خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی نوکیا C2-03

بررسی تخصصی نوکیا C2-03

نوکیا C2-03 گوشی ای است کشویی با قابلیت 2 سیم کارت فعال که شباهت هایی به گوشی های قبلی همین سری دارد

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۰/۷/۱۱

بررسی تخصصی Nokia 700

محصول جدید نوکیا ، علیرغم جو سنگین و رقابتی حاکم بر بازار تلفن های همراه، هنوز هم برای جا باز کردن در دل مشتریان، پتانسیل لازمه را دارد. اینک Nokia 700 با پردازنده ی 1GHz و استفاده از سیستم عامل سیمبین Belle عرضه شده است . نوکیا 700 یک گوشی هوشمند کوچک برای انجام دادن کارهای بزرگ می باشد.

image
image

لازم است یک بار این گوشی را بدست بگیرید تا دریابید این گوشی زیبا چقدر خوش دست و در عین حال کوچک است . در پشت صفحه نمایش 3.2 اینچی لمسی ClearBlack AMOLED می توانید ظاهر آراسته سیمبیان Belle را مشاهده کنید . نوکیا 700 ، 4 باند از GSM و پنج  باند از 3G را پشتیبانی می کند . حال نگاهی به نکات قوت و ضعف این گوشی می اندازیم :

نکات کلیدی :

-          پشتیبانی از 4 باند از GSM و پنتا باند از 3G

-          دارای سنسور های مجاورت و شتاب سنج

-          دارای پردازنده ی (CPU)  1GHz

-          دارای سیستم عامل Symbian Belle

-          صفحه نمایش 3.2 اینچی AMOLED ، 16 میلیون رنگ nHD از نوع لمسی خازنی دارای رزولوشن 360×640 پیکسل و تکنولوژی نوکیا ClearBlack

-          دارای 2 گیگابایت حافظه به صورت داخلی و کارت حافظه ی خارجی از نوع MicroSD که قابلیت ارتقا تا 32 گیگابایت را داراست .

-          دارای رادیو موج FM با RDS

-          دارای پورت های MicroUSB و خروجی صدای 3.5 میلی متری

-          دارای GPS با A-GPS

-          دارای Wi-Fi 802.11 b/g و بلوتوث استریو ورژن 3

-          دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت و قابلیت برچسب گذاری جغرافیایی

-          قابلیت فیلم برداری 720p با نرخ 30 فریم در ثانیه

-          پشتیبانی از قناوری NFC

-          دارای قطب نمای دیجیتالی

-          دارای باتری 1080 میلی آمپری Li-Ion

-          پشتیبانی از فایل های آفیس و پرونده های PDF

-          دارای سنسور تنظیم کردن نور صفحه نمایش

-          شفافیت خوب صفحه نمایش

-          پشتیبانی از فلش

معایب اصلی :

-          باقی ماندن آثار انگشت روی صفحه نمایش

-          عدم تعبیه ی کارت حافظه خارجی همراه خود گوشی

-          دکمه های سخت افزاری کناره های گوشی بسیار نازک و کوچک

در ادامه باید اشاره داشت که این گوشی از آن جهت روانه ی بازار شده است که جای C6-01 را بگیرد و از لحاظ پردازنده  در واقع با Nokia 701 یکسان است ، اما این نکته را باید در نظر داشته باشید که این گوشی لاغر با این همه ویژگی بسیار بازیک و جذاب می باشد .

image
 

نگاهی 360 درجه به Nokia 700

نوکیا 700 یک گوشی جذاب و کوچک به حساب می آید و با این ابعاد کوچک دارای زیر 100 گرم وزن یعنی 96 گرم وزن بوده و دارای ابعاد 9.7 × 50.7×110 میلیمتر می باشد . این گوشی جمع و جور و لاغر یک گوشی جمع و جور و با کلاس و زیبا می باشد .

