خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Nokia X1-01

بررسی تخصصی Nokia X1-01

نوکیا X1-01 با 2 سیم کارت همزمان فعال و پوسته هایی با رنگ های متنوع عرضه شده است. نوکیا X1-01 گوشی ای ارزان قیمت با کارایی متنوع و ویژگی هایی مانند ..

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۰/۵/۲۳

بررسی تخصصی Nokia X1-01

معرفی

نوکیا X1-01 با 2 سیم کارت همزمان فعال و پوسته هایی با رنگ های متنوع عرضه شده است. نوکیا X1-01 گوشی ای ارزان قیمت با کارایی متنوع و ویژگی هایی مانند Dual-standby ، اسلات کارت حافظه ی خارجی و نیز پخش کننده ی موزیک MP3 با کلید های اختصاصی مخصوص پخش می باشد که قطعا این گوشی جای C1-00 را خواهد گرفت .

image
image

ما نوکیا C1-00 را به این دلیل دوست داشتیم که گوشی بسیار نازکی بود و دارای 2 اسلات سیم کارت بود و قابلیت برقراری تماس با یکی از آنها را به شما می داد . حالا در مرحله ی بعدی Nokia X1-01 عرضه شد و قابلیت Dual-standby را با خود یدک می کشد و این به آن معنا است که همزمان از هر 2 سیم کارت خود می توانید تماس ها را دریافت نمایید .

image
image

نوکیا X1-01 آماده پدیدار شدن در بازار است و با توجه به الگوی 2 سیم کارت بودن آن ، از 5 دفترچه تلفن جداگانه بهره مند است که این سبب می شود که وقتی افراد مختلف خانواده وقتی از آن به طور مشترک استفاده می کنند ، گیج نشوند . حال در پایین خلاصه ای از ویژگی ها و نقاط ضعف این گوشی را بیان کرده ایم ، اما به خاطر داشته باشید که قیمت این گوشی در بین 30-40 یورو خواهد بود .

نکات قوت :

-          اتصالات Dual-band GSM-          صفحه نمایش 1.8 اینچی از نوع TFT با قابلیت نمایش 65k رنگ و رزولوشن 128×160 پیکسل-          استفاده از رابط کاربری ساده سری 30-          دارای دفترچه تلفن 2 گانه – 5 دفترچه تلفن مجزا-          موزیک پلیر MP3 با دکمه های اختصاصی پخش-          دارای اسپیکر قدرتمند-          اسلات کارت حافظ ی خارجی MicroSD ( با قابلیت ارتقا تا 16 گیگابایت و قابلیت تعویض سریع)-          دارای رادیو استرو موج FM-          خروجی استاندارد صدای 3.5 میلیمتری-          قابلیت ماندن فوق العاده 43 روز در حالت استندبای و پشتیبانی از 13 ساعت مکالمه به صورت پیوسته-          دارای چراغ قوه-          قیمت خیلی ارزان این گوشی

نکات ضعف :

-          عدم پشتیبانی از Quad-Band و امکانات ارتباطی مربوطه-          امکانات محدود در موزیک پلیر و عدم داشتن RDS برای رادیو-          صفحه نمایش نه چندان ایده آل-          عدم پشتیبانی از شماره گیری هوشمند-          عدم تعبیه ی دوربین برای گوشی-          فاقد برنامه های جاوا-          فاقد تصاویر در گالری و یا مدیریت هرگنه فایل هادر این قسمت ویژگی ها ، آیتمی نیست که جا مانده باشد ، اما در هر صورت وجود دکمه های اختصاصی مخصوص موزیک و پشتیبانی از 16 گیگابایت حافظه ی خارجی سبب شده است که Nokia X1-01 به یک موزیک پلیر خوب تبدلی شود . این گوشی از اسپیکر خیلی قوی استفاده می کند که خود شرکت نوکیا مدعی است که تا به امروز اسپیکری با همچین صدای بلندی تولید نکرده است .همچنین این گوشی از چراغ قوه نیز بهره می برد و در تاریکی و زمانی که برق می رود یا اگر اهل سفر و گشت و گذار هستید به کارتان خواهد آمد و جای نگرانی نخواهد بود و این چراغ قوه سبب سریع تمام شدن باتری این گوشی نخواهد شد .

