 5.76 مگابیت بر ثانیه برخوردار است.

پشتیبانی از Wi-Fi b/g/n با DLNA (نرم افزار PlayTo) و بلوتوث v2.1 با پشتیبانی از پروفایل A2DP هم در دسترس است. گرچه استفاده از بلوتوث به دلیل نبود امکان انتقال فایل بدین وسیله ، تا حدی محدود است.

همگام سازی با یک کامپیوتر فقط از طریق Zune امکان پذیر است. این تنها راه برای رد و بدل کردن اطلاعات مابین کامپیوتر و ویندوز فون شماست. قابلیت mass storage (مشاهده ی تمام دیتاها در یک انبار اطلاعاتی واحد) هنوز هم با توجه به عرضه ی بروزرسانی Mango در دسترس نیست.

 شما میتوانید فایل های خود را با Zune از طریق کابل USB یا Wi-Fi همگام سازی کنید. نسخه ی Mac نرم افزار Zuneنیز در دسترس است.

 استفاده از کارت های حافظه در گوشی های مبتنی بر WP امکان پذیر نیست،در این صورت Nokia Lumia 710گزینه ای برای این مورد در نظر نگرفته است.

 گزینه ای دیگر مربوط به همگام سازی با استفاده از سیستم ابری است. SkyDrive یک سرویس رایگان است که توسط مایکروسافت راه اندازی شده و میتواند 25GB فضای ابری در اختیار هر کاربر بگذارد. شما حتی میتوانید تصاویرتان را بصورت خودکار در این فضا آپلود کنید.

Mango همچنین قابلیت های Wi-Fi را تا حدودی افزایش داده. تمام چیزی که شما احتیاج دارید یک سیم کارت فعال و یک اتصال اینترنت است.

image

اینترنت اکسپلورر موبایل با عملکرد سریع :

 اینترنت اکسپلورر در WP به آخرین نسخه ی خود یعنی 7.5 بروزرسانی شده بود. و این باعث ایجاد بهبودهایی در رابط کاربری آن شده است.

 نوار آدرس همیشه نمایان است اما نوار وضعیت بصورت خودکار پنهان میشود و اینگونه شما فضای بیشتری را در اختیار دارید و بعد از نوار آدرس دکمه ی ریفرش در معرض دید قرار میگیرد. البته شما میتوانید از تنظیمات گسترده ای در این مورد بهره ببرید که هرکدام گزینه های مختلفی را در اختیارتان میگذارند.

نوار آدرس بعنوان نوار جستجو نیز عمل میکند، این ویژگی هنگامی که میخواهید چیزی را جستجو کنید و مطمئن نیستید کدام سایت به شما کمک میکند بسیار کارآمد خواهد بود.

 رابط کاربری این مرورگر کاملا جمع و جور است، در قسمت پایینی صفحه نمایش فقط شاهد نوار آدرس، و دکمه ی ریفرش در سمت چپ آن خواهید بود. بالا کشیدن نوار آدرس منجر به نمایش میانبرهایی از برگه ها، آخرین بازدیدها، علاقه مندی ها ،اضافه کردن به علاقه مندی ها، اشتراک گذاری صفحه، سنجاق کردن به صفحه اصلی و تنظیمات میشود. منو تنظیمات گزینه های متداولی چون مکان، کوکی ها و پاک کردن تاریخچه را در اختیارتان میگذارد اما هیچ گزینه ای مبنی برا انتخاب بین نمایش نسخه ی موبایلی یا دسکتاپی یک سایت وجود ندارد.  

image
image
image

این مرورگر کنترل های صفحات وب را همان گونه که در نرم افزارهای اصلی آن ها وجود دارد نشان میدهد، در این صورت یک نرم افزار تحت وب دقیقا همانند نرم افزار اصلی نشان داده خواهد شد و هیچگونه زحمت اضافه ای را برای طراح خود در بر نخواهد داشت.

image
image

 محدودیت داشتن حداکثر 6 برگه هنوز هم وجود دارد، مشکل ساز نیست اما در دیگر سیستم عاملها چنین محدودیتی وجود ندارد. ما همچنین انتظار دیدن ویژگی text reflow را داشتیم اما چنین قابلیتی وجود ندارد.

