خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی نوکیا C2-02

بررسی تخصصی نوکیا C2-02

در این حال بازار ، نوکیا در حال جنگ و مقاومت با گروهی از آندرویدی ها است و فشار زیادی را تحمل می کند و ..

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۰/۵/۳۱

نکات ضعف

-          فاقد Wi-Fi

-          عدم قابلیت شارژ گوشی از طریق USB

-          فاقد ویرایشگر اسناد

-          فاقد کنترل کننده ی روشنایی تصوی

-          عدم قابلیت شماره گیری هوشمند

-          فاقد دوربین دوم جهت مکالمات تصویری

-          فاقد سنسوس شتاب سنج

-          عدم قابلیت انجام چند کار همزمان

به طور حتم با این گوشی آشنا خواهید شد . این گوشی از سری s40  به وجود آمده و از صفحه نمایش مقاومتی لمسی بهره می برد و این گوشی در حال حاضر  ، همانطور که گفته شد فاقد شماره گیری هوشمند و قابلیت های چند کاره است و در مورد صفحه نمایش آن ، جز کوچک بودن و رزولوشن پایین و از نوع مقاومتی بودن ، چیز دیگری نمی توان گفت ، ولی باز هم این گوشی در مقایسه با دیگر S40 ها دارای رزولوشن بهتر و صفحه کلید بزرگتر و به مراتب راحت تر می باشد .

image
image

image
image

Nokia C2-02 به مشتریان و کاربران قدیمی نوکیا این شانس را داده است که اینک صفحه نمایش لمسی را تست نمایند و البته صفحه کلید بزرگ آن هنوز پابرجاست . این گوشی کاربران خاص خود را مجذوب خواهد کرد و در نهایت شروع بدی برای این گوشی لمسی کشویی انتظار نمی رود .

محتویات داخل جعبه

در این محدوده ی قیمتی ، نباید انتظارات زیادی از محتویات داخل جعبه داشت و معمولا لوازم ضروری و مورد احتیاج گوشی قرار داده می شود . این جعبه ی کوچک و جمع و جور ، حاوی یک شارژر و هدفون یک تکه و نیز کارت حافظه ی MicroSD 2 گیگابایتی که به صورت پیش فرض داخل گوشی قرار داده شده است ، می باشد . داخل جعبه کابل MicroUSB تعبیه نشده است که البته تهیه و خریداری آن کار چندان دشواری به نظر نمی رسد .

نگاه 360 درجه به Nokia C2-02

این گوشی دارای ابعاد 17×51.4×103 میلیمتر می باشد و به خوبی ابعاد آن در بردارنده ی صفحه نمایش 2.6 اینچی آن است . اما ضخامت C2-02 کمی بیش از حد به نظر می رسد که این افزایش ضخامت به دلیل تعبیه ی صفحه نمایش لمسی در گوشی با حالت کشویی است . اما با وجود چاق بودن این گوشی باز هم خوب و متناسب به نظر می رسد و C2-02 دارای 115 گرم وزن بوده که کاملا معقول به نظر می رسد .

طراحی و ساخت

طراحی نوکیا C2-02 بسیار تمیز و مناسب می باشد ، که باعث جذاب شدن آن نیز می شود و اگر بخواهیم سریع به اصل مطلب برویم می توانیم یک جمله بگوییم  که این گوشی در دستان شما بسیار خوب و شیک به نظر می رسد .

طراحی گرد لبه های گوشی و نیز فلزی که در پایین آن به کار رفته باعث می شود که هز چه بیشتر ، زیباتر به نظر برسد . اثرات انگشت در نوکیا C2-02 یک مشکل به نظر می رسد و این لکه ها بر روی صفحه نمایش آن به خوبی نمایان می شود .

بیشتر قسمت روی گوشی توسط صفحه نمایش 2.6 اینچی آن پوشیده شده است که این صفحه نمایش از نوع LCD بوده و دارای رزولوشن QVGA (240×320 پیکسل ) می باشد . در این صفحه نمایش کیفیت تصاویر چندان قابل ملاحظه نیست و روشنایی صفحه نمایش و زوایای دید نیز در حد متوسط است .

image

صفحه نمایش C2-02 دارای واکنش خوبی است و در زمان تماس انگشتتان و در هنگام اجرای خط فرمان دارای لرزش کوچکی است که به شما اطلاع و اطمینان می دهد که اطلاعات دریافت شد .