image
image

محتویات داخل جعبه

محتویات جعبه Nokia X1-01 بسیار ساده عرضه می شود . یک شارژر گوشی ، یک هدست همراه گوشی است و با توجه به قیمت آن این امکانات و مزایا ایده آل است ، در این بخش همه چیز در باره ی این گوشی ساده ی دوست داشتنی گفته شد اما باید در نظر داشت که قابلیت پشتیبانی Nokia X1-01 از کارت حافظه ی خارجی یک حسن به حساب می آید و البته باعث افرایش قیمت تمام شده ی آن می شود ، اما به هر جهت شاید بعضی ها حافظه ی زیادی در گوشی خود احتیاج نداشته باشند که این میزان بر اساس نیاز کاربر تعریف می شود و با توجه به نیاز خود می توانند اقدام به خریداری کارت حافظه ی خارجی نمایند .

image
image

اما به هر حال با توجه به عدم تعبیه USB باید از یک رم ریدر برای اتصال رم گوشی خود به کامپیوتر استفاده نمایید و این گوشی به طور مستقیم امکان اتصال به کامپیوتر را ندارد .

نگاه 360 درجه به Nokia X1-01

نوکیا X1-01 فشرده شده و دارای ابعاد 16×47.3×112.2 میلیمتر است . این گوشی دارای 91 گرم وزن بوده و نسبت به C2-00 که دارای 75 گرم وزن است فضای بییشتری را اشغال می کند .

طراحی و ساخت

بدنه ی روی نوکیا X1-01 مشکی است ، اما کاور پشتی آن از بین رنگ های قرمز ، خاکستری ، آبی اقیانوسی و نارنجی و سفید حق انتخاب دارید و ما در آزمایشات و بررسی هایمان رنگ نارنجی آن در اختیار ما بود .روی گوشی ، استاندارد به نظر می رسد و چهارچوب گوشی به راحتی ملموس است . صفحه نمایش 1.8 اینچی قد کوتاه آن در یک گودی قرار داده شده است و صفحه کلید آن مثل ، آن است که از یک صفحه پلاستیکی تحت ایجاد شده است . این صفحه کلید  در بین کلید های آن مکانی برای نشستن گرد و خاک خواهد بود و کار با این صفحه کلید تخت شبهه ای بر کارایی آن نخواهد انداخت .

image
image

اما با این توضیحات ، نکات ضعف در طراحی نیز دیده می شود . برای یک گوشی در این سطح امکانات و در این کلاس کمی این گوشی اضافه وزن دارد .نیمه بالایی روی گوشی X1-01 با صفحه نمایش از نوع TFT با قابلیت نمایش 65k رنگ قرار داده شده است . این صفحه نمایش 1.8 اینچ بوده و دارای رزولوشن 160×128 پیکسل می باشد . کیفیت تصاویر در آن چندان جالب و روشن نیست و از زاویه ی دید محدود برخوردار خواهد بود .در تست صفحه نمایش این گوشی در زیر نور آفتاب و روشنایی زیاد ف واقعا نا امید کننده بود و ما در حیرت هستیم که اگر نوکیا X1-01 از صفحه نمایش سیاه و سفید استفاده می کرد نتیجه ای بهتر را در زیر نور خورشید و محیط های روشن از خود نشان می داد . اما در مجموع با وجود استفاده از رابط کاربری s30 باید گفت که نتیجه ی بهتری را نباید انتظار داشته باشیم .در بالای صفحه نمایش تنها خروجی صدای مکالمات دیده می شود . هیچ خبری از سنسور نور و یا تنظیمات دیگر نیست .

image
image

در پایین صفحه نمایش کلید های راهنمای D-pad را مشاهده می کنیم که این کلید ها تنها 4 جهته هستند و در وسط آنها جهت تایید هیچ دکمه ی دیگری تعبیه نشده است و این جهت نماها بسیار نرم بوده و کار با آنها راحت است و اگر شما از گوشی های سری 40 به سراغ این گوشی  و کلید های راهنمای آن بروید به دلیل کمی تفاوت ساختاری کمی گیج خواهید شد و در کناره راستی و چپی آن 2 ردیف کلید تعبیه شده است و در ردیف دوم کلید های مخصوص تماس قرار داده شده اند .

