Nokia 5250

با اینکهNokia 5250  هم گوشی خوبی است اما نباید به اندازه N8 از آن انتظار داشته باشید...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۹/۸/۱۳
بررسی تخصصی  Nokia 5250  : بازگشت به گذشته  
مقدمه

آن ها قول دادند و به قولشان هم عمل کردند . با اینکهNokia 5250  هم گوشی خوبی است اما نباید به اندازه N8 از آن انتظار داشته باشید. می دانیم که هم باید حرفه ای باشیم و هم زحمتی که سازندگان گوشی ها برای ساخت آن ها می کشند ، را زیر سوال نبریم. اما حرف زدن در باره یک گوشی هوشمند صد یورویی نباید کار چندان دشواری باشد.

Nokia 5250  را می توان ساده ترین گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم عامل سیمبین دانست. قیمت پایین گوشی حکایت از ساده بودن قابلیت های آن دارد . این مطلب به معنای آن است که این گوشی به اندازه N8 تحت فشار و مورد توجه افکار عمومی نیست و علاوه بر این به جدالی با گوشی های بسیار ساده خواهد پرداخت.

 

image
 
image

image
 
image

image

 

سوالی که در اینجا مطرح است این است که چه کسی حاضر است بسیاری از ویژگی های یک گوشی هوشمند را برای چند دلار صرفه جویی بیشتر فدا کند. برخی دیگر از گوشی های هوشمند لمسی نوکیا هم قیمت ارزانی دارند اما Nokia 5250  ارزان قیمت ترین این گوشی هاست.بعضی از گزینه های افزوده شده به آن ها ، ارزش چندانی ندارند و برای همین Nokia 5250  طرز تفکر دیگری در پیش گرفته است.
 

ویژگی های کلیدی

پشتیبانی چهاربانده از GSM ، پشتیبانی از EDGE

صفحه نمایش لمسی مقاومتی 2.8 اینچی با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و پشتیبانی از رزولوشن 360 x 640 پیکسل

ویرایش پنجم سری 60 (یا همان Symbian^1)

پردازنده 434 مگاهرتزی ARM 11 ، 128 مگابایت حافظه RAM

دوربین دو مگاپیکسلی با فوکوس ثابت

ضبط ویدیویی با نرخ 30 فریم بر ثانیه

بلوتوث استریو v2.0

اسلات کارت حافظه microSD ، پورت microUSB

سنسورهای مجاورت و شتاب سنج

سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد

رادیو اف ام با RDS

قرار گیری قلم مخصوص گوشی در درون بدنه گوشی

کارآیی عالی گوشی در آزمون بلندی صدا

کیفیت صدای خوب

پشتیبانی مرورگر وب از فلش ویدیوها
 

نقاط ضعف اصلی

عدم پشتیبانی از 3G ، Wi-Fi و GPS

کیفیت پایین صفحه نمایش

عدم شارژ از طریق پورت USB

عدم تعبیه مرورگر اسناد آفیس

عدم پشتیبانی از فرمت های ویدیویی DivX/XviD

کند شدن گوشی با افزایش حجم فایل های موجود در کارت حافظه

عدم عرضه کابل USB یا کارت حافظه به همراه گوشی
 

ارزان بودن برای یک گوشی امتیاز بسیار بزرگی است اما مشخصه های متمرکز هم می تواند امتیاز عمده ای برای آن به شمار بیاید. علاوه بر این ، برخی از کاربران داشتن قابلیت های زیاد را دوست دارند اما برخی اصلا به آن ها نیازی ندارند و آن ها باید از وجود گوشی تلفن همراهی چون 5250 خوشحال باشند . بنابراین Nokia 5250  گوشی خوبی برای تعداد افراد خاصی است. و در واقع، هر گوشی دیگری هم برای تحقق چنین خواسته ای ساخته می شود.

نه از Wi-Fi و نه از 3G در مشخصه های گوشی اثری دیده نمی شود. و همین طور نمی توانید اثری از گیرنده GPS هم در این گوشی بیابید. اما همه موارد اساسی تحت پشتیبانی هستند. از جمله آن ها می توان به پشتیبانی چهاربانده از GSM ، بلوتوث استریو و یک صفحه نمایش 2.8 اینچی خوب اشاره کرد.

 

image
 
image

image
 
image

 

دوربین دو مگاپیکسلی گوشی فاقد فوکوس خودکار ، فلاش LED یا قابلیت برچسب گذاری جغرافیایی تصاویر است اما این دوربین قابلیت ضبط ویدیوهای VGA را دارد.

  یک پخش کننده موسیقی خوب ، یک رادیو اف ام با RDS و یک فروشگاه نرم افزاری خوب از جمله دارایی های دیگر آن هستند.

بهتر است اکنون نگاهی به لوازم عرضه شده به همراه این گوشی بیاندازیم. و بعد از آن نگاهی به ساخت گوشی و طراحی ظاهری آن خواهیم کرد.
 

محتویات جعبه Nokia 5250

Nokia 5250  گوشی هوشمند ساده ای است و لوازم جانبی کمی به همراه آن عرضه می شود. یک شارژر ،یک هدست یک تکه که به سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد ختم می شود و مجموعه ای معمول از بروشور ها و کتابچه ها از جمله لوازم موجود در جعبه این گوشی هستند.

طرفداران قلم ها از عرضه یک قلم به همراه گوشی حتما خوشحال خواهند شد. در واقع این قلم ، همانطور که انتظار داشتید در بدنه گوشی جای داده شده است. قلم ها دیگر قدیمی شده اند اما بسیاری از کاربران هنوز هم داشتن آن را به نداشتنش ،خصوصا با توجه به صفحه نمایش کوچکتر 5250 و رابط نه چندان خوب سیمبین، ترجیح می دهند .

 

image
 
image

 

از کارت حافظه microSD یا کابل USB اثری به چشم نمی خورد و این دو به همراه گوشی عرضه نمی شوند.
 

نمای 360 درجه Nokia 5250

گوشی تمام پلاستیکی Nokia 5250  ابعادی معادل 14*49*104 میلی متر و وزنی معادل 107 گرم دارد که تقریبا مشابه با Nokia 5530 XpressMusic  است. تمامی گوشی های لمسی سری 5xxx نوکیا از اندازه وطراحی ظاهری مشابهی برخوردارند. در این میان باید به تناسب نه چندان جالب صفحه نمایش ها و ضخامت بیش از حد گوشی ها هم توجه کرد.

Nokia 5250  هنوز هم به آسانی و بدون هیچ مشکلی در جیب جای می گیرد .کار با گوشی هم در حالت عمودی و هم در حالت افقی بسیار آسان است .
 