یکی از ویژگی هایی که تغییر پیدا کرده ، عملکرد آن است . مرورگر جدید برای  گرافیک بهتر صفحه و انیمیشن های با کیفیت تر به سخت افزارهی گرافیکی گوشی تکیه کرده و از آن استفاده ی زیادی می برد و همین طور موتور جاوااسکریپت دوباره طراحی شده است .

شرکت مایکروسافت از اینکه صفحه ی مخصوصی  برای آزمون عملکرد گوشیتان در زمینه گرافیکی و  JavaScript  ایجاد کرده بسیار به خود افتخار می کند .

از اینکه مرورگر گوشیتان را با مرورگر کامپیوتر خودتان به مقایسه بگذارید نهراسید . اگر از یک مرورگر قدیمی و به روز نشده استفاده می کنید ، نتایج آزمون بسیار تقریبا یکسان خواهد بود  ولی اگر مرورگر به روز شده ای در اختیارتان است ، مطمئنا کامپیوتر شما برنده خواهد شد .

Bing search   بر روی ویندوز فون

زمانی که شما در  Bing  جستجو می کنید ، یکی از چیزهایی که ممکن است به عنوان یک نتیجه ی مناسب ارائه گردد ، یک برنامه از Market place است . برای مثال جستجوی کلمه ی مسافرت  برنامه ی Travel tool  را به شما پیشنهاد می دهد .

همچنین Bing دو حالت جستجوی جدید را توسعه داده است : Song recognition  و Barcode scanner . این دو برنامه از برنامه ها و ویژگی هی بسیاز محبوب گوشی ها می باشد . ، اما اگر شما با ویندوزفون با این دو برنامه کار کنید ، متوجه سازگاری کامل آن با سیستم عامل می شوید .

 "Camera scanner" میتواند از یک متن عکس گرفته، عملیات OCR را روی آن اعمال کند و به زبان دیگری آن را ترجمه کند.شما همچنین می توانید با استفاده از تصاویر یا عکس های مورد نظرتان به جستجو  در Bing بپردازید و نتایج نزدیک به آن را ملاحظه کنید .

image
image
image
image

Marketplace  در حال رسیدن به رقبای خود

Windows phone Marketplace  در حال تلاش برای رسیدن به رقبای خود یعنی Android market  و Apple Appstore است . در حال حاضر این پایگاه دارای 38000 برنامه برای ویندوزفون است . این بخش از سه قسمت نرم افزارها ، بازی ها و موسیقی برخوردار است. چهارمین قسمت "بروزرسانی" نام دارد، فقط در صورتی ظاهر میشود که یکی از نرم افزارهای شما نیاز به عملیات بروزرسانی داشته باشد. در این قسمت یک کلید به اسم "به روزرسانی همه" وجود دارد که شما را از عذاب بروزرسانی کردن دونه به دونه ی نرم افزارها نجات میدهد.

 هر برنامه دارای لیستی شامل توضیحات مختصر، نقدهای کاربران، تصاویری از محیط آن و رتبه اش میشود. اگر نرم افزاری به قصد دسترسی به اطلاعات شخصی شما را داشته باشد ( مانند اطلاعات محل سکونت و غیره ) فروشگاه ویندوز شما را از این موضوع مطلع خواهد کرد.

 این فروشگاه به اندازه ی فروشگاه آندروید جامع و وسیع نیست ( که همه چیز را در مورد کاربرد نرم افزارها لیست کند  ) اما نکته ی مثبتش این است که فقط در مورد نکات مهم شما را مطلع میکند.