image
image

با فشردن 2 بار کلید بالایی در D-pad چراغ قوه ی تعبیه شده ی گوشی فعال و روشن می شود و با فشردن بار سوم چراغ قوه دوباره خاموش می شود و پایین تر از این قسمت صفحه کلید تخت آن قرار دارد ، اما در مجموع تایپ کردن با توجه به اینکه ارتباطات نوشتاری ارزان ترین راه ارتباط است کمی مشکل است .برای تنظیم اینکه کدام سیمکارت به عنوان پیش فرض انتخاب شود ( زمانی که شما با استفاده از کلید سبز تمایل به شماره گیری دارید از کدام خط استفاده کند )، با نگاه داشتن دکمه ی ستاره ( * ) می توانید این مشخصه را تعریف نمایید همچنین گزینه ی " always ask " نیز وجود دارد و این زمانی کارایی دارد که تمایل دارید از هر 2 برای تماس خود بهره ببرید . با وجود اینکه شما سیم کارتی را شاید به عنوان پیش فرض انتخاب کرده باشید ، اما باز هم امکان دریافت تماس ها از هر 2 وجود دارد .در کناره ی سمت چپ گوشی ، دکمه های اختصاصی موزیک پلیر قرار گرفته اند . این دکمه ها 3 عدد بوده که شامل : Next , Play/Pause , Previous می باشند و به راحتی می توان از آنها استفاده کرد و نوکیا در مکان خوبی آنها را قرار داده است .در کناره ی راست گوشی درگاه کارت حافظه ی خارجی MicroSD آن زیر یک پوشش پلاستیکی مخفی شده است . این کارت حافظه ی خارجی امکان تعویض سریع را دارا می باشد ، اما با توجه به جای آن ، کمی کار مردن و قرار دادن کارت حافظه در جای خود و داخل کردم آن سخت خواهد بود .

image
image

image
image

در کناره ی بالایی گوشی Nokia X1-01 ، چراغ قوه و در کنار ان خروجی استاندارد 3.5 میلیمتری و نیز درگاه مخصوص شارژ گوشی قرار دارد . چراغ قوه ی آن از قدرت زیادی برخوردار نیست ، اما به شما کمک خواهد کرد که چیزی را که بر روی زمین افتاده را به راحتی و با استفاده از آن پیدا کنید .
image
کاور پشتی Nokia X1-01 که از پلاستیک ضخیمی نیز درست شده است و نیز این پلاستیک که براق نیز هست به مرور زمان اثران خط و خش روی آن خواهد افتاد . در این قسمت ویژگی بارزی که دیده می شود ، خروجی اسپیکر بزرگ آن است که به گفته ی نوکیا همانطور که در قسمت های بالا گفته شد ، یکی از بلند ترین بلندگو هایی است که تا به حال ساخته است که به راستی این چنین است .

image
image

در داخل کاور پشتی X1-01 یک باتری از نوع ( BL-5J ) Li-Ion ، 1320 میلی آمپری قرار داده شده است که این امکان را به گوشی می دهد تا 43 روز در حالت استند بای بماند و نیز 13 ساعت بتوان با آن مکالمه ی مداوم داشت ، این در حالی است که با 2 سیمکارت همزمان فعال هستند که این آمار و ارقام فوق العاده است . این گوشی همچنین قابلیت پخش 36 ساعت موزیک را به طور مداوم دارا می باشد .در زیر باتری قسمت قرارگیری سیم کارت ها قرار دارند و این بدان معنا است که از قابلیت تعویض سریع پشتیبانی نمی کند که کمی این موضوع ناراحت کننده است . این سیمکارت ها دارای جایگاهی فلزی هستند و لیبل هایی بر روی آنها قرار داده شده است که به شما اطلاع می دهد که کدام جایگاه برای سیم کارت اول و کدام جایگاه برای سیم کارت دوم است .

image
image

کیفیت ساخت آن با توجه به قیمت آن خوب است . در واقع نوکیا X1-01 از Nokia C2-00 محکم تر است .بدنه ی براق آن شاید خش بیفتد و بین صفحه کلید های آن به مرور زمان گرد و خاک بشیند ، اما باید در نظر داشت که گوشی هایی با قیمت های خیلی گرانتر از این ، از همچین مشکلی رنج می برند و باید این مسائل را نادیده گرفت . نوکیا X1-01 گوشی بسیار خوش دستی است ، اما فشرده به حساب نمی آید و به راحتی در دست جای می گیرد .