صفحه نمایش Nokia C2-02 فاقد تنظیم دستی روشنایی صفحه نمایش است و نیز در این گوشی کشویی هیچ سنسور نوری نیز تعبیه نشده است که حداقل نور به صورت خودکار با توجه به شرایط محیط تنظیم شود .

در پایین صفحه نمایش ، دکمه های برقرار و قطع تماس را می توان یافت . تنها چیزی که در بالای صفحه نمایش قابل رویت است ، خروجی صدای مکالمات است . دکمه های قرار گرفته شده در پایین صفحه نمایش به اندازه ای کافی بزرگ و راحت هستند و درست قبل از شروع قوس پایینی گوشی واقع شده اند و این گونه طراحی سبب شده است که راحت تر از همیشه در دسترس باشند .

image
image

در قسمت چپ Nokia C2-02 کاملا خالی است و تمام آنچه که در پایین گوشی دیده می شود میکروفون است .

image

در قسمت راست این گوشی کمی شلوغ به نظر می رسد . این قسمت میزبان کلید تنظیم صدای گوشی ، دکمه ی قفل و باز کردن صفحه نمایش می باشد . همچنین در بالای سمت راست قسمتی برای اویز در نظر گفته شده است .

image
image

image
image

در کناره ی بالایی نوکیا C2-02 ، خروجی صدای استاندارد 3.5 میلیمتری ، پورت MiroUSB و نیز درگاه 2mm برای شارژ کردن گوشی قرار داده شده است ، ولی در هر صورت Nokia C2-02 قابلیت شارژ شدن توسط کابل USB را ندارد .

image
image

با بررسی کناره ی پشتی گوشی کار خود را در این بخش به پایان می رسانیم . در کناره ی پشتی گوشی و در کنار خروجی صدای آن ، لنز دوربین 2 مگاپیکسلی واقع شده است . لنز این گوشی بزرگ بوده و به قدرت آن از همین ابتدای آن می توانیم پی ببریم .

image
image

 با خارج کردن کاور پشتی گوشی باتری 1020 میلی امپری از نوع Bl-5C Li-Ion نمایان می شود که قابلیت این را دارد که در حدود 600 ساعت در حالت استندبای باقی بماند و نیز 5 ساعت مکالمه ی پیوسته را پشتیبانی می کند و در زندگی روزمره ، این گوشی در حدود 4 روز شارژ خواهد داشت .

image

کارت حافظه ی MicroSD زیر باتری قرار گرفته است و قابلیت تعویض سریع را دارا نمی باشد و در کناره ی آن جایگاه Sim1 تعبیه شده است . Nokia C2-02 یک گوشی بسیار قرص و محکم است و تنها مشکلی که شاید برای بعضی ها آزار دهنده باشد ماند اثرات انگشت بر روی این گوشی است ولی در نهایت ظاهر آن رضایت بخش است .

image
image

image

رابط کاربری

Nokia C2-02 از رابط سری 40 بهره می برد و بسیار راحت و قابل استفاده خواهد بود ، حتی با این وجود که این گوشی لمسی است . این گوشی تغییرات خوبی نسبت به نسخه های سری 40 قبلی کرده است و با توجه به تم هایی که در آن به کار رفته است ، از آیکون هایی شبیه سیمبین Anna بهره می برد .

image
image
image

حالت Home screen مانند همیشه فعال است و صفحه نمایش را به 4 قسمت تقسیم می کند . بالاترین ردیف نشان های ضروری مانند زمان ، سیگنال و ... را نمایش می دهد . به صورت پیش فرض ، ساعت در قسمت بالا واقع شده است و 2 میانبر در پایین واقع شده اند و نیز 4 برنامه ی کاربردی مورد علاقه نیز به آسانی در دسترس می باشند . 2 ژست در صفحه نمایش فعال است و هر کدام از آنها می تواند برنامه ای خاص را نمایش دهد . در حالت یپش فرض ، با کشیدن به سمت چپ قسمت ارسال پیام رسنای را نمایان می کند و سمت راست پوشه ی مخصوص بازی های و برنامه های جاوا را بازگشایی می کند .