 دانلودهای بزرگ (هرچیز با حجم بالاتر از 40Mb) به یک اتصال Wi-Fi احتیاج دارند.البته، میتوانید نرم افزارهای سنگین را از طریق کامپیوترتان با نرم افزار Zune دانلود کنید.  

image
image
image
image

بخش "نرم افزارها" با یک نرم افزار برجسته شروع میشود، بعد از آن با بخش دسته بندی (شامل همه نرم افزارها و نرم افزارهای رایگان)، برترین ها ، و جدیدترین ها دنبال شده و با لیست بلندی از برجسته ترین نرم افزارها خاتمه میابد.

image
image
image
image

 بخش موسیقی در واقع همان فروشگاه Zune میباشد. همان ساختار بخش نرم افزارها را دارد. اول، هنرمند برجسته ی هفته، سه هنرمند برجسته ی بعدی، یک لیست از جدیدترین ها، برترین آلبوم ها و در نهایت به سبک ها ختم میشود.

 بخش سبک ها به قسمت های جدیدترین ها و برترین هنرمندان/آلبوم ها/آهنگ ها/لیست ها تقسیم میشود. هر آهنگ 30 ثانیه پیش نمایش دارد (مانند iTunes). اگر شما یک رمز Zune داشته باشید قادر خواهید بود تمام آهنگ را گوشی دهید، مانند کاری که با یک پخش کننده ی Zune میتوانید انجام دهید. (10 دلار در ماه هزینه دارد)

برنامه ای که نوکیا از قبل بر روی گوشی نصب کرده ، App Highlights است که به شما لیستی از برنامه های مختلف را در دسته های مختلف ارائه می دهد . اولین دسته ،Starter Kit نام دارد و دسته ی بعدی Addictive است . دسته های  Health  و  Foodies  در رده های بعدی قرار می گیرند .

Marketplace هم از طریق گوشی شما در دسترس است و هم برنامه ی Zune و سومین راه دسترسی ، به وسیله ی سایت رسمی  Windowsphone.com  می باشد .

امکان جستجو در Marketplace وجود دارد اما در حال حاضر این امکان نتایج را از تمامی بخش ها به نمایش در می آورد و بنابراین آهنگ ها در کنار نرم افزارها و بازی ها به نمایش در می آیند. گرچه این موضوع آزار دهنده است اما می توانید با به کارگیری عبارات بهتر برای جستجو ، به نتیجه ای که مایل هستید ، دست پیدا نمایید.

image
image
image
image

بخش بازی ها به قسمت های Xbox Live،جدیدترین ها،برجسته ها و سبک ها تقسیم شده، که هرکدام دسته بندی مجزایی دارند. نکته ی خیلی جالب درمورد بازیها در فروشگاه ویندوز گزینه ی "امتحان" است، که برای تعداد زیادی از بازیها در دسترس است. این گزینه به شما اجازه میدهد تا قبل از خرید یک بازی بتوانید آن را امتحان کنید و بعد برای خرید آن اقدام کنید.   

بخش جدیدترین ها و برجسته ها به جدیدترین و پرطرفدارترین بازی ها اشاره دارند.

image
image
image
image

فروشگاه ویندوز فون از طریق گوشی WP شما، نرم افزار Zune برروی کامپیوترتان و سایت windowsphone.com در دسترس است.

مکان جستجو در فروشگاه وجود دارد اما در حال حاضر نتایج مربوط به نرم افزارها و بازی ها در کنار یکدیگر قرار میگیرند. مایکروسافت این مشکل آزاردهنده را فعلا در زمینه ی جستجو آهنگ ها برطرف کرده .

امکانات بازی Xbox LIVE

 Xbox Live قلب بخش "بازی ها" محسوب میشود. که بسیاری از قابلیت های Xbox را همراه دارد، از آدمک تان (Avatar) گرفته تا امتیازات و دستاوردهایتان. قابلیت Spotlight نیز در دسترس است (این بخش اطلاعاتی را درمورد جدیدترین ها ارائه میدهد) و همچنین قابلیت درخواست ها، که دعوتنامه های بازی هایی که دوستانتان برایتان فرستادند را شامل میشود.

image
image
image

  بازی ها خود در بخش Collection قرار دارند. این بخش چیز زیادی برا گشت و گذار ندارد، بازی های نصب شده در یک شبکه ی مربع مربع به همراه گزینه ی " بازی های بیشتر" که در واقع لینکی به فروشگاه ویندوز است دسته بندی شده اند.