image
image

برقراری تماس با 2 سیم کارت

دفترچه تلفنی که در X1-01 به کار رفته به اندازه ای که در گوشی های سری 40 به کار رفته است ، قدرتمند نیست ، اما ویژگی های خاص خود را دارد شما می توانید 500 مخاطب که هر مخاطب می تواند شامل 3 شماره تماس باشد را ایجاد نمایید و نیز می توانید در 2 سیم کارت فعال خود نیز مخاطبین را ذخیره نمایید . هر مخاطب دارای شماره تماس پیش فرض می باشد که با زدن دکمه ی سبز اقدام به شماره گیری آن شماره ی پیش فرش می کند ، همچنین می توانید لیست تماس های سریع تعریف نمایید تا مخاطبین ای که با انها زیاد در تماس هستید را به راحتی بتوانید در دست داشته باشید .

image
image
image
image

در دفترچه تلفن شما قابلیت جستجو نیز دارید ، اما امکان شماره گیری هوشمند وجود ندارد و نیز نمی توانید برای مخاطبین تصویر اختصاصی ، اختصاص دهید و تنها از آیکون ها و شکلک های پیش فرض خود گوشی استفاده نمایید .همچنین این قابلیت را این دفترچه تلفن به شما می دهد که مخاطبین خود را از روی گوشی بر روی هر یک از سیم کارت های دلخواه ذخیره سازی نمایید و نیز این کار سبب می شود که به راحتی بتوانید مخاطبین را از یک سیم کارت به سیم کارت دیگر انتقال دهید . نوکیا X1-01 به 5 دفترچه تلفن مجزا تقسیم شده است و گزینه ی Share Contact تمام مخاطبین دفترچه تلفن را در یک مکان و بهصورت لیست نمایش می دهد .

image
image

برای بر قراری تماس شما باید انتخاب کنید که کدام سیمکارت مورد استفاده قرار گیرد و نیز شما می توانید سیمکارتی را به عنوان پیش فرض انتخاب کنید که به طور همیشگی برای برقراری تماس از آن استفاده نمایید .برای نمایش منوی سیم کارت باید دکمه ی ( * ) را فشرده و نگاه دارید تا به بخش تنظیمات هدایت شوید . در این قسمت می توانید برای تماس ها یک سیم کارت را انتخاب نموده و برای پیام رسانی خود سیم کارت دیگر را انتخاب نمایید و نیز می توانید برای هر سیمکارت خود و تماس های مربوط به آن زنگ اختصاصی اختصاص دهید .در زمان تماس صدا بلند و واضح است و ما به هیچ تماس دست نیافتنی برخورد نکردیم ، اما نکته ی منفی آن است که از 2 باند GSM 900/1800 که بسیار گسترده است استفاده می کند ف اما باید اشاره نمود که تمام جهان را پوشش نخواهد داد .اما در زمانی که با یک سیم کارت در حال مکالمه هستید ف تماس شخصی با سیم کارت دیگر شما باعث می شود که پیام اینکه گوشی شما خاموش است را دریافت کند  . در بخش مکالمات تلفنی نوکیا c2-00 صدای دریافتی و ورودی با کیفیت مناسبی نداشت که این قسمت منفی در نوکیا X1-01 جبران شده است .تست صدای همیشگی ما بر روی نوکیا X1-01 بهتری امتیاز را به این گوشی داد و در هر 3 بخش عنوان عالی را دریافت کرد . ویبره ی آن نیز بسیار قوی است و به همین دلیل از دست دادن تماس ها کمی غیر عادی به نظر خواهد رسید . 
image

رابط کاربری سری 30

رابط کاربری سری 30 یکی از ساده ترین هایی است که نوکیا ارائه کرده است . این رابط بر اساس s40 ساخته شده است ، اما محدود تر و با امکانات و ویژگی های کمتر و نکته ی منفی آن ، فاقد بون از نرم افزار های جاوا است و تنها بر نامه هایی که در دست خواهید داشت ، همان برنامه های از قبل نصب شده است .صفحه نمایش آن قدرت سیگنال را برای هر 2 سیمکارت نمایش می دهد ، همچنین نام سرویس دهنده  را نمایش می دهد . در پایین آن ساعت و تاریخ را نمایش می دهد و در پایین صفحه 2 کلید سفارشی ساز در طرف راست و چپ قرار دارد که می توان به عنوان میانبری از آنها استفاده کرد .