طراحی و ساخت

نوکیا 700 با بدنه ای ترکیب از پلاستیک و فلز ساخته شده است و این گوشی می توان گقت به زیبایی تمام ساخته شده است . در واقع به زبان عامیانه می توان گفت که طراحی نوکیا 700 بسیار تمیز ، آرگونومیک و عالی است .

image

نکته ی جالب توجه دیگر که می توان به آن اشاره داشت بدنه ی قابل بازیافت گوشی های جدید نوکیا است که طبق گفته های این شرکت 60% مواد بکار رفته در این گوشی قابلیت بازیافت برای تولید کردن گوشی های جدید را دارا می باشد . از طرف دیگر نوکیا 700 با یک شارژر 2mm عرضه شده است که دارای ویژگی های خوبی جهت کاهش مصرف انرژی می باشد .

نوکیا 700 دارای رنگ های خاکستری ، قرمز ، آبی طاووسی و بنفش می باشد . حال به بررسی کناره های گوشی می پردازیم : ابتدا با روی گوشی آغاز می کنیم که می توان در این قسمت یک صفحه نمایش 3.2 اینچی nHD ( 640×360 پیکسل ) از نوع ClearBlack AMOLED می باشد که به شما کنتراست تصویر عالی و رنگ مشکی واقعی می دهد . می توان گفت یکی از نکات قوت اساسی این گوشی صفحه نمایش آن است و نوکیا 700 در زیر نور آفتاب عملکرد خوبی از خود به نمایش می گذارد .

در بالای صفحه نمایش می توان خروجی صدای مکالمات را مشاهده کرد . در کنار آن سنسور مجاورت قرار داده شده است که سبب می شود که گوشی شما هنگام مکالمات خاموش شود و در واقع از برخوردهای ناخواسته جلوگیری شده و مصرف باتری نیز کاهش یابد . در کنار آن نیز سنسور تنظیم اتوماتیک نور صفحه نمایش قرار داده شده است که با توجه به نور محیط ، نور صفحه نمایش را تنظیم می کند .

حال به پایین صفحه نمایش رجوع می کنیم . در این قسمت 3 کلید سخت افزاری دیده می شود . کلید های کناری جهت تماس بوده و کلیدی که در وسط قرار داده شده است کلید دسترسی به منو می باشد . پایین تر از آن اسپیکر گوشی قرار داده شده است که کل عرض گوشی را در بر گرفته و از طراحی زیبا و جدید برخوردار است . در این قسمت علاوه بر اسپیکر میکروفون اولیه ی گوشی نیز قرار داده شده است .

image
image

در کناره ی پایینی گوشی تنها نکته ی قابل مشاهده شیار برای آویز می باشد .

کناره ی سمت راست نوکیا 700 دارای 4 دکمه می باشد که در بالا 2 کلید جهت تنظیم صدا قرار داده شده است و کمی پایین تر از آن دکمه ی قفل و باز کردن گوشی و در آخر کلید اختصاصی شاتر دوربین قرار داده شده است . دکمه ها نازک و بلند بوده و در مجموع از بازخورد خوبی برخوردار است . اما نکته ی منفی در مورد کلید شاتر دوربین آن است که از ضربات 2 گانه پشتیبانی نمی کند (به جهت نداشتن فوکوس اتوماتیک) .

image

کناره ی سمت چپ گوشی فاقد هر گونه کنترل است و در این قسمت خالی به زیبایی می توان ترکیب فلز و پلاستیک را مشاهده نمود .

image

در کناره ی بالایی گوشی پورت های ارتباطی که هر 2 آنها برای شارژ کردن نیز مورد استفاده می تواند قرار بگیرد ، از قبیل شارژر 2mm و MicroUSB قرار دارد . همچنین خروجی استاندارد صدای 3.5 میلی متری در این گوشی قرار داده شده است که سبب شده است هرگونه هدستی را بتوان به آن متصل نمود .