 مام بازی ها از Xbox Live پشتیبانی نمی کنند، بازی هایی که این قابلیت را دارند در بخش مخصوصی از فروشگاه قرار میگیرند. ما بازی هایی نظیر Need for Speed، Kinectimals، Angry Birds را امتحان کردیم و هیچگونه مشکلی در اجرای آنها با Nokia Lumia 710نداشتیم، پردازنده ی 1GHz و پردازشگر گرافیکی Adreno 205 از سطح مورد نیاز برای اجرای کارهای گرافیکی نیز بیشتر بودند.

Bing Mapsشما را به مقصد می رساند

نقشه های Bing مهمترین نقش را در صحنه ی مسیریابی در ویندوز فون داشتند، تا اینکه نوکیا مسیریاب تمام عیار صوتی خودش را با نام Nokia Drive برای ویندوز فون معرفی کرد.   

نقشه ها قسمت مهمی از تجربه ی ویندوز فون هستند و قابلیت جدیدی که داشتن یک ویندوز فون 7.5 را حتمی میکند جهت یاب رانندگی میباشد.

image
image
image

در حال حاضر این یک مسیریاب کاملا صوتی نیست ولی بدین صورت کار میکند که ابتدا مسیر را مشخص میکنید، بعد به اولین دستورالعمل گوش میدهید. سپس زمانی که نوبت دستورالعمل بعدی شد، گوشی بوقی میزند و مسیر را پررنگ میکند و اگر مسیر را لمس کنید گوشی آنرا برای شما میخواند.  

نرم افزار نقشه ها از فونت بزرگی بهره میبرد که با رنگ سفید بر روی پس زمینه ی سیاه خواندن آن را راحت تر میکند. اما در هر صورت برای خواندن آن باید چشم از جاده بردارید، بهمین دلیل است که نمیتواند نرم افزار SatNav را از دور خارج کند.اطلاعات ترافیک جاده ها بصورت زنده در دسترس است.

گرچه این تمام چیزی نیست که نقشه های جدید میتوانند برای شما انجام دهند. این نرم افزار مکان های مورد علاقه ی شما را با استفاده از قابلیت جدید Local Scout علامتگذاری میکند و حتی نقشه های داخلی مراکز خرید را به شما نشان میدهد. 

image
image
image

image
image
image

Local Scout از یک رابط کاربری جدولبندی شده بهره میبرد که مکان های مورد علاقه ی شما را مانند خوردن،آشامیدن،خریدن و غیره را نشان میدهد. میتوانید گزینه های مشابهی را از لیست "I care about" انتخاب کنید.  

image

یکی از قابلیت های خیلی جالب Local Scout این است که میتوان هرکدام از مکان های مورد نظر را به صفحه اصلی سنجاق کرد. بطور مثال شما از یک فروشگاه خوشتان آمده است و دوست دارید هر چند وقت یک بار سری به آن بزیند، درموردش بخوانید،یا جایی در آن رزرو کنید، فروشگاه همینجا در صفحه اصلی شماست، کافیست فقط آن را لمس کنید. 

ما نقشه های Bing را دوست داریم و به خصوص منتظر ادغام آن با نقشه های نوکیا هستیم، این موضوع مسیر را برای نقشه های گوگل دشوار میکند.ما بسیار بی صبرانه منتظر مسیریاب تمام عیار صوتی Nokia Drive بر روی ویندوز فون هستیم، روزی ممکن است آنرا برروی تمام دستگاه های ویندوز فونی ببینیم.

 Nokia Maps و Nokia Drive

Nokia Lumia710 به یک گیرنده GPS مجهز است که با غیرفعال بودن AGPS به زمانی طولانی و حدودا دو دقیقه ای برای قفل شدن بر روی ماهواره ها نیازمند است. بعد از قفل شدن بر روی ماهواره ها ، حتی در خیابان های شلوغ هم مشکلی نخواهید داشت و گوشی ماهواره ها را گم نخواهد کرد.