طراحی

شباهت های بسیاری میان گوشی های Nokia 5250  و Nokia 5530 XpressMusic  وجود دارد اما تا زمانی که نگاهی به  نیمه نرم افزاری گوشی نینداخته ایم ، درخواهید یافت این شباهت ها بسیار سطحی هستند.در مورد طراحی سخت افزاری دو گوشی ، شباهت زیادی بین آن ها به جز اندازه و وزن آن ها به چشم نمی خورد.

 

image
 
image

image
 
image

 

Nokia 5250  دنباله روی 5800 XpressMusic  است اما از نظر طراحی می توان آن را نزدیک به X6 دانست. این گوشی ضخامت زیادی دارد اما با اینحال از طراحی ظاهری جذابی برخوردار است و در رنگ های جالبی چون خاکستری تیره ، آبی ، قرمز ، بنفش و سفید عرضه می گردد. پنل مشکی رنگ جلویی در تمامی نسخه ها به قوت خود باقی است و تنها چیزی که تغییرمی کند ، رنگ کناره ها و کاور پشتی گوشی است.

صفحه نمایش 2.8 اینچی مقاومتی که از رزولوشن 640*360 پیکسل پشتیبانی می کند را می توان کوچکترین صفحه نمایش موجود در میان گوشی های هوشمند لمسی نوکیا محسوب کرد. گرچه کیفیت تصویر به اندازه کافی خوب است. صفحه نمایش در فضای بسته تصاویر زنده و رنگارنگی را به نمایش می گذارد اما برای کار کردن آسان تر با گوشی به اندازه فونت بزرگتری نیاز بود.

خوانایی صفحه نمایش در برابر تابش مستقیم نور آفتاب ناامید کننده است و شرایط نسبت به 5530 XpressMusic  تغییر چندانی نکرده اند. زوایای دید هم می توانست از آنچه که اکنون هست ، بسیار عریض تر باشد.

Nokia 5250  از فناوری مقاومتی به جای فناوری خازنی که در صفحه نمایش گوشی هایی چون Nokia X6 ، Nokia C6-01 یا C7 به کار گرفته شده بود ، استفاده می نماید. گرچه هیچ مشکل قابل ذکری در ارتباط با حساسیت این صفحه نمایش وجود ندارد.

 

image
 
image

image

 

در بالای صفحه نمایش ،  خروجی صدای مخاطب و سنسور مجاورت آن جای داده شده اند. از سنسور محدود کننده نور برای تنظیم خودکار میزان روشنایی صفحه نمایش گوشی بهره گرفته نشده است.

درست در کنار آن ها کلید Media جای داده شده است که منوی بازشویی حاوی میانبرهایی به امکانات چند رسانه ای و وب را به نمایش در می آورد.

کلیدهای آغاز و پایان مکالمه که در دو طرف کلید منو و در زیر صفحه نمایش جای گرفته اند ، کنترل های اصلی سخت افزاری گوشی هستند. با فشردن و نگاه داشتن کلید منو ،همانند سایر گوشی های سیمبین، Task Manager گوشی اجرا می شود و اجازه سوییچ آسان میان نرم افزارها و همین طور خاتمه دادن به اجرای آن ها را برای شما مهیا می سازد.


 

image
 
image

image
 
image

 

کناره سمت چپ Nokia 5250  جز روزنه مخصوص بند گوشی در گوشه بالایی آن ،کاملا خالی از هر نوع کنترلی است. و در سمت راست گوشی کلیدهای تنظیم صدا ، سوییچ قفل گوشی و همین طور شاتر دوربین دیده می شوند.

 

image
 
image

image

 

کناره بالایی گوشی میزبان سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد ، پورت 2.5 میلی متری شارژر و پورت MicroUSB است که به وسیله پوشش محافظی پوشانده شده است. گوشی از شارژ از طریق پورت USB پشتیبانی نمی کند . کناره پایین گوشی تنها قلم را در خود جای داده است.

 

image
 
image

image
 
image

 

در کناره پشتی 5250 ، لنز دوربین در بالا و اسپیکر آن جلب توجه می کنند. گوشی در بخش بلندی صدا عملکرد خیره کننده ای دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

image
 
image

 

در زیر کاور پشتی گوشی ، باتری 1000 میلی آمپری آن که از نوع Li-Ion و BL-4U دیده می شود . آنچنان که اعلام شده است این باتری در حالت مکالمه تا هفت ساعت و چهل و پنج دقیقه و در حالت آماده به کار تا 450 ساعت دوام می آورد. گوشی در حال پخش مداوم موسیقی می تواند تا 24 ساعت بدون شارژ مجدد کار کند که چندان بد هم نیست. ما زمان  کافی برای آزمودن آن را در اختیار نداشتیم اما صفحه نمایش نسبتا کوچک و نبود گیرنده های انرژی بری چون GPS ، 3G و Wi-Fi قطعا سبب صرفه جویی زیادی در انرژی مصرفی خواهند شد.

در زیر کاور باتری شیار سیم کارت و اسلات کارت حافظه MicroSD هم جای داده شده اند. اسلات کارت حافظه ، قابلیت تعویض سریع کارت را دارد اما تنها بعد از در آوردن باتری از جای خود می توانید به سیم کارت دسترسی پیدا کنید.

 

image
 
image

 

Nokia 5250  گوشی گران قیمتی نیست و این گویای تمام ماجراست ، لوازم زیادی در داخل جعبه گوشی دیده نمی شوند ، نبود بسیاری از قابلیت ها به خوبی احساس می شود و گوشی کاملا از پلاستیک ساخته شده است. البته گوشی اصلا ارزان قیمت به نظر نمی رسد.

بعنوان یک واقعیت انکار نشدنی باید بگویم که  کیفیت ساخت Nokia 5250  ما را راضی نگهداشت. ساخت گوشی استحکام خوبی دارد و هیچ گونه شکافی یا مشکلی در ساخت گوشی در هنگام نوشتن این بررسی در آن دیده نشد.با اینکه این گوشی می توانست باریک تر از این هم باشد اما با اینحال مشکلی در کار با آن وجود ندارد.

 

image
 
image

 

رابط کاربری

از ویرایش پنجم رابط کاربری سری 60 در Nokia 5250  بهره گرفته شده است و چنین تصور می کنیم که دیدن سیمبین بر روی گوشی های لمسی اصلا چیز تازه ای برای بسیاری از شما نباشد. از زمان عرضه 5800 XpressMusic  می توان گوشی های بسیاری را یافت که با این رابط کاربری عرضه شده اند و البته این رابط با به روز رسانی های زیادی هم رو به رو شده است. بنابراین حتی اگر 5250 ارزان ترین گوشی این دسته باشد ،باز هم حداقل از برخی از این بهبود (گرچه نه همه آن ها ) بهره مند خواهد شد.