image

کناره ی پشتی گوشی که باز هم ترکیبی از فلز و پلاستیک در این قسمت مشهود است ، میزبان فلاش LED و دوربین 5 مگاپیکسلی می باشد . در پایین این قسمت میکروفون دوم گوشی را می توان مشاهده نمود که جهت کم کردن نویز های صدا در این گوشی تعبیه شده است .

image
image

با خارج کردن کاور فلزی پشت گوشی ، اسلات سیم کارت و کارت حافظه ی خارجی و باتری 1080 میلی آمپری آن قابل مشاهده می باشد . که طبق تست ها در حالت 2G این گوشی می تواند 465 ساعت و در حالت 3G ، 450 ساعت در حالت آماده باش قرار بگیرد و در حالت 2G ، 7 ساعت و 10 دقیقه و در حالت 3G ، 4 ساعت و نیم مکالمه ی مداوم داشت . همچنین با نوکیا 700 می توان به مدت 47 ساعت موزیک پخش کرد ، اما در زمینه مدت زمان عمر باتری اطلاعات بیشتری در دسترس نیست .

image

در جمع بندی این قسمت می توان گفت که این گوشی از طراحی زیبایی برخوردار است و در مجموع خوش دست است و با توجه به صفحه نمایش عالی آن و سیستم عامل به کار رفته در آن می توان به نوکیا دیدگاهی مثبت داشت .

رابط کاربری

در بخش رابط کاربری می توان گفت سیمبین درست در پشت سیستم عامل های آندروید و iOS قرار می گیرد و البته تجربه ی متفاوت به شما می دهد . از ویژگی های جدید Belle می توان به عناصر جدید در بخش منو ها و صفحه نمایش و برنامه ها و مهمترین قسمت یعنی Notification Area اشاره داشت .

 

image
image
image

ویجت ها در سیمبین 3 چندان کامل به نظر نمی رسد ، اما در Belle بروز رسانی هایی انجام شده است و بر خلاف سیمبین 3 ، سیستم عامل Belle دارای 6 Homescreen می باشد که برای هر کدام از آنها می توانید ویژگی های خاص ، اختصاص داده و پس زمینه های متنوعی برای هر کدام قرار داد و یا اگر به صفحه اصلی احتیاج ندارید می توانید آنها را حذف نمایید . عکس زیر مربوط به حالت تماس می باشد .

image
image

ضربه زدن و نگاه داشتن بر روی یک ویجت و یا میانبر ها حالت ویرایش را فعال می سازد و در این حالت شما می توانید آن را حرکت دهید ، حذف نمایید و یا تغییرات دیگری را در آن اعمال کنید .

در پایین صفحه نمایش 3 دکمه ی مجازی یافت می شود که دکمه ی سمت چپ شما را به منو رجوع می دهد و دکمه ی واقع شده در مرکز شما را به قسمت شماره گیری رجوع می دهد .

image

نکته ی دیگر Notification Area می باشد که شباهت هایی به Notification Area به کار رفته در آندروید و iOS 5 دارد . در این قسمت شما دارای نواری از اطلاعات ارتباطی و 4 تنظیم از قبیل Mobile Data ، Wi-Fi ، Bluetooth ، قرار دادن در حالت Silent و یا خارج کردن آن می باشید که می توانید خیلی سریع با استفاده از این 4 میانبر تغییرات خود را اعمال کنید .

image

حال به قسمت منوها رجوع می کنیم . این قسمت روحی تازه گرفته است و از زیبایی خاصی برخوردار است . شما نمی توانید همانند iOS اقدام به فولدر (پوشه) سازی نمایید و بدین منظور شما ابتدا باید پوشه را ایجاد نمایید و برای این کار شما باید به قسمت منو رجوع کرده و در این قسمت و در پایین صفحه نمایش کلید راست را جهت تنظیمات فشار دهید و از طریق آن به ساخت پوشه اقدام نمایید . در این بخش از تنظیمات همچنین تنظیماتی از قبیل حالت نمایش منو ها ، دسته بندی آیکون ها نیز در دسترس است . بعد از آن باید بر روی آیکون مورد نظر خود ضربه زده و نگاه دارید تا منوی کوچکی باز شود و از طریق آن آیکون و یا فایل مورد نظر را به آن پوشه انتقال دهید .