با استفاده از  Nokia Driveبه نماهای متفاوتی چون نمای ماهواره ای و زمینی دست می یابید. گرچه این نماها با اتصال اینترنتی نیازمند هستند. نماهای عادی تر دو و سه بعدی هم در دسترس هستند و می توانید با استفاده از نقشه های پیش فرض از آن ها بهره بگیرید.

الگوریتم مسیریابی هم برای تطابق یافتن با نیازهای شما ، به آسانی قابل سفارشی سازی است. می توان آن را طوری تنظیم نمود که از نمایش دادن جاده های مسدود یا یک طرفه ، و همین طور تونل ها و جاده های دارای عوارضی اجتناب نماید.

Nokia Drive برای راهنمایی در حین پیاده روی هم مفید است . همین طور این امکان را دارید که با خاموش کردن گیرنده GPS از آن بعنوان یک نقشه الکترونیکی بهره بگیرید.

image
image

بزرگنمایی با نیشگون یا Pinch Zooming هم در حالت دو و هم در حالت سه بعدی کار می کند و علاوه بر آن امکان فعال کردن قطب نمای دیجیتال را هم دارید. در ابتدا این قطب نما عملکرد پرتغیری دارد اما این کار تنها برای اجتناب از لرزش های شدید صورت می پذیرد . از طرفی قطب نما ها دقیق ترین ابزار مسیریابی در دنیا نیستند.

آفیس همه کاره

آفیس یکی از دلایل فروش WP به حساب می آید. مشاهده ی اسناد و تغییر دادن شان بصورت کاملا رایگان داخل سیستم عامل گنجانده شده.

ادغام شدن Mango و SkyDrive یکی از نکات بهبود یافته است. چرا که از این به بعد اسناد توسط SkyDrive بین گوشی و کامپیوتر شما هماهنگ میشوند. اگر دنبال چنین قابلیتی بودید باید گفت که مایکروسافت با هر حساب کاربری SkyDrive فضایی به اندازه ی 25GB در اختیار شما میگذارد (اما فایل های بخصوص دارای محدودیت 100MBهستند).

image
image
image
image

بخش آفیس خود به سه قسمت اسناد،مکان ها و نوشته ها تقسیم میشود. 

بیایید نگاهی به Word و Excel دو نرم افزار محبوب آفیس  بی اندازیم،. پنل اسناد در هردو بصورت مشترک وجود دارد، که بر اساس آخرین اسناد استفاده شده آنها را دسته بندی میکند. هر دو قابلیت مشاهده و ویرایش اسناد را دارند. فایلهای PowerPoint نیز در بخش اسناد هستند، اما فقط قابل مشاهده بوده و امکان ایجاد فایل جدید یا ویرایش آنها را ندارید 

بخش Excel نیز پیشرفت داشته و بهتر شده، قابلیت معروف جمع بستن خودکار (auto-sum) اضافه شده و حالا میتوانید با لمس کردن و کشیدن،تعداد زیادی سلول را انتخاب کنید.    

image
image
image
image

ویرایش کردن حتی بر روی تلفن همراه بسیار آسان میباشد.متن مورد نظرتان را تایپ کرده و میتوانید با استفاده از کلید فرمت نوشته ی انتخاب شده را ویرایش کنید. همچنین میتوانید نظراتی را در این قسمت درج کنید.

image
image

گزینه های مربوط به قالب بندی شامل ضخیم کردن، کج کردن، زیرخط دار کردن متن، اندازه ی متن، پررنگ کردن و رنگ فونت میشود. برای رنگ فونت و پررنگ کردن متن فقط سه نوع رنگ در اختیار دارید، که مقداری محدود بوده ولی در اکثر مواقع کافی است.