پیمایش حرکتی از جمله امکاناتی بود که انتظار برای عرضه آن در گوشی های نوکیا مدتی طولانی شده بود. گرچه در 5250 این قابلیت در تمامی رابط کاربری ،از مرورگر های فایل و وب گرفته تا گالری و مخاطبین و حتی منوی اصلی، در دسترس است .پیمایش با انگشت هم بهبود قابل توجهی پیدا کرده است.

از جمله قابلیت هایی که اثری از آن در Nokia 5250  به چشم نمی خورد ، صفحه اصلی مبتنی بر ویدجت است.

سیستم عامل S60  ویرایش پنجم ، ترجمه مستقیم صفحه کلید و کلیدهای چند جهته به رابط لمسی را در ذات خود فراهم میکند. نتیجه یک رابط کاربری لمسی عالی و روان  است که در 5250 به چشم می خورد. پیمایش و دسترسی به سایر آیتم های گوشی شبیه به گوشی های لمسی ای که تا به حال دیده ایم نیست. به عبارت دیگر، کلیدهای لمسی این گوشی خیلی خوب هستند و در مقایسه با سایر گوشی ها از قابلیت کارآیی بهتری برخوردارند.

 

image
 
image

 

بنابراین نوع تجربه کاربران از ویرایش پنجم S60 به خود آنها و اینکه چه پیشینه ای دارند باز میگردد. اگر قبل با گوشی های دارای سیستم عامل سیمبین کار کرده باشید ، با Nokia 5250  کاملا راحت خواهید بود. اما اگر با  گوشی لمسی دیگری تا به حال کار می کرده اید ، یادگیری استفاده از این رابط کاربری کمی طول می کشد.

باز کزدن هر آیتمی در زیر منوی ها به دو بار کلیک نیاز دارد که با یکی گزینه مورد نظرتان را انتخاب کرده و با کلیک دوم آنرا اجرا میکنید.  حالا به چیزی اشاره می کنم که معمولا در گوشی های لمسی دیده نمی شود . با گذشت زمان به آن عادت می کنید ، اما مشکل اصلی این است که منطق به کار رفته در منوهای حاوی آیکن ها  با لیست ها متفاوت است.اگر به جای لیست ها از منو استفاده کنید ، با استفاده از یک کلیک می توانید برنامه مورد نظرتان را اجرا کنید.

با استفاده از قابلیت پیمایش لمسی احساس راحت تری در کار با رابط کاربری گوشی نسبت به کاربران ابتدایی 5800 XpressMusic  خواهید داشت.
 

صفحه اصلی آشنا

ساختار منوی اصلی برای تان تردیدی در مورد اینکه با یک گوشی سیمبین روبرو هستید باقی نخواهد گذاشت. آیکن ها در یک نمایش مشبک 4*3 یا یک لیست قرار گرفته اند و می توانید آنها را به طور دلخواه مرتب کنید. با توجه به وجود سنسور شتاب سنج ، می توانید امکان تنظیم چرخش خودکار صفحه را هم فعال کنید.

آیکن های وضعیت در Nokia 5250 به همراه ساعت و تاریخ در بالای صفحه اصلی قرار گرفته اند .با فشاری روی ساعت ، نرم افزار Clock اجرا می شود که به شما امکان تنظیم آسان هشدار ها را می دهد. با ضربه زدن روی تاریخ منویی باز می شود که از طریق آن می توانید نرم افزار Calendar را اجرا نموده یا پروفایل فعال تان را تغییر دهید.

 

image
 
image
 
image

 

نوار مخاطبین یا Contacts bar درست در زیر آیکن های وضعیت قرار گرفته است. هر مخاطب با عکس و نام کوچکش نمایش داده می شود . می توان تا سه مخاطب را به صورت همزمان در این بخش مشاهده کرد اما امکان پیمایش این لیست به سمت چپ یا راست هم وجود دارد.

با انتخاب یک مخاطب از نوار مخاطبین ، صفحه ای شامل اطلاعات مخاطب نمایش داده می شود (که متفاوت از صفحه ای است که در صورت دستیابی به مخاطب از طریق لیست مخاطبین به آن دست پیدا می کنید). در این صفحه عکس مخاطب ، نام  و شماره تلفن وی نمایش داده می شود.

پایین تر از آن ، ناحیه ای وجود دارد که برای نمایش تاریخچه تماس ها (هم تماس های صوتی و هم پیام ها) در نظر گرفته شده است. در نهایت دو خط هم برای نمایش فیدهای RSS مختص مخاطبین اختصاص داده شده است.

 

image
 
image

 

زیر نوار مخاطبان ، یک نوار Standby با چهار میانبر پیش فرض وجود دارد. تنها یادآور ایمیل یا  Email notificationبا نمایش تعداد پیام های نخوانده ، به همراه نام فرستنده و موضوع ایمیل را در این قسمت دیده می شود.

فضای خالی پایین برای نرم افزار های کوچک رادیو و پخش کننده موزیک در نظر گرفته شده است که در هنگام فعال بودن این نرم افزارها در پس زمینه ، در این بخش نمایش داده می شوند.

در پایین ترین قسمت صفحه اصلی نوار میانبرها قرار دارد . هر دوی نوار مخاطبان و میانبرها را می توانید از طریق منوی تنظیمات پنهان نمایید.

 

image
 
image
 
image

 

کلید Media که در گوشه بالای راست گوشی قرار گرفته است میانبری به نرم افزارهای پخش موسیقی ، گالری ، Ovi Share ، ویدیو ها و مروگر وب فراهم می کند. این کلید برای یک گوشی چندرسانه ای یک کلید عالی و کارآست.این کلید هم از بازخورد لمسی برخوردار است.

 

image

 

گرچه ،حساسیت این کلید کمی پایین تر از صفحه نمایش لمسی است و برای ثبت دستور تان باید آن را بیش از چیزی که به آن عادت کرده اید بفشارید.

Nokia 5250  از یک Task Manager استفاده می کند که با فشردن و نگهداشتن کلید منو اجرا می شود. Task Manager از همان نوعی است که پیش از این در گوشی های با سیستم عامل S60 3.2 دیده بودیم. و مشابه رابط کاربری سابق ، این گزینه در بالای هر منوی بازشونده ای هم وجود دارد. در این گوشی کلید C وجود ندارد تا با استفاده از آن بتوانید نرم افزارهای در حال اجرا را ببندید و به جای آن باید روی آیکن نرم افزار مورد نظر ضربه ای بزنید تا دو کلید Open و Exit به شما نمایش داده شود.