همچنین شما در قسمت منو می توانید فایل ها را بر اساس حروف الفبا داشته باشید و یا اینکه خود به صورت دستی اقدام به انجام این کار کنید ، ناگفته نماند که امکان ایجاد میانبر از فایل بر روی صفحه اصلی نیز امکان پذیر است .

image
image

در این رابط کاربری امکان جستجو نیز اضافه شده است . هنگامی که در صفحه ی اصلی منوها هستید، در نوار پایینی صفحه نمایش ، میانبری که در وسط قرار داده شده است این قابلیت را به شما می دهد تا در بین فایل ها و نرم افزار های خود به جستجو بر اساس نام بپردازید ، این قابلیت زمانی کاربرد خود را نمایان می سازد که تعداد نرم افزار های نصب شده بر روی گوشی شما زیاد باشد .

image

در مورد تجربه با سیمبین Belle می توان گفت که این رابط و سیستم عامل بسیار روان است و با توجه به قدرت سخت افزاری و استفاده از پردازنده ی 1GHz ای مشکلی سیمبین در آینده نخواهد داشت و کارهای چند وظیفه ای سنگین را می توانید با سرعت بالا با استفاده از آن انجام دهید .

مرورگر Nokia 700

رابط کاربری مرورگر استفاده شده در این گوشی کمی تغییر کرده است ، اما این بدان معنی نیست که ویژگی خیلی مهمی به آن اضافه شده باشد .

در بالای مرورگر شما نوار URL را دارید که به صورت خودکار پنهان می شود و در پایین با زدن دکمه ی سمت راست ( Option ) به تنظیمات بیشتری می توانید دست یابید . همچنین در پایین مرورگر میانبرهای حرکت رو به جلو و عقب ، Bookmark و دسترسی به پنجره های فعال موجود می باشد که این امکانات سبب می شود که راحت تر از همیشه از مرورگر استفاده نمایید . در پنجره تنظیمات شما به آپشن های مختلفی از جمله فید های RSS ، بیشترین بازدید شده ها  و ... دسترسی خواهید داشت و آپشن More امکانات و تنظیمات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد .

image
image
image
image

باید اضاهه کرد که این مرورگر Flash Lite 4 را پشتیبانی می کند و گفته شده است فایل های ویدیویی 360p در آن قابل نمایش می باشد ، اما در هنگام بارگذاری سایت های حاوی فلش کمی کند بوده و در هنگام زوم کردن و خارج کردن از زوم این کار با تاخیر انجام می شود که می توان این نکته را جنبه ی منفی آن به حساب آورد . از طرف دیگر مرور گر استفاده شده در Belle طبق گفته های نوکیا 3 برابر سرعت بیشتری دارند و ما نتوانستیم این موضوع را به اثبات برسانیم چرا که Bookmark مناسبی برای مقایسه مرورگر Anna و Belle در دسترس نیست .