image
image
image
image

کلید های 4 جهته در این گوشی تعبیه نشده است ، اما کلیدی مجازی برای دسترسی به منو تعبیه شده است و کلید های مجازی موجود را با توجه به نیازتان می توانید شخصی سازی نمایید . منوی Nokia C2-02 دارای 2 حالت نمایش است . این حالت ها شامل List و Grid می باشند .

image
image

 GO TO نیز که بسیار در این سری گوشی ها آشنا به نظر می رسد ، قرار داده شده است و از این قابلیت همانند منویی سیار می توانید به آسانی به قسمت مورد نظر رجوع کنید . قسمت قفل صفحه نمایش ، استاندارد به نظر می رسد و زمانی که گوشی قفل است ساعت در دسترس است .

image
image

متاسفانه سنسور شتاب سنج دز این گوشی به کار نرفته است و دیگر نکته ای که وجود آن احساس می شود و درعین حال این گوشی فاقد آن است قابلیت Multitasking است و این موضوع شاید سبب شود که آنطور که شاید شما انتظار داشته باشید نتواند انتظارات شما را بر آورده سازد .

دفترچه تلفن

دفترچه تلفن نوکیا C2-02 قابلیت ذخیره سازی 2000 مخاطب متناسب با فیلد های استفاده شده را دارد . البته این دفترچه تلفن همانند گوشی هایی که به صورت نا محدود اقدام به ذخیره سازی مخاطبین می نمایند ، خوب نیست . شما می توانید با استفاده از این دفترچه تلفن مخاطب های ذخیره شده در سیم کارت و یا گوشی را نمایش دهید و یا هز 2 مجموعه را به صورت همزمان به نمایش بگذارید .

image
image

افزودن مخاطب بسیار سریع انجام می پذیرد .دفترچه تلفن ابتدا شماره ، نام و نام خانوادگی را از شما دریافت می کند و این تنها امکان این دفترچه تلفن است . برای افزودن جزئیات بیشتر ابتدا باید به عقب برگردید و سپس آن را ویرایش نمایید و جزئیات مورد نظر خود را بیافزایید .

افزودن شماره های مختلف برای یم محاطب در عدد 5 محدود شده است . نام و نام خانوادگی از هم جدا شده است و این شاید سبب آن شود که در هنگام یک پارچه سازی ، مشکل ایجاد شود و نیز این دفترچه تلفن به شما این قابلیت را می دهد که برای هر مخاطب زنگ و هشدار دهنده ای مشخص ، اختصاص دهید .

image
image
image
image

دفترچه تلفن نوکیا C2-02 قابلیت جستجو از روی نام را دارد و همچنین می توانید با استفاده از اسکرول آن به جستجو در میان مخاطبین بپردازید .قابلیت های کپی ، جابجا کردن و یا حذف مخاطبین به صورت تکی و یا گروهی نیز پشتیبانی می شود .

قابلیت های تلفنی

Nokia C2-02 در این بخش عملکرد خوبی دارد و دارای صدایی صاف و بلند است . بلندی صدای مکالمات آن بیش از حد انتظار ما بود ، اما عدم وجود شماره گیری هوشمند شاید نقطه ی ضعفی بر آن باشد .

image
image

در زمان مکالمه صفحه نمایش قفل می شود و پس از اتمام مکالمه باید اقدام به باز کردن آن نمایید . برای جواب گویی به مکالمات نیز 2 تنظیم وجود دارد که می توانید تنظیم نمایید که وفتی کشوی گوشی را باز می کنید مکالمه متصل شده و با بستن کشوی گوشی مکالمات به پایان برسد .