 

image

 

از کلید سخت افزاری اختصاصی در نظر گرفته شده در کناره سمت راست برای قفل کردن و باز کردن قفل گوشی استفاده می شود.
 

دفترچه تلفن سیمبین

دفترچه تلفن Nokia 5250 قابلیت ذخیره تعداد نامحدودی از شماره ها را دارد و قابلیت های آن با توجه به به روز رسانی انجام شده ، بهبود قابل ملاحظه ای پیدا کرده است. قابلیت پیمایش حرکتی در لیست مخاطبین 5250 هم وجود دارد.

به راحتی می توانید مخاطبین را براساس نام کوچک یا اسم فامیلی مرتب کنید و طبیعتا امکان جستجو در میان آنها نیز برای شما فراهم شده است.علاوه بر این می توانید مخاطبان موجود در سیم کارت ، حافظه تلفن یا هردوی آن ها را مشاهده کنید.


image
 
image
 
image
 
image

وقتی به جستجوی یک مخاطب می پردازید ، از راهنمای هوشمند پویا استفاده می شود تا تنها مخاطبانی که با کارکترهای ورودی شما مرتبط هستند به نمایش در آیند. با تایپ یک کاراکتر ، تعداد کاراکترهای نمایش داده شده به کاراکترهایی محدود می شود که با آن می توان یک مخاطب واقعی از دفترچه تلفن را پیدا کرد(در مثال ما این کاراکترها E و X هستند). شاید کمی پیچیده به نظر برسد اما این ابزار واقعا مفید است.

 

image
 
image
 
image

 

در ویرایش تماس ها به شما طیف وسیعی از فیلد ها ارائه می شود که می توانید هرکدام از آنها را که مایل باشید ، هر چند بار که بخواهید تکرار نمایید.البته اگر گزینه ای هم مد نظر شما بود که در میان این فیلدها وجود نداشت خودتان می توانید آنرا ایجاد کنید. زنگ ها و ویدیو کلیپ های خاصی را می توانید به هر تماس اختصاص دهید .  اگر مایل باشید می توانید تعدادی از مخاطبانتان را در یک گروه قرار دهید و سپس زنگ خاصی را به تماس های این گروه مرتبط سازید.

 

image
 
image
 
image

 

گزارش تماس ها یا Call logs   ، گزارشی از  تماس های اخیر گرفته شده را در خود نگه میدارد . این نرم افزار از دو طریق قابل دستیابی است و هم از طریق فشردن کلید تماس و هم از طریق منوی اصلی می توانید به آن دست پیدا کنید.  این نرم افزار 20 تماس اخیر دریافتی ، گرفته شده و یا از دست رفته را به شما نمایش می دهد.

 

image
 
image
 
image

 

اگر از طریق منوی اصلی گوشی این نرم افزار را اجرا کنید ، لیستی از جزئیات اتصال به اینترنت را برای 30 روز گذشته ملاحظه می کنید. که شامل پیام ها ، تماس ها و داده های انتقالی هم می شود .
 

قابلیت های تلفنی :جای خالی شماره گیری هوشمند

کیفیت صدا در هر دو سمت تماس ها خوب است ، صدای خروجی بسیار واضح است و اختلالی در آن به چشم نمی خورد.

تنها مشکلی که هنوز دیده می شود ، عدم پشتیبانی گوشی از قابلیت شماره گیری هوشمند است. شاید برخی در یک گوشی لمسی این قابلیت را جز ضروریات تلقی نکنند اما به هرحال برای رقابت با سایر گوشی ها وجود چنین قابلیتی لازم به نظر می رسد.گوشی های با سیستم عامل ویندوز موبایل از یک امکان شماره گیری هوشمند استفاده می کنند که نه تنها در دفترچه تلفن بلکه حتی در گزارش  تماس ها نیز به دنبال شماره مورد نظر می گردند.

 

image

 

قابلیت شماره گیری صوتی در Nokia 5250 وجود دارد. این قابلیت نیازی به استفاده از صداهای از پیش ضبط شده ندارد و کاملا به خود اسامی وابسته است. این قابلیت با فشردن و نگهداشتن کلید call فعال می شود. به خاطر داشته باشید که اگر به یک مخاطب چندین شماره تخصیص داده باشید ، با استفاده از این قابلیت با اولین شماره یا شماره پیش فرض مخاطب تماس برقرار خواهد شد .

با استفاده از سنسور شتاب سنج می توانید صدای زنگ گوشی را با چرخاندن آن در هنگام دریافت تماس یا حتی زنگ های هشدار ، قطع کنید.همچنین در هنگام مکالمات سنسور نزدیکی باعث می شود که صفحه نمایش گوشی به صورت خودکار در هنگامی که گوشی را به گوش تان نزدیک می کنید، قطع گردد.

 

image
 
image
 
image

 

با استفاده از کلید سخت افزاری قفل صفحه نه تنها می توانید صفحه نمایش گوشی را قفل کنید ، بلکه امکان قطع صدای گوشی با استفاده از این کلید هم وجود دارد.

Nokia 5250  توانست در آزمون بلندی صدای ما امتیاز «عالی» را کسب نماید.
 

پیام رسانی

Nokia 5250  از تمامی فرمت های رایج پیام رسانی SMS ، MMS و Email پشتیبانی می کند. همه این پیام ها از یک ویرایشگر مشترک برای ویرایش پیام ها استفاده می کنند که برای همه آشنا است.

 

image
 
image
 
image

 

گزارش تحویل هم می تواند فعال شود و در هنگام تحویل هر پیام به گیرنده به صورت منوی بازشویی به شما در صفحه اصلی نمایش داده شود.  این گزارشات قابلیت ذخیره شدن در یک پوشه جداگانه در بخش پیام ها را هم دارند.اگر بدون ذخیره یا فرستادن یک پیام بخواهید از ویرایشگر خارج شوید ، گوشی پیغامی مبنی بر ذخیره پیام در پوشه Drafts یا نادیده گرفتن آنرا را به شما نمایش خواهد داد.

بخش ایمیل کاملا مناسب است و تقریبا تمامی نیازهای مربوط به ایمیل را برآورده می کند. تنظیمات آسان ایمیل که در گوشی های اخیر نوکیا شاهد آن بوده ایم در این گوشی هم قابل ملاحظه اند. با این تفاوت که این بخش در این گوشی لمسی است و بنابراین به ورود اطلاعات کمتری نیازمند است.

اگر شما از هرکدام از سرویس های ایمیل عمومی استفاده می کنید (که شمار سرویس های پشتیبانی شده به هزار عدد می رسد) ، تنها کاری که باید برای ارسال و دریافت ایمیل بکنید این است که نام کاربری و کلمه عبور خودتان را وارد نمایید.  Nokia 5250 تمامی تنظیمات مرتبط را برای راحتی شما ظرف چند ثانیه دانلود می کند.