دفترچه تلفن و امکانات ارتباطی

در نگاه اول می توان گفت که نوکیا 700 دارای دفترچه تلفن ه و در عین حال پیشرفته می باشد . زمانی که دفترچه تلفن را باز می کنید در بالا 2 لبه وجود دارد که لبه ی اول مخاطبین شما را به نمایش می گذارد و لبه ی دوم امکان گروه سازی را برای شما فراهم می کند . در هنگام مشاهده ی مخاطبین ، مخاطبین به صورت لیستی بر اساس حروف الفبا تعریف شده اند . در پایین این رابط شما 4 میانبر را مشاهده می کنید که به ترتیب از چپ به راست برای شما توضیح می دهیم .اولین میانبر برای بازگشت می باشد . دومین میانبر جهت ساخت مخاطب جدید به کار می رود و سومین میانبر به شما امکان جستجو در بین محاطبین را می دهد و آخرین میانبر تنظیمات بیشتری از قبیل ادغام 2 مخاطب ، یکپارچه سازی ، اطلاعات مموری ، تنظیمات و کپی کردن مخاطب در اختیار شما قرار می دهد .

image
image
image
image

با کلیک بر روی افزودن مخاطب وارد پنجره ی مربوط به آن می شوید .در این قسمت فیلد های متنوعی وجود دارد ، همچنین می توان فیلدی را حذف نمایید و یا اینکه فیلدی را بر اساس نیاز از فیلد های زیاد موجود در گوشی به فیلدها اضافه نمایید . همچنین می توانید مشخصات کلیدی کاربر را وارد کرده و زنگ مشخص به آن اختصاص دهید ، همچنین امکان قرار دادن تصویر مخاطب نیز وجود دارد ، با قرار دادن عکس برای مخاطب مورد نظر ، در صفحه ی اول دفترچه تلفن پیش نمایش کوچکی از آن قابل مشاهده می باشد .

image
image

با ورود به هر مخاطب اطلاعات مربوط و پایه ای آن قابل نمایش بوده و عکس آن نیز نمایش داده می باشد . گزینه ی اول برقراری تماس با مخاطب می باشد که با زدن بر روی آن اقدام به شمارهگیری خواهد کرد ، گزینه ی بعدی شما را به قسمت پیام رسانی با آن مخاطب مورد نظر رجوع می دهد و با زدن میل می توانید از برنامه ی میل گوشی با مخاطب مورد نظر خود در ارتباط باشید و در نهایت گزینه ی آخر مربوط به برقرار مکالمات تصویری است .

در این قسمت نیز شما 2 لبه ی مجزا دارید . در لبه ی اول اطلاعات و امکاناتی که در بالا ذکر شده قابل مشاهده است و در لبه ی بعدی اطلاعات جامع و کامل شامل تمام فیلد های به کار رفته موجود است و می توانید با ضربه زدن بر روی هر کدام از آنها اقدام به ویرایش نمایید .

قابلیت های تلفنی خوب

در حین مکالمات تلفنی با Nokia 700 با هیچ مشکلی مواجه نشدیم . مدار سیگنال ها خوب بوده و در شرایط مختلف افت شدید سیگنال را تجربه نکرد . صدای خروجی آن نیز قابل قبول است و به اندازه ی کافی بلند می باشد . از طرف دیگر وجود میکروفون دوم علاوه بر میکروفون اول سبب شده است تا صدای ورودی خوبی را داشته باشیم .

شماره گیری هوشمند هم در این گوشی در دسترس است و مثل همیشه کاربردی است و تنها کافی است چند حرف از نام مخاطبین مورد نظر را تایپ کنید و آن را برای برقراری تماس یا ارسال پیام از لیست به نمایش در آمده انتخاب نمایید .

پیام رسانی

به جرئت می توان گفت که Nokia 700 در بخش پیام رسانی تمام احتیاجات شما را بر آورده خواهد ساخت . پیام های شما به صورت حباب وار به نمایش در می آید . اکر محتویات چندرسانه ای به پیام تان بیافزایید ، پیام مربوطه به صورت خودکار به یک MMS تبدیل خواهد گشت. اگر یک آدرس ایمیل را به عنوان گیرنده تایپ کنید ، پیام به یک ایمیل تبدیل می شود. در هر دو حالت ، شمارشگر کاراکتر ها به شمارشگر داده تبدیل شده و به جای تعداد کاراکترها ، کیلوبایت ها را به شما نمایش خواهد داد.