در آزمایش همیشگی تست اسپیکر گوشی ، نوکیا C2-02 نمره ی خیلی خوبی دریافت کرد . قدرت ویبره ی آن نیز بسیار خوب و قوی است و با داشتن نوکیا C2-02 کمی دور از ذهن است که مکالمه ای را از دست بدهید .

image

پیام رسانی خوب

نوکیا C2-02 از قسمت پیام رسانی استاندارد S40 بهره می برد . این قسمت از SMS  ، MMS و ایمیل پشتیبانی می کند . با وجود اینکه این گوشی از صفحه کلید QWERTY بهره نمی برد اما در عین حال دارای صفحه کلید بسیار راحت و خوبی می باشد . قسمت inbox در حالت استاندارد می باشد اما می توانید حالت آن را به گفتگو و چت تغییر دهید .

image
image
image

در ویرایشگر ان نوکیا به دلیل آن که از کلید های جهت دار D-pad استفاده نکرده است از 2 کلید جهت دار به صورت کلید مجازی بهره می برد که می توانید در هنگام تایپ و تصحیح و کنترل از آن بهره بگیرید . همچنین بعد از اینکه تایپ به پایان رسید و نوبت به ارسال می شود ، شما می توانید از دفترچه تلفن خود مخاطبین ، گروهها و ... را انتخاب کنید که البته محاطبینی که در گذشته ی نزدیک استفاده شده اند و با آنها مبادله ی پیام انجام دادید در دسترس خواهند بود که این امر به سرعت شما در پیام رسانی به مخاططبین کمک خواهد کرد .

برنامه ایمیل آن بسیار کاربردی است و می توانید اکانت های چندگانه ایجاد کرده و به کار با آنها مشغول شوید . این برنامه با پروتکل های SMTP ، POP3 و IMAP4 کار می کند و از SSL نیز پشتیبانی می شود . همچنین ایمیل هایی که به اکانت شما روانه می شود را با قرار دادن ویجت ایمیل در صفحه ی اصلی خیلی راحت در دسترس داشته باشید و خبر دار شوید .

image
image
image
image

با وجود کارایی های این گوشی ، C2-02 از نرم افزار چت نیز پشتیبانی می کند که با استفاده از آن می توانید به Google Talk ، Ovi chat ، live messenger و Yahoo Chat متصل شودی و نیز ویجتی برای این نرم افزار تعبیه شده است که می توانید از آن نیز استفاده نمایید .

image
image
image
image

گالری

نرم افزار گالری تصوی Nokia C2-02 دارای یک حالت نمایش می باشند در در یک صفحه توانایی نمایش 12 تصویر را دارد و شما می توانید با رفتن به قسمت منو عکس ها را در حالت افقی نیز مشاهده نمایید .

image
image

اسکرول ساده و قابلت بزرگنمایی نیز وجود دارد و بزرگنمایی با سرعت و راحتی انجام می شود . این گالری دارای یک ویرایشگر تصویر نیز بوده که توانایی برش و چرخاندن تصویر ، اضافه کردن متن به تصویر ، استفاده از افکت و ClipArt و نیز تنظیمات رنگ و روشنایی را دارا می باشد . می توانید عکس های این گالری را بر اساس زمان مشاهده نمایید و قابلیت Slide Show در این گالری نیز فعال است .

image
image
image
image

نرم افزار گالری همیشگی نوکیا نیز موجود است و کاربردی شبیه File manager داراد و شما با استفاده از آن می توانید پوشه ها و فایل های خود را کنترل و ساماندهی نمایید .

image
image
image
image

موزیک پلیر

موزیک پلیر C2-02 دارای قابلیتی جدید نسبت به دیگر موزیک پلیر های این سری نمی باشند و تنها قابلیتی که قابل ذکر است ، این می باشد که قابلیت های لمسی نیز به آن اضافه شده است . این موزیک پلیر از فرمت های کمی پشتیبانی کرده و در هنگام پخش اطلاعات آهنگ را به نمایش می گذارد .

آهنگ ها قابلیت فیلتر شدن بر اسا Artist  ، Album و Genre را دارا می باشند و این موزیک پلیر از فرمت های AAC ، AAC+ ، eAAC+ ، MP3 ، WMA ، AMR-NB پشتیبانی می کند . به طور طبیعی از A2DP پشتیبانی می شود که به شما قابلیت پخش استریو از طریق هدفون بلوتوث به شما می دهد .

متاسفانه یک سری محدودیت هایی این موزیک پلیر دارد . زمانی که شما آهنگی را در حال پخش دارید با فشردن دکمه ی قرمز و خروج از برنامه ، در صفحه ی اصلی نیز این موزیک پلیر در حال پخش می باشد اما برای انجام تغییرات دوباره باید به موزیک پلیر رجوع کرد و توسط Option به موزیک در حال پخش رسید .

image
image
image
image

همچنین زمانی که در صفحه ی پخش ( Now playing ) نیستید ، امکان Pause و یا عقب و جلو رفتن در بین آهنگ ها وجود ندارد برای انجام این کار باید به آن قسمت مجددا بازگردید .