 

image
 
image

 

از آدرس های چندگانه ایمیل و پروتکل های امنیتی مختلف در این گوشی پشتیبانی می شوند و شما می توانید از سازگاری  Nokia 5250 با اکثر سرویس دهنده های ایمیل لذت ببرید.

داکنون زمان مناسب برای بیان گزینه های درج متن در Nokia 5250 فرا رسیده است . این گوشی از یک صفحه کلید معمولی مجازی استفاده می کند که در هنگام چرخش گوشی به صورت خودکار به یک صفحه کلید QWERTY افقی تبدیل می شود.

 

image
 
image
 
image

 

گزینه بعدی ، در Nokia 5250، قابلیت تشخیص دست خط است. این قابلیت به خوبی کار می کند و تقریبا تمامی متون نوشته شده را تشخیص می دهد. شما با تمرین می توانید این قابلیت را بهبود ببخشید و  ببینید که گوشی چطور کاراکترهای متفاوت را از هم تشخیص می دهد.

گالری عکس کند

گالری عکس Nokia 5250 به خوبی با رابط لمسی سازگار شده است و می توان از کنترل های حرکتی  برای مرور عکس ها در آن بهره گرفت.

عکس ها بوسیله فیلدهایی چون نام ، تاریخ و اندازه قابل مرتب سازی هستند . علاوه بر این امکان کپی ، انتقال یا حذف آنها نیز مهیاست. همچنین به طور مستقیم از گالری می توان عکس ها را با استفاده از MMS و بلوتوث ارسال کرد یا آنها را به طور آنلاین به اشتراک گذارد  .

 

image
 
image

 

حالت نمایش اصلی ، حالت عمودی است اما با استفاده از شتاب سنج می توانید به طور خودکار به حالت افقی بروید. یک اسلاید شو هم در این گوشی وجود دارد اما به اندازه گوشی های سری N قابل سفارشی سازی نیست.

امکان بزرگنمایی روی عکس ها برای واضح تر شدن جزئیات آن ها وجود دارد. بزرگنمایی با استفاده از کلیدهای تنظیم صدا یا کنترل لمسی آن بر روی صفحه انجام می گیرد. در بقیه موارد عکس ها به صورت تمام صفحه نمایش داده می شوند.

 

image
 
image
 
image

 

احتمالا مشکل اصلی این گالری سرعت آن است. حتی برای بار شدن یک عکس 2 مگاپیکسلی که توسط دوربین خود 5250 ثبت شده است ، به چند ثانیه زمان نیاز است. اگر عکس های زیادی در گالری داشته باشید ، شاید سال ها باید برای بار شدن پیش نمایش های آن ها انتظار بکشید!

بزرگنمایی و Panning از سرعت مناسبی برخوردارند. گرچه همانطور که ذکر کردیم پیاده سازی پیمایش حرکتی نقص هایی دارد و به آن اندازه که انتظار دارید سریع حرکت نمی کند ،توقف های ناگهانی را هم به این مورد بیافزایید. این نقص ها به آن معنا هستند که برای حرکت از یک سمت عکسی که روی آن زوم کرده اید به سمت دیگر آن ، به چندین حرکت نیاز دارید.
 

پخش کننده موسیقی
پخش کننده موسیقی Nokia 5250  قابلیت های خوبی دارد اما نوکای می توانست از طراحی به روزتری برای آن استفاده کند. این نرم افزار از زمان عرضه 5800 XpressMusic  تغییر چندانی نکرده است.  اگر نوکیا به کاربر پسند بودن نرم افزارها در گوشی های لمسی توجه می کرد شاید این نرم افزار می توانست بهبود یابد.

می توانید آهنگ هایتان را با توجه به نام خواننده ، آلبوم ، سبک یا آهنگساز به صورت خودکار مرتب کنید  و همین طور امکان جستجوی فایل ها هم با تایپ بخشی از نام آن ها وجود دارد. ایجاد لیست  های پخش شخصی هم به راحتی امکانپذیر است.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

افزودن آهنگ ها به Library گوشی به سادگی با انتخاب گزینه Refresh انجام می شود و  مجبور نیستید که آهنگ هایتان را حتما بوسیله نرم افزار PC Suite به گوشی منتقل کنید.با پشتیبانی این گوشی از فرمت های مختلف ، سخت می شود فایلی را پیدا کرد که به وسیله آن قابل پخش نباشد. از امکان Album art هم پشتیبانی می شود .شما مجبور نیستید که از تنظیمات پیش فرض صدای گوشی استفاده کنید و می توانید از اکولایزرهای مختلفی که برای این منظور در نظر رفته شده اند ، استفاده نمایید. اگر به نظر ناکافی می رسد ، امکان ایجاد اکولایزرهای اختصاصی نیز در این گوشی تعبیه شده است.

 

image
 
image
 
image

 

مثل همیشه ، امکان پخش موسیقی در حالت پس زمینه هم وجود دارد. در این حالت یک نوار در حالت Standby به نمایش درآمده و مشخصات آهنگ در حال پخش رانمایش می دهد.در صفحه اصلی می توانید ، حالت های پخش با مکث را انتخاب کرده و یا به آهنگ های بعدی حرکت کنید. با استفاده از کلید Media که در بالای صفحه قرار دارد ، می توانید به حالت اصلی پخش کننده موسیقی بازگردید.
 

پخش کننده ویدیویی ساده

در آغاز باید اشاره کنیم که یک صفحه نمایش 2.8 اینچی بهترین صفحه نمایش ممکن برای تماشای ویدیوها بر روی یک گوشی موبایل نیست . فقدان قابلیت پشتیبانی از فرمت های ویدیویی DivX و XviD در Nokia 5250  هم سبب می شود تا ایمان بیشتری به مناسب نبودن این گوشی برای این منظور بیاوریم.

نرم افزار Nokia PC Suite ،نرم افزار مخصوصی برای تبدیل ویدیوها به فایل های سازگار با اندازه گوشی و فرمت قابل پخش آن دارد. مبدل خودکار این نرم افزار حتی با باکیفیت ترین تنظیمات ، ویدیوها را خیلی فشرده می کند و آنها را به صورت پیکسل پیکسل در می آورد . اما به هر حال  این راحت ترین راه تبدیل ویدیوها به ویدیوهای قابل پخش در گوشی شماست.

 

image
 
image

 

پخش کننده ویدیویی تنها در حالت تمام صفحه افقی کار می کند . در حالت تمام صفحه با کلیکی بر روی ویدیو می توانید کنترل های مختص آن را مشاهده نمایید و با کلیکی دیگر می توانید آنها را پنهان کنید.