صفحه کلید QWERTY عمودی هم از گزینه های در دسترس است و مهم تر از همه در شکلی آراسته عرضه شده است ، صفحه کلید نیمی از صفحه را اشغال کرده و نیم دیگر آن در اختیار کاربر برای درج متن قرار داده می شود.

image
image

کلید های صفحه کلید QWERTY عمودی علیرغم اندازه صفحه نمایش کمی کوچک هستند. با اینحال هنوز هم می توانید قابلیت پیشگویی متن را فعال فعال کرده که با نمایش کلمات ممکن تا حدی به افزایش سرعت شما در تایپ کمک می کند . در صورتیکه به تایپ اسامی یا نام   کلمات کاربری بپردازید هم صفحه کلید آن ها را ذخیره کرده و در مرتبه بعد به شما در درج آن کمک می کند.

image
image

با این روش دیگر از اشکال بزرگی که در درج متن در نسخه قبل وجود داشت و برای این کار باید به صفحه دیگری هدایت می شدید ، دیگر اثری دیده نمی شود. همچنین برای استفاده از صفحه کلید QWERTY هم دیگر نیازی نیست که گوشی تان را بچرخانید.

داشتن یک مدیریت فایل خوب

خبر خوش آیند آن است که این گوشی که از سیستم عامل Belle بهره می برد ، دارای یک مدیریت فایل یا همان File manager می باشد . نرم افزاری که برای این کار در این گوشی قرار داده شده است امکانات مختلفی را برای شما فراهم می سازد . این امکانات می تواند از قبیل انتقال فایل ها ، کپی کردن ، تغییر نام و مرتب سازی و ارسال باشد . همچنین این قابلیت را به شما می دهد که در صورت نیاز بر روی کارت حافظه تان کلمه ی عبور معین نمایید .

image

از دیگر ویژگی های این File manager می توان به امکان جستجو در بین فایل ها و پوشه ها اشاره داشت و شما در میان فایل ها می توانید با این امکان خیلی سریع به قصد خود برسید . همچنین این فایل منیجر به شما این امکان را می دهد که جزئیات فایل های ذخیره شده را دیده و یا درایو مورد نظر خود را فرمت نمایید .

یک ویژگی سودمند که فایل منیجر Nokia 700 دارا می باشد قابلیت بک آپ گرفتن و Restore کردن می باشد که می توانید در زمان دلخواه از گوشی خود و یا از قسمت های مختلف بک آپ تهیه نمایید و یا اینکه الگوی تکرار برای آن تعریف نمایید تا به صورت خودکار گوشی این کار را برای شما انجام دهد .

گالری عکس و ویدیو

نوکیا 700 با یک گالری متفاوت عرضه شده است که کارکرد با آن راحت بوده و در عین حال زیبا نیز می باشد .

زمانی که وارد گالری تصاویر می شوید 3 ستون از تصاویر را مشاهده می کنید و در پایین 3 میانبر جهت بازگشت ، اشتراک گذاری ، Slide show  در دسترسی به آپشن  های بیشتر موجود است.سنسور های شتاب سنج نیز در گالری سبب شده است که جابجایی میان حالت های عمودی و افقی عکس به آسانی صورت پذیرد .

image
image

با کلیک و نگه داشتن بر روی هر یک از عکس ها می توانید به یک منوی کوچک با آپشن های مختلف از قبیل : ارسال ، حذف ، ویرایش جزئیات ، Mark و اضافه کردن به آلبوم به چشم می خورد که می توانید با استفاده از قابلیت Mark کردن این آپشن را برای بیش از یک تصویر داشته باشید .

image

در این گالری علاوه بر Pinch zooming می توانید از ضربات دوگانه ، کلید های تنظیم صدا برای بزرگنمایی استفاده کنید .