موزیک پلیز Nokia C2-02 فاقد اکولایزر می باشد و تمام قسمت های موزیک پلیر کمی کند به نظر می رسد و در این قسمت نظر ما این است که نوکیا خیلی بهتر از این می توانست عمل کند .

رادیو موج FM با RDS

قسمت رادیو این گوشی دارای ظاهری همانند موزیک پلیر است اما عملگر های آن متفاوت بوده و متناسب با پخش کننده ی رادیو می باشد .

پشتیبانی RDS فعال بوده و شما می توانید به صورت خودکار به جستجو ی تمام ایستگاه های منطقه ی خود پرداخته و اقدام به ذخیره سازی آنها نمایید . اطلاعات RDS و فرکانس موجود نیز در صفحه نمایش ، به نمایش در می آید و زمانی که به صفحه ی اصلی گوشی مراجعه نمایید ، نیز این اطلاعات در اختیار شما بوده و در صفحه نمایش موجود می باشد .

image
image
image

کیفیت صدای خوب

خروجی صدای C2-02 شگفت انگیز و فوق العاده نیست ، اما مطمئنا بیشتر از آن چیزی خواهد بود که تصور می کنید و با توجه به برچسب قسمت این گوشی ایده آل به نظر می آید و در این زمینه شباهت هایی نیز با Nokia C2-00 یافت می شود و تفاوت های موجود باعث شده صدای خروجی از این 2 گوشی کمی متفاوت باشد .

وقتی Nokia C2-02 را به یک تقویت کننده ی خروجی صدا متصل می کنید ، علکرد خوبی از خود نشان می دهد و بلندی صدای خروجی آن عالی است و در واقع می توان گفت بهترین است ، البته تا آنجا که ما دیده ایم .

زمانی که گوشی را به هدفون ان متصل می کنید صداهای ناخواسته افزایش پیدا کرده و حجم صدای خروجی نیز کاهش پیدا می کند . در مجموع نوکیا C2-02 در این بخش بسیار خوب و رضایت بخش عمل کرده است .

image

ویدیو پلیر با پشتیبانی از MP4/3GP

هنگامی که ما دسته ی اول از سری گوشی های لمسی نوکیا سری 40 را مورد بررسی قرار دادیم ، ویدیو پلیر آن ما را شگفت زده کرد که می توانست به خوبی فرمت XviD را پخش نماید . اما در حقیقت Nokia C2-02 نمی تواند و تنها ویدیو های QVGA با فرمت MP4 یا 3GP را پخش نماید . رزولوشن های بالاتر و نیز فرمت های دیگر مانند XviD غیر قابل پخش توسط این ویدیو پلیر هستند .

image
image
image

کنترل های ویدیو بسیار ساده است – شما دارای دکمه های مجازی Play/pause و نیز Next و Previous و نیز قرار دادن در حالت تمام صفحه می باشد .

دوربین 2 مگاپیکسلی با عملکرد خوب

Nokia C2-02 دارای دوربین 2 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت بوده و قابلیت عکس برداری تا رزولوشن 1200×1600 پیکسل را داراست . نرم افزار دوبین این گوشی بروز رسانی شده است و دارای رابط کاربری همانند سیمبیان می باشد و می توان گفت که دارای رابطی بهتر نسبت به دیگر مدل های S40 می باشد .

در این محیط شما 2 ردیف تنظیمات در پایین و سمت راست را مشاهده نمایید که کلید شاتر دوربین در مرکز واقع شده و کلید های بازگشت و تنظیمات در کناره های ان واقع شده اند . شما می توانید در حالت عمودی تصویر برداری نمایید ، اما ما واقعا حالت افقی را ترجیح داده و به شما پیشنهاد می کنیم ، زیرا در این حالت عکس ها طبیعی تر به نظر میرسند و جزئیات بیشتری را در بر می گیرند .

image
image

image
image

با ورود به قسمت تنظیمات دوربین که دارای محیطی مانند سیمبیان است کنترل هایی مانند افکت ها ، White balance ، چارت بندی تصویر و تنظیمات دیگر دیده می شود . می توانید خود شما این تنظیمات را ساماندهی نمایید و تنظیماتی را که در بیشتر موارد به آنها احتیاج دارید می توانید آنها را به صفحه ی اصلی دوربین منتقل سازید .