با استفاده از Real Player  نه تنها می توانید ویدیو هایتان را که در حافظه گوشی یا کارت حافظه ذخیره شده اند تماشا کنید بلکه به طور مستقیم می توانید به بارگذاری ویدیوها از طریق اینترنت هم بپردازید . گزینه مناسب برای این منظور حتما YouTube خواهد بود.
 

رادیو اف ام با RDS

رادیوی اف ام در گوشی Nokia 5250 رابط ساده ای دارد و می تواند به طور خودکار ایستگاه های رادیویی را اسکن و برای شما ذخیره نماید. این رادیو از RDS هم پشتیبانی می نماید.RDS امکان جستجو و ذخیره فرکانس های جایگزین را برای شما فراهم می کند و بنابراین شما در هنگام مسافرت مجبور نیستید به طور دستی به جستجوی ایستگاه های مورد نظرتان بپردازید.Nokia 5250  به طور خودکار فرکانس های ثانویه را جایگزین فرکانس های اصلی می کند.

 

image
 
image

 

کیفیت صدای بسیار خوب

خروجی صدای Nokia 5250  بسیار خوب است و این گوشی موفق می شود با امتیازاتی بسیار خوب از آزمون ما سربلند بیرون بیاید. شاید میزان بلندی صدای گوشی شما را به حیرت واندارد اما با در نظر گرفتن خروجی صدای بسیار واضح با و بدون هدست ، باید امتیاز بالایی برای آن در نظر گرفت.

مهم نیست که شما از هدست و یا یک تقویت کننده صوتی خارجی استفاده کنید، پاسخدهی به فرکانس ها در هر حالتی عالیست و انحراف ها تنها در شرایط آزمایشگاهی قابل تشخیص است. این موضوع در مورد سطوح نویز و دامنه پویا و هارمونی کلی فرکانس ها هم صادق است. انحراف بین فرکانسی و میزان سیگنال های ناخواسته هنگام اتصال هدست ها به گوشی کمی افزایش می یابند اما هنوز هم کاملا پذیرفتنی هستند.

 

دوربین دو مگاپیکسلی ضعیف

Nokia 5250  از یک دوربین 2 مگاپیکسلی با قابلیت ثبت عکس هایی با حداکثر رزولوشن 1200*1600 پیکسل برخوردار است . این دوربین نه از فلاش LED و نه از امکان فوکوس خودکار برخوردار نیست. مشخصا با این ویژگی ها اصلا نمی توان این گوشی را مختص عکاسی دانست . عملکرد آن هم در حدی است که به سختی می توان مطلبی در مورد آن نوشت.

رابط کاربری دوربین اصلا کاربرپسند نیست و تمامی تنظیمات در منویی معمولی جای داده شده اند که اصلا قابل مقایسه با رابطی نیست که سایر تولیدکنندگان در محصولات تمام لمسی شان عرضه کرده اند(برای نمونه می توانید سامسونگ را در نظر بگیرید).

 

image
 
image
 
image

image

 

اما در سمت مثبت قضیه ، Nokia 5250 تنظیمات فراوانی را در دوربین خود عرضه می دارد . این تنظیمات شامل  تنظیم دستی تراز سفیدی ، ISO ، Exposure Compensation ، وضوح و درخشندگی هستند. همچنین می توانید از جلوه های مختلف ، تون های رنگی و برچسب گذاری جغرافیایی تصاویر هم استفاده کنید.

منظره یاب کل صفحه نمایش را اشغال نمی کند و نواری در سمت راست شامل کنترل های لمسی دوربین نمایش داده می شود. علت این امر این است که تفاوت تناسب عکس های ثبت شده و منظره یاب تا حدی جبران گردد.

کلید Setting صفحه ای نیمه شفاف که شامل تمامی گزینه های عکاسی و یک کلید مجازی شاتر است را نمایش می دهد. با فقدان فوکوس خودکار می توانید به خوبی یک کلید شاتر معمولی از آن استفاده نمایید.

خوب ، ما انتظاری آن چنانی از کیفیت عکس های ثبت شده توسط Nokia 5250 نداشتیم و نتیجه کار هم بر توقع ما صحه گذاشت. سطح جزئیات عکس ها بسیار پایین است و کنتراست آن ها هم اصلا جالب نیست. سطح نویزها هم بسیار بالاست که باعث می شود دوربین Nokia 5250 تنها برای ثبت عکس های مخاطبین مناسب بدانیم.

 

image
 
image
 
image

 

ضبط ویدیویی VGA

 مسلما فیلم های ضبط شده توسط Nokia 5250 از عکس های ثبت شده توسط آن بهتر هستند. این گوشی قادر است تصاویر ویدیویی را با رزولوشن VGA و نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط کند. با در نظر گرفتن دوربین دو مگاپیکسلی گوشی ، این خروجی بسیار خوب است. فشردگی نسبتا شدیدی که به نتیجه های ضبط شده اعمال می شود باعث می شود که خروجی به صورت پیکسل پیکسل و مصنوعی به نظر بیاید. تراز رنگی هم اغلب به صورت صحیحی ثبت نمی شود.

 

image
 
image
 
image

image

 

ویدیوها در فرمت MPEG-4 ضبط می شوند و می توان تراز سفیدی آن ها را به صورت دستی یا خودکار تنظیم کرد. تنظیمات دیگری چون حالت فیلمبرداری در شب ، نوردهی و جلوه های رنگی هم در دسترس است.
 

امکانات ارتباطی ضعیف

Nokia 5250  در بخش امکانات ارتباطی عملکرد ضعیفی دارد . اثری از Wi-Fi و GPS دیده نمی شود و اگر از طرح های اینترنت نامحدود استفاده نمی کنید بهتر است به فکر خرید 5530 XpressMusic  باشید.

تنها خبر خوب در مورد Nokia 5250  ، برخورداری آن از سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد و عرضه هدست های با کیفیت به همراه آن است.

اتصالات محلی هم به USB v2.0 و بلوتوث محدود می شود. این گوشی از یک اسلات کارت حافظه هم برخوردار است که سریع ترین انتقال داده به گوشی را در اختیار شما قرار می دهد. متاسفانه امکان شارژ گوشی از طریق پورت microUSB وجود ندارد و حتی کابل USB هم به همراه گوشی عرضه نمی شود.
 