می توانید به صورت مستقیم در گالری به انتخاب چند عکس به صورت همزمان  برای حذف ، ارسال  و یا به اشتراک گذاری اقدام نمایید . اشتراک گذاری از طریق MMS ، بلوتوث و ایمیل در دسترس است و یکپارچه سازی با شبکه های اجتماعی به چشم نمی خورد ، اما می توانید آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید .

پخش کننده موسیقی و ویدیویی

سیمبین هیچگاه در مورد عملکرد پخش کننده موسیقی با مشکلی روبرو نبوده است اما این نرم افزار هیچگاه ظاهر خیلی جذابی نداشته است. از فرمت های بسیاری  پشتیبانی می شود و حالت های مختلف اکولایزر و جلوه های در دسترس این قسمت را کامل تر از همیشه می کنند.

رادیو اف ام با RDS

رادیو اف ام موجود در Nokia 700 از همان رابط ساده و مرتبی استفاده می کند که در گوشی های پیشین سیمبین دیده بودیم. می توانیم همانند قبل از کلیدهایی که برای حرکت در بین ایستگاه ها در نظر گرفته شده اند ، برای این منظور استفاده کنید و یا اینکه از پیمایش های حرکتی برای این کار بهره بگیرید.

سازمان دهنده خوب

نکته ی مثبت نرم افزار های سازمان دهنده ی این گوشی پرکاربرد بودن و آسان بودن آنها است و در این قسمت می توان ابتدا از تقویم این گوشی آغاز کرد . این تقویم دارای 4 حالت نمایش روزانه ، هفتگی ، ماهانه و Agenda می باشد و اضافه کردن رویداد جدید بسیار آسان بوده و به سرعت انجام می شود .

image
image
image
image

متاسفانه نسخه نصب شده Quick Office از ویرایش فایل های آفیس پشتیبانی نمی کند اما تردید داریم که تعداد زیادی از مخاطبین هدف Nokia 700 هم به آن نیاز داشته باشند. به هر حال اگر به داشتن چنین قابلیتی علاقمندید می توانید با پرداخت هزینه و دریافت نسخه کامل نرم افزار ، امکان ویرایش فایل ها را هم فعال کنید.

نرم افزار ماشین حساب بسیار آشناست اما از نظر عملکردها نمی تواند با برخی از رقبا رقابت کند.

image
image

نرم افزار Alarm به شما اجازه تنظیم تعداد زیادی زنگ هشدار با نام ، زمان و الگوی تکرار مخصوص به خودشان را می دهد . می توانید با استفاده از شتاب سنج و با چرخاندن گوشی صدای آن را در هنگام به صدا در آمدن زنگ بیدارباش قطع نمایید.

image
image

نوکیا 700 نیز دارای یک ضبط صدای خوب می باشد که قابلیت این را دارد که به اندازه ی حافظه ی موجود اقدام به ضبط صدا نماید .

image

Ovi Maps

Nokia 700 مجهز به گیرنده ی GPS می باشد و از امکانات ویژه ای نیز بهره می برد و جالب تر از آن این است که می توان در ایران نیز بدون مشکل از آن استفاده نمود و هیچ محدودیتی وجود ندارد . این راهنما دارای حالت های مختلف نمایش از جمله حالت 3 بعدی نیز بهره می برد که برای مسیر یابی از آن نیز می توانید استفاده کنید .

دوربین 5 مگاپیکسلی

Nokia 700 دارای یک دوربین 5 مگاپیکسلی بوده که قابلیت عکس برداری تا سایز 1944×2592 پیکسل را دارا بوده و از قابلیت هالی دیگر این دوربین می توان به فلاش Led ، فوکوس ثابت دوربین و Geo-Tagging اشاره داشت .