با توجه به دوربین 2 مگاپیکسلی ، کیفیت عکس های گرفته شده توسط آن خوب است . با این وجود تصویر دارای نویز هایی است و این نویز ها در سایه های داخل تصویر بیشتر به چشم می آید . کنتراست و رنگ ها خوب خستند و جزدیات همانطور که باید از هر دوربینی انتظار داشت ، خوب و قابل قبول است .

فیلم برداری

نوکیا C2-02 می تواند با رزولوشن QCIF و نرخ 15 فریم در ثانیه اقدام به فیلم برداری نماید و متاسفانه کیفیت فیلم برداری آن چندان قابل توجه نیست .

image
image

همانطور که اشاره کردیم کیفیت فیلم های ضبط شده بسیار پایین می باشد ، اما شاید برای ارسال MMS مناسب باشند .

امکانات ارتباطی محدود

امکانات ارتباطی Nokia C2-02 بسیار ابتدایی است . تنها این گوشی از 2 باند GSM/GPRS/EDGE پشتیبانی می کند و برای یک گوشی امروزی کمی ناخوشایند است و ما انتظار داشتیم که حداقل از 4 باند پشتیبانی می کرد که متاسفانه به این گونه نیست .

Noki C2-02 دارای بلوتوث ورژن 2.1 با A2DP می باشد . بر خلاف C3-01 و X3-02 این گوشی فاقد Wi-Fi می باشد و درگاه MicroUSB تعبیه شده بر روی گوشی امکان شارژ کردن گوشی از طریق این درگاه را فراهم نمی کند .

مرورگر وب

Nokia C2-02 از یک مرورگر خوب جدید بهره می برد . زمانی که وار مرور گر می شوید ، در قسمت بالایی آن مکان URL و نیز جستجو و نیز 3 پنل جانبی که کاملا یاد آور مرورگر سیمبیان است دیده می شود . از چپ به راست پنل ها شامل ، History ، Featured  ( که شامل سایت های معروف در دسته های مختلف می باشد ) و علاقه مندی ها است .

image
image
image

نکته ی بسیار عالی این مرورگر شامل آن است که قابلیت پیشنهاد دادن خودکار در زمان تایپ URL است و هنگام تایپ سایت هایی که قبلا مرور شده است را پیشنهاد کرده و به دسترسی آسانتر شما به مقصد کمک می کند .

این گوشی از مرورگر Opera mini استفاده می کند و سرعت لود صفحات خوب است ( حتی در حالت EDGE ) و پهنای باند بیش از حد مصرف نمی کند . همچنین کیفیت عکس ها نیز قابلیت تنظیم دارند و شما می توانید برای عکس های مرورگر کیفیت عالی / خوب / متوسط و یا حتی بدون لود تصویر اختصاص دهید .

image
 
image

شما در محیط این مرورگر دارای اسکرول نیز می باشید و تنها 2 سطح زوم همانند آنچه در Opera Mini موجود است ، می باشید .

عملکرد این مرورگر چندان عالی نیست . این مرورگر کمی کند بوده و در بعضی مواقع با Error 400 " Invalid request " برخورد خواهید کرد و با وجود استفاده نوکیا C2-02 از Adobe Flash 3.0 ف این مرورگر از فایل های فلش در مرورگر پشتیبانی نمی کند و عدم تعبیه ی این قابلیت یک مشکل بزرگ است .

ماپیشنهاد می کنیم که از مرورگر Opera Mini 6.1 استفاده نمایید ( که ما در حال حاضر این نرم افزار را خود بر روی این گوشی نصب کردیم ) که دارای محیط دوست داشتنی تر و نیز صفحه کلید مجازی QWERTY برای تایپ داده ها می باشد . اما در هر حال نوکیا می توانست بهتر از قرار دادن Opera Mini بر روی این گوشی عمل کند .