گزینه ی "همکاری" برای Word و Excel از طریق SharePoint فعال است. این به شما اجازه ی همگام کردن، اشتراک گذاری و نشر مدارک برروی وب را میدهد اما برای اینکار باید سرور درست را در SharePoint انتخاب کنید. میتوانید فایل های مورد نظرتان را از طریق بخش آفیس به ایمیل هایتان پیوست کنید. انجام این کار از طریق ویرایشگر ایمیل امکان پذیر نیست، که ممکن است اوایل برایتان کمی گیج کننده باشد.  

OneNote  ابزار مشارکتی مایکروسافت است که برای یادداشت برداری استفاده میشود. این نرم افزار پشتیبانی قوی و در عین حال ساده ای برای فهرستهای طبقه بندی شده دارد و از طریق آن میتوانید عکس یا یادداشت های صوتی به یادداشت هایتان اضافه کنید و آن ها را ایمیل کنید. OneNote قابلیت هماهنگ شدن با  SkyDrive  و حساب کاربریWindows Live تان را دارد و بدین ترتیب یادداشت هایتان همیشه و همه جا در دسترستان هستند. امکان سنجاق کردن به صفحه ی اصلی نیز فراهم است. به همین ترتیب میتوانید از امکان To-Do بهره ببرید: یکی از خطوط را انتخاب کنید، با استفاده از To-Do آن را به یکی از موارد چک لیست کارهایی که باید انجام شوند تبدیل کنید و پس از انجام دادن مثل بقیه ی موارد لیست آن را از بین ببرید.

علاوه بر این ها این ابزار امکان بزرگ نمایی ظریف را دارد که حتی در متنهای پیچیده نیز به خوبی کار میکند. هر چند علاقه ی زیاد مایکروسافت برای ساده نگه داشتن فضای این ویرایشگر موجب سادگی بیش از حد آن شده است، نوآوری ای که Mango  برای Windows Phone Office به همراه داشته است نشانگر توجه مایکروسافت به ارتقاء هرچه بیشتر آفیس است.

سازمان دهنده و برنامه های مختلف :

قسمت تجاری WP  امکانات جدید و مخصوص به خود را در نسخه ی 7.5 داراست.

در ابزار تقویم میتوانید مجموعه ای از تقویم ها را برای هر حساب کاربریتان مشاهده کنید ورنگ مورد علاقه تان را به هر کدام اختصاص دهید تا تفکیکشان راحت تر باشد. اگر احساس میکنید این تقویم های زیر مجموعه مزاحم شما هتستند میتوانید آن ها را غیر فعال کنید.

لیست کارهای انجام نشده نیز قابل ایجاد است. این لیست ها فقط با استفاده از حساب های کاربری Live هماهنگ میشوند و با حساب های دیگر مثل جیمیل فعال نمیشوند. هر مورد از کارها میتواند یک زنگ اولویت، موعد سر رسید و یادداشت داشته باشد. بعد از ایجاد، میتواند موارد اضافه شده را بر اساس اولویتشان مرتب کنید.

image
image
image
image

تقویم، علاوه بر نمای دستورکار محور، نمای روزانه نیز دارد تا به شما امکان دسترسی دقیق و ساعت به ساعت به قرارهایتان را بدهد. 
 ماشین حساب WP چیز عجیب یا بزرگی نیست: یک نمای عمودی معمولی مثل تمام ماشین حساب های دنیا، اما کافی ست گوشی را به حالت افقی برگردانید تا یک ماشین حساب مهندسی ظاهر شود.

image
image

تلفن Mango ویندوز تمام امکانات ابتدایی که از یک گوشی هوشمند برنامه ریز انتظار میرود را داراست، اما اگر شما به دنبال امکانات بیشتر هستید کافی است به مرکز خرید ویندوز (Marketplace) سری بزنید تا تمام نرم افزار های مورد نظرتان برای هر منظور را پیدا کنید. جالب توجه این که بیشتر این ابزار ها رایگان هستند.

image
image

WindowsPhone.com اطلاعات شما را از راه دور محافظت میکند

وب سایت WP ابری ست که تمام تلفن های هوشمند WP7 را پوشش میدهد. برای استفاده از سایت کافی ست ایمیل خود را وارد کنید (جیمیل، یاهو، هات میل و غیره) و بعد یک حساب کاربری بر روی گوشی Windows Phone خود ایجاد کنید.