رابط کابری این دوربین ساده است و کارکرد آن راحت است . در پایین صفحه نمایش تنظیماتی مانند فلاش و حالت عکس برداری و گزینه ی تنظیمات بیشتر موجود می باشد . در منوی تنظیمات بیشتر شما تنظیمات و امکانات بیشتری را در اختیار خواهید داشت . در این قسمت شما می توانید تنظیماتی از قبیل تشخیص چهره ، تنظیم رنگ ، کنتراست تصویر و ... را داشته باشید .

image
image

با ضربه ای کوچک بر روی رابط دوربین اسکرول در سمت چپ گوشی ظاهر می شود که با ان می توانید اقدام به بزرگنمایی کنید و یا بدین منظور از کلید های صدا در کناره ی گوشی استفاده نمایید . بدلیل اینکه دکمه ی اختصاصی شاتر گوشی کوچک و باریک است نمی توان آن را جهت عملکرد 2 ضربه ای استفاده نمود ، همچنین می توان از شاتر مجازی که در سمت چپ رابط کاربری قرار دارد جهت عکس برداری استفاده نمود . در بالا گوشه سمت راست نیز تنظیم جهت سوئیچ بین حالت عکس برداری و فیلم برداری موجود است .

حال به بررسی فیلم برداری می رسیم . رابط کاربری فیلم برداری نیز همانند عکس برداری می باشد ، در پایین نواری از تنظیمات دیده می شود و با رفتن به قسمت ( ... ) می توان به تنظیمات بیشتری دست یافت . در سمت راست رابط دکمه ای مجازی جهت آغاز فیلم برداری و در زمان فیلم برداری این دکمه ی مجازی تبدیل به دکمه ی قطع و توقف ضبط می شود .

در جمع بندی در زمینه ی کیفیت فیلم برداری و عکس برداری می توان اشاره داشت که با توجه به اینکه این گوشی دارای دوربین 5 مگاپیکسلی می باشد ، اما کیفیت عکس برداری آن خوب است و کیفیت فیلم برداری ان نیز 720p با نرخ 30 فریم در ثانیه می باشد که در نوع خود می توان گفت خوب است .

image
image

امکانات ارتباطی

نوکیا 700 در بهش امکانات ارتباطی می توان اشاره داشت که بسیار خوب عمل کرده است . این گوشی از تمامی امکانات ارتباطی شبکه ای چون EDGE ، GPRS ، 3G با HSDPA با سرعت 14.4 مگابیت بر ثانیه و HSUPA با سرعت 5.76 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند . همچنین نوکیا 700 از 4 باند از GSM و پنتا باند از 3G پشتیبانی می کند .

سخن آخر

حال می رسیم به بخش نهایی و مقایسه و مرورکلی بر روی نوکیا 700 ، که باید متذکر شد این گوشی یکی از بهترین صفحه نمایش ها را دارد و با توجه به اینکه تراکم رنگ های آن بالا است ، باعث شده است که وضوح تصویر فوق العاده ای با توجه به صفحه نمایش 3.2 اینچی آن داشته باشیم . از نگاهی دیگر طراحی و ظرافت  آن نیز یک امتیاز مثبت به حساب می آید .

در آینده رده ی قیمتی ایم گوشی در حدود 350 هزار تومان خواهد بود که در این محدوده ی قیمتی حرف های زیادی برای گفتن دارد .

این گوشی دارای دوربین 5 مگاپیکسلی می باشد که دارای کیفیت عکس برداری خوبی بوده و کیفیت فیلم برداری آن با نرخ 30 فریم در ثانیه 720p می توان گفت یک نکته ی مثبت اضافه می شود . از نکات دیگر می توان به سیستم عامل به کار رفته در آن و پردازنده ی 1GHz  آن اشاره داشت که نقطه ی قوت این گوشی به حساب می آید .

در نهایت باید دید که این گوشی در بازار چه جایگاهی برای خود دست و پا می کند ، اما با توجه به پیش بینی ما این گوشی رقیب سر سخت گوشی های هوشمند میان قیمت خواهد شد .

نوید شعاعی

مهدی افشارها

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)