سازمان دهنده و برنامه ها

Organizer  در Nokia C2-02 به خوبی برای صفحه نمایش لمسی بهینه سازی شده است .

تقویم این گوشی در زمان شروع به صورت ماهانه نمایش پیدا می کند و با فشردن و نگه داشتن عدد به صورت بزرگتر در بالای انگشتان شما نمایش پیدا می کند و این کار سبب می شود که سریع تر روزها را پیدا کرده و به کارتان برسید . حالت روزانه برای تقویم نیز موجود است ولی متاسفانه حالت هفتگی خارج از دسترس است . شما حالت های مختلفی برای یک رویداد از قبیل : Reminder ، Meeting Call ، Birthday ، Anniversary و Memo تعریف نمایید .

image
image
image
image

همچنین Nokia C2-02 دارای نرم افزار To-Do و Note می باشد که بسیار کاربردی می باشد و نیز عملکرد خوبی دارد .

همچنین نوکیا C2-02 دارای یک ضبط کننده ی صدا به صورت نا محدود ، تایمر و کرنومتر می باشد . این قسمت ها به خوبی با صفحه نمایش لمسی بهینه سازی شده اند ، ولی ای کاش تایمر آن نیز ماندد Alarm در نمایش از اعداد بزرگ استفاده می کرد . C2-02 دارای تبدیل کننده ی واحد همیشگی نوکیا نیز هست.

image
image
image

ساعت جهانی این گوشی همزمان تا 4 شهر را می تواند به کاربر نمایش  دهد و البته برای انتخاب شهر ها از قابلیت جستجو پشتیبانی نمی کند و شما با استفاده از اسکرول موجود باید به دنبال شهر مورد نظر خود بگردید .

image
image
image
image

شبکه اجتماعی

در برنامه ی ارتباطی اجتماعی از مرکز SNS بهره برده که از هر 2 اکانت های فیس بوک و Twitter پشتیبانی می کند .همچنین دسترسی به Flicker نیز آسان خواهد بود .

برنامه ی فیس بوک آن از بیشتر قسمت های این محیط اجتماعی پشتیبانی می کند . با استفاده از این برنامه شما می توانید پیام های خود را ببینید و رویداد ها ، در خواست های دوستی را مشاهده نمایید .همچنین در صفحه کسی مطلب نوشته ، به دیدن عکس های پروفایل دیگران بپردازید و نیز به بروز رسانی پروفایل خود بپردازید .

image
image
image
image

در نرم افزار Twitter نیز اوضاع این چنین است . محیط کاربری آسان و با جزئیات فراوان می باشد . شما می توانید وضعیت خود را بروزرسانی کرده ، پیام هایی به صورت مستقیم به اکانت های دیگر بفرستید و نیز جواب آنها را بدهید . اما امکانی که در این قسمت دیده نمیش شود امکان آپلود خود کار در آن است .

image
image
image
image

اکانت پیش فرض اکانتی است که شما در مشاهده ی اول این برنامه استفاده می کنید ، مثلا اگر شما تنها اکانت فیس بوک داید و با آن برای بار اول متصل شدید ، برای بار دوم دیگر لازم نیست که برای ورود به فیس بوک بر روی آن اشاره نمایید ، همچنین می توانید بروزرسانی ها را برای اکانت اصلی بر روی صفحه ی خود نمایش دهید .

image
image
image

نوکیا S40  - Ovi Store

شما می توانید Ovi Store را بر اسا موضوعات آن طبقه بندی کنید و این موضوعات از قبیل Applications ، Games ،  Audio ، Video می باشد و می توانید به مرور این موضوعات بپردازید .

image
image
image

قابلیت فوق العاده آن است که تعداد زیادی نرم افزار و بازی در این قسمت دیده می شود و شما می توانید تعریف کنید که بازی و نرم افزار ها در کجا ذخیره شود و نیز ویدیو و آهنگ ها در کدام قسمت انتقال پیدا کند که این قابلیت ها در آندرویدی ها مشاهده نمی شود . نکته ی مثبت آن است که بسیاری از این بازی ها و نرم افزار ها به صورت رایگان قرار داده شده است و علاقه مندان به بازی یکی از کاربران همیشگی این قسمت ها خواهند بود و در کل این قسمت فراتر از انتظار ما عمل کرده است .