image
image
image

کلید سمت راست آن شما را به قسمت Go To هدایت می کند و دیگر دکمه شما را به منوی اصلی منتقل می سازد . منوهای آن به صورت لیست وار و به همراه آیکون های مخصوص به خود به نمایش در می آید .شما می توانید تم های اختصاصی خود را ایجاد نمایید . عوض کردن پس زمینه برای صفحه نمایش ، زنگ و نیز حالت منو نیز وجود دارد .نوکیا X1-01 دارای یک Call Log با جزئیات فراوان است و شما می توانید برای پیام رسانی ها و تماس های خود ارزش گذاری کنید ، با توجه به بودجه ی خود آنها را محدود سازید و ... را کنترل نمایید .قسمت پیام رسانی بسیار ساده و تنها SMS و EMS در دسترس است و هیچ امکانی برای Email  و یا MMS وجود ندارد و SMS ها در حالت چت نمایش داده می شود .

image
image
image

این گوشی بسته ی سازمان دهنده ی خوبی دارد و تقویم به همراه یاد آور ، Alarm به همراه ساعت سخنگو ، ماشین حساب ، تبدیل کننده ی واحد ها ، تایمر و کرنومتر نمونه ای از امکانات این بسته است . این گوشی دارای نرم افزار Spreadsheet می باشد که فعالیت ها و مخارج روزانه و یا ماهانه ی خود را می توانید در این نرم افزار به ثبت برسانید . از دیگر ویژگی ها به Composer می توان اشاره داشت که می توانید به وسیله ی آن رینگتون های دلخواه خود را ایجاد نمایید .

image
image
image
image

نوکیا X1-01 با 6 بازی به صورت پیش فرض ارائه می شود که عبارتند از : Sudoku  ، Snake ، Beach Rally و 3 بازی موزیکال دیگر

پخش کننده ی موزیک و رادیو FM

نوکیا X1-01 با موزیک پلیر و رادیو موج FM ساده عرضه می شود . رابط کاربری موزیک پلیر بسیار ساده است و البته در عین سادگی به راحتی می توانید این موزیک پلیر آهنگ های شما را از مموری کارت خوانده و جمع آوری کند . همچنین از ساخت پوشه ها پشتیبانی می کند و این بدان معناست که می توانید موزیک های خود را با سلیقه ی خود طبقه بندی کنید و تنها نکته ی که آزار دهنده است برای جابجایی فایل ها از کامپیوتر به گوشی تنها باید از طریق اتصال مموری کارت با کامپیوتر و دستگاه های دیگر انجام شود .

image
image
image
image

نکته ها و ویزگی هایی که باید در این موزیک پلیر مورد توجه قرار گیرد آن است که تنها این موزیک پلیر فرمت MP3 را پخش می کند و از فرمت های دیگر پشتیبانی نمی کند . همچنین فاقد اکولایزر و حالت جستجو و فیلتر موزیک ها بر اساس آلبوم ، خواننده و Genre وجود ندارد .دکمه ی اختصاصی موزیک بسیار خوب عمل می کند و به موزیک پلیر خود به وسیله ی آن می توانید کنترل داشته باشید ، اما 2 عمل Fast-forward /reward اعمال نشده است .موزیک پلیر آن زمانی که از آن خارج باشید نیز به پخش کردن ادامه می دهد و آهنگی که در حال پخش باشد ، نام آن را در صفحه ی اصلی نمایش می دهد و زمانی که در صفحه ی اصلی باشید هیچ دسترسی به تنظیم صدا ندارید و کلید های تنظیم صدا نیز تعبیه نشده اند .ویژگی دیگر نوکیا X1-01 رادیو موج FM استریو آن است . حالت اتوماتیک آن سبب می شود که تمام فرکانس ها را جستجو کرده و ایستگاه ها را ذخیره نماید . همچنین قابلیت ذخیره تا 30 عدد از ایستگاه ها را داراست . برای هر کدام از ایستگاه ها می توانید نامی را اختصاص دهید ولی در نهایت این رادیو فاقد پشتیبانی از RDS است . برای پیمایش بر روی ایستگاههای ذخیره شده تنها می توانید از کلید های اختصاصی موزیک پلیر استفاده نمایید .

image
image

نکته ی جالب دیگر Radio clock است که می توانید روشن شدن رادیو را به عنوان بیدار کننده و یا همان هشدار دهنده انتخاب نمایید ، اما باید در نظر داشته باشید که هدست آن باید در گوشی قرار داشته باشد .