اختیاراتی که در سایت windowsphone.com  به شما داده میشود محدود است به اطلاعات پرداخت ها و اطلاعات امنیتی. از این جا شما میتوانید اطلاعات پرداخت خود را به روز رسانی کنید، فهرست ابزارهای خریداری شده تان را ببینید و به نسخه ی تحت وب مرکز خرید ویندوز مراجعه و اقدام به خرید ابزار های جدید بکنید. توجه داشته باشید که ابزار خریداری شده به تلفن شما ارسال خواهد شد تا آن را بر روی گوشی خود دانلود کنید که از این لحاظ این محصول با ابزار های Zune  برای کامپیوتر شخصی یا Mac شما متفاوت است.

مهم ترین وجه  این محصول برای کاربران امکان «جستجو»، «زنگ»، «قفل» و «پاک کردن» است. برای استفاده از این امکانات باید یک شماره از شمارهای 37 کشور لیست شده را وارد کنید. بعد از وارد کردن شماره این وبسایت به موقعیت گوشی شما دسترسی خواهد داشت و به این ترتیب شما قادر به شناسایی دقیق موقعیت آن خواهید بود.   

image
image
image

بقیه امکانات به خودی گویا هستند و نیازی به توضیح ندارند. «زنگ» از آهنگ گوشی شما استفاده میکند تا وقتی که گوشیتان را در اطراف خانه گم کرده اید به شما علامت بدهد. «قفل» گوشی را با استفاده از یک پین کد 4 رقمی قفل میکند. و «پاک کردن» تمام اطلاعات شخصی و حساس شما را در صورت نیاز پاک میکند تا نگران افتادن گوشی به دست افراد نامناسب نباشید.

تنها ایرادی که  به ابر windowsphone.com وارد است این است که این سایت امکان هماهنگ کردن بیسیم اطلاعات را، آن طور که در مواردی مثل iCloud فراهم است، برای شما فراهم نمیکند. به نظر ما هر سرویس ابر-محوری باید چنین قابلتی را داشته باشد. علاوه بر این، تعداد کشورهایی که در آنها میتوانید گوشی خود را ردیابی کنید محدود است و تعداد زیادی از کشورهایی که Windows Phone در آنها موجود است به این امکان بسیار ضروری دسترسی ندارند.

بقیه ی بخش های وب سایت راهنماهایی در مورد تک تک امکانات گوشی شما دارد و بر اساس این که کجا زندگی میکنید یک فهرست دقیق از فروشندگان و اپراتورهای عرضه کننده ی گوشی های WP در اختیار شما قرار میگیر

 

 

سخن آخر :

Nokia Lumia 710  مجبور است که چیزی که از برادر بزرگتر خود به یادگار مانده است را به اشتراک بگذارد . گرچه این دو ، متفاوت هستند اما تفاوت آنها زیاد به چشم نمی آید و Lumia 710 با پردازنده ی یکسان و همین طور قیمت پایین تری عرضه می شود .

صفحه ی نمایش می توانست بهتر از اینها باشد - مخصوصا در مورد زاویه ی دید محدود آن – اما توانسته خود را در مقابل رقیب سطح متوسطش ایستادگی کند . همجنین کیفیت عکس برداری آن نیز در سطح خوبی قرار دارد و دارای کیفیت فیلم برداری HD است .

 ما همچنین دیدیم که این گوشی دارای طراحی یکپارچه ی بدنه نمی باشد اما این مسئله چندان مهم نیست ، از مزیت های طراحی می توان به دسترسی بسیار سریع و آسان به باتری دانست و همچنین رنگ بندی های زیبای قاب پشت گوشی از ویژگی های  خیره کننده ی آن است .