Nokia Maps

نوکیا C2-02 فاقد دریافت کننده GPS است اما نقشه های نوکیا با استفاده از Cell-ID می تواند محل تقریبی شما را نمایش دهد . این نرم افزار فاقد راهنمای صوتی است ف راهها نیز در 10 مایل محدود شده می باشند . حتی اگر از گیرنده ی بلوتوث GPS استفاده نمایید ، بار هم به خوبی دیگر گیرنده ی ها عمل نخواهد کرد و هیچ امکانی حتی در صورت پرداخت و ارتقا گوشی وجود ندارد .

image
image
image

نقشه ها توسط راه ارتباطی گوشی دانلود می شود ، اما در هر صورت در این گوشی از راهکار Google استفاده نشده است ، اما با توجه به قیمت ارزان این گوشی نباید انتظارات زیادی در این گونه زمینه ها از آن داشت .

بازی های نصب شده

نوکیا C2-02 با 6 بازی به صورت نصب شده پیش فرض عرضه می شود . این بازی ها از قبیل Golf Tour, Memorize, Music Guess, Nature Park, Picture Puzzle و Solitaire می باشد

image
image
image

image
image
image

سخن پایانی

نوکیا C2-02 گوشی بسیار خوبی برای آن دسته از افراد هستند که دوست دارند ، تماس برقرار کنند ، پیام رسانی کنند و گوشی آنها بسیار خوب و شیک و ساده به نظر برسد . این گوشی برای ان دسته از افراد روانه ی بازار شده است که در نهایت نمی خواهند بیشتر از 100 یورو بابت گوشی هزینه کنند و لازم به ذکر است که در این محدوده ی قیمتی از خرید آن پشیمان نخواهید شد .

نوکیا C2-02 یم گوشی ساده ، با دوام و طول عمر خوب باتری و نیز قیمت خوب می باشد که شاید سبب شود در بازار خوش بدرخشد و برای کسانی که تنها شاید به یک موبایل با امکانات ارتباطی مناسب احتیاج داشته باشند ، مناسب باشد .

شاید بعضی ها هدف نوکیا از تولید C2-02 را رقابت با گروه های Cookie ، Corbies ، Star بدانند ، اما از لحاظ عملکرد های صفحه نمایش همچنین وجود صفحه کلید این گوشی ها در یک محدوده امکاناتی برای مقایسه قرار نمی گیرند . و مقایسه ی C2-02 با این مدل گوشی های سامسونگ و LG کار صحیحی نیست .

C2-02 دارای صفحه کلید خوب و بعد از آن صفحه نمایش مناسب نسبت به قیمت تمام شده ی آن است و در شروع مقایسه می توان آن را با X3-02 مقایسه کرد . به طور حتم X3-02 دارای امکانات بهتر و طراحی بهتر و همچنین پشتیبانی از Wi-Fi و صفحه کلید فوق العاده می باشد .

image

حال به مقایسه ی C2-02 با C2-01 می پردازیم که کمی نا جوان مردانه است . این گوشی دارای صفحه نمایش 2 اینچی و نیز دوربین 3 مگاپیکسلی می باشد .

image

شاید بعضی ها بخواهند برای آمدن نسخه ی 2 سیم کارت C2-02 منتظر بمانند . در حقیقت C2-03 و C2-06 یکی هستند اما با قابلیت تعویض سیم کارت که با توجه به خاصیت آنها ، شاید در پرداخت قبوض موبایلیتان استفاده از 2 سیم کارت مکمل ،صرفه جویی شود .. و این است که این 2 را از هم متمایز می کند .

image
image

برای جمع بندی باید گفت که Nokia C2-02 برای رقابت با قیمت پایین های بازار عرضه شده است که نسبت به قیمت آن امکانات خوبی دارد . این گوشی این قابلیت را به کاربران می دهد که در کنار ثبت تماس و پیام رسانی همیشگی ، صفحه نمایش لمسی را نیز تجربه داشته باشید .

GSMARENA

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۵/۱۸
نحوه فرمت کردن این گوشی که نشه با هیچ نوع برنامه اعطلاعات مانند پیامک را بالا اورد