مرورگر توانمند وب و محدود شدن آن توسط EDGE

مرورگر وب S60 مخصوصا با افزوده شدن امکان پیمایش حرکتی به آن قابلیت کاربردی بالایی ارائه می دهد. گرچه هنوز هم فاصله زیادی تا رسیدن به بهترین های این رده وجود دارد. مرورگرهای iPhone و Android در قابلیت استفاده و کاربرپسندی مایل ها جلوتر از این مرورگر هستند. مشخصا نوکیا هم از این روند راضی نیست و در آینده ای نزدیک حتما شاهد حرکتی از سوی آن خواهیم بود.

اجازه دهید از موضوع اصلی منحرف نشویم. مرورگر Nokia 5250 از الگوریتم رندر صفحات خوبی استفاده می کند و اغلب سایت ها را به درستی نمایش می دهد. این مرورگر قابلیت های جالبی چون پنج اندازه مختلف فونت ، تکمیل خودکار فرم های وب و مدیر کلمه عبور هم در خود دارد.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

RSS خوان این مرورگر فیدهای RSS شما را مدیریت می کند و Download manager اجازه دانلود هر نوع فایلی را به شما می دهد. یک مسدود کننده pop up هم در این مرورگر تعبیه شده است . تعبیه شدن گزینه ای برای باز کردن لینک ها در پنجره ای جدید بسیار مورد استقبال واقع می شد.

قابلیت Minimap که به شما اجازه می دهد لیستی از لینک ها را مشاهده کنید و کار پیمایش صفحات وب بزرگ را آسان می کند هم در این نرم افزار به کار گرفته شده است . تاریخچه تصویری امکان یافتن صفحاتی را که قبلا مرور کرده اید به شما می دهد.

و در آخر اینکه، این مرورگر از فایل های فلش و ویدیو های فلش پشتیبانی می کند که به شما اجازه می دهد مستقیما از مرورگرتان به تماشای  ویدیوهای فلش بپردازید.پشتیبانی از فایل های فلش نسبت به X6 بهبود یافته است. هر کدام از ویدیوهای YouTube را که بر روی گوشی آزمودیم ، به آسانی و بدون هیچ فریم از دست رفته ای پخش می شد اما زمان بار شدن آن ها بیش از حد زیاد بود.متاسفانه کوچک بودن صفحه نمایش و رزولوشن آن ، اجازه جایگیری کامل صفحه YouTube را در صفحه نمایش نمی دهند اما به هر حال تصور نمی کنیم که با استفاده از اتصال EDGE به تماشای ویدیوهای فلش بپردازید. نسخه موبایلی YouTube هم گزینه دیگری است که در اختیار شما قرار داده شده است.

 

image
 
image

 

یکی دیگر از ارتقاهای این مرورگر نسبت به X6 پیمایش حرکتی بهتر آن است. این قابلیت اکنون به خوبی کار می کند و می توان آن را با بسیاری از رقبا قابل مقایسه دانست.

با کلیک دوگانه روی هر متنی ، روی آن بزرگنمایی صورت می گیرد اما به دلیل تفسیر بلوک متن به عنوان یک تصویر ، مجددا متن از اندازه کل صفحه تجاوز می کند و برای دیدن همه آن باید صفحه را پیمایش کنید.
 

سازمان دهنده

ویرایش پنجم سیستم عامل سیمبین از نرم افزارهای مدیریت زمان خوبی استفاده می کند اما باید در انها نوآوری هایی مخصوصا برای گوشی های لمسی صورت بگیرد. با ثابت ماندن و پیشرفت نکردن بعضی از نرم افزارها ، انها خسته کننده و قدیمی شده اند و از همان رابط سه سال پیش استفاده می کنند.

توسعه دهندگان این نرم افزارها در افزودن قابلیت های لمسی مخصوص به این نرم افزارها مردد بوده اند. تنها کاری که در این بخش صورت گرفته است ، بهینه سازی نرم افزارهای ویرایش سوم S60 برای کار با صفحه لمسی است.

در نرم افزار تقویم یا calendar از چهارحالت مختلف نمایش هفتگی ، ماهانه ، سالانه و to do می توان استفاده نمود. و چهار نوع حالت در آن برای ثبت رویدادها در نظر گرفته شده اند که عبارتند از قرار ملاقات (meeting )، یادداشت(memo)، سالگردها (Anniversary) و کارهای که باید انجام بدهم (To do) .هر رویداد فیلدهای مخصوص به خود را دارد و برخی از آنها امکان تنظیم زنگ هشدار برای یاددآوری را هم میدهند.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

سازمان دهنده به یک مبدل واحد خوب ، یک ماشین حساب و همین طور یک نرم افزار یادداشت برداری هم مجهز است.

 

image
 
image
 
image
 
image


نرم افزار
alarm به شما اجازه تنظیم تعداد زیادی زنگ هشدار با نام ، زمان و الگوی تکرار مخصوص به خودشان را می دهد . اگر کمی مشکل به نظر می رسد می توانید از تنظیم سریع هشدار استفاده کنید که فقط نیاز به تنظیم ساعت دارد . با استفاده از سنسور شتاب سنج گوشی می توانید با حرکت دادن گوشی صدای زنگ را قطع کنید.

 

image
 
image
 
image

 

نرم افزارهایی هم برای سرویس های شبکه های اجتماعی FaceBook ، MySpace ، Shazam ، Friendster و hi5 در Nokia 5250  در نظر گرفته شده است.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

متاسفانه نرم افزار QuickOffice به طور پیش فرض بر روی گوشی Nokia 5250 نصب نیست امامی توانید نسخه مرورگر آن  را از Ovi Store دانلود کنید.
 

Ovi Store

در هنگام مرور Ovi Store می توانید از میان بخش های مختلفی چون Applications ، Games ، Audio and video content ، Personalization ، Recommended و My Stuff که نرم افزارهای نصب شده شما را نشان می دهد ، یکی را برگزینید.

ساختار نرم افزار Ovi Store بسیار ساده است . لیستی شامل نام و لوگوی هر نرم افزار ، دسته ای که در آن قرار می گیرد ، قیمت و رتبه بندی آن در این نرم افزار مشاهده می شوند.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

با انتخاب یک نرم افزار ، جزئیات بیشتری مثل توضیحات ، اندازه و حجم ، بررسی کاربران ، امکان ارسال به دوستان ، لیستی از نرم افزارهای مرتبط ، امکان گزارش مشکل که میتوانید با استفاده از آن کلاهبرداری ، سو استفاده یا مانند اینها را گزارش کنید و امکان نوشتن یک بررسی توسط خود شما برای تان به نمایش در می آید.

اگر بخش هایی مانند Recommended و Related apps نتوانستند خواسته های شما را برآورده سازند می توانید در این فروشگاه به جستجو هم بپردازید.