سخن پایانی

نوکیا X1-01 یک گوشی ساده ای برای بررسی بود ، اما از لحاظ تماس گیری به وسیله ی 2 سیم کارت یک گوشی خوب به نظر می رسد . اما آرزو می کردیم که سیم کارت دوم  آن مانند کارت حافظه ی خارجی آن قابلیت تعویض سریع را دارا بود و اگر شما 2 سیم کارت که یکی از آنها دارای هزینه ی تماس کم و دیگری پیام رسانی ارزان باشد سبب می شود که قبض های تلفن همراه خود را کاهش داده و در هزینه های خود صرفه جوبی کنید .در هر حال نوکیا X1-01 گوشی است که عرضه شده تا در بازار بدرخشد . این گوشی به آسانی می تواند در بین اعضای خانواده مورد استفاده قرار بگیرد به این خاطر که دارای قابلیت های ویژه ای است که در بررسی به آن اشاره کرده ایم .مدت زمان ماندن در حالت استندبای و نیز مدت زمان مکالمه آن یکی از نقاط قوت این گوشی به حساب می آید و شما می توانید به راحتی بدون چند روز شارژ می توانید از آن استفاده نمایید.چراغ قوه و اسپیکر قدرتمند به همراه موزیک پلیر mp3 و نیز رادیو موج FM نکاتی اسن که با توجه به پولی که بابت این گوشی پرداخت می کنیم بسیار خوب و قابل توجه است . اما نرم افزار سری 30 کمی بیش از حد محدود است .Nokia X1-01  تنها گزینه ی شما نخواهد بود . نوکیا C2-00 کمی با ارزش تر است . قابلیت تعویض سریع سیم کارت دوم و همچنین استفاده از S40 در آن سبب شده است که گزینه ی قوی تری برای خریداری به جای X1-01 باشد و گزینه ی دیگر c1-00 است ، اما شما با خریداری آن موزیک پلیر Dual-standby را از دست خواهید داد . حال مارک ها و برند های دیگر رقابتی می پردازیم . Philips مدل های X216 و X128 و یا ZTE R211 می تواند گزینه های دیگری جای خرید X1-01 باشد .

image
image

اما اگر بازار دست دوم را می پسندید ، می توانید Samsung D880 Duos را انتخاب نمایید . این گوشی دارای 2.3 اینچ صفحه نمایش از نوع QVGA و دوربین 3 مگاپیکسلی می باشد .

image
image
image
image

اما در نهایت باید گفت که نوکیا X1-01 یکی از ارزانترین مدل های نوکیا ، با قابلیت پشتیبانی از 2 سیمکارت هم زمان فعال است و هیچ گوشی دیگری نمی تواند در این زمینه X1-01 را شکست دهد . GSMARENA


 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (14 نظر)

میلاد

۱۳۹۵/۸/۱۱
دوستان الان قیمت کارکرد این گوشی چقدره؟

مهمان

۱۳۹۳/۹/۷
سلام من 2 ساله گرفتمش خیلی ازش راضیم فقط تنها مشکل مال من اینه که از هر چند تا مسیجی که برام میاد یکیش این طوری میشه که وقتی پیامو باز می کنم و می بینم ، وقتی می خوام بیام صفحه پایین پیامو ببینم یه دفعه صفحه اش خاموش میشه و هر کلیدی میزنم صفحه اش روشن نمیشه تا وقتی که یکی دو دقیقه بزارمش کنار ، بعدش دکمه شو که فشار میدم صفحه اش روشن میشه و ادامه پیامو میخونم. حالا اگه کسی میدونه مشکلش چیه لطفا کمک کنه.

مهمان

۱۳۹۳/۶/۲۵
هر موقع از سيم كارت دوم استفاده ميكنم گوشي براي چند روز سيم كارت اول آنتن رو از دست ميده وسط مكالمه انت صفر ميشه و مكالمه قطع ميشه يعني بايد هميشه از سيم كارت اول استفاده كني و سيم كارت دومت خاموش باشه من مجبور شدم يه گوشي اندرويدي بجاش بخرم و از اين گوشي براي حفظ سيم كارتي كه زياد استفاده نميكنم استفاده كنم فقط يك مزيت داره اونهم استفاده از باطري گوشي 5800 در اين گوشيه يعني شما هفته ايي يه بار گوشيتون رو شار‍ژ ميكني

مهمان

۱۳۹۳/۶/۲۳
کسی نوکیا X1 صفر سراغ داره....من یکی میخام

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۱۳
گوشی های نوگیا همشون به درد نخور و مزخرف هست من یه ماهه 105 گرفتم افتضاحه صدا از گوشی نشت میکنه طوری که تا فاصله پنج متری آدم هرکی نشسته باشه کاملا صدارو میشنوه مدل 107 هم اینجوره اینو نمیدونم اگه کسی استغاده کرده بگه. ممنون