Nokia Lumia 710 دارای محدودیت های خاص خود می باشد : میزان حافظه ی گوشی قابل تغییر نیست ، و حافظه ی هشت گیگابایتی آن نیز خیره کننده نمی باشد  . همچنین قابلیت استفاده ی USB و          Bluetoothنیز دارای محدودیت است . البته می توان گفت که در محدوده ی Windows Phone مناسب هستند . و فقط دو دستگاه با سیستم عامل ویندوز به بازار عرضه شده اند که دارای راهنمای صوتی مسیریابی رایگان هستند و هردوی آن ها ساخت شرکت نوکیا است .

اولین گوشی رقیب Lumia 800 است . این گوشی دارای بدنه ی یکپارچه ی پلی کربنات ، صفحه ی نمایش AMOLED ، دوربین با رزولوشن بال و همین طور حافظه ی دو برابری نسبت به 710 دارد . گزینه ی بعدی گوشی Lumia 900 است که دارای امکاناتی نظیر صفحه ی 4.3  اینچی AMOLED  با رزولوشن بسیار بالا و همین طور LTE می باشد .

image
image

گوشی Samsung Omnia W l18350  رقیب اصلی و سرسخت گوشی Lumia 710 است . صفحه ی نمایش 3.7 اینچی و البته Super AMOLED و همچنین باریک تر بودن و سبک تر بودن آن از ویژگی های بارز آن است .

Nokia Lumia 710نیز در صف رقبای 710 قرار دارد ، البته با صفحه ی نمایش بزرگتر (3.8  اینچ )  و با کیفیت    S-LCD و همچنین بدنه ی یک دست آلومینیومی . این گوشی دارای پردازنده ی یک گیگاهرتزی است که ضعیف تر از 710 می باشد .

image
image
image

همچنین شما می توانید نگاهی به گوشی Acer Allegro که البته فقط در برخی کشور ها به فروش می رسد بیندازید . باید این نکته را یاد آور شد که این گوشی دارای نقاط ضعف زیادی نسبت به رقیبانش است اما قیمت آن نسبت به بقیه ی هم رده های خود پایین تر می باشد .

شما مجبور به خرید یک گوشی هوشمند ویندوزفون نمی باشید ، به همین دلیل جایگزین های دیگری در پلتفرم های مختلف مانند iOS و Android  برای شما وجود دارد . موبایل   Samsung S8600 از سیستم عامل Bada  بهره می برد و دارای صفحه ی نمایش 4 اینچی Super AMOLED می باشد و همچنین با ضخامت 9.9 میلی متری خود ، یکی از گوشی های بسیار باریک این رده به شمار می آید .

image
image

ما حتی می توانیم سیستم عامل سیمبین را نیز به عنوان انتخاب جایگزین در نظر بگیریم . گوشی Nokia 701 با پشتیبانی از سیستم Sybian Belle که کارایی بالایی دارد و همچنین با صفحه نمایش درخشان و خیره کننده ی خود می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد . از دیگر مزیت های این گوشی ، راهنمای صوتی مسیر یابی رایگان نوکیا می باشد .

Nokia Lumia 710 رقابت تنگاتنگی با دیگر برند های موجود در بازار دارد . سیستم عامل WP7 دارای مزیت ها و مشکلات خاص خودش می باشد و نمی توان گفت که نسبت به رقیبانش کاملا برتری دارد . Nkoia Lumia 710 ادامه ی نسل موبایل های شرکت نوکیا است و دارای برنامه ها و ویژگی های منحصر به فردی می باشد . به هر حال ، در دنیایی که گوشی های هوشمند سیمبین فرسوده و از رده خارج شده اند ، باید جای کار زیادی برای Lumia 710 بماند .

 

 GSMARENA

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۵/۲۶
طول عمر باتری کم؟!!!عجببببببب...خدا وکیلی چجوری شما نظر میدین؟!!!

مهمان

۱۳۹۲/۵/۲۶
باتری قابل جایگزینی توسط کاربر نیست?!!!!!!!!عجبببببببببب!!!بابا درستش کنید!خجالت داره :م