البته به دلیل استفاده از سیستم عامل سیمبین در این گوشی می توانید سایت های دیگری را هم برای یافتن نرم افزار مورد نظرتان جستجو کنید. می توانید با جستجوی در  Google سایت های زیادی از این نوع را بیابید.می توانید نرم افزار ها را به طور مستقیم به گوشی دانلود کنید یا اینکه  آنها را از طریق کامپیوتر دانلود کرده و سپس به گوشی انتقال دهید. نرم افزارهای مفیدی برای خواندن اخبار ، دسترسی به سرویس های شبکه های اجتماعی ، پش بینی هوا و ... را می توانید در این سایت ها بیابید.
 

بازی ها

Nokia 5250  تنها به همراه یک بازی پیش فرض با نام Guitar Hero 5 Mobile عرضه می شود.

 

image
 
image
 
image

 

سخن پایانی

Nokia 5250  گوشی هوشمندی است که جز قیمت بسیار پایینش ، خصیصه های چندان دیگری برای شگفت زده کردن شما ندارد. در واقع تصور این گوشی به عنوان یک گوشی هوشمند با توجه به فقدان بسیاری از قابلیت ها ، دشوار است. گرچه این گوشی مبتنی بر سیمبین است و اگر به دنبال یک گوشی هوشمند ارزان قیمت می گردید ، این سیستم عامل بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

Nokia 5250  سادگی را بیش از حد جدی گرفته است . ساده نگهداشتن همه چیز در نخستین محصولات لمسی نوکیا برای این شرکت موفقیت فوق العاده ای حاصل کرد. 5800 XpressMusic  هم  نقص های خاص خود را داشت اما قیمت خوب آن سبب شد تا به یکی از پرفروش ترین گوشی های بازار تبدیل شود.

حتی گوشی های ارزان قیمت تری هم بعد از آن عرضه شده اند و این مشکلات در تمامی آن ها ادامه پیدا کرد. همیشه در این میان پای چنین انتخابی درمیان بوده است : Wi-Fi یا GPS ، 5530 یا 5230 .

حالا 5250 هیچ انتخابی در اختیار شما نمی گذارد ، این گوشی را می توان ساده ترین شکل گوشی های هوشمند  در نظر گرفت.

و مشخصا نوکیا تصور نکرده است که تغییر سخت افزار برای ساخت 5250 کافی خواهد بود و به همین دلیل بر روی بخش نرم افزاری گوشی هم کار کرده است.جای خالی  مرورگر اسناد آفیس یا صفحه اصلی مبتنی بر ویدجت و یا حتی یک ضبط کننده صدا هم در 5250 به خوبی حس می شوند. این گوشی بسیار ساده است و برای همین نوکیا نمی خواسته است که کسی تردیدی در این مورد داشته باشد!

و با اینکه Nokia 5250  گوشی ارزان قیمتی است اما باید بررسی کرد که آیا این گوشی به اندازه کافی ارزان است یا خیر؟ گوشی های ساده دیگری وجود دارند که توانایی رقابت با آن را دارند و برخی حتی مشخصه های بهتری هم ارائه می کنند.

بهتر است نخست به برخی دیگر از محصولات نوکیا توجه کنیم . با تقریبا چنین هزینه ای (قیمت 5230 اکنون کاهش پیدا کرده است) می توانید Nokia 5230 را تهیه کنید. مشخصه های این گوشی به غیر از صفحه نمایش بزرگتر ، گیرنده GPS و ارائه به همراه Ovi maps و امکان مسیریابی صوتی رایگان دائمی با 5250 یکسان است. این گوشی قطعا شما را در مورد انتخاب تان دچار تردید خواهد کرد ، البته اگر نوکیا اجازه فروش هر دوی این گوشی ها را در یک بازار یکسان فراهم آورد.

با قیمتی بیشتر به رقیب مبتنی بر سیمبین دیگری می رسیم. Nokia 5530به Wi-Fi ، دوربین 3.2 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و فلاش LED و صفحه نمایشی بزرگتر مجهز است.

گزینه دیگر ،البته در صورتی که اصراری به خرید گوشی های لمسی نداشته باشید، Sony Ericsson Elm است. این گوشی به یک دوربین عالی پنج مگاپیکسلی ، 3G ، Wi-Fi و GPS مجهز است. این گوشی هوشمند نیست اما برای چنین هزینه ای انتخاب خوبی به نظر می آید.

اگر به آندروید علاقمندید ، می توانید نگاهی به LG GT540 Optimus بیاندازید که به Android 2.1 Éclair ارتقا پیدا کرده است. این گوشی ، صفحه نمایشی بزرگتر ، دوربین بهتر و امکانات ارتباطی کاملی چون Wi-Fi و GPS در اختیار شما خواهد گذارد. Optimus اکنون تنها قیمتی حدود سی یورو بیش از Nokia 5250  دارد.

Nokia 5250  گوشی هوشمند خوبی است اما امکانات بسیار ساده ای دارد و همین امر سبب کم رنگ شدن تمایز آن با گوشی های غیر هوشمند می شود. توانایی های هوشمندی آن مشخصا محدود شده اند. این روش نوکیا برای ارائه گوشی های لمسی به بازار پیش از عرضه عمده گوشی های ارزان قیمت لمسی سری 40 است.

 

و با اینکه این گوشی ، یک گوشی هوشمند است اما مشخصا شاخصه های دیگر آن لطمه زیادی از این موضوع نخورده اند. با Nokia 5250  می توانید به کیفیت ساخت خوب ، کیفیت صدای عالی و صدای بسیار بلند دسترسی پیدا کنید. و همانند اغلب گوشی های هوشمند نوکیا ، این گوشی هم از پشتیبانی نرم افزاری بسیار خوبی بهره خواهد برد. تنها کافیست مدتی منتظر بمانید تا قیمت این گوشی با مشخصه ها و قابلیت هایش تناسب بیشتری پیدا کند.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۹/۱۳
من این گوشیو دارم ولی بلد نیستم چطوری اینترنتشو فعال کنم و واتساپمو راه بندازم لطفا راهنماییم کنید

مهمان

۱۳۹۳/۵/۴
من این گوشی رو دارم هم واتس اپ دارم هم اینترنت فقط وای فای میخواستم که خدارو شکر پشتیبانی نمیکنه

مهمان

۱۳۹۳/۳/۳۰
اطلاعات کاملی بود دمتون گرم

مهمان

۱۳۹۳/۳/۷
من واتس اپ واینترنت دارم ولی وای فای میخوام که خداروشکر پشتیبانی نمیکنه

مهمان

۱۳۹۳/۲/۱۹
این گوشی همه چیزش خوبه ولی نه واتس اپ روش نصب میشه نه انترنت داره